![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
Witam .
Troche pogrzebałem i poczytałem na innych forach na ten temat ale nie moge uzyskac jednoznacznej opinii . Co jest bardziej wydajniejsze oraz mniej obciążające silnik ? seryjna wiskoza czy customowy wiatrak elektryczny ? Auto to e36 m50b25 vanos - jedynie do upalania . czy wisko zabiera to 5 mitycznych koni ? o ktorych piszą na każdym z forum a nikt nie ma dowodów o tym ? czy wiatrak elektryczny da sobie rade przy ciaglym upalaniu ? , nie chce tez robic wiatraka na przelacznik w kabinie poniewaz autkiem nie raz smigam po ulicy... jezeli zaadaptowac termostat z innego autka to z jakiego ? jak podlaczyc wentylator by mial 2 biegi pracy tak aby uniknac skoków temp. ? i od jakiego autka wpasowac wentylator zeby mial odpowiednia wydajnosc ? przepraszam za mnogosc pytan ale na zadnym z forów nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi . |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Nauczony doświadczeniem - miewałem elektrykę założoną na własne życzenie - nie znalazłem praktycznego dowodu wyżości tejże nad wiskozą jeżeli ta druga jest całkiem sprawna.
Zaletą elektryki jest napewno często mniej zabranego w komorze miejsca, co może ułatwić serwisowanie. A pstryczek - jakiś termowłącznik z omegi, czy innego pojazdu, i załatwioną masz sprawę kontrolowania tego palcem. Zaletą elektryki jest napewno możliwość chłodzenia na postoju, jeżeli się auto dobrze nie wychłodzi po upalaniu. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Ja wybrałem jeszcze inną opcję. Visco pozostało, ale zmieniłem wszystkie koła pasowe na większe.
Teraz jestem pewien że generator, pompa i wspomaganie kradną mniej. -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 ![]() |
Witaj,
ja mam zrobione u siebie podobnie jak przedmówca. Silnik to m54, mam visco zostawione, a Wentylator spięty na wyższy bieg odpalany z kabiny. Co do 5km zabieranych przez wiskozę, to mam w zaprzyjaźnionym warsztacie wykres z hamowni, jest to prawda. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
szczerze mowiac napalilem sie bardziej na wentylator elektryczny i wiskoza out , ale caly czas mnie dreczy czy nie przekombinuje i czy wentylator wydoła przy dluższym lataniem bokiem ;/ . Moze ktoś posiada fotki e36 z takimi customowymi wiatrakami ? lub jakies materiał z przebiegu prac ?
lepiej wiatraki wpasować na zewnątrz czy od silnika ? i z jakiego autka szukac by był wystarczajaco wydajny ? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 ![]() |
Lepiej wentylator zamontować po zewnętrznej stronie, od przodu, aby zasysał powietrze z zewnątrz.
Ja mam fabryczny włożony, więc fotek nie ma sensu wrzucać. Słyszałem o wentylatorze z omegi, albo mercedesa podwójnych. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Wentylator fabryczny z wersji z klimatyzacją - ma dwa biegi, montowany z zewnątrz chłodnicy - fabryczny czujnik w chłodnicy go uruchamia a podpiąć do tego prosty przełącznik i masz dwa w jednym - czyli automatyczne włączanie plus w niczym nieprzeszkadzający włącznik jesli chcesz przewietrzyć komorę. Visko wymienił bym na nowe oryginalne - jesli elektryką sobie schłodziśz to nie zabierze tych pieciu koni a przy ostrym upalania lepiej na chwile stracić pięć koni niż remontować silnik.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 ![]() |
Dokładnie tak jak mówi przedmówca. Stąd też pozstawiłem obydwa systemy. 5 koni dupy nie urwie, a zapewnia dodatkowy komfort psychiczny.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Dokładnie tak jak mówi przedmówca. Stąd też pozstawiłem obydwa systemy. 5 koni dupy nie urwie, a zapewnia dodatkowy komfort psychiczny. Tez zmieniles kola na wieksze ? -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 ![]() |
Nie, nie kół nie ruszałem. Komentarz tyczy się wentylatora i wiskozy.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
montujesz wentylator przed chlodnica od strony silnika np z FMIC + termowłacznik z rallyshopu w wezu od chlodnicy , a wetylator od klimy przed chlodnica podpinasz pod czujnik w chlodnicy i masz najpewneijsze rozwiazanie. Ja pierwsze co robie to zawsze wywalam wiskoze.
Jaka zmiana Kol pierwsze słysze zeby to moglo w czyms pomoc mozecie rozwinac? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
dzieki za podpowiedzi , jak narazie zdecyduje sie na jakis duzy wentylator z przodu i wisko wyleci , na dniach będe montował temp. oleju wiec raczej bede miał pod kontrolą to co sie dzieje z silnikiem przy upalaniu
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 15 August 2008 ![]() |
W E46 328 wywaliłem wisko bo już mnie dobijało szczególnie podczas jazdy na włączonej klimatyzacji po mieście nonstop wisko zapięte. A na trasie kompresor zabiera moc to jeszcze zwalniając trochę wisko już mi łapało i wolałem wyłączyć klimę i otworzyć okna. Teraz wentylator od klimy który jest przed chłodnicą daje radę sam. W korkach z włączoną klimatyzacją i ostrej jezdzie po miescie temperatura utrzymuje się tak samo jak z pomocą wiska.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
na bimmer forum byly wykresy i chyba visco zabiera cos okolo 5% wiec sa to mierzalne straty na hamowni bez problemu.
Ja mam wywalone calkiem visco zostawiony ori wentylator od klimy zalaczany z kabiny w s50 i przy duzych upalach nie ma zadnych problemow. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
na bimmer forum byly wykresy i chyba visco zabiera cos okolo 5% wiec sa to mierzalne straty na hamowni bez problemu. Ja mam wywalone calkiem visco zostawiony ori wentylator od klimy zalaczany z kabiny w s50 i przy duzych upalach nie ma zadnych problemow. zalezy czy auto po bulki czy na tor/drift, moje auto nigdy sie nie grzalo (540i) jakkolwiek bym sie staral na ulicy ale w drifcie na torze juz tak nie bylo fajnie wiec wisko wrocilo i jest ok, A to jest 5BHP czy 5% (z 300koni to te 5% to troche jest przyduzawo jak na realne straty) -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ja wisko wymieniłem na lżej chodzące, na wysokich obrotach wciąż git, ale kurde w korkach temperatura rośnie, dołożę jeszcze elektryczny wiatrak od przodu i będzie git. Tylko jak się takie z FMIC montuje?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
montujesz wentylator przed chlodnica od strony silnika np z FMIC + termowłacznik z rallyshopu w wezu od chlodnicy , a wetylator od klimy przed chlodnica podpinasz pod czujnik w chlodnicy i masz najpewneijsze rozwiazanie. Ja pierwsze co robie to zawsze wywalam wiskoze. Jaka zmiana Kol pierwsze słysze zeby to moglo w czyms pomoc mozecie rozwinac? To zmiana przełożenia, jak przerzutki w rowerze górskim. ![]() Ją mam takie. http://www.turnermotorsport.com/p-1250-und...50-mz3-s52.aspx -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
pisalo o 5% wiec w przypadku 300km+ to juz jest cos, ja upalam po miescie lotniskach itd i caly czas mam zapiety wentylator na 2 bieg i nic sie nie grzeje - nawet do tego stopnia ze kiedys mialem klejony kruciec od chlodnicy, ruszylem reka za weza a kruciec odpadl a wczesniej kilka godzin ostro upalalem i nie wydarlo tego wiec mysle ze nie robilo prawie w ogole cisnienia co by znaczylo ze byla dosc niska temp.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Artix te duże koła zmniejszają pobór mocy przez osprzęt, a jak wpływają na pracę osprzętu?
Pasek trzeba dłuższy założyć? -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Pasek mam dłuższy, a osprzęt działa jak należy.
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:07 |