![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jaka wersja odmy jest lepsza, otwarta jak ta po lewej, czy zamknieta jak ta po prawo.
rozumiem ze jednen przewod to wlot ze skrzyni korbowej, a drugi to wylot do dolotu. wg. mnie lepiej zmaist codziennie wachac smrod z filterka, zamknac odme tak jak to bylo fabrycznie. olej bedzie sie zbieral w zbiorniku, a w skrzyni korbowej bedzie podcisnienie tak jak to byc powinno. czy jest sens zakladania filterka wewnatrz catch tanka na przewodzie biegnacym juz do dolotu (czyli na wylocie) jak bardzo waznym elementem jest przegroda w zbiorniczku, czy wogole koniecznym przy zamknietej odmie?? [url=http://img232.imageshack.us/my.php?image=jakaodmacr5.jpg:348vh28v] ![]() ![]() -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 July 2007 Skąd: Nibylandia ![]() |
zrób zamknięty jak w serii, jeśli masz zdrowy silnik to nie będzie wpływało na nic w końcu nawet seryjne turbo odmę mają podpiętą do seryjnego dolotu
pzdr |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Ja bym dał otwarty... i rurkę z daleka od wlotu powietrza do kabiny.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Porszak ja mam następujące rozwiązanie
Przewód prowadzi do "puszki" tam skrabla się i zbiera się ten "glut", dalej z puszki odprowadzony mam przewód zakończony filterkiem. Filterek umieszczony na dole zderzaka tak aby jak najdalej od nadmuchu do kabiny. Nic nie czuć EDIT można też na puszke u góry umieścic filterek. Poprzedni miałem zwykły wąż ogrodowy zakończony filtrem, pracowało to niedobrze, bo czasem na dłuższym postoju czuć było nieprzyjemny zapach. -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
mam podobnie jak K47. u mnie waz odpowietrzajacy z pokrywy zaworow ma 3m i konczy sie pod wneka na kolo zapasowe z tylu. nic nie smierdzi
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("MrSpike":2fhjixh0) mam podobnie jak K47. u mnie waz odpowietrzajacy z pokrywy zaworow ma 3m i konczy sie pod wneka na kolo zapasowe z tylu. nic nie smierdzi
Im dalej tym lepiej, mój ma spokojnie 1.5 metra. Czytałem na tym forum, że ktoś zastosował opcje iż poprowadził przewód do tyłu auta pod zderzak, też można, ale czy to jest sens -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
CYTAT("Bullitt":22hulzny) Ja bym dał otwarty... i rurkę z daleka od wlotu powietrza do kabiny.
bullit a mozesz to uzasadnic?dlaczego tak bys zrobil ja sie sklaniam ku zamknietemu bo tak zrobila fabryka, w dodatku podcisnienie brane jest zza przeplywki, czyli sa to ilosci gazow ktorych nie bierze sie pod uwage w procesie spalnia tzn przynajmniej komp ich nie bierze-upraszczajac. a co z zamarzaniem odmy przy tak dlugich wyprowadzeniach pod auto?? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 July 2007 Skąd: Nibylandia ![]() |
co do zamarzania to loteria, mi w jednym samochodzie zamarzło nawet w zamkniętym obiegu
ja jestem za zamkniętym bo a) 100% że śmierdzieć nie będzie ![]() c) zdrowsze to dla środowiska, już i tak tych spalin nam wystarczy a tu jeszcze dodatkowo to |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("Porszak":zyb384n9) CYTAT("Bullitt":zyb384n9) Ja bym dał otwarty... i rurkę z daleka od wlotu powietrza do kabiny. bullit a mozesz to uzasadnic?dlaczego tak bys zrobil ja sie sklaniam ku zamknietemu bo tak zrobila fabryka, w dodatku podcisnienie brane jest zza przeplywki, czyli sa to ilosci gazow ktorych nie bierze sie pod uwage w procesie spalnia tzn przynajmniej komp ich nie bierze-upraszczajac. a co z zamarzaniem odmy przy tak dlugich wyprowadzeniach pod auto?? Chodzi o to, że jak ci walnie olejem z odmy (wiele takich przypadków było) to generalnie pożegnasz się z turbo a moze i z większą ilością elementów silnika. (były takie przypadki). Dlatego odmę stosuje się na zewnątrz. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Bullit, ale po to chyba jest "catch can" zeby nie walnelo w dolot?
-------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 July 2007 Skąd: Nibylandia ![]() |
ale są catch tanki do otwartych i zamkniętych systemów
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Ale czy one sie czyms roznia? Jeden krociec podlaczasz do odmy, a drugi do dolotu lub w atmosfere. Chodzi mi o system polaczony z dolotem. Tak mam u siebie i jakos nie wyobrazam sobie zeby tak walnelo olejem zeby poszlo dalej w dolot i wysadzilo silnik.
-------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 July 2007 Skąd: Nibylandia ![]() |
Bullittowi pewnie chodziło o opcje bez catch-tanka tylko jak w serii
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
A ile oleju mieści się w catch tanku a ile w misce? Sam sobie odpowiedz na to pytanie. Catch tank służy do tego, zeby olej nie kapał pod samochód jak masz własnie otwarta odmę.
Wogóle, rozwiewając wątpliwości- jak masz otwartą odmę to MUSISZ zastosować catch tank. Inaczej olej będzie brudził okolice wylotu z odmy, lał się na asfalt, śmierdział itp. Pozatym mając catch tank- będziesz widział ile olej podczas danego przebiegu wydostaje się odmą- to taka dobra organoleptyczna diagnostyka silnika. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 July 2007 Skąd: Nibylandia ![]() |
Bullitt czy spotkałeś się kiedyś by walnęło przez odmę więcej niż 0,2L oleju jeśli tak to co było tego przyczyną
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Na zawodach dzieje się to bardzo często. Kończy się silnik pierścienie umierają i wali olej przez odmę w ilościach takich w jakich zezwoli na to kierowca- który widzi to dopiero po zegarze ciśnienia oleju. Czyli nieraz i 2-3 litry potrafi wypluć.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 July 2007 Skąd: Nibylandia ![]() |
no tak ale gdy wali taka ilość to już i tak po silniku
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Ale nie koniecznie po turbo.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 07 July 2007 Skąd: Nibylandia ![]() |
w sumie racja ale żeby 2-3L przelały się przez cały dolot IC gdy ciśnienie się zmniejsza to trzeba mieć mega pecha
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 18 July 2004 Skąd: Warszawa - Ożarów Maz. ![]() |
nie wiem jak tam w innych silnikach ale w c20xe odma ma dosyc mala srednice, wiec zeby przelalo 2-3L to musialoby albo dosyc dlugo rzygac albo z duzym cisnienim, te rurki zazwyczaj nie sa zbrojone bo nie ma takiej potrzeby, wiec mysle ze przy duzym cisnieniu pekla by jak.... balonik
no chyba ze ktos ma srednice 3-4cm -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:44 |