![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 Skąd: Pobiedziska ![]() |
Witam
Mam pytanie odnosnie przerobek pompy wtryskowej w MB 300dt Generalnie ciezko znalesc jakies dokladniejsze informacje o pompach z silnika OM603 z 92r. Doczytalem sie o wymianie sekcji tloczacych z orginalnych 5,5mm na 7mm ale nic dokladnego nie udalo mi sie znalesc Jest grupa ludzi z Finlandi ktorzy widac grubo siedza w temacie ale ciezko przychodzi im odp. na @ Na stronie superturbodiesel.com jest pare info ale o starszych konstrukcyjnie pompach Moze ktos z was mi pomoze w sprawie zwiekszenia dawki w tej pompie Z gory dziekuje i pozdrawiam Marcin -------------------- -Nie ważne ile masz koni
-Ważne z ilu potrafisz skorzystać |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Witam Mam pytanie odnosnie przerobek pompy wtryskowej w MB 300dt Generalnie ciezko znalesc jakies dokladniejsze informacje o pompach z silnika OM603 z 92r. Doczytalem sie o wymianie sekcji tloczacych z orginalnych 5,5mm na 7mm ale nic dokladnego nie udalo mi sie znalesc Jest grupa ludzi z Finlandi ktorzy widac grubo siedza w temacie ale ciezko przychodzi im odp. na @ Na stronie superturbodiesel.com jest pare info ale o starszych konstrukcyjnie pompach Moze ktos z was mi pomoze w sprawie zwiekszenia dawki w tej pompie Z gory dziekuje i pozdrawiam Marcin Chodzi Ci o cos w tym stylu ? http://www.youtube.com/watch?v=ORPWDn2UD6s i http://www.youtube.com/watch?v=iWCmfpFOC3A...feature=related Tez mnie to zdziwilo ze silnik 3.0TD 24v mozna podkrecic na 500 - 700 bhp z duza turbina ![]() chetnie sie dowiem jak to sie robi bo te silniki sa wysoko niedocenianie wedlug mnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 Skąd: Pobiedziska ![]() |
Tak m.in. z nimi probowalem sie skontaktować.
Ja, mam silnik taki jak w tej czerwonej w201(190) czyli 300 12V turbo OM603,a w tej czarnej jest silnik z w210(okular) OM606 24V. Kończę spawanie kolektora twin scroll pod HOLSET 4LGK, nie mam jeszcze zaworu westage,zastanawiam się nad średnica. Myślę też nad zakupem EATON M90 lub M112 bo nie wiem przy ilu wstanie takie turbo ale nie mam pomysłu,gdzie go zamocować, bo nie chciał bym rezygnować z klimy. Takie pierdoły, jak duży IC, róry z nierdzewki 2,5" na dolot i na przelot mam. Ta pompa to największy problem, bo przecież od niej wszystko zależy, wiec szukam info od czego dopasować te sekcje, bo wyrególować dawkę to koszt 150-200z Mój "pompiarz" nie wie, od czego można by dopasować, a wklepać w google "naprawa pomp" i dzwonić po warsztatach, wydaje mi się bzdura, wiec może ktoś z was mi pomoże, jakimś linkiem lub namiarem. Pozdrawiam Marcin Ps. moje ambicje sięgają pomiędzy 300-350hp, a seryjne silniki 12v, po zmianie osprzętu dają śmiało 500hp, 700Nm. -------------------- -Nie ważne ile masz koni
-Ważne z ilu potrafisz skorzystać |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
http://www.mb.slask.pl/forum/
http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewforum.p...04b3ddf30bfd56c http://translate.googleusercontent.com/tra...Qbj8ed9SuR06qFQ -------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 18 August 2008 Skąd: warszawa ![]() |
Tu jest lista części z różnych pomp, którą kiedyś znalazłem interesując się tematem.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
A Po co wastegate - szybciej bez niego będzie wstawać a jak dmuchnie 4 bary to przynajmniej dobrze będzie chłodzić spaliny, tylko ropy trzeba mu grubo dolać...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: W-wa ![]() |
Taki mały OT ktoś już coś dłubał przy tym silniku w pl, nawet na seryjnym osprzęcie?? Kibel straszny że to icka nie ma.
-------------------- Mazda Rx-8 Turbo by Rev Service
Celica GT4 ST205 by REV Service ex Mazdaspeed Protege 2003 Black Mica by Coobcio Garage |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: z lasu ![]() |
Taki mały OT ktoś już coś dłubał przy tym silniku w pl, nawet na seryjnym osprzęcie?? Kibel straszny że to icka nie ma. kumpel ma takiego to dmucha 1,6 bara z tego co pamiętam i jest niezły killer,ale tez sobie przypominam, ze na forum szwedzkim bodajże z którego ktośtu pokazywał białego s13 3,8 turbo są chyba dwa projekty z tymi silnikami -------------------- Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: W-wa ![]() |
U kolegi skrzynia M/T czy A/T??
-------------------- Mazda Rx-8 Turbo by Rev Service
Celica GT4 ST205 by REV Service ex Mazdaspeed Protege 2003 Black Mica by Coobcio Garage |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: z lasu ![]() |
5 biegowy automat
-------------------- Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 Skąd: Pobiedziska ![]() |
CYTAT A Po co wastegate - szybciej bez niego będzie wstawać a jak dmuchnie 4 bary to przynajmniej dobrze będzie chłodzić spaliny, tylko ropy trzeba mu grubo dolać... No przy 4 barach to musial bym takiego smoka wstawic ma potencjal BOSCH P7100 -------------------- -Nie ważne ile masz koni
-Ważne z ilu potrafisz skorzystać |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
panie możesz dawać i 8bar dieslowi im więcej powietrza tym lepiej nawet na seryjnej pompie ale ja bym się bał że zabijesz tego holseta bez wg momentalnie...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: W-wa ![]() |
panie możesz dawać i 8bar dieslowi im więcej powietrza tym lepiej nawet na seryjnej pompie ale ja bym się bał że zabijesz tego holseta bez wg momentalnie... Z tego co widziałem to w oryginale tam k24.2 siedzi. -------------------- Mazda Rx-8 Turbo by Rev Service
Celica GT4 ST205 by REV Service ex Mazdaspeed Protege 2003 Black Mica by Coobcio Garage |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 Skąd: Pobiedziska ![]() |
No ale proporcje trzeba zachowac bo tloki stopisz!
CYTAT Tu jest lista części z różnych pomp, którą kiedyś znalazłem interesując się tematem. Fajna ta stronka szkoda ze niema rozkodowanych nr czesci- srednica tloczka ![]() -------------------- -Nie ważne ile masz koni
-Ważne z ilu potrafisz skorzystać |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
No ale proporcje trzeba zachowac bo tloki stopisz! W dieslu tłoki popłyną dopiero jak będzie za dużo paliwa w stosunku do powietrza, lub źle rozpylone paliwo ( w skrócie w dieslu reguluje się tylko ilość paliwa) . Przy 8 barach panewki i korbowody w silniku też nie będą zbytnio zadowolone ( chyba że chodziło o 0.8 bara, albo to silnik z ciężkiego sprzętu typu lokomotywa) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 Skąd: Pobiedziska ![]() |
Mam jeszcze takie pytanie jak obliczyc przy jakich obrotach EATON M64 (taki wszedl by bez problemu) dal by np. 0,5bar w 300td bo nie wiem czy jest sens kupowac cos takiego. Do puki nie wyjade tak naprawde nie wiem tez przy ilu zacznie wstawac ten HOLSET.
![]() -------------------- -Nie ważne ile masz koni
-Ważne z ilu potrafisz skorzystać |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 03 January 2011 Skąd: ZS / ZGL ![]() |
Ja już grzebałem w tym silniku OM603... ogólnie na seryjnych gratach ten silnik wytrzymuje 1.6-1.8 bara z tego co sie dowiedzialem na zagranicznych forach, przy wyzszym cisnieniu uszczelka pod glowica mowi papa(przynajmniej u mnie przy przelocie 400 tys i doladowaniu 2,4 sie wysrala). Po zalozeniu turbiny razem z moim sasiadem regulowalismy dawke paliwa na pompie, ale w tym momencie juz nie pamietam jak, musze skontaktowac sie z kolesiem, ktory mi w tym pomagal i dam znac dokladnie co i jak z dawka paliwa
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 Skąd: Pobiedziska ![]() |
Dagon89 posiadasz jeszcze to auto?
CYTAT Po zalozeniu turbiny Jezeli dobrze rozumiem uturbiles wolnossacego OM603? -------------------- -Nie ważne ile masz koni
-Ważne z ilu potrafisz skorzystać |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: z lasu ![]() |
dagon jeszcze auto posiada i po prostu dał wieksze turbo do silnika 300 turbodiesel 147KM
-------------------- Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 03 January 2011 Skąd: ZS / ZGL ![]() |
Dokładnie tak jak pisze pablo. Auto jeszcze mam i silnik juz jest, ze tak powiem zrobiony i na nowo zacznie sie walka z podniesiemniem mocy, wszystkie graty leza (ic, weze, turbo) zostalo tylko dorobic flansze do kolektora ssacego albo sprobowac spasowac kolektor od OM606
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 02:31 |