Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> przeciwskazania uzywania felg on malym ET czyli kolo na zewnatrz !
evo 11
post Thu, 28 Feb 2013 - 21:03
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





Panowie, dotarl ktos do dobrej analizy? rozchodzi sie rzekomo o kat zataczania....


--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 Feb 2013 - 21:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
As_
post Thu, 28 Feb 2013 - 21:55
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





To by oznaczalo ze dystanse powoduja ten sam efekt
Ciekawe...


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 28 Feb 2013 - 22:24
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Tak, odsadzenie koła przesuwa srodek opony na zewnatrz a tym samym poza oś obrotu przedniego zawieszenia i auto nerwowe sie robi.
Strozik w seju kiedys miał tak ca 10-12cm i wyglądało to na trudne w opanowaniu.


btw nawet tutaj K11 ostatnio pokazywał obrazek dla wyjasnienia, http://www.racingforum.pl/Zimowe-opony-cia...wo-t107484.html


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Thu, 28 Feb 2013 - 23:30
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





Większy dystans lub mniejsze et zwiększa promień zataczania co za tym:
+
-minimalnie podwyższa się roll center
-kierownica zaczyna chętniej sama odbijać po zmianie kierunku
-
-cięższe operowanie kierownicą
-zwiększenie nerwowości auta, auta traci tendencję do samoprostowania po np. wjechaniu dziure czy na pobocze.
-większe obciążenie łożysk itd

Mniejszy brak dystansu duże et zmniejsza promień zataczania, co za tym:
+
-auta zaczyna nabierać tendencji do samoprostowania, czyli np po wjechaniu na poboczę, automatycznie od niego ucieka
-lżejsze operowanie kierownicą
-mniejsze obciążenie łożysk itd
-
-gorsze odbijanie kiery
-minimalne obniżenie punktu obrotu nadwozia
To tak w skrócie, pewnie mądrzejsi odemnie dopiszą jeszcze trochę rzeczy, ale generalnie zasady są takie jak opisałem powyżej.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Fri, 01 Mar 2013 - 11:11
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





no dobra a co z sama przyczepnoscia wywalajac kola na zewnatrz?


--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Fri, 01 Mar 2013 - 11:33
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Do tego zmieni się siła działająca na stabilizator, i będzie ciut miększy przez to. To samo tyczy się amortyzatora i sprężyny.

A co do przyczepności, to raczej się nie zmieni, bo wg. mnie największą rolę odgrywa tu opona, jedynie stabilność się poprawi ze względu na zwiększenie rozstawu kół.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Fri, 01 Mar 2013 - 12:05
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





generalnie zgadzam się z powyższym postem. przyczepności szuka się w innych miejscach.
jednak "w idealnym świecie", gdzie byłby super przyczepny asfalt i super wyścigowa opona, zwiększenie ET może dać trochę więcej gripa, z racji podwyższenia punktu obrotu nadwozia. Aczkolwiek to tylko teoria, która może się w jednym aucie sprawdzić, a w drugim niekoniecznie.



--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 01 Mar 2013 - 12:58
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Mam doświadczenie w różnych szerokościach dystansów 5-25mm i prawidłowy dobór dystansów poprawia przyczepność znacznie w odczuciu subiektywnym. Samochód FWD na przykład jechał gdzie chciał, po założeniu szerszych dystansów z tyłu o 10mm auto nie do poznania, jechało tam gdzie ja chciałem.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Fri, 01 Mar 2013 - 20:09
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





Prosto z wykładów:



Wpływ na zachowanie się pojazdu przy dodatnim i ujemnym promieniu zataczania w przypadku przedniego/tylnego napędu i zmiany przyczepności poszczególnych kół:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 01 Mar 2013 - 20:54
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





wide, spoko notatki, tez mialem podobne z wykładow
ale w chwili obecnej zastanawia mnie wpływ tego ET na camber gaina i jedyne co przychodzi do głowy to to że będzie jedynie ciężej kręcić kierą a camber gain będzie ten sam.. ale musze to jeszcze w głowie poukładać.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Sat, 02 Mar 2013 - 16:54
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





no dobra a jak to sie na do faktu iz wewnetrzny rant felgi seryjnej i tej z mniejszym ET bedzie w tym samym miejscu, tzn ze zewnetrzny rant felgi z z mniejszym ET bedzie 5cm na zwenatrz wzgledem seryjnej?

to jest seria vs 2012 rok i nie zauwazylem zadnych problemow,czasy poprawialem a skuteczne kontry robilem przy 200km/h





--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Sat, 02 Mar 2013 - 16:59
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





tak mialo by wygladac w tym sezonie.



--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Sat, 02 Mar 2013 - 17:28
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





wato jeszcze wziac pod uwage iz auto bedzie jezdzilo w negacie okolo 3 stopni.


--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arexsewen
post Sat, 02 Mar 2013 - 22:48
Post #14


User
Dołączył: Sat, 30 October 2010
Skąd: W-wa





Z praktyki wiadomo ,że mniejszy lub negatywny offset ma znaczenie przy przednim napędzie/torque steer/ w tylno napedowym aucie nie powinno to pogorszyć
prowadzenia.Większy rozstaw kół zwiekszy stabilność. Najlepszym stosowanym rozwiązaniem w Lotusie jest wydłużenie rozstawu osi porzez modyfikację subframe.


--------------------
06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold
92 suz.dr350
03 wrx hybrid/sold
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Sat, 02 Mar 2013 - 23:38
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





taka opcja jedynie gdybym sie decydowal na jakies v8 lub v10 smile.gif


--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Sun, 03 Mar 2013 - 01:01
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 01 Mar 2013 - 12:58) *
Mam doświadczenie w różnych szerokościach dystansów 5-25mm i prawidłowy dobór dystansów poprawia przyczepność znacznie w odczuciu subiektywnym. Samochód FWD na przykład jechał gdzie chciał, po założeniu szerszych dystansów z tyłu o 10mm auto nie do poznania, jechało tam gdzie ja chciałem.



W FWD zazwyczaj dystanse na tyle pomagają, tak jak twardszy stabilizator z tyłu zmniejsza podsterowność tak dystans z tyłu poprawia stabilność z przodu...


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 03 Mar 2013 - 10:13
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(evo 11 @ Sat, 02 Mar 2013 - 18:28) *
wato jeszcze wziac pod uwage iz auto bedzie jezdzilo w negacie okolo 3 stopni.


a jaki caster ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Sun, 03 Mar 2013 - 11:14
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





jak duże dystanse można założyć na tył, żeby poczuć różnice? fele 17x7j et 45, zawias podobny do civicowego (5g). 10mm? Staby przód tył już mam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 03 Mar 2013 - 14:47
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Promień zataczania, to parametr ważny dla seryjnych wozów. Z ujemnym PZ jest bezpieczniej, a stosowanie małych wartości PZ podnosi komfort, kierą lżej się kręci i nie wyrywa jej tak np. w koleinach. W samochodzie na tor ujemny PZ będzie niepotrzebnie prostował kiere przy zaczepianiu o wewnętrzną tarkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:23