![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
no właśnie... czym się różnią te 3 wersje mocowe 2.0t? mowa o 9-5 kombi z 2009 roku, ale w budzie 98-09. różne dziwne rzeczy sa w internecie, 150 miał ponoć cewki a nie kasetę, gdzie indziej, że różnią się tylko softem... jak to jest? ustaliłem tyle, że to wszystko się programuje przez elm327 i jeśli jedyna różnica między 150 a 192 to sam soft, to chętnie bym podniósł, ale ciężko znaleźć jednoznaczne informacje na ten temat. trionic suite mam, więc flashowanie to nie problem, tylko czy to faktycznie jest jedyna różnica? czy faktycznie kaseta zapłonowa tam jest, i jak jest to czy sypie się na potęgę? w katalogu niby jest tylko jeden rodzaj cewki(kasety), koszty straszne w sumie... do tego, jeśli ktoś miał - to czy w 2006 roku była jakaś zmiana? ponoć te przed 06 się zacierały, a później poprawili, ale to też niesprawdzone info. to samo było niby z tolerowaniem lpg... może tutaj ktoś pomoże i udzieli jednoznacznej odpowiedzi czym się różnią i czy faktycznie się sypały?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Oddzielne cewki miał silnik w 9-3 o podobnych parametrach (jednostka GM)
W 9-5 to konstrukcja Saaba z jej zaletami i wadami (m.in nieszczęsna kaseta) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Od 2006 wszystkie słupki są identyko (różnica tylko 2.0 vs 2.3 - tłoki i wał, ale już głowica ta sama), poprawiona jest odma zarówno na zewnątrz jak i wyjście z bloku (inny odlew). Do 2006 głowice z Aero miały wzmacniane zawory wydechowe i chyba gniazda, po 2006 wszystko szło takie samo. Ale tak czy siak łykają LPG bez problemu. Kaseta nie jest jakąś tragedią, powinna wytrzymać 100 kkm, potem trzeba położyć te 1500 na nową i znowu spokój, a jak ludzie kombinują z używkami to nic dziwnego że są kłopoty. Przy LPG trzeba bardzo dbać o świece i zmieniać co 10 kkm, inaczej kaseta dostaje w dupę.
A, oddzielnych cewek w 9-5 brak, jest kaseta i tak było zawsze od 1999. W 1998 podobno zdarzały się jakieś dziwne softy, które tolerowały czerwoną kasetę z wcześniejszych modeli ale to egzotyka. Programowanie to raczej przez BDM albo po CAN. Z ELM327 to jak Yeti, ktoś kiedyś widział ![]() T7suite to obsługuje ale flash trwa prawie godzinę i nie widziałem, żeby ktoś się chwalił sukcesem. W T8 (9-3SS) podobno rzeczywiście działa. Z 2.0t na Garrecie wyciągniesz ze 220KM i jedzie to całkiem przyjemnie dołem (zdycha górą powyżej 5k), ale do tej ciężkiej krowy taka charakterystyka jest w sam raz. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
no, tylko mi chodzi o zrobienie czegoś tanio, bdm też by się może znalazł. dlatego pytałem, czy faktycznie te 3 wersje mocowe różnią się tylko softem, bo jeśli tak, to wystarczy znaleźć ori z najmocniejszego, wrzucić i będzie gratisowe 40KM... a o to tu chodzi.
Aval - dzięki za info, rozjaśniłeś temat ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
W 9-3 silnik mniej problemowy, jeszcze tańszy i samym bezpiecznym softem u mnie wyszl +60ps i 90Nm względem serii, wiec jeśli ma być tanio to może być lepsza ścieżka.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
auto jest już kupione, 9-5 z 2009 roku, ale nie insignia tylko w budzie od 98. gdyby nie było, to bym pytał co lepsze, a nie co da się zrobić z tego konkretnego egzemplarza... i tak będzie robił za dupowóz + lpg w niedługim czasie. auto znajomego, myślałem po prostu, że uda się ugrać te dodatkowe konie za darmo, bez strojenia... bo samo wgranie softu jakoś by się ogarnęło.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
150KM i 192KM (chociaż ja się spotkałem z 185KM, 192 było w starszych wersjach) są identyczne, nawet soft (mapy paliwa, zapłonu, doładowania, absolutnie wszystko) jest ten sam, tylko 150KM ma założone limitery. Także spokojnie można zgrywać mapę z ECU, przekleić VIN, Immo i wgrać identyczną z wersji 192(czy tam 185).
Jeśli jesteś w stanie wgrać soft sam, to największym wyzwaniem jest wyciągnięcie ECU tak, żeby nie pogubić śrubek ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
spoko, to wiem co potrzebowałem. teraz niech sobie poskłada auto i sprawdzimy najpierw czy jest wsio sprawne(szkoda tylko, że do tech2 nie mam dostępu) a potem przyjdzie na czas na zabawę w softy
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak pójdzie to pisz, sam jestem ciekaw i chętnie spróbuję
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Smialo wal elm-em zrobilem jednego 150km trionik suitem przez tune me up na 180 chyba jak pamietam albo wiecej moment z 60 albo 80 w gore jezdzi to owiele lepiej jak seria 150 wgrane elemem i juz pol roku lata bez problemu
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 14 August 2014 Skąd: ZS ![]() |
jak robiles to przez tune up to te 180 ktore zobaczyles w okienku programu z rzeczywistoscia nie ma zbyt wiele wspolnego.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
zobaczymy kierowca poczuł dużą różnice auto pojedzie na hamownie i sie okaze
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Temat odkopany... Zna ktoś jakiś dekoder vin do tego? Zastanawia mnie strasznie jakie tam jest turbo, że pod odcinką boost spada do 0.3 b albo i niżej... No i szukam jakiegoś źródła z ori softami do tego, chciałbym porównać te 150/185.
Za to większym problemem jest błąd P1334 - żadnego dojścia do tech2 nie mam, a torque nie dysponuje żadnym opisem tego błędu. W necie też słabo, choć choć na forach w tematach z tym błędem przewija się cały czas jeden temat - kaseta... Błąd nie jest stały, był zapamiętany, ale na wolnych czuć, że silnik nie pracuje równo. Na jakąś większą diagnostykę ciężko pojechać, bo nie wiem czy ktoś poza aso opla ma tech2, poza tym ciężko z ludźmi, którzy wiedzą co mówią, a nie będą kazać wymieniać pół auta na pałę... A elm tu za wiele nie zdziała. Chyba że ktoś ma jakieś sprawdzone info o jakimś innym sprzęcie, który to ogarnie? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
W Suicie masz seryjne softy, więc porównasz sobie jaki masz.
Kasetę podmień zanim kupisz, świece nowe i doklepać na 0,65-0,7mm. Kompresję zmierzyć na wszelki wypadek. Ta opcja, o której pisał Cieniu jest wstępnie ok, chociaż przekłamuje moment obrotowy w sterowniku, jednak polecam i tak logować stuki, AFR oraz boost. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
w Boschu P1334 - kontrola obwodu zapłonowego 2 Przerwa/zwarcie do plusa
opis poszukiwania usterki jest dosyc długi łącznie z pomiarami oscyloskopowymi jak i monitorowaniem czujnika stuku na kazdym cylindrze w 150 sabie po tune me up wyszło na hamowni 198KM przy 6283rpm i 302 NM przy 3077rpm |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 May 2018 ![]() |
w Boschu P1334 - kontrola obwodu zapłonowego 2 Przerwa/zwarcie do plusa opis poszukiwania usterki jest dosyc długi łącznie z pomiarami oscyloskopowymi jak i monitorowaniem czujnika stuku na kazdym cylindrze w 150 sabie po tune me up wyszło na hamowni 198KM przy 6283rpm i 302 NM przy 3077rpm p1334 to padająca cewka, u mnie po takich błędach usmażyła się całkowicie podczas jazdy przy 140km/h, silnik po prostu zgasł!!, nie polecam takiego doświadczenia:) tune me up przy tak marginalnych modach jak kolorowe silikony może dać te 20/30KM |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:23 |