![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 10 October 2007 ![]() |
Hej! chce zrobić sobie porting głowicy, ale mam kłopot ze zdjęciem zaworów w 16v (ABF 2l 16v 150 kuni), jakie są domowe sposoby? nie moge tego znaleść na tym forum, trzeba przycisnąć grzybek trzymający trzon zaworu? i to się odkreca czy jakoś wyciska? prosze o porade co i jak, dzięki chłopaki! pozdro
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
jesli masz głowicę zdjetą to trzeba podeprzyć zawór z dołu i przycisnać spręzynę w taki sposób ,aby to co jest na środku na górze spręzyny ,czyli zamki zostału poluzowane.
jesli masz na aucie to czytałem ze spręzone powietrze załatwia sprawę " podparcia" zaworów z dołu ... -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
ja podkladam albo drewienko albo szmatę zwinięta pod zawory i z góry biorę długą nasadkę 17 na krótkiej przedłużce jeden mocny strzał i zawór rozpięty ważne żeby tak dobrać nasadke zęby sie nie zsuneła przy udeżeniu i po gniazdach od hydro nie poszła, tym sposobem w 5 minut rozpinasz całą głowe
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
ja mam jeszcze jeden sposób, może troche bardziej drastyczny ale działa ( widziałem jak w ten sam sposób rozpinał zawór facio w zakładzie gdzie remontują głowice). Dotyczy tylko przypadku gdy głowice masz na stole. Musisz wziąć np klucz nasadowy ( jakiś długi , taki jak odkręca się świece zapłonowe, klucz np 16) położyć go na talerzyk sprężynki i przypierdzielić energicznie młotkiem, tylko uważaj aby nie pogubić zamków. Ja u siebie tak robiłem i nic się nie popsuło.
Edit. barylax mnie wyprzedził ![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 ![]() |
tylko jak to później zepniesz?
ja kupiłem takie urządzenie i jestem zadowolony. kosztowalo niewiele na alegro ![]() -------------------- s2
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Patent z mlotiem i nasadka fajny, ale z glowica 16v bym uwazal - jak sie zawor otworzy i oprze o stol to sie moze nie przydac wiecej. No i tym samym mlotkiem razem z nasadka ciezko bedzie to poskladac do kupy
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Patent z mlotiem i nasadka fajny, ale z glowica 16v bym uwazal - jak sie zawor otworzy i oprze o stol to sie moze nie przydac wiecej. No i tym samym mlotkiem razem z nasadka ciezko bedzie to poskladac do kupy dla tego napisałem ze podkłada sie albo drewienko albo tak jak ja szmatkę, ale jak jest dobry strzał mało prawdopodobny kontakt ze stołem choć nie nie możliwy![]() co do spinania ja spinam to tak klade zabezpieczenia w talezyk klade na zaworze biore tą samą nasadkę 17 na krotkiej przedłużce zakładam drugą długą tworzac litere T i naciskam i zamki same wskakują ![]() -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 10 October 2007 ![]() |
nie wiem gdzie sie podział mój post, ale pisałem że udało mi się wszystko rozlozyc teraz polerka zaworow, dzięki
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
znajomy fachman od głowic wyspawał sobie "kurzą łapke" którą wkręca do wiertarki stołowej. Zdejmowanie zamków jest wtedy precyzyjne i wygodne.
-------------------- |
|
|
gość_Szyd(L)o_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
Kiedyś tą techniką z kluczem i młotkiem rozbierałem głowice z poldka która miała iść na złom. Dzięki mocnemu strzalowi przy odbiciu sprężyny klucz nasadowy wyśliznął mi się z ręki i wylądował w błotniku samochodu mojego taty... nie był zbyt uradowany ale szczęście w nieszczęściu, że klucz przeleciał mi kilka cm od mojej skroni. Nie zmienia to faktu, że to najszybsza technika rozpinania zaworów i stosuję ją do dziś tylko z podwójną ostrożnością
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
miał być domowy sposób to jest - żadnych skomplikowanych i specjalistycznych urządzeń, a co do składania to na pewno nie dało by się użyć tych samych narzędzi
![]() Jeżeli chodzi o składanie to podoba mi się patent z wiertarką stołową, jeżeli ktoś oczywiście taką ma . Szyd(L)o przy każdym domowym (druciarskim) sposobie trzeba zachowywać ostrożność ![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
kup sobie to urządzenie bo kosztuje grosze (nie robisz tego codziennie, kup tanie i też bedzie ok) a sobie zębów nie wybijesz odbitym kluczem. jak fundusze bardzo skromne to pożycz od mechanika na godzinę bo na tyle będzie Ci potrzebne.
zdejmowałem raz metodą na podważanie kluczem i jak mi odbiło w nadgarstek to tydzień nie mogłem widelca utrzymać... -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 00:58 |