Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> wydech podwójny vs pojedyńczy
m52owner
post Fri, 21 Dec 2012 - 12:35
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Dlaczego np: w bmw 6cyl stosowany jest podwójny wydech? W czym takie rozwiązanie jest lepsze? Czy nie dało by rady zastąpić tego pojedyńczym układem o odpowiedniej średnicy oczywiście bez utraty mocy? Wiele firm tuningowych stosuje właśnie dedykowane wydechy ale na pojedyńczym układzie o większej srednicy. W swoim m52 planuję właśnie zastąpić tuż za kolektorami seryjny układ (2x45) pojedyńczym układem (1x65) Ozywiście odpowiedni katalizator itd. Nie liczę na żadne przyrosty ,raczej chodzi o masę (wydech w bmw jest mega ciężki) Chciałbym tylko po tym zabiegu zachować dotychczasową moc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 21 Dec 2012 - 12:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 21 Dec 2012 - 14:24
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Osobne uklady - po jednym dla glowicy, sa korzystne dla silnikow 8 i wiecej cylindrowych. Przy 6 lub mniej cylindrach lepiej jesli jesli wszystkie kolektory schodza sie w jedna rure. Chodzi o zjawiska falowe i lepsze "przewietrzanie" cylindrow na niskich obrotach.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Fri, 21 Dec 2012 - 14:54
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Może chodzi o "miejce " pod podwoziem ,nie mam pojęcia? W e39 z tym samym silnikiem zaraz za katami wydech łączy się w pojedyńczy i idzie aż do końca.
Jak myślicie zastępując srednice 2x45 na 1x63 będzie ok?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Fri, 21 Dec 2012 - 21:54
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Teoretydcznie pole przekroju będezie takie samo, Ale wydech na jednej rurze bedzie zupełnie przypadkowy - w sensie nie będzie korzystał np ze zjawisk falowych, pozatym bedzie stalowy więc zysk co najwyzej na masie tłumików.

Podwójny wydech w silnikach 6 cylindrowych BMW nie są to całkowicie niezalezne układy - są połaczone, właśnie dla wykorzystanie wyżej wymienionych zjawisk.
Szacuję ze wymiana seryjnego sprawnego wydechu na jakikolwiek inny bez modyfikacji mechanicznych silnika przyniesie strate minimum 10 KM.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Fri, 21 Dec 2012 - 23:57
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





CYTAT
niezalezne układy - są połaczone, właśnie dla wykorzystanie wyżej wymienionych zjawisk


Zapewne chodzi o H-pipe, ale to raczej służy do wyrównania ciśnień w układzie a nie ma nic wspónego z odbiciem fali (przynajmniej tak mi się wydaje)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sat, 22 Dec 2012 - 16:54
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Moze byc H, moze byc X, w kazdym razie nie sa to wtedy dwa osobne uklady, a polaczenie takie sluzy wlasnie poprawie napelniania cylindrow swieza mieszanka.
Jesli przy 6 cylindrach zrobi sie osobne uklady, to bedziemy mieli charakterystyke troszke... trzycylindrowca wink.gif

> Szacuję ze wymiana seryjnego sprawnego wydechu na jakikolwiek inny bez
> modyfikacji mechanicznych silnika przyniesie strate minimum 10 KM.

Albo i wiecej. W N/A sporadycznie udaje sie cokolwiek poprawic z przypadku. Ew. poprawia sie gora kosztem dolu, trzymajac wysokie obroty mozna sporo urwac, ale juz rozpedzenie sie od 0 do 100 bedzie gorsze, tak jak i elastycznosc po miescie. Do tych 10KM doliczylbym jeszcze sporo PLNow.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mati0618
post Sun, 23 Dec 2012 - 17:21
Post #7


User
Dołączył: Fri, 19 November 2010





m52 jest bardzo wrażliwe na jakiekolwiek zmiany w wydechu
w tym temacie można więcej stracic niż zyskać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sun, 23 Dec 2012 - 21:41
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





CYTAT
m52 jest bardzo wrażliwe na jakiekolwiek zmiany w wydechu
w tym temacie można więcej stracic niż zyskać
Ten mit krąży już od kilku lat a tak naprawdę nikt nie robił nic z wydechem prócz wycięcia katów wink.gif
W każdym silniku można coś polepszyć .

Narazie mam ruszony tylko dolot (kolektor m50) ale że koszt nie wielki więc zaryzykuję z wydechem,Seryjne portki zostawię następnie w miejscu seryjnego katalizatora dam y-pipe z wyjściem na 1x2,5cala prosto do katalizatora sportowego badź do tłumika przelotowego z tzw. zwężką aby zbytnio nie odprężyć układu.Nastepnie rura 2,5 cala aż do końcowego dedykowanego badź robionego na zamówienie tłumika.Jak odczuję stratę to zawsze będzie można wrócic do ori wydechu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ventil
post Mon, 24 Dec 2012 - 00:04
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 August 2006





CYTAT
Wiele firm tuningowych stosuje właśnie dedykowane wydechy ale na pojedyńczym układzie o większej srednicy.

W fabrycznym wydechu przy większej mocy i większej ilości cylindrów jest to pewnie podyktowane tym że łatwiej jest zrobić "cichy" wydech stosując dwie oddzielne rury o mniejszym przekroju niż jedna dużą o tym samym polu przekroju i wytłumic zjawiska akustyczne w zakresie niskich częstotliwości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 24 Dec 2012 - 09:37
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Wiesz jak jest z wrazeniami, jeden chlop w szpitalu... wink.gif
Bedzie glosniej, bedzie inaczej, bedzie przy 4k rpm nagle dostawal kopa i uznasz ze jest lepiej. Hamownia przed i po modyfikacji - i masz odpowiedz czy bylo warto.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 26 Dec 2012 - 20:53
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Dziwne co piszecie - ori m3 280-300 km ten sam motor w bolidach typu norma 380 km i wydech z ori m3 nic tam wspolnego nie ma.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Wed, 26 Dec 2012 - 23:04
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(freebsd @ Wed, 26 Dec 2012 - 20:53) *
Dziwne co piszecie - ori m3 280-300 km ten sam motor w bolidach typu norma 380 km i wydech z ori m3 nic tam wspolnego nie ma.

Silnik też nie ma.
A m-ek z grzebanymi wydechami jest mnóstwo, wycięcie katów i "odetkanie" wydechu poprzez zastosowanie przelotowych tłumików, rozdzielanie tego "podwójnego" i montaż końcowych, nawet markowych (sam miałem w mojej eissmana, którego natychmiast wyrzuciłem z korzyścią dla mocy i pyzatym chciałem trochę orkiestry na 6 cylindrów posłuychać, a nie dudnienie jak w byle dwu-litrówce z dużym rezonatorem z tyłu...)


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Fri, 28 Dec 2012 - 23:03
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(ww#296 @ Wed, 26 Dec 2012 - 23:04) *
Silnik też nie ma.
A m-ek z grzebanymi wydechami jest mnóstwo, wycięcie katów i "odetkanie" wydechu poprzez zastosowanie przelotowych tłumików, rozdzielanie tego "podwójnego" i montaż końcowych, nawet markowych (sam miałem w mojej eissmana, którego natychmiast wyrzuciłem z korzyścią dla mocy i pyzatym chciałem trochę orkiestry na 6 cylindrów posłuychać, a nie dudnienie jak w byle dwu-litrówce z dużym rezonatorem z tyłu...)


W moim starym gsxfie byl kolektor wydechowy 4-2-1. na odcinku zanim 4 przechodziło w 2 były łączniki wydechów cylindrów 1 i 2 oraz 3 i 4. Na hamowni zostało sprawdzone że wycięcie tych łączników powodowało spadek mocy o kilkanaście KM. Dlatego obecność i umiejscowienie H lub X pipeów ma znaczenie dla osiąganej mocy/momentu oraz obrotów przy których występuje przyrost lub spadek.


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sat, 29 Dec 2012 - 13:10
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(ww#296 @ Wed, 26 Dec 2012 - 23:04) *
Silnik też nie ma.
A m-ek z grzebanymi wydechami jest mnóstwo, wycięcie katów i "odetkanie" wydechu poprzez zastosowanie przelotowych tłumików, rozdzielanie tego "podwójnego" i montaż końcowych, nawet markowych (sam miałem w mojej eissmana, którego natychmiast wyrzuciłem z korzyścią dla mocy i pyzatym chciałem trochę orkiestry na 6 cylindrów posłuychać, a nie dudnienie jak w byle dwu-litrówce z dużym rezonatorem z tyłu...)

Hmm silnik czy osprzet silnika ??? bo silnik to jednak jak by nie bylo s50 z modzona glowica z s50 i zmienonym dolotem wydechem kompem walkami i tlokami.
Dziwne np Mk-motorsport tez ma wydechy do m3 nie tanie obiecuja wzrost ok 10-15 km, mysle ze jesli by powodowal spadek to raczej niemcy nie bulili by takiej kasy za koncowy. Pozatym patrzac na reszte ich prodoktow i opinie raczej jest wszystko tak jak ma byc. W m3 Zyszczynskiego siedzi wydech z mg-motorsport, a w takiej granatowej tez z gsmp ac schnitzer na koncu. Pomontowali to zeby pogorszyc osiagi ??.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Sat, 29 Dec 2012 - 23:27
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(freebsd @ Sat, 29 Dec 2012 - 13:10) *
Pomontowali to zeby pogorszyc osiagi ??.


analogia. pracuje w branży akustycznej i jak zobaczyłem kabel zasilający 230v za 7000 zł to nic mnie nie zdziwi.
Reasumując - cena zupełnie o niczym nie świadczy.

Strumienice też miały dawać mega kopa a w praktyce przesuwają moment, podnoszą go w peaku ale zwężają zakres obrotów gdzie jest maksimum. Drogie i niewprawnym szkodzi.


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 30 Dec 2012 - 01:09
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





menel ale masz analogię. Tutaj chłopcy łatwo mierzą osiągi swoich bryk, a w kwestii akustyki sprawa się rozmywa w błocie subiektywizmu.

Chociaż w praktyce może być oczywiście tak, że ktoś robił silnik wraz z wydechem i kierowca po odebraniu czuje poprawę całości nie wnikając w sam wydech, to jednak nie zgodzę się z tymi, którzy twierdzą, że nie można wydechu poprawić, szczególnie w przypadku szerokich modyfikacji silnika.
Sam mam z tym problem, że mnie wydech seryjny ogranicza, ale w serii i do zastosowań ulicznych jest super.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 30 Dec 2012 - 10:14
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





MadeInPoland +1


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Sun, 30 Dec 2012 - 19:14
Post #18


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 30 Dec 2012 - 01:09) *
menel ale masz analogię. Tutaj chłopcy łatwo mierzą osiągi swoich bryk, a w kwestii akustyki sprawa się rozmywa w błocie subiektywizmu.

Chociaż w praktyce może być oczywiście tak, że ktoś robił silnik wraz z wydechem i kierowca po odebraniu czuje poprawę całości nie wnikając w sam wydech, to jednak nie zgodzę się z tymi, którzy twierdzą, że nie można wydechu poprawić, szczególnie w przypadku szerokich modyfikacji silnika.
Sam mam z tym problem, że mnie wydech seryjny ogranicza, ale w serii i do zastosowań ulicznych jest super.


Po pierwsze.
Twierdzenie ze akustyka rozmywa sie w niemierzalnym subiektywizmie trąci ignorancją. Tu da się znacznie więcej zmierzyć i zbadać niż w całym układzie dolotowym i wydechowym cuzamen do kupy.

Po drugie.
Kabel zasilający na 230 łatwo pomierzyć i 7000 zł to gruuuuba przesada - to wie nawet dziecko.

Po trzecie. Wracając do tematu.
Nigdzie i nigdy nie twierdziłem ze nie da się poprawić wydechu. Dałem analogie do gsxfa jako przykład jak łatwo coś spieprzyć modyfikując na tzw. pałę. Najpierw wiedza, potem wyliczenia i dopiero testy. Machać bezmyślnie diaxem potrafi każdy.
Kończę ten off.




--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 31 Dec 2012 - 00:55
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





żeby nie było, kupiłem ls430 z powodu między innymi nagłośnienia marka levinsona, teraz celuję w ls400 jako samochód do jazdy po mieście, ponieważ wg mnie nakamichi lepiej brzmi tam niż levinson w ls430.

Po prostu jak modyfikujesz silnik to seryjny wydech już może nie spełniać swojej funkcji, liczony i strojony był pod seryjne graty.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 01 Jan 2013 - 12:02
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





mam niską E36, zwykły podnośnik nie wchodzi, od Xbrace'a do ziemi poniżei 8CM (tak misię podoba )
Xbrac jest najniżej od przodu a od środka to uchwyt podwójnych wydechów - SERIA wydech M50B25

Pińćset razy zawadziłem gdzieś wydechem, a ma on wysokość w miejscu rur -45 MM.
jakby beemka zastosowała jedną rułe 65mm to by był jescze 10-15mm niżej patrząc z boku na autko byłby najniższym punktem podwozia, a tak to mają ale stare polonezy....

co do wydechów motocyklowych, mam 600rr Hondę, też ma połączone wydechy w kolektrorze rurkami 1-3 2-4 a poniżej dopiero się schodzą 4-1. miałem fabryczny wydech, zmieniłem na przelotowy własnej konstrukcji i dźwięk fajniejszy, a spadków mocy brak ( kolega miał kawasaki 636 i jak było równo z nim tak jest )
jak szła z dwa na gaz na koło tak idzie ;]
ale to inny silnik niż w bmw...


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 00:42