![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 July 2005 Skąd: Warszawa/Bielsko-Biała ![]() |
Idea jest super w swojej prostocie. Ciekawe czy uda się to rozwinąć biorąc pod uwagę sytuacje polityczną i paliwową na świecie
http://www.joemonster.org/filmy/4536/Fr ... -powietrze Żeby nie tworzyć nowego topic'u dorzucam kolejny materiał - silnik i energia z "nikąd". Pracuje nad tym irlandzka firma Steorn link do filmu: http://www.youtube.com/watch?v=MDV9Al0e_T0 małe co nieco na wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Steorn http://en.wikipedia.org/wiki/Steorn |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 30 November 2005 ![]() |
Zbieram szczeke z podlogi, tak proste a zarazem tak nowatorskie. Szacunek dal inventorow
-------------------- Lybra 2.4 jtd
97 YZF 750R 125 hp (4HD) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 18 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
no to czekamy jak wprowadza u nas podatek powietrzny
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 13 February 2007 Skąd: Jaworzno ![]() |
silnik na sprezone powietrze wymyślił polak Ludwik Mękarski ponad 100 lat temu i funkcjonowało to do napędu tramwajów (jak zresztą wiele rzeczy to polskie patenty ) Samochód taki mieli robić (robią?) Amerykanie i Hiszpanie, w Polsce były przymiarki ale wszystko u nas umiera :/
-------------------- Najwolniejsza Impreza Coupe w PL i najszybsze GTTI ;)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Nie chce mi się tego glądać do końca - zwłaszcza, że film jest umieszczony na Joemonster.
Powtórzę to, co już kilka razy pisałem przy okazji tego typu wynalazków. Nie ma nic za darmo. To sprężone powietrze będzie miało tyle energi do napędzenia auta, ile będzie potrzebował kompresor do nabicia zbiorników tymże powietrzem pomniejszone o straty (kompresor się grzeje). Do tego należy dodać - a właściwie odjąć - straty samego mechanizmu zamieniającego energię sprężonego powietrza na ruch obrotowy kół. Wniosek? Sztuka dla sztuki bo energia elektryczna napędzająca kompresor na stacji powietrznej (zamiast benzynowej) też kosztuje. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 28 April 2007 ![]() |
przecież mówili o cenie eksploatacji tego pojazdy na filmie! Nie ma nawet porównania do ceny benzyny
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 02 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT("pieszy":1ultbr06) Nie chce mi się tego glądać do końca - zwłaszcza, że film jest umieszczony na Joemonster.
http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4 Więc kolejny raz proszę, jak dajecie jakieś filmiki, to odrazu konwertujce link, tak, żeby można było oglądać na YouTube. Otwiera się znacznie dłużej. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
20 lat temu mialem model latajacego samolotu, ktory byl napedzany silnikiem na sprezony CO2. Zbiornik napelnialo sie z naboju od syfonu.
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie chcialo mi sie ogladac calego, jakie cisnienie maja butle?
Nie wierze w napelnianie ich za 10PLN, sporo wiecej energii w to pojdzie. Tak jak pieszy napisal, nic za darmo, energia sama sie nie wytworzy. Jesli chcesz zastapic silnik o mocy 50kW silnikiem na powietrze to on tez zuzyje tyle samo energii. Liczmy ze silnik zuzywa srednio 20 kW i jedzie 3h aby przejechac 200km. To nam daje 60kWh. Energia elektryczna bedzie kosztowala ponad 10PLN a gdzie duze straty podczas kompresji i samego silnika? -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
1 kg cieklego azotu kosztuje ok. 3zl
Jesli umiem liczyc takie rzeczy to: 1 kg cieklego azotu to 1.25 litra cieczy. 1 litr cieklego azotu daje 690 litrow gazu. Zbiornik powiedzmy ze maja 100L pojemnosci, chcemy go napelnic do 300 bar. 43 litry cieklego azotu rozpreza sie w ~30000L gazu i dadza nam 300 bar cisnienia w 100L zbiorniku. 43 litry to 34kg cieklego azotu. Uzywajac tak oryginalnego "paliwa" jak ciekly azot napelniamy zbiorniki takiego auta za 100zl. Mysle ze sprezone powietrze, w sprawnym kompresorze bedzie kosztowac ulamek niewielki tej kwoty. Cena 3zl to juz dla uzytkownika koncowego. Zobaczcie ile kosztuje praca instalacji CNG. Teraz ide napic sie kawy i zaraz wroce zobaczyc czy nie napisalem bzdur |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 28 April 2007 ![]() |
CYTAT("dzik":hi5osd06) Nie chcialo mi sie ogladac calego, jakie cisnienie maja butle?
Nie wierze w napelnianie ich za 10PLN, sporo wiecej energii w to pojdzie. Tak jak pieszy napisal, nic za darmo, energia sama sie nie wytworzy. Jesli chcesz zastapic silnik o mocy 50kW silnikiem na powietrze to on tez zuzyje tyle samo energii. Liczmy ze silnik zuzywa srednio 20 kW i jedzie 3h aby przejechac 200km. To nam daje 60kWh. Energia elektryczna bedzie kosztowala ponad 10PLN a gdzie duze straty podczas kompresji i samego silnika? bzdury opowiadasz. Wiadomo że nie ma czegos takiego jak energia z nikąd, w przypadku samochodu z silnikiem na powietrze energia pochodzi ze spręzonego gazu. SPRAWNOŚĆ silnika na benzynę i na powietrze jest podobna ale cena PALIWA jest inna. W tym filmiku podali cenę za energię którą trzeba wykorzystać aby napełnić cały zbiornik a powietrze jest jeszcze darmowe wiec ostateczna cena za jazde tym pojazdem to cena PRĄDU zużytego do kompresji. Te silniki są znane od 100 lat i ja tu nie widze nic zadziwiającego. Ot poprostu jeden ziomek nie bał się koncernów paliwowych i spróbował stworzyć tanie samochody na szerszą skalę. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
CYTAT("Yagami":3l1u6n5b) [...] SPRAWNOŚĆ silnika na benzynę i na powietrze jest podobna ale cena PALIWA jest inna. [...] Sprawność silnika na powietrze może być nawet 100% i wcale nie będzie to oznaczać, że będzie tańszy niż benzynowy. Dlaczego? Bo sprawność to stosunek energi wykorzystanej użytecznie do energii dostarczonej. Teraz policz jaką energię masz w litrze sprężonego powietrza czy azotu a jaką w litrze benzyny.Nawet jak wykorzystasz 100% energi zawartej w litrze sprężonego powietrza lub jakiegoś innego niepalnego gazu to i tak nie dorówna 50% (załóżmy, że jest to średnia sprawność silnika spalinowego) energi zawartej w litrze benzyny. Rozumiesz? CYTAT("Yagami":3l1u6n5b) [..]Ot poprostu jeden ziomek nie bał się koncernów paliwowych i spróbował stworzyć tanie samochody na szerszą skalę. A co te koncerny robią? Zabijają takich odważnych?Ot, spiskowa teoria dziejów Added after 4 minutes: CYTAT("Yagami":3l1u6n5b) [...]ostateczna cena za jazde tym pojazdem to cena PRĄDU zużytego do kompresji. [...] minus straty. Wszyscy (prawie) o nich zapominają. Gdyby nie one to miałbym w aucie około 300KM zamiast 150 - YHhmmm
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
Wiadomo jest wszem i wobec że sprężone powietrze jest jednym z najdroższych nośników energii.
Teraz zerknąłem na ten film, samochód jest bez sensu ponieważ: -silnik jest tłokowy -pracuje cały czas -wielkie butle z dużym ciś, takie coś podlega pod urząd dozoru technicznego -i przede wszystkim to co napisałem na początku, powietrze jest drogie |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 28 April 2007 ![]() |
na filmiku zostały przedstawione działające egzemplarze silników na powietrze. Podano ostateczne koszta eksploatacji. Zostało wytłumaczone w jaki sposób to działa ale oczywiście forumowi specjaliści wiedza lepiej od inżynierów z kilkudziesięcioletnim stażem.
xd |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 07:57 |