Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> wymiana łożysk w dyfrze bmw 188, klucz do zmierzenia napięcia wstępnego wałka
kirpek
post Sun, 06 Nov 2016 - 16:50
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





witam!
po kolejnym nie stukającym i nie wyjącym dyfrze jaki kupiłem, stwierdziłem że sam sobie go zregeneruję i wymienię łożyska.
Opcja ta, jest tym lepsza, że za używki do mojego kompota, wołają już po 800zł......
Według instrukcji jaką znalazłem, potrzebuję klucza który zmierzy mi napięcie wstępne łożysk na wałku zębatym.
Czy potrzebuję klucza jak z tej aukcji?
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-wy...6033471678.html
czy jakiś inny?

dodatkowo nie wiem jak nazwać, ten zegar którym mierzony jest luz między zębowy:
http://i57.photobucket.com/albums/g205/bro...easureSmall.jpg

wszelkie info zaczerpnięte z:
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...E36-Diff-Thread


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Nov 2016 - 16:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
forti
post Sun, 06 Nov 2016 - 18:19
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





To ze zdjecia to czujnik zegarowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubs
post Sun, 06 Nov 2016 - 19:00
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 September 2014





zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś, czujnik zegarowy + statyw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sun, 06 Nov 2016 - 19:06
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Z tym zegarem, to poprostu nie znałem polskiej nazwy. Teraz już zamowione.
Aa jak z tym kluczem? Może być dynoamometryczny wychylny? Czy to.cos innego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Tue, 08 Nov 2016 - 08:05
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





to nie tak do końca jak koledzy napisali.

Czujnikiem zegarowym na zdjęciu ustawiaja backlash... czyli coś takiego jak luz pomiedzy zebami obu kół. Oczywiście czujnikiem zegarowym wykonasz dużo więcej pomiarów w dyfrze.


Do sprawdzenia jak mocno ścisnąłeś łożysko wałka atakującego i ostatecznie jak mocno zaciśnięty jest cały dyfer (preload) słuzy własnie ten klucz. Klucz dynamometryczny ma za dużą skale potrzebujesz torsiometr / torsjometr / wkrętak dynamometryczny


Nie wiem na ile wiarygodna jest ta strona która podaleś ale tam jest podany preload w okolicach 14lbs (nie wiem czy ufac kalkulatorom z internetu) ale wychodzi w okolicach 62Nm - to jest wręcz niewiarygodne że musi byc tak zaciśnięty

W oplowskich jest 150Ncm (własnie w takich skalach są torsiometry) czyli 1,5 Nm


Nie masz dostępu do serwisówki BMW? w dyfrach jest wiele wielkości jakie powinny być zachowane aby dyfer pracował cicho
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 08 Nov 2016 - 11:49
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Właśnie nie znalazłem nic innego na ten temat.. Większość info kończy się na kup używany..
Podjadę w poniedziałek do zaprzyjaźnionego warsztatu bmw. Może coś podpowiedzą.
Dzięki za info o tym kluczu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Thu, 10 Nov 2016 - 19:39
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





Ja jak zmienialem w dyfrze z e36 przelozenie z 3,15 na 3,9 z e34 to atak dokrecalem na wyczucie. Dyfer z wyjetym roznicowym krecisz atakiem i delikatnie dokrecasz nakretke. Jak pojawi sie opor to delikatnie cofasz i jest. Loz atak kolo talezowe ustalasz podkladkami pod flansze polosi. Ja mialem chyba ze 3 rozebrane dyfry czyli 6 podkladek i metoda prob i bledow plus marker z farba olejna ustawilem kolo talerzowe. Dyferek byl cichy i nie stukal. Z tego co mi wiadomo to jezdzi do dzisiaj w jakims 325, a skladalem go w 2011.


--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Thu, 10 Nov 2016 - 20:31
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





oczywiście w domowych warunkach mozna robić to na wyczucie lub np liczyc ilość gwintów przed odkręceniem nakretki t ak samo przykręcić.

Ale zgodnie ze sztuką, na wałku jest taka tulejka ze zgrubieniem (tak jak widze w BMW tez tak jest) i ona zawsze powinna być nowa. Nawet jak zalożysz nową, zaciśniesz nakretką, a okaże się ze wałek jest włozony za głeboko/płytko w obudowie to trzeba to rozkręcić wszystko, ustawić odnowa i założyć nową tulejkę. Wiec dokręcając i popuszczając nakrętkę musisz mieć na uwadze tą tulejkę rozporową.



można rozlozyc i zlozyc dyfer bez narzedzi i wiedzy i moze (nie musi) on jezdzic kilka lat... ale z wiedzą i narzedziami bedzie jezdzil kilkanacie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 11 Nov 2016 - 09:54
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Ta tulejka jest kupiona, kosxt ok 20 zl. Kupiłem 2szt na wszelki wypadek.
Podkladki także sa dostępne. Koszt ok 120. Ale kupię jak się okaze że sa potrzebne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Fri, 11 Nov 2016 - 21:25
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Dodam od siebie do sprawdzenia śladu współpracy (contact pattern) dobrze nadaje się z żółta "artystyczna" farba olejna w kolorze ochra żółta albo żółć kadmowa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 11 Nov 2016 - 21:57
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Co do mierzrnia napięcia lożysk wałka atakującego, przeczytałem jeszcze raz, i napisame jest:
"klucz dynamometryczny starego typu".
Szukając torsjometr czy wkrętak dynamometryczny, nie znajduję niczego podobnego co w temacie z bimmer, czy z youtuba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Fri, 11 Nov 2016 - 22:28
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





farbka olejna do obrazów jest spoko, można też czymś takim (jak chcesz zaszpanować przy kumplach:) )

http://diamant-polymer.pl/pl/p/Tusz-Traser...;utm_medium=cpc

No jak tak piszą to sprawdz ten klucz dynamometryczny.

Możesz jeszcze rzucić okiem na te tematy:
http://www.pirate4x4.com/articles/tech/billavista/Gear_Setup
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77807

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Fri, 11 Nov 2016 - 23:31
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





taki klucz bedzie ci na reke:) filmik tez spoko... pokazuje jakie to jest mozolne
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 02:59