![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
Panowie, dotarl ktos do dobrej analizy? rozchodzi sie rzekomo o kat zataczania....
-------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
To by oznaczalo ze dystanse powoduja ten sam efekt
Ciekawe... -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Tak, odsadzenie koła przesuwa srodek opony na zewnatrz a tym samym poza oś obrotu przedniego zawieszenia i auto nerwowe sie robi.
Strozik w seju kiedys miał tak ca 10-12cm i wyglądało to na trudne w opanowaniu. btw nawet tutaj K11 ostatnio pokazywał obrazek dla wyjasnienia, http://www.racingforum.pl/Zimowe-opony-cia...wo-t107484.html -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Większy dystans lub mniejsze et zwiększa promień zataczania co za tym:
+ -minimalnie podwyższa się roll center -kierownica zaczyna chętniej sama odbijać po zmianie kierunku - -cięższe operowanie kierownicą -zwiększenie nerwowości auta, auta traci tendencję do samoprostowania po np. wjechaniu dziure czy na pobocze. -większe obciążenie łożysk itd Mniejszy brak dystansu duże et zmniejsza promień zataczania, co za tym: + -auta zaczyna nabierać tendencji do samoprostowania, czyli np po wjechaniu na poboczę, automatycznie od niego ucieka -lżejsze operowanie kierownicą -mniejsze obciążenie łożysk itd - -gorsze odbijanie kiery -minimalne obniżenie punktu obrotu nadwozia To tak w skrócie, pewnie mądrzejsi odemnie dopiszą jeszcze trochę rzeczy, ale generalnie zasady są takie jak opisałem powyżej. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
no dobra a co z sama przyczepnoscia wywalajac kola na zewnatrz?
-------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Do tego zmieni się siła działająca na stabilizator, i będzie ciut miększy przez to. To samo tyczy się amortyzatora i sprężyny.
A co do przyczepności, to raczej się nie zmieni, bo wg. mnie największą rolę odgrywa tu opona, jedynie stabilność się poprawi ze względu na zwiększenie rozstawu kół. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
generalnie zgadzam się z powyższym postem. przyczepności szuka się w innych miejscach.
jednak "w idealnym świecie", gdzie byłby super przyczepny asfalt i super wyścigowa opona, zwiększenie ET może dać trochę więcej gripa, z racji podwyższenia punktu obrotu nadwozia. Aczkolwiek to tylko teoria, która może się w jednym aucie sprawdzić, a w drugim niekoniecznie. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Mam doświadczenie w różnych szerokościach dystansów 5-25mm i prawidłowy dobór dystansów poprawia przyczepność znacznie w odczuciu subiektywnym. Samochód FWD na przykład jechał gdzie chciał, po założeniu szerszych dystansów z tyłu o 10mm auto nie do poznania, jechało tam gdzie ja chciałem.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Prosto z wykładów:
![]() Wpływ na zachowanie się pojazdu przy dodatnim i ujemnym promieniu zataczania w przypadku przedniego/tylnego napędu i zmiany przyczepności poszczególnych kół: ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
wide, spoko notatki, tez mialem podobne z wykładow
ale w chwili obecnej zastanawia mnie wpływ tego ET na camber gaina i jedyne co przychodzi do głowy to to że będzie jedynie ciężej kręcić kierą a camber gain będzie ten sam.. ale musze to jeszcze w głowie poukładać. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
no dobra a jak to sie na do faktu iz wewnetrzny rant felgi seryjnej i tej z mniejszym ET bedzie w tym samym miejscu, tzn ze zewnetrzny rant felgi z z mniejszym ET bedzie 5cm na zwenatrz wzgledem seryjnej?
to jest seria vs 2012 rok i nie zauwazylem zadnych problemow,czasy poprawialem a skuteczne kontry robilem przy 200km/h ![]() -------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
tak mialo by wygladac w tym sezonie.
![]() -------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
wato jeszcze wziac pod uwage iz auto bedzie jezdzilo w negacie okolo 3 stopni.
-------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Z praktyki wiadomo ,że mniejszy lub negatywny offset ma znaczenie przy przednim napędzie/torque steer/ w tylno napedowym aucie nie powinno to pogorszyć
prowadzenia.Większy rozstaw kół zwiekszy stabilność. Najlepszym stosowanym rozwiązaniem w Lotusie jest wydłużenie rozstawu osi porzez modyfikację subframe. -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
taka opcja jedynie gdybym sie decydowal na jakies v8 lub v10
![]() -------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
Mam doświadczenie w różnych szerokościach dystansów 5-25mm i prawidłowy dobór dystansów poprawia przyczepność znacznie w odczuciu subiektywnym. Samochód FWD na przykład jechał gdzie chciał, po założeniu szerszych dystansów z tyłu o 10mm auto nie do poznania, jechało tam gdzie ja chciałem. W FWD zazwyczaj dystanse na tyle pomagają, tak jak twardszy stabilizator z tyłu zmniejsza podsterowność tak dystans z tyłu poprawia stabilność z przodu... -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
wato jeszcze wziac pod uwage iz auto bedzie jezdzilo w negacie okolo 3 stopni. a jaki caster ? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
jak duże dystanse można założyć na tył, żeby poczuć różnice? fele 17x7j et 45, zawias podobny do civicowego (5g). 10mm? Staby przód tył już mam.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Promień zataczania, to parametr ważny dla seryjnych wozów. Z ujemnym PZ jest bezpieczniej, a stosowanie małych wartości PZ podnosi komfort, kierą lżej się kręci i nie wyrywa jej tak np. w koleinach. W samochodzie na tor ujemny PZ będzie niepotrzebnie prostował kiere przy zaczepianiu o wewnętrzną tarkę.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:23 |