Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [film] silnik na sprezone powietrze oraz Steorn
five
post Sun, 01 Jul 2007 - 12:28
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 July 2005
Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała





Idea jest super w swojej prostocie. Ciekawe czy uda się to rozwinąć biorąc pod uwagę sytuacje polityczną i paliwową na świecie

http://www.joemonster.org/filmy/4536/Fr ... -powietrze

Żeby nie tworzyć nowego topic'u dorzucam kolejny materiał - silnik i energia z
"nikąd". Pracuje nad tym irlandzka firma Steorn

link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=MDV9Al0e_T0

małe co nieco na wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Steorn
http://en.wikipedia.org/wiki/Steorn
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 01 Jul 2007 - 12:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
525/24V
post Sun, 01 Jul 2007 - 22:24
Post #2


User
Dołączył: Wed, 30 November 2005





Zbieram szczeke z podlogi, tak proste a zarazem tak nowatorskie. Szacunek dal inventorow


--------------------
Lybra 2.4 jtd
97 YZF 750R 125 hp (4HD)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brtl
post Mon, 02 Jul 2007 - 15:57
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Warszawa





no to czekamy jak wprowadza u nas podatek powietrzny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szociu
post Mon, 02 Jul 2007 - 16:08
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 13 February 2007
Skąd: Jaworzno





silnik na sprezone powietrze wymyślił polak Ludwik Mękarski ponad 100 lat temu i funkcjonowało to do napędu tramwajów (jak zresztą wiele rzeczy to polskie patenty ) Samochód taki mieli robić (robią?) Amerykanie i Hiszpanie, w Polsce były przymiarki ale wszystko u nas umiera :/


--------------------
Najwolniejsza Impreza Coupe w PL i najszybsze GTTI ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Mon, 02 Jul 2007 - 16:16
Post #5


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Nie chce mi się tego glądać do końca - zwłaszcza, że film jest umieszczony na Joemonster.

Powtórzę to, co już kilka razy pisałem przy okazji tego typu wynalazków. Nie ma nic za darmo. To sprężone powietrze będzie miało tyle energi do napędzenia auta, ile będzie potrzebował kompresor do nabicia zbiorników tymże powietrzem pomniejszone o straty (kompresor się grzeje). Do tego należy dodać - a właściwie odjąć - straty samego mechanizmu zamieniającego energię sprężonego powietrza na ruch obrotowy kół.
Wniosek? Sztuka dla sztuki bo energia elektryczna napędzająca kompresor na stacji powietrznej (zamiast benzynowej) też kosztuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yagami
post Mon, 02 Jul 2007 - 16:30
Post #6


User
Dołączył: Sat, 28 April 2007





przecież mówili o cenie eksploatacji tego pojazdy na filmie! Nie ma nawet porównania do ceny benzyny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trueno2
post Mon, 02 Jul 2007 - 16:35
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 02 April 2006
Skąd: Poznań





CYTAT("pieszy":1ultbr06)
Nie chce mi się tego glądać do końca - zwłaszcza, że film jest umieszczony na Joemonster.

http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4

Więc kolejny raz proszę, jak dajecie jakieś filmiki, to odrazu konwertujce link, tak, żeby można było oglądać na YouTube. Otwiera się znacznie dłużej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Tue, 03 Jul 2007 - 02:32
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





20 lat temu mialem model latajacego samolotu, ktory byl napedzany silnikiem na sprezony CO2. Zbiornik napelnialo sie z naboju od syfonu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Tue, 03 Jul 2007 - 08:40
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Nie chcialo mi sie ogladac calego, jakie cisnienie maja butle?
Nie wierze w napelnianie ich za 10PLN, sporo wiecej energii w to pojdzie.

Tak jak pieszy napisal, nic za darmo, energia sama sie nie wytworzy. Jesli chcesz zastapic silnik o mocy 50kW silnikiem na powietrze to on tez zuzyje tyle samo energii. Liczmy ze silnik zuzywa srednio 20 kW i jedzie 3h aby przejechac 200km. To nam daje 60kWh. Energia elektryczna bedzie kosztowala ponad 10PLN a gdzie duze straty podczas kompresji i samego silnika?


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 03 Jul 2007 - 09:30
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





1 kg cieklego azotu kosztuje ok. 3zl

Jesli umiem liczyc takie rzeczy to:

1 kg cieklego azotu to 1.25 litra cieczy.

1 litr cieklego azotu daje 690 litrow gazu.

Zbiornik powiedzmy ze maja 100L pojemnosci, chcemy go napelnic do 300 bar.

43 litry cieklego azotu rozpreza sie w ~30000L gazu i dadza nam 300 bar cisnienia w 100L zbiorniku.

43 litry to 34kg cieklego azotu.

Uzywajac tak oryginalnego "paliwa" jak ciekly azot napelniamy zbiorniki takiego auta za 100zl.

Mysle ze sprezone powietrze, w sprawnym kompresorze bedzie kosztowac ulamek niewielki tej kwoty. Cena 3zl to juz dla uzytkownika koncowego.

Zobaczcie ile kosztuje praca instalacji CNG.

Teraz ide napic sie kawy i zaraz wroce zobaczyc czy nie napisalem bzdur
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yagami
post Tue, 03 Jul 2007 - 10:48
Post #11


User
Dołączył: Sat, 28 April 2007





CYTAT("dzik":hi5osd06)
Nie chcialo mi sie ogladac calego, jakie cisnienie maja butle?
Nie wierze w napelnianie ich za 10PLN, sporo wiecej energii w to pojdzie.

Tak jak pieszy napisal, nic za darmo, energia sama sie nie wytworzy. Jesli chcesz zastapic silnik o mocy 50kW silnikiem na powietrze to on tez zuzyje tyle samo energii. Liczmy ze silnik zuzywa srednio 20 kW i jedzie 3h aby przejechac 200km. To nam daje 60kWh. Energia elektryczna bedzie kosztowala ponad 10PLN a gdzie duze straty podczas kompresji i samego silnika?



bzdury opowiadasz. Wiadomo że nie ma czegos takiego jak energia z nikąd, w przypadku samochodu z silnikiem na powietrze energia pochodzi ze spręzonego gazu. SPRAWNOŚĆ silnika na benzynę i na powietrze jest podobna ale cena PALIWA jest inna. W tym filmiku podali cenę za energię którą trzeba wykorzystać aby napełnić cały zbiornik a powietrze jest jeszcze darmowe wiec ostateczna cena za jazde tym pojazdem to cena PRĄDU zużytego do kompresji. Te silniki są znane od 100 lat i ja tu nie widze nic zadziwiającego. Ot poprostu jeden ziomek nie bał się koncernów paliwowych i spróbował stworzyć tanie samochody na szerszą skalę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Tue, 03 Jul 2007 - 21:05
Post #12


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT("Yagami":3l1u6n5b)
[...] SPRAWNOŚĆ silnika na benzynę i na powietrze jest podobna ale cena PALIWA jest inna. [...]
Sprawność silnika na powietrze może być nawet 100% i wcale nie będzie to oznaczać, że będzie tańszy niż benzynowy. Dlaczego? Bo sprawność to stosunek energi wykorzystanej użytecznie do energii dostarczonej. Teraz policz jaką energię masz w litrze sprężonego powietrza czy azotu a jaką w litrze benzyny.
Nawet jak wykorzystasz 100% energi zawartej w litrze sprężonego powietrza lub jakiegoś innego niepalnego gazu to i tak nie dorówna 50% (załóżmy, że jest to średnia sprawność silnika spalinowego) energi zawartej w litrze benzyny.
Rozumiesz?

CYTAT("Yagami":3l1u6n5b)
[..]Ot poprostu jeden ziomek nie bał się koncernów paliwowych i spróbował stworzyć tanie samochody na szerszą skalę.
A co te koncerny robią? Zabijają takich odważnych?
Ot, spiskowa teoria dziejów

Added after 4 minutes:

CYTAT("Yagami":3l1u6n5b)
[...]ostateczna cena za jazde tym pojazdem to cena PRĄDU zużytego do kompresji. [...]
minus straty. Wszyscy (prawie) o nich zapominają. Gdyby nie one to miałbym w aucie około 300KM zamiast 150 - YHhmmm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walter
post Thu, 05 Jul 2007 - 00:13
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2004
Skąd: Gdansk





Wiadomo jest wszem i wobec że sprężone powietrze jest jednym z najdroższych nośników energii.

Teraz zerknąłem na ten film, samochód jest bez sensu ponieważ:
-silnik jest tłokowy
-pracuje cały czas
-wielkie butle z dużym ciś, takie coś podlega pod urząd dozoru technicznego
-i przede wszystkim to co napisałem na początku, powietrze jest drogie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yagami
post Thu, 05 Jul 2007 - 10:33
Post #14


User
Dołączył: Sat, 28 April 2007





na filmiku zostały przedstawione działające egzemplarze silników na powietrze. Podano ostateczne koszta eksploatacji. Zostało wytłumaczone w jaki sposób to działa ale oczywiście forumowi specjaliści wiedza lepiej od inżynierów z kilkudziesięcioletnim stażem.

xd
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 07:57