![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Dlaczego np: w bmw 6cyl stosowany jest podwójny wydech? W czym takie rozwiązanie jest lepsze? Czy nie dało by rady zastąpić tego pojedyńczym układem o odpowiedniej średnicy oczywiście bez utraty mocy? Wiele firm tuningowych stosuje właśnie dedykowane wydechy ale na pojedyńczym układzie o większej srednicy. W swoim m52 planuję właśnie zastąpić tuż za kolektorami seryjny układ (2x45) pojedyńczym układem (1x65) Ozywiście odpowiedni katalizator itd. Nie liczę na żadne przyrosty ,raczej chodzi o masę (wydech w bmw jest mega ciężki) Chciałbym tylko po tym zabiegu zachować dotychczasową moc.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Osobne uklady - po jednym dla glowicy, sa korzystne dla silnikow 8 i wiecej cylindrowych. Przy 6 lub mniej cylindrach lepiej jesli jesli wszystkie kolektory schodza sie w jedna rure. Chodzi o zjawiska falowe i lepsze "przewietrzanie" cylindrow na niskich obrotach.
-------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Może chodzi o "miejce " pod podwoziem ,nie mam pojęcia? W e39 z tym samym silnikiem zaraz za katami wydech łączy się w pojedyńczy i idzie aż do końca.
Jak myślicie zastępując srednice 2x45 na 1x63 będzie ok? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Teoretydcznie pole przekroju będezie takie samo, Ale wydech na jednej rurze bedzie zupełnie przypadkowy - w sensie nie będzie korzystał np ze zjawisk falowych, pozatym bedzie stalowy więc zysk co najwyzej na masie tłumików.
Podwójny wydech w silnikach 6 cylindrowych BMW nie są to całkowicie niezalezne układy - są połaczone, właśnie dla wykorzystanie wyżej wymienionych zjawisk. Szacuję ze wymiana seryjnego sprawnego wydechu na jakikolwiek inny bez modyfikacji mechanicznych silnika przyniesie strate minimum 10 KM. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
CYTAT niezalezne układy - są połaczone, właśnie dla wykorzystanie wyżej wymienionych zjawisk Zapewne chodzi o H-pipe, ale to raczej służy do wyrównania ciśnień w układzie a nie ma nic wspónego z odbiciem fali (przynajmniej tak mi się wydaje) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Moze byc H, moze byc X, w kazdym razie nie sa to wtedy dwa osobne uklady, a polaczenie takie sluzy wlasnie poprawie napelniania cylindrow swieza mieszanka.
Jesli przy 6 cylindrach zrobi sie osobne uklady, to bedziemy mieli charakterystyke troszke... trzycylindrowca ![]() > Szacuję ze wymiana seryjnego sprawnego wydechu na jakikolwiek inny bez > modyfikacji mechanicznych silnika przyniesie strate minimum 10 KM. Albo i wiecej. W N/A sporadycznie udaje sie cokolwiek poprawic z przypadku. Ew. poprawia sie gora kosztem dolu, trzymajac wysokie obroty mozna sporo urwac, ale juz rozpedzenie sie od 0 do 100 bedzie gorsze, tak jak i elastycznosc po miescie. Do tych 10KM doliczylbym jeszcze sporo PLNow. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 19 November 2010 ![]() |
m52 jest bardzo wrażliwe na jakiekolwiek zmiany w wydechu
w tym temacie można więcej stracic niż zyskać |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
CYTAT m52 jest bardzo wrażliwe na jakiekolwiek zmiany w wydechu Ten mit krąży już od kilku lat a tak naprawdę nikt nie robił nic z wydechem prócz wycięcia katów w tym temacie można więcej stracic niż zyskać ![]() W każdym silniku można coś polepszyć . Narazie mam ruszony tylko dolot (kolektor m50) ale że koszt nie wielki więc zaryzykuję z wydechem,Seryjne portki zostawię następnie w miejscu seryjnego katalizatora dam y-pipe z wyjściem na 1x2,5cala prosto do katalizatora sportowego badź do tłumika przelotowego z tzw. zwężką aby zbytnio nie odprężyć układu.Nastepnie rura 2,5 cala aż do końcowego dedykowanego badź robionego na zamówienie tłumika.Jak odczuję stratę to zawsze będzie można wrócic do ori wydechu. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 August 2006 ![]() |
CYTAT Wiele firm tuningowych stosuje właśnie dedykowane wydechy ale na pojedyńczym układzie o większej srednicy. W fabrycznym wydechu przy większej mocy i większej ilości cylindrów jest to pewnie podyktowane tym że łatwiej jest zrobić "cichy" wydech stosując dwie oddzielne rury o mniejszym przekroju niż jedna dużą o tym samym polu przekroju i wytłumic zjawiska akustyczne w zakresie niskich częstotliwości. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Wiesz jak jest z wrazeniami, jeden chlop w szpitalu...
![]() Bedzie glosniej, bedzie inaczej, bedzie przy 4k rpm nagle dostawal kopa i uznasz ze jest lepiej. Hamownia przed i po modyfikacji - i masz odpowiedz czy bylo warto. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Dziwne co piszecie - ori m3 280-300 km ten sam motor w bolidach typu norma 380 km i wydech z ori m3 nic tam wspolnego nie ma.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Dziwne co piszecie - ori m3 280-300 km ten sam motor w bolidach typu norma 380 km i wydech z ori m3 nic tam wspolnego nie ma. Silnik też nie ma. A m-ek z grzebanymi wydechami jest mnóstwo, wycięcie katów i "odetkanie" wydechu poprzez zastosowanie przelotowych tłumików, rozdzielanie tego "podwójnego" i montaż końcowych, nawet markowych (sam miałem w mojej eissmana, którego natychmiast wyrzuciłem z korzyścią dla mocy i pyzatym chciałem trochę orkiestry na 6 cylindrów posłuychać, a nie dudnienie jak w byle dwu-litrówce z dużym rezonatorem z tyłu...) -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Silnik też nie ma. A m-ek z grzebanymi wydechami jest mnóstwo, wycięcie katów i "odetkanie" wydechu poprzez zastosowanie przelotowych tłumików, rozdzielanie tego "podwójnego" i montaż końcowych, nawet markowych (sam miałem w mojej eissmana, którego natychmiast wyrzuciłem z korzyścią dla mocy i pyzatym chciałem trochę orkiestry na 6 cylindrów posłuychać, a nie dudnienie jak w byle dwu-litrówce z dużym rezonatorem z tyłu...) W moim starym gsxfie byl kolektor wydechowy 4-2-1. na odcinku zanim 4 przechodziło w 2 były łączniki wydechów cylindrów 1 i 2 oraz 3 i 4. Na hamowni zostało sprawdzone że wycięcie tych łączników powodowało spadek mocy o kilkanaście KM. Dlatego obecność i umiejscowienie H lub X pipeów ma znaczenie dla osiąganej mocy/momentu oraz obrotów przy których występuje przyrost lub spadek. -------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Silnik też nie ma. A m-ek z grzebanymi wydechami jest mnóstwo, wycięcie katów i "odetkanie" wydechu poprzez zastosowanie przelotowych tłumików, rozdzielanie tego "podwójnego" i montaż końcowych, nawet markowych (sam miałem w mojej eissmana, którego natychmiast wyrzuciłem z korzyścią dla mocy i pyzatym chciałem trochę orkiestry na 6 cylindrów posłuychać, a nie dudnienie jak w byle dwu-litrówce z dużym rezonatorem z tyłu...) Hmm silnik czy osprzet silnika ??? bo silnik to jednak jak by nie bylo s50 z modzona glowica z s50 i zmienonym dolotem wydechem kompem walkami i tlokami. Dziwne np Mk-motorsport tez ma wydechy do m3 nie tanie obiecuja wzrost ok 10-15 km, mysle ze jesli by powodowal spadek to raczej niemcy nie bulili by takiej kasy za koncowy. Pozatym patrzac na reszte ich prodoktow i opinie raczej jest wszystko tak jak ma byc. W m3 Zyszczynskiego siedzi wydech z mg-motorsport, a w takiej granatowej tez z gsmp ac schnitzer na koncu. Pomontowali to zeby pogorszyc osiagi ??. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Pomontowali to zeby pogorszyc osiagi ??. analogia. pracuje w branży akustycznej i jak zobaczyłem kabel zasilający 230v za 7000 zł to nic mnie nie zdziwi. Reasumując - cena zupełnie o niczym nie świadczy. Strumienice też miały dawać mega kopa a w praktyce przesuwają moment, podnoszą go w peaku ale zwężają zakres obrotów gdzie jest maksimum. Drogie i niewprawnym szkodzi. -------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
menel ale masz analogię. Tutaj chłopcy łatwo mierzą osiągi swoich bryk, a w kwestii akustyki sprawa się rozmywa w błocie subiektywizmu.
Chociaż w praktyce może być oczywiście tak, że ktoś robił silnik wraz z wydechem i kierowca po odebraniu czuje poprawę całości nie wnikając w sam wydech, to jednak nie zgodzę się z tymi, którzy twierdzą, że nie można wydechu poprawić, szczególnie w przypadku szerokich modyfikacji silnika. Sam mam z tym problem, że mnie wydech seryjny ogranicza, ale w serii i do zastosowań ulicznych jest super. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
MadeInPoland +1
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
menel ale masz analogię. Tutaj chłopcy łatwo mierzą osiągi swoich bryk, a w kwestii akustyki sprawa się rozmywa w błocie subiektywizmu. Chociaż w praktyce może być oczywiście tak, że ktoś robił silnik wraz z wydechem i kierowca po odebraniu czuje poprawę całości nie wnikając w sam wydech, to jednak nie zgodzę się z tymi, którzy twierdzą, że nie można wydechu poprawić, szczególnie w przypadku szerokich modyfikacji silnika. Sam mam z tym problem, że mnie wydech seryjny ogranicza, ale w serii i do zastosowań ulicznych jest super. Po pierwsze. Twierdzenie ze akustyka rozmywa sie w niemierzalnym subiektywizmie trąci ignorancją. Tu da się znacznie więcej zmierzyć i zbadać niż w całym układzie dolotowym i wydechowym cuzamen do kupy. Po drugie. Kabel zasilający na 230 łatwo pomierzyć i 7000 zł to gruuuuba przesada - to wie nawet dziecko. Po trzecie. Wracając do tematu. Nigdzie i nigdy nie twierdziłem ze nie da się poprawić wydechu. Dałem analogie do gsxfa jako przykład jak łatwo coś spieprzyć modyfikując na tzw. pałę. Najpierw wiedza, potem wyliczenia i dopiero testy. Machać bezmyślnie diaxem potrafi każdy. Kończę ten off. -------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
żeby nie było, kupiłem ls430 z powodu między innymi nagłośnienia marka levinsona, teraz celuję w ls400 jako samochód do jazdy po mieście, ponieważ wg mnie nakamichi lepiej brzmi tam niż levinson w ls430.
Po prostu jak modyfikujesz silnik to seryjny wydech już może nie spełniać swojej funkcji, liczony i strojony był pod seryjne graty. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
mam niską E36, zwykły podnośnik nie wchodzi, od Xbrace'a do ziemi poniżei 8CM (tak misię podoba )
Xbrac jest najniżej od przodu a od środka to uchwyt podwójnych wydechów - SERIA wydech M50B25 Pińćset razy zawadziłem gdzieś wydechem, a ma on wysokość w miejscu rur -45 MM. jakby beemka zastosowała jedną rułe 65mm to by był jescze 10-15mm niżej patrząc z boku na autko byłby najniższym punktem podwozia, a tak to mają ale stare polonezy.... co do wydechów motocyklowych, mam 600rr Hondę, też ma połączone wydechy w kolektrorze rurkami 1-3 2-4 a poniżej dopiero się schodzą 4-1. miałem fabryczny wydech, zmieniłem na przelotowy własnej konstrukcji i dźwięk fajniejszy, a spadków mocy brak ( kolega miał kawasaki 636 i jak było równo z nim tak jest ) jak szła z dwa na gaz na koło tak idzie ;] ale to inny silnik niż w bmw... -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 00:42 |