![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2003 Skąd: oświęcim ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
od poczatku wiedzialem jaki bedzie koncowy wynik
-------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
W dodatku to 12A, tylko 2 rotory. Z 13B była by zabawa Jednak silniki wankla są dużo lżejsze i kręcą sie do dużo wyzszych obrotów jak konwencjonalne, mimo znacznej róznicy mocy był szybszy. Nie ukrywam że mocny wankiel to jedno z moich marzeń, dzwięk silnika przy 10k obrotów to jest cos. Jak ktos z was ma namiar na oldschoolowego wankla na sprzedaż to tak jak w podpisie, chętnie przygarne cos z serii RX...
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
na mobile lub autoscout24 jest rx7 za okolo 1000 ojro w stanie jezdzacym.
EDIT: przepraszam za wprowadzenie w blad przuy podawaniau miejsca gdzie mozna odszukac wspomaniane przezemnie ogloszenie. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
RX-7 są do wyrwania za rozsądne pieniądze, najważniejsze jest znalezienie budy w dobrym stanie - wbrew pozorom, przy odpowiednim nakładzie finansowym i nie cięciu po kosztach Wankel będzie żył długo i szczęśliwie, chyba że jest doładowany. Co do wyścigu, to dziwi mnie, że do drugiej RX-7 wsadzili silnik 12A, skoro fabrycznie jest 13B - nie sądzę żeby znacząco różniły się masą (AFAIR kilka kilo), po co więc polegać na starszej konstrukcji?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2003 Skąd: oświęcim ![]() |
Ja mieszkam w anglii.Jak Ci nie przeszkadza przelozenie kolka na druga strone to Ci chetnie pomoge w znalezieniu jakiegos Rx.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
zasadnicze różnice to:
-pojemnośc - 12a ma <1200 a 13B ma >1300 -grubość ścianek rotora -i rozdzielacz zapłonu. przypuszczam że ta rx która się ścigała to jdm 12A turbo, które miało patent który polegał na jednoczosnym wtrysku do obu komór co zapobiegało stuk(ą/om?)... straszny wynalazek... IMO to mazda wygrała masą i niskim środkiem ciężkości a ta pierwsza to niezłe monstrum... mid mounted 20B brzmi groźnie... wogóle 20B w FC brzmi groźnie co do kupowania rx, to tak jak powiedział 240, ważne żeby buda była zdrowa, silnik da się naprawić dysponujać jakąś gotówką. w sumie może nawet nie być silnika:) wszystko się da zrobić, np do FC wygodny swap na Renesis z rx-8, praktycznie wszystko pasuje, bo jedynie ulepszone 13B. i niech mi ktoś powie jeszcze o wkładaniu ls1 do FD -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! ![]() |
CYTAT("240Z":1dcehv8i) RX-7 są do wyrwania za rozsądne pieniądze, najważniejsze jest znalezienie budy w dobrym stanie - wbrew pozorom, przy odpowiednim nakładzie finansowym i nie cięciu po kosztach Wankel będzie żył długo i szczęśliwie, chyba że jest doładowany. Co do wyścigu, to dziwi mnie, że do drugiej RX-7 wsadzili silnik 12A, skoro fabrycznie jest 13B - nie sądzę żeby znacząco różniły się masą (AFAIR kilka kilo), po co więc polegać na starszej konstrukcji?
-jasne pokaż mi jakiegoś "n/a" który ma "dużo" kuni, ( a to że się kręcą do 18k rpm to inna bajka wrrrr yeach) -13b rew i kręcicimy do 11k rpm, czyli jedynka 60mil |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
A kto mówił o mocy? Wolnossące Wankle są po prostu bardziej długowieczne niż doładowane... Przy jakich obrotach najczęściej zmieniałeś bieg?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Wolnossace Wankle moga tez byc mocne i miec duzo momentu. Przykladowo silnik 26b z 787b produkowal ponad 700hp przy 9000rpm i spokojnie wytrzymywal wyscigi 24 godzinne. 26b to tylko 2 razy wiecej pojemnosci niz silnik z RX-8.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
IMO to jest bzdura o doładowaniu co napisał 240. nie poruszałem tego wcześniej, żeby nie wywołać burzy. ten silnik musi być traktowany szczególnie troskliwie, nie zależnie czy jest N/A czy turbo.
co do mocnych rotary to nie można zapomnieć o 13, 13M i 13L czasem oznaczany MM (pierwszy 3 komory, pozostałe cztery). moce M i MM to 500 i 630hp przykład: [url:ymcbv1n9]http://www.rotaryengineillustrated.com/videos/4-rotor-drag-car-sounds.html[/url:ymcbv1n9] a jeszcze mi się przypomniały dwie sprawy. 1)było 4ro rotorowe 12A 2)mazda w marcu, w hong kongu pokazała 26C. można się spodziewać że ten silnik napędzi nową rx-7 jak znajdę jutro to wkleję link jak FD robi 8 sec na 1/4 z czterema rotorami znalazłem: [url:ymcbv1n9]http://videos.streetfire.net/search/rotor/1/29ecb862-75bd-4aae-8ec3-3b8028c68809.htm[/url:ymcbv1n9] -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 October 2006 ![]() |
[url=http://www.rotaryengineillustrated.com/how-a-wankel-rotary-engine-works/index.php:3lpe9qa3]Rotary Engine[/url:3lpe9qa3]
[url=http://www.rotaryengineillustrated.com/wankel-engine-animations/index.php:3lpe9qa3]Rotary Engine Animations[/url:3lpe9qa3] |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
CYTAT("cibor":3stiv43x) ten silnik musi być traktowany szczególnie troskliwie, nie zależnie czy jest N/A czy turbo. Oczywiście że tak, ale nie zmienia to faktu, że motory z turbiną są bardziej wrażliwe na upalanie. Kiedyś widziałem artykuł o brytyjskiej RX-7 z 12A regularnie kręconym do 9 tysięcy obrotów, w której facet otworzył silnik po raz pierwszy po 9 stosunkowo długich wyścigach. (mistrzostwa historycznych aut turystycznych czy coś w tym guście) Myślisz, że 12A turbo wytrzymałby tyle samo? Nie sądzę. CYTAT("cibor":3stiv43x) co do mocnych rotary to nie można zapomnieć o 13, 13M i 13L czasem oznaczany MM (pierwszy 3 komory, pozostałe cztery). moce M i MM to 500 i 630hp ...oraz o 13G, dostępnym jeszcze jakiś czas temu do kupienia w Mazdaspeed. Także trójwirnikowy. CYTAT("cibor":3stiv43x) 1)było 4ro rotorowe 12A Masz na myśli dwa oddzielne dwuwirnikowe silniki połączone wałem czy jeden czterowirnikowy silnik z nowym eccentric shaft? CYTAT("cibor":3stiv43x) 2)mazda w marcu, w hong kongu pokazała 26C. można się spodziewać że ten silnik napędzi nową rx-7
Masz jakieś szersze info na ten temat? Chętnie bym coś poczytał... Info jest dość szczątkowe - ponoć ma być dostępny tylko w Japonii. Jest trochę czterowirnikowych silników, wszystkie były składane z 13B z użyciem innego wału. Brzmi to niesamowicie... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
-nie wszysztkie były na podstawie !3tki. 26tki to oddzielne konstrukcje. ale prawda jest to niesamowite, łatwość zwiększania ilości rotorów.
[to trochę tak jak silnik o którym było na głównym kiedyś, ten który dostał nagrodę. kilkanaście więcej cykli niż klasyczny silnik tłokowy przy jednym obrocie wału. a zwiększanie mocy właśnie przez dodanie kolejnego segmentu.[ -mam na myśli rozbudowane 12A czyli 1 z 2. -13G napędzał mazdę do bicia rekordu prędkości. też fajna zabawka:) jedyny z rodziny który można było tak "normalnie" kupić. -osobiście uważam, że też by wytrzymał, tylko serwis później musiałbyć dokładniejszy. chociaż, możesz mieć rację. -pokazali 26C z jakimś innowacyjnym system multi-side-port. zbudowali to z uwagi na to że chcą przenieść historię mazdy w le mans (czyt mazda 787b, 4ry rotory i wygrana) do aut cywilnych, by każdy mógł sobie pojeździć takim wynalazkiem. i z tego info wynikało że rzeczywiście będzie tylko w chinach i jp, ponieważ tam są miej restrykcyjne normy co do emisji... a i jakiś prezes mazdy coś w stylu, że ten samochód jest oczekiwany od dawna i niedługo się pojawi. czyli kolejny obiekt kultu JDM się szybkuje... -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
CYTAT("cibor":2zy3dtlz) -nie wszysztkie były na podstawie !3tki. 26tki to oddzielne konstrukcje. ale prawda jest to niesamowite, łatwość zwiększania ilości rotorów.
Ależ ja mówię o tych, które powstały poza zakładami Mazdy, robione przez jakieśtam firmy zajmujące się Wanklami 13G z trzema turbinami napędzał tę białą RX-7 z Bonneville, która niestety została zmasakrowana kiedy wzbiła się w powietrze podczas przejazdu... Proszę o pochwałę dla tego pana z postu wyżej! |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
[url:2fkjrf6y]http://s001.wyslijto.pl/?file_id=009948454463429156845166529[/url:2fkjrf6y]
[<6mg, czas 0:30] tu jest rx o której powyżej napisał 240. wypadek w 1992 roku. silnik trzynaście g. (pozwoliłem sobie wrzucić film, który zalegał u mnie na dysku. było to juz kiedyś na forum ale warto pokazać jak dyskutujemy o tych silnikach) a tutaj widzimy tę samą rx7 "back in black" ![]() w 1995 roku pobiła rekord prędkości, pojechała 242mph (warto nadmienić że ze obecnie jest rekordowa prędkość za którą wydano mandat zrobiona kenigzegiem). chcieli pojechać 300mph ale warunki nie pozwoliły. potem mazda zamkneła projekt bicia rekordów prędkości. a propos silnika: doładowane 13G około 760hp@8000rpm, 14 psi boost. miło mi czytać propozycję pochwały:) edit:poprawiłem link do filmu i podałem własciwości. -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 16 July 2003 Skąd: oświęcim ![]() |
Ja rozmawialem z wlascicielem FD3 , Rx-7 z 95 roku koles powiedzial mi ze ten silnik trzeba trzymac na obrotach i go nie mulic czyt. nie jezdzic ponizej 2.5 tys ,a przynajmniej sie starac.A co do zywotnosci silnika to facio ma ja od 8 lat i do tej pory robil jeden remont silnika po 75 tys mil.Jedyny problem jaki ma z samochodem to problem przegrzewania sie motoru. Autko nie jest standardowe ma teraz ok 420 bhp.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! ![]() |
to co on z nią zrobił że ma ok. 420kucy
- ja jeździłem 13b rew (w fd) do 3k rpm i jeździł "wyśmienicie - psj" palił "mało" jak na swoje możliwości.. I wcale ale to wcale się nie zamulał.... ** 240z - zmieniałem bieg przy 3k rpm tylko jak parę razy próbowałem się to jak pisałem 1dynka 60mill i 11k rpm ( szkoda że seryjny obrotomież jest tylo do 9k rpm ) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
AS - nie chodzi mi o jazdę na codzień, a raczej o optymalny moment zmiany z punktu widzenia osiągów
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
jeszcze jedno
mazda zaprezentowała jakiś czas temu rx-8 renesis, która miała dwa żródła zasilania: wacha i wodór, jednocześnie zapowiedziała, że jeśli ten typ paliwa się przyjmie to jest gotowa wprowadzić na rynek modele zasilane silnikami wankla na wodór ( tu następuje długie uzasadnienie tej operacji z którego wynika że silniki z tłokiem wirującym lepiej nadają się do wodoru z racji tego że mają więcej miejsca na drugi wtryskiwacz, który jest niezbędny żeby odpowiednio napełnić komorę). i dochodząc do meritum... to jest cień szansy, że zobaczymy nową rx7 z kierownicą po bożemu, zasilaną wodorem. tak sobie głośno myśle:) p.s. może ten super hiper nowy system który ma zadebiutować wraz z 26C to jest właśnie krok w stronę zasilania aut wodorem? -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 07:58 |