![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
hej
mialem ostatnio maly problemik, mianowicie mechanik który robil mi swapa (silnik V8 4.0 m60 bmw) nie dokrecil dobrze przewodu olejowego laczacego silnik z puszką na filtr oleju i z silnika lecial mi olej:/ ja nie bylem tego swiadomy bo to jest bardzo dobry mechanik, specjalista bmw, robil mi juz kilka swapow wiec mam do niego pelne zaufanie, no ale to tylko czlowiek i kazdy ma prawo do błędów. Wiec ubylo mi ok 2,5l oleju (tyle musialem dolać aby na bagnecie byl poziom min) (w silniku jest 8l) no i w tym czasie przejechalem ok 150km (normalna jazda. bez piłowania). Zorientowalem sie dopiero wowczas, gdy podczas jazdy, po zrzuceniu na luz, na jałowych obrotach zaświecila sie doslownie na sekunde kontrolka oleju. (bylo tak 3 razy). I tutaj moje pytanie jakie mogą byc konsekwencje tego incydentu dla silnika? bo troche sie martwie. aha olej to mobil 0w40 pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wiem jak to w BMW ale w Fordzie dopoki bagnet dotyka oleju to nic sie dzieje...no ewentualnie glosnie klepie glowica. Tez mialem podobna sytuacje i nic sie nie stalo. Z drugiej strony kiedys sie dwoeidzialem ze jak w oplu ecotec zaswieci sie kontrolka to znaczy ze juz po panewach i po czesci byla to prawda w tamtym egzemplarzu
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
jak sprawdzilem poziom oleju to bagnet byl na koniuszku tylko mokry
![]() |
|
|
gość_chester240_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Najprawdopodobniej nic sie nie stalo. Bez rozbierania silnika lub chociazby osluchania nikt niczego nie zdiagnozuje. Pozatym jak odpalasz to tez cisnienia nie ma od razu wiec ja bym sie za bardzo tym nie przejmowal. Jak prze najblisze 200 km nic nie kleknie to bedzie git
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nic nie powinno sie stać, klijent przyjechał kiedyś m50b20 na wymiane szklanek bo klepią jak sie potem okazało brakowalo 5l oleju do poziomu minimum... silnik działa do tej pory
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
z osmiu brakowalo tylko 20% wiec zadna tragedia po 150 kilo niema prawa sie stac
chyba ze deptales ostro po wyjezdzie z warsztatu ![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Podobna sytuacja w mojego ojca Altimie. Auto używane w stylu "zero nakładów", nie wymieniany olej od 50 tyś km, okazało się że nie ma oleju w silniku, zaświeciła się kontrolka przez dłuższy czas, olej dolany, silnik pracuje. Na to chyba nie ma reguły.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
nie ma reguły ale brak 2.5 litra z 8 w raczej sensownie zrobionym silniku to nie powinno byc żadnej tragedi. a nawet żadnych konsekwencji
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
dolej do stanu, uszczelnij wyciek i dzida
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 August 2004 Skąd: Zza Wielkiej Wody ![]() |
Nie przejmuj się... Smog pompy zasysał wystarczająca ilość, zwłaszcza, ze jeździłeś normalnie... Nie wiem jak w tym modelu silnika ale jestem pewien, ze smog pompy znajduje się tuz nad dnem miski olejowej wiec pozostałe kilka litrów wystarczyły - bagnet jest nad smokiem od pompy wiec olej zakrywał to co trzeba i było smarowanie...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
dzieki:) to mnie troche uspokoiliscie, zrobilem w ostatnie kilka dni z 400km i nic sie nie stalo na szczescie. oleju nic nie bierze, takze chyba jest dobrze
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
przeczytalem pierwszego posta jeszcze raz, i jesli dobrze zrozumialem to ubylo wiecej niz 2.5 litra.
8 litrow pewnie wchodzi tak zeby na bagnecie byl MAX, a u Ciebie brakowalo 2.5 litra zeby wogole dobic do MIN. ile jeszcze dolales zeby zeby doszlo do max? pytam z ciekawosci, bo najwazniejsze zeby silnik dzialal ![]() -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
hmm... dolałem nieco ponad 3 litry oleju, po czym na bagnecie byl poziom 3/4 skali i tak teraz jezdze
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Duze stare V8 raczej ciezko czyms takim ruszyc, ja dolałem 4l zeby było min (!) i bangla.
U mnie w 4.2 po okolo 5l pojawia sie min -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Mi kiedys w e30 silnik m20 2,5l ,gdy uszkodziłem miske i nim sie zorientowałem
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
wow Sajnek a co sie stalo,ze wcielo Ci az tyle oleju? dlugo tak jezdziles nim sie zorientowales?? pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Problem jak u Ciebie, zorientowałem sie po odgłosie silnika, czyli juz było hardcorowo...
![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Odkopie. W czasie jazdy poluzowal sie przewod od chlodnicy oliwy i zaczalem gubic olej. Stalo sie to gdzies na trasie lublin krasnik. W krasniku odpalilem i czujnik pokazal minimum co mnie zmartwilo. Zrobilem z 20km max i okazalo sie ze gubie konkretnie oliwe. Bagnet wciaz zamoczony wiec bez tragedii ale ponizej minimum. Wyciek szybko naprawilem(spalony oring wiec dokrecilem co sie poluzowalo), dolalem 1l dobijajac do lekko ponad minimum. Alladyn mi sie ani razu nie zapalil. Glowica pracowala cichutko czyli popychacze nabite. Nie upalalem raczej spokojna jazda z okazyjnym daniem w palnik. Mam sie czym martwic? Dodam ze na trasie lublin krasnik nie bylo zadnych nie pokajacych objawow dopiero ostatnie 10km zaczelo dobrze bryzgac az cala prawa tarcze zabryzgalo olejem i przy hamowaniu sciagalo samochod.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Kumpel w m60b40 kiedyś podczas upalania zgubił cały olej(pękło złącze od filtra oleju) i nic się nie stało. A ogarnął dopiero jak zjechał zmienić opony
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Jak zaświeciła się kontrolka od ciśnienia oleju, to znaczy że jednak coś mogło być na rzeczy. Ja bym zlał olej i sprawdził czy nie ma złotych opiłków. Pierwsze co dostaje, to panewki. Jak zawczasu zdiagnozujesz lekkie przytarcie to profilaktyczna wymiana i jedziesz dalej.
Nie straszę, być może nic nie będzie - jednak dla świętego spokoju olej można sprawdzić ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:45 |