![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Cześć,
pamiętam że był już taki temat, były podane konkretne kontakty ale za cholere nie mogę go znaleźć a by się przydał. Potrzebuję kogoś ogarniętego od automatu w A6 C6. Na rozgrzanym silniku szarpie przy zrzucaniu z 4 na 3 (tylko w trybie D) i szarpie przy wrzucaniu R. Czy korzystał ktoś z usług http://autotransmisja.pl/ lub autowawer.pl? Ewentualnie czy ktoś z VAGiem w Wawie mógłby mi wykasować adaptacje skrzyni albo chociaż sprawdził ilość oleju w skrzyni? ![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Eh, cały czas się łudzę, że może jednak...
![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Co osoba to opinia jeżeli chodzi o asb i te sprawy... ja powiem na jednym jedynym przykładzie ktory przerabiałem osobiscie, auto mojego taty (W210), generalnie ślizgało się dość mocno przy zmianie na dwa i bardzo mocno ze zmiany z 2 na 3 bieg. Wsteczny wbijał sie normalnie ale "słabo" ciągnął. Stwierdzilismy ze skoro i tak skrzynia jest do wymiany to sprobowac mozna wymienic olej, dla testu. Wsteczny jak nie ciągnął tak nie ciagnie, ale teraz jak sie rozgrzeje to szarpanie z 1 na 2 jest jakie było, ale za to z 2 na 3 praktycznie niezauwazalne...
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
SajneK, tyle że w przypadku 722.6 to koszt wymiany oleju to tyle samo co przeciętna cena używanej skrzyni (chyba że masz jakąś naprawdę rzadką skrzynię pokroju tych z wersji AMG czy V12 biturbo). Oczywiście w "nowej" trzeba wymienić olej, ale moim zdaniem na "zabawę" ze starą szkoda pieniędzy.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
u mnie wszystko działa super, ciągnie, przyspiesza, nie zawiesza sie, nie zastanawia, nie przeciąga. Jedynie jak sie rozgrzeje to ze stuknięciem wchodzi R i redukcja z 4 na 3 jest mało przyjemna i czasami 3 jakos dziwnie wbija przy przyspieszaniu (też jakby ze stuknięciem). Na zimnym silniku jest perfekt, idealnie plynnie chodzi, wiec dlatego rodzą się jakieś nadzieje w mojej głowie, że jednak może wymiana oleju coś pomoże, chociaż to też do najtańszych nie należy - olej pewnie jakies 600-800zł + filtr, uszczelka miski czyli pewnie jakies 1200zł.
Umówiłem się do SAMKO na połczyńskiej na dziś, gratis diagnoza i gość w miare ogarniety przez tel, poza tym przy okazji mam po drodze więc zajrzę. Najwięcej pozytywnych opini znalazłem o MIDPARTS na ursusie. Sporo negatywnych zbiera cała reszta - SAMKO, autotransmisja, autowawer (szczegolnie duzo negatywnych) i auto jozefow. -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
u mnie wszystko działa super, ciągnie, przyspiesza, nie zawiesza sie, nie zastanawia, nie przeciąga. Jedynie jak sie rozgrzeje to ze stuknięciem wchodzi R i redukcja z 4 na 3 jest mało przyjemna i czasami 3 jakos dziwnie wbija przy przyspieszaniu (też jakby ze stuknięciem). Na zimnym silniku jest perfekt, idealnie plynnie chodzi, wiec dlatego rodzą się jakieś nadzieje w mojej głowie, że jednak może wymiana oleju coś pomoże, chociaż to też do najtańszych nie należy - olej pewnie jakies 600-800zł + filtr, uszczelka miski czyli pewnie jakies 1200zł. Umówiłem się do SAMKO na połczyńskiej na dziś, gratis diagnoza i gość w miare ogarniety przez tel, poza tym przy okazji mam po drodze więc zajrzę. Najwięcej pozytywnych opini znalazłem o MIDPARTS na ursusie. Sporo negatywnych zbiera cała reszta - SAMKO, autotransmisja, autowawer (szczegolnie duzo negatywnych) i auto jozefow. Opowiedz jaką opinię wyraził ten fachowiec. Jeżeli na zimnym jest ok a po rozgrzaniu niedobrze to dla mnie w drugą stronę działa - świeży olej będzie lepszej konsystencji niż to co masz teraz na zimno, czyli i na zimno problem by się zaczął ![]() PS. Ile km zrobione na tym oleju obecnie? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
SajneK, tyle że w przypadku 722.6 to koszt wymiany oleju to tyle samo co przeciętna cena używanej skrzyni (chyba że masz jakąś naprawdę rzadką skrzynię pokroju tych z wersji AMG czy V12 biturbo). Oczywiście w "nowej" trzeba wymienić olej, ale moim zdaniem na "zabawę" ze starą szkoda pieniędzy. Wiedza kosztuje ![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Opowiedz jaką opinię wyraził ten fachowiec. Jeżeli na zimnym jest ok a po rozgrzaniu niedobrze to dla mnie w drugą stronę działa - świeży olej będzie lepszej konsystencji niż to co masz teraz na zimno, czyli i na zimno problem by się zaczął ![]() PS. Ile km zrobione na tym oleju obecnie? Ooo panie, nie mam pojecia, jezdze tym autem dopiero niecale 6 miesiecy, poprzedni wlasciciel podobno skrzynie robil, podobno cala wymienial. Ale czy cos wiecej w niej bylo robione to nie mam pojecia niestety. To tez troche moj blad ;-) Po wizycie w samko jestem optymistycznie nastawiony, mam poki co wykasowac adaptacje, chwile pojezdzic. Potem wymienic olej statycznie i moze bedzie ok. Jak nie to prawdopodobnie kosz 3 biegu jest uszkodzony. Wtedy trzeba skrzynie zrzucic, przejrzec i to co uszkkdzone to naprawic. Koszt od 4 do 6kpln. Sama diagnoza byla za darmo. W kazdym razie jutro kasuje adaptacje, w poniedzialek wymienie olej. Co mnie jeszcze zastanowilo - w korkach w wawie jak sie silnik zagrzal to szarpalo, dojechalem do samko i tez szarpalo, koles troche pojezdzil. Potem ruszylem w trase do Sochaczewa i po 10km jazdy przestalo szarpac przy redukcjach, tak jakby olej sie schlodzil w trasie. Wiec tak jakby to szarpanie mialo zwiazek z temp oleju? Takie mam wrazenie. Szczegolnie ze jak silnik osiagnie 90st to problem zaczyna sie po 20min stania w korku i podjezdzania co chwile 5m do przodu. Zobaczymy, zainwestuje w ta wymiane oleju wraz z filtrem i dam znac jakie efekty. -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Wymieniłem dziś olej w Samko. Podobno wyglądał słabo, opiłków na magnesie niewiele. Wrażenia? Czuć wyraźnie, że biegi zmienia delikatniej, trójka przestała szarpać (akurat trafił się korek w którym stałem 40min ale temperatura powietrza troche niższa niż poprzednio) i wszystko było ok. Przy hamowaniu już nie czuć tak mocno zrzucanych biegów, w sumie to w ogóle już nie czuć jak zrzuca biegi. Wcześniej jak zrzucał to czuć było jakbym mocniej hamulec wciskał, więc teraz hamowanie przed światłami jest sporo kulturalniejsze.
Więc jak na razie jestem zadowolony z samej wymiany oleju. Zobaczymy co się będzie działo jak pojeżdżę więcej. -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Wymieniłem dziś olej w Samko. Podobno wyglądał słabo, opiłków na magnesie niewiele. Wrażenia? Czuć wyraźnie, że biegi zmienia delikatniej, trójka przestała szarpać (akurat trafił się korek w którym stałem 40min ale temperatura powietrza troche niższa niż poprzednio) i wszystko było ok. Przy hamowaniu już nie czuć tak mocno zrzucanych biegów, w sumie to w ogóle już nie czuć jak zrzuca biegi. Wcześniej jak zrzucał to czuć było jakbym mocniej hamulec wciskał, więc teraz hamowanie przed światłami jest sporo kulturalniejsze. Więc jak na razie jestem zadowolony z samej wymiany oleju. Zobaczymy co się będzie działo jak pojeżdżę więcej. Do skrzyń ZF jest też specjalny olej ZF do szarpiących przypadków. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Czytałem o tym oleju do szarpiących przypadków, ale do mnie na razie nie będzie potrzebny. Zrobiłem ponad 500km już od wymiany i jest wszystko ok, skrzynia pracuje dużo sprawniej i kulturalniej niż wcześniej, o żadnym szarpaniu w tym momencie nie ma mowy
![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Do ZF należy lać tylko ZF - tak mówi człowiek który się na tym zna - Teodor Myszkowski
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
W beemkach np. nowych 8-biegowych jest tak jak piszesz (i nie wolno w żadnym wypadku lać zamiennika), natomiast w starszych 6 biegowych można śmiało było lać zamienniki (Pentosin - tylko to też wysoka półka, a nawet Shell). Jak w tym Audi - nie wiem.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Sugerujecie, że serwis, który zajmuje się tylko serwisem automatów się nie zna, bo zalał mi Ravenolu? Czy chce mnie naciągnąć na późniejszą naprawę skrzyni?
Być może macie racje. Jednak rozmawiałem z ludźmi, którzy jeżdża na Ravenolu w tiptronicu już jakiś czas i nic się nie dzieje. Jedno co słyszałem co odróżnia ten olej od ZFa to trzeba go częściej wymieniać. Swoją drogą polityka aso audi jest co najmniej zastanawiająca. Chciałem podjechać do nich na wykasowanie autoadaptacji po wymianie oleju to pan w słuchawce powiedział, że w skrzyni się oleju nie wymienia i w sumie zakończył rozmowę. Jak zapytałem konkretnie o adaptację to usłyszałem, że muszę się umówić na diagnostykę skrzyni biegów za 500zł brutto :| tak jakby nie do końca wiedział o co kaman. No cóż, audi nie przewiduje wymiany oleju w tiptronicu a już w jakiejś dokumentacji ZFa, którą znalazłem w necie, jest napisane, że w 6HP19 oczywiście wymiana oleju jest zalecena. Co 100kkm jeśli auto głównie jeździ w trasach, co 60kkm jeśli głównie miasto lub nawet co 30kkm jeśli auto jest często obciążane np ciągnięciem lawety. Moje auto ma 260tys nalatane po Polsce, więc biorę pod uwagę to, że skrzynie będzie trzeba kiedyś wyremontować ![]() -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 03:19 |