Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> e36 m54b30 vs. e30 m52b28, co wy na to?
boombel.lr
post Mon, 04 May 2009 - 01:04
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 22 November 2008





Witam!!! mam "troche" wolnej kaski i w glowie dwa przebiegle plany.. nie wiem na ktory sie zdecydowac wink.gif a mowiac jasniej chcialbym poznac zalety i wady w/w konstrukcji - po prostu nie wiem na ktora opcje sie zdecydowac co do kasty i roznicy w prowadzeniu i przyspieszeniach, mowiac najogolniej.. Zaznaczam ,ze w obydwu przypadkach oprocz silnika wpadl by tez gwint koni plus jakies hamulce wink.gif ps.e30 rzecz jasna na 5x120 prosze o pomoc ludzi ktorzy juz takimi rzezbami jezdza wink.gif chodzi mi glownie o zachowanie tych dwoch konstrucji (e36 sedan ,e30 coupe)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 04 May 2009 - 01:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jagus
post Mon, 04 May 2009 - 06:33
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





wszystko zalezy od funduszy.
e36 plus m54b30 bedzie duzo drozszym projektem niz e30 m52b28


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gallardo
post Mon, 04 May 2009 - 07:56
Post #3


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 November 2006





e36 plus m54b30 bedzie duzo drozszym projektem niz e30 m52b28

Czy ja wiem czy duzo drozszym ? Przeciez wszystko czesci beda takie same jak do m52b28 . Wiec roznica bedzie tylko w cenie silnika. M52B28 KOSZT 3 tys. m54b30 koszt 5 tys. Moim zdaniem warto dolozyc 2 tys i wsadzic m54.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Mon, 04 May 2009 - 09:05
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





a tak wlasciwie po co do e36 wkladac m54 skoro mozna kupic 328? koszty itd a jednak roznica wg mnie nie warta zachodu. chyba lepiej kupic e36 325 i uturbic. koszt wiekszy ale efekt konkretny


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Mon, 04 May 2009 - 10:10
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





A nie lepiej e30 M54B30? smile.gif


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 04 May 2009 - 10:12
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Jeden projekt 2x droższy od drugiego.. nie ma co tu porównywać..


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boombel.lr
post Mon, 04 May 2009 - 11:22
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 22 November 2008





hmm powiedzmy ze raczej nie chodzi o koszty... a dlaczego nie e30 m54.. to juz dluzsza historia...a probowal ktos moze wraz z silnikiem m52b28 do e30 dolozyc klime ?? cool.gif niby to mija sie z celem i zalozeniami ale o smazeniu sie w korku mozna to samo powiedziec smile.gif a tak poza tym to mijacie sie w odp z moim pytaniem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Mon, 04 May 2009 - 21:48
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





jeszcze nie powiedziales do czego ma byc auto?
najczesciej jesli ktos mowi o e-30 to slowo "drift" jest jakby do niego przypiete. jesli mowi e-30 ... swap... no to juz mamy 99,99% szans na to ze auto bedzie latalo bokami.
jesli ma byc do driftu to... zalezy czy ma byc budzetowe, czy do nauki, czy do wygrywania... itd
jesli ma byc na tor to... jw jw jw jw jw jw
jesli ma byc jako dail driver to... wiadomo ze e36 jest nowszym autem i pewnie po przerobkach zawiasu itd bedzie jezdzilo lepiej niz tak samo modowane e30
jesli ma byc sleeperem to...

itd


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boombel.lr
post Tue, 05 May 2009 - 20:53
Post #9


Rookie
Dołączył: Sat, 22 November 2008





hmmm w sumie to zahaczyłeś po troszku o kazdy z tematów do ktorych chce używac auta... przede wszystkim bedzie to napewno szeroko pojety kating smile.gif a tak serio to głownie latanie bokami czasem jakis fight spod swiateł,,, heh dziwne pytanie w sumie kazdy wie jak korzysta sie z tego typu aut wink.gif chodzi mi np o to czy e36 m54b30 bedzie szybsze od e30 m52b28(ktore szybsze np do 100 itd)??? które np z gwintem (k-sport lub D2 ew. Koni) bedzie sie lepiej prowadziło.. hmm deilidriver po troszku pewno tez to bedzie ale raczej poruszajacy sie w czerwonym polu obrotomierza wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
--orzech--
post Tue, 05 May 2009 - 21:55
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





jak masz kompresor przy silniku i ori instalacje klimy w e30 to sie wszystko da


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Tue, 05 May 2009 - 22:04
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





najszybsze bedzie e30 m54b30
swap silnika w e30 na m52 ma jako taki sens. ale wkladanie m54 do e36 to juz rzaczej sztuka dla sztuki.
w e36 masz m52b28 i jesli kupisz w dobrym stanie i do tego zaczniesz swapowac na m54 to prawdopodobnie bedzie to kosztowalo niewiele mniej niz e46 z tym motrem m54b30. wg mnie bez sensu.
2,8l lub 3,0 do e30 i ja bym poszedl w tym kierunku. a jak chcesz jeszcze szybciej to m54 smile.gif do tego dobry zawias, hamulce itd
jak wiadomo ludzie wkladaja 3,5 litra do e30 i podobno dobrze sie sprawdza, ale motor dosc ciezki wiec z m52 lub m54 przod auta nie jest az tak obciazony co powinno pomoc podczas pokonywania zakretow.



--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luk325
post Tue, 05 May 2009 - 23:11
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 February 2004
Skąd: Tarnobrzeg





e30 z m52 bedzie tansze o ok 3 tys niz e36 m54. do m52 zakaldasz kol ssacy m50 remap i masz ok 215 km. roznicy 15 km w mocy i ok 20 nm dla m54 a masa to ok 150 - 200 kg dla e30. teoretycznie powinno byc podobnie .
jesli cie interesuje mam silnik m52 shamowany na 216 km. moge rowniez wlozyc.



--------------------
www.MGARAGE.pl - SWAPY , MODYFIKACJE , CZESCI -BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Wed, 06 May 2009 - 11:51
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





tylko ze te 3 tys to cena za swap z czesciami itd
mi sie wydaje ze autor tematu jeszcze nie ma zadnego z tych aut.
kupno samej budy e30 to ok 3-5 tys a e36 to pewnie z 7-10
wiec mamy kolejne 4-5 tys., co nam lacznie daje roznice na poziomie 7-10 tys
tak jak mowilem ja bym poszedl w e30 m52b28 plus tak jak mowisz kollektor ssacy


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boombel.lr
post Wed, 06 May 2009 - 19:07
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 22 November 2008





tak jak mowi kolega wyzej wink.gif nie mam jeszcze budy stad moje dywagacje wink.gif zastanawiam sie nad e36 bo auto niby nowsze, bezpieczniejszy (??) szkielet itd ale szczerze mowiac e30 znacznie bardziej mi sie podoba... wiec mam nadzieje ze to bedzie dobry wybór... jakiej kasty i jakie roczniki najlpiej szukac?? (biorca-e30) slyszalem ze ponoc powinna to byc skorupa po 6cyl?? co do zawieszenia to dzieki temu forum mam juz komplet info cool.gif a wracajac do klimy (choc wiem ze to glupie ale jednak chcialbym ja miec w autku - przyzwyczajenie biggrin.gif ) to jesli w biorcy jej nie bedzie a silnik wyrwe z kompresorem itd to powinno dac rade ta?? ma ktos moze na handel ktorys z w/w silnikow?? no i kolejne pytanie do tych ktorzy juz to przechodzili - ile potrzebuje na to czasu - mam go tylko po godzinach pracy czyli mn/w 3-4 godz dziennie, do tego kumpel udostepni mi profesjonalny warsztat i sluzy pomoca... tak mniej wiecej rzecz jasna wink.gif gdzie najlepiej poszukac biorcy? w kraju chyba bedzie ciezko sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buli g-ce
post Thu, 07 May 2009 - 15:08
Post #15


User
Dołączył: Fri, 22 September 2006





A dlaczego nie E36 m60b40?

Silnik wchodzi bez problemu, mocy i momentu pod dostatkiem, w dodatku silnik cały aluminiowy (blok+głowy) więc w miarę lekki

Cena motoru - jakieś 3 tysie, ale dochodzi rzeźba ze skrzynią. Małpa wrzucił tą motorownię do E30 pożenioną ze skrzynią od rzędowej 3,5l.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lennypl
post Thu, 07 May 2009 - 18:34
Post #16


User
Dołączył: Wed, 07 December 2005
Skąd: Gdańsk





CYTAT(buli g-ce @ Thu, 07 May 2009 - 15:08) *
A dlaczego nie E36 m60b40?

Silnik wchodzi bez problemu...


Poza drobnym kłopotem z miską olejową i pompą oleju, który skutecznie zmniejsza liczbę udanych swapów V8 do e36. Chyba że się zna jakiś szrot gdzie leżą części Alpiny B8 za grosze.
Można też oczywiście przerabiać pompę, próbować wstawić silnik bardziej z przodu/wyżej (i wycinać maskę...) smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Thu, 07 May 2009 - 20:13
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





a ja uwazam ze autor tematu bedzie realizowal swoj pierwszy projekt (moze sie myle ale tak mi sie wydaje) i chyba lepiej poradzac cos co jest dos latwe w realizacji i tanie.


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Sun, 10 May 2009 - 02:32
Post #18


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





Hej !

Kolego, kończę projekt E-363 320 M50 -> , M54 B30 - >. gorąco polecam dla pasjonata. Niedługo będę postował linki do moich "banań" a'la CAR SOFT 6.5, PA SOFT 1.35 itp. Nie ma magii, a frajda ogromna !!!! . Naprawdę fajny swap choć obcdnie bez feedbac'u a forum sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 03:17