![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
witam!
po kolejnym nie stukającym i nie wyjącym dyfrze jaki kupiłem, stwierdziłem że sam sobie go zregeneruję i wymienię łożyska. Opcja ta, jest tym lepsza, że za używki do mojego kompota, wołają już po 800zł...... Według instrukcji jaką znalazłem, potrzebuję klucza który zmierzy mi napięcie wstępne łożysk na wałku zębatym. Czy potrzebuję klucza jak z tej aukcji? http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-wy...6033471678.html czy jakiś inny? dodatkowo nie wiem jak nazwać, ten zegar którym mierzony jest luz między zębowy: http://i57.photobucket.com/albums/g205/bro...easureSmall.jpg wszelkie info zaczerpnięte z: http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...E36-Diff-Thread |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
To ze zdjecia to czujnik zegarowy.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 September 2014 ![]() |
zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś, czujnik zegarowy + statyw
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Z tym zegarem, to poprostu nie znałem polskiej nazwy. Teraz już zamowione.
Aa jak z tym kluczem? Może być dynoamometryczny wychylny? Czy to.cos innego? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
to nie tak do końca jak koledzy napisali.
Czujnikiem zegarowym na zdjęciu ustawiaja backlash... czyli coś takiego jak luz pomiedzy zebami obu kół. Oczywiście czujnikiem zegarowym wykonasz dużo więcej pomiarów w dyfrze. ![]() Do sprawdzenia jak mocno ścisnąłeś łożysko wałka atakującego i ostatecznie jak mocno zaciśnięty jest cały dyfer (preload) słuzy własnie ten klucz. Klucz dynamometryczny ma za dużą skale potrzebujesz torsiometr / torsjometr / wkrętak dynamometryczny ![]() Nie wiem na ile wiarygodna jest ta strona która podaleś ale tam jest podany preload w okolicach 14lbs (nie wiem czy ufac kalkulatorom z internetu) ale wychodzi w okolicach 62Nm - to jest wręcz niewiarygodne że musi byc tak zaciśnięty W oplowskich jest 150Ncm (własnie w takich skalach są torsiometry) czyli 1,5 Nm Nie masz dostępu do serwisówki BMW? w dyfrach jest wiele wielkości jakie powinny być zachowane aby dyfer pracował cicho |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Właśnie nie znalazłem nic innego na ten temat.. Większość info kończy się na kup używany..
Podjadę w poniedziałek do zaprzyjaźnionego warsztatu bmw. Może coś podpowiedzą. Dzięki za info o tym kluczu. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 ![]() |
Ja jak zmienialem w dyfrze z e36 przelozenie z 3,15 na 3,9 z e34 to atak dokrecalem na wyczucie. Dyfer z wyjetym roznicowym krecisz atakiem i delikatnie dokrecasz nakretke. Jak pojawi sie opor to delikatnie cofasz i jest. Loz atak kolo talezowe ustalasz podkladkami pod flansze polosi. Ja mialem chyba ze 3 rozebrane dyfry czyli 6 podkladek i metoda prob i bledow plus marker z farba olejna ustawilem kolo talerzowe. Dyferek byl cichy i nie stukal. Z tego co mi wiadomo to jezdzi do dzisiaj w jakims 325, a skladalem go w 2011.
-------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
oczywiście w domowych warunkach mozna robić to na wyczucie lub np liczyc ilość gwintów przed odkręceniem nakretki t ak samo przykręcić.
Ale zgodnie ze sztuką, na wałku jest taka tulejka ze zgrubieniem (tak jak widze w BMW tez tak jest) i ona zawsze powinna być nowa. Nawet jak zalożysz nową, zaciśniesz nakretką, a okaże się ze wałek jest włozony za głeboko/płytko w obudowie to trzeba to rozkręcić wszystko, ustawić odnowa i założyć nową tulejkę. Wiec dokręcając i popuszczając nakrętkę musisz mieć na uwadze tą tulejkę rozporową. ![]() można rozlozyc i zlozyc dyfer bez narzedzi i wiedzy i moze (nie musi) on jezdzic kilka lat... ale z wiedzą i narzedziami bedzie jezdzil kilkanacie |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Ta tulejka jest kupiona, kosxt ok 20 zl. Kupiłem 2szt na wszelki wypadek.
Podkladki także sa dostępne. Koszt ok 120. Ale kupię jak się okaze że sa potrzebne |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Dodam od siebie do sprawdzenia śladu współpracy (contact pattern) dobrze nadaje się z żółta "artystyczna" farba olejna w kolorze ochra żółta albo żółć kadmowa
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Co do mierzrnia napięcia lożysk wałka atakującego, przeczytałem jeszcze raz, i napisame jest:
"klucz dynamometryczny starego typu". Szukając torsjometr czy wkrętak dynamometryczny, nie znajduję niczego podobnego co w temacie z bimmer, czy z youtuba. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
farbka olejna do obrazów jest spoko, można też czymś takim (jak chcesz zaszpanować przy kumplach:) )
![]() http://diamant-polymer.pl/pl/p/Tusz-Traser...;utm_medium=cpc No jak tak piszą to sprawdz ten klucz dynamometryczny. Możesz jeszcze rzucić okiem na te tematy: http://www.pirate4x4.com/articles/tech/billavista/Gear_Setup http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77807 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
taki klucz bedzie ci na reke:) filmik tez spoko... pokazuje jakie to jest mozolne
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 02:59 |