Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> jak zdjąć zawory i sprężynki z głowicy 16v, domowymi sposobami?
g-zone
post Tue, 21 Jul 2009 - 14:16
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 October 2007





Hej! chce zrobić sobie porting głowicy, ale mam kłopot ze zdjęciem zaworów w 16v (ABF 2l 16v 150 kuni), jakie są domowe sposoby? nie moge tego znaleść na tym forum, trzeba przycisnąć grzybek trzymający trzon zaworu? i to się odkreca czy jakoś wyciska? prosze o porade co i jak, dzięki chłopaki! pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 Jul 2009 - 14:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mcgiver
post Tue, 21 Jul 2009 - 14:27
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





jesli masz głowicę zdjetą to trzeba podeprzyć zawór z dołu i przycisnać spręzynę w taki sposób ,aby to co jest na środku na górze spręzyny ,czyli zamki zostału poluzowane.
jesli masz na aucie to czytałem ze spręzone powietrze załatwia sprawę " podparcia" zaworów z dołu ...


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 21 Jul 2009 - 14:33
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





ja podkladam albo drewienko albo szmatę zwinięta pod zawory i z góry biorę długą nasadkę 17 na krótkiej przedłużce jeden mocny strzał i zawór rozpięty ważne żeby tak dobrać nasadke zęby sie nie zsuneła przy udeżeniu i po gniazdach od hydro nie poszła, tym sposobem w 5 minut rozpinasz całą głowe


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Tue, 21 Jul 2009 - 14:37
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





ja mam jeszcze jeden sposób, może troche bardziej drastyczny ale działa ( widziałem jak w ten sam sposób rozpinał zawór facio w zakładzie gdzie remontują głowice). Dotyczy tylko przypadku gdy głowice masz na stole. Musisz wziąć np klucz nasadowy ( jakiś długi , taki jak odkręca się świece zapłonowe, klucz np 16) położyć go na talerzyk sprężynki i przypierdzielić energicznie młotkiem, tylko uważaj aby nie pogubić zamków. Ja u siebie tak robiłem i nic się nie popsuło.


Edit.
barylax mnie wyprzedził smile.gif


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Tue, 21 Jul 2009 - 14:40
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





tylko jak to później zepniesz?

ja kupiłem takie urządzenie i jestem zadowolony. kosztowalo niewiele na alegro


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 21 Jul 2009 - 15:22
Post #6


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Patent z mlotiem i nasadka fajny, ale z glowica 16v bym uwazal - jak sie zawor otworzy i oprze o stol to sie moze nie przydac wiecej. No i tym samym mlotkiem razem z nasadka ciezko bedzie to poskladac do kupy tongue.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 21 Jul 2009 - 16:17
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





CYTAT(Colin @ Tue, 21 Jul 2009 - 15:22) *
Patent z mlotiem i nasadka fajny, ale z glowica 16v bym uwazal - jak sie zawor otworzy i oprze o stol to sie moze nie przydac wiecej. No i tym samym mlotkiem razem z nasadka ciezko bedzie to poskladac do kupy tongue.gif
dla tego napisałem ze podkłada sie albo drewienko albo tak jak ja szmatkę, ale jak jest dobry strzał mało prawdopodobny kontakt ze stołem choć nie nie możliwy
co do spinania ja spinam to tak
klade zabezpieczenia w talezyk klade na zaworze biore tą samą nasadkę 17 na krotkiej przedłużce zakładam drugą długą tworzac litere T i naciskam i zamki same wskakują smile.gif w z tym ze w renault to szybko idzie bo zabezpeczenia maja pojedyńcze ząbki w szmelcwagenach są 2 i już wiecej trzeba sie napocić


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g-zone
post Tue, 21 Jul 2009 - 18:08
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 October 2007





nie wiem gdzie sie podział mój post, ale pisałem że udało mi się wszystko rozlozyc teraz polerka zaworow, dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Wed, 22 Jul 2009 - 10:25
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





znajomy fachman od głowic wyspawał sobie "kurzą łapke" którą wkręca do wiertarki stołowej. Zdejmowanie zamków jest wtedy precyzyjne i wygodne.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Szyd(L)o_*
post Thu, 23 Jul 2009 - 00:02
Post #10









Kiedyś tą techniką z kluczem i młotkiem rozbierałem głowice z poldka która miała iść na złom. Dzięki mocnemu strzalowi przy odbiciu sprężyny klucz nasadowy wyśliznął mi się z ręki i wylądował w błotniku samochodu mojego taty... nie był zbyt uradowany ale szczęście w nieszczęściu, że klucz przeleciał mi kilka cm od mojej skroni. Nie zmienia to faktu, że to najszybsza technika rozpinania zaworów i stosuję ją do dziś tylko z podwójną ostrożnością wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 23 Jul 2009 - 07:13
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





miał być domowy sposób to jest - żadnych skomplikowanych i specjalistycznych urządzeń, a co do składania to na pewno nie dało by się użyć tych samych narzędzi biggrin.gif , ale o tym nie było mowy.

Jeżeli chodzi o składanie to podoba mi się patent z wiertarką stołową, jeżeli ktoś oczywiście taką ma .

Szyd(L)o przy każdym domowym (druciarskim) sposobie trzeba zachowywać ostrożność biggrin.gif


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Fri, 24 Jul 2009 - 12:21
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





kup sobie to urządzenie bo kosztuje grosze (nie robisz tego codziennie, kup tanie i też bedzie ok) a sobie zębów nie wybijesz odbitym kluczem. jak fundusze bardzo skromne to pożycz od mechanika na godzinę bo na tyle będzie Ci potrzebne.

zdejmowałem raz metodą na podważanie kluczem i jak mi odbiło w nadgarstek to tydzień nie mogłem widelca utrzymać...


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Sun, 26 Jul 2009 - 14:27
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(g-zone @ Tue, 21 Jul 2009 - 18:08) *
nie wiem gdzie sie podział mój post, ale pisałem że udało mi się wszystko rozlozyc teraz polerka zaworow, dzięki

zanim je spolerujesz to obrób je dobrze, inaczej nie ma to sensu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 00:58