![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam.
Jest tu parę mądrych głów, to może coś doradzicie. W moim motocyklu robię mały remont. Sprawa dotyczy zaworów a dokładnie nalotu na nich, którego nie mogę się pozbyć. Wszystko byłoyby proste, gdyby nie fakt, że są to zawory tytanowe i nie można ich czyścić mechanicznie. Na start próbowałem zamoczyć je w nafcie z Xado Anticarbon, ale nic z tego. Nagar siedzi jak siedział i nic nie zmiękł... Na innym forum polecili Nitro lub benzynę ekstrakcyjną, ale nie jestem pewny, czy będzie efekt, skoro nafta nie pomogła.... Macie jakieś pomysły ?? Z góry dzięki -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Myjka ultradźwiękowa może?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 23 April 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Zobacz tym
![]() -------------------- _
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
K2 do mycia silników, wrzuć na 24h i będzie po problemie.
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
nie uszkodzi toto tej twardej warstwy ochronnej :-) ?
-------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dlaczego nie można czyścić mechanicznie?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
może sodowanie czyli piaskowanie sodą oczyszczoną.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Hej. Dzięki za podpowiedzi.
Nie można mechanicznie, gdyż utwardzona warstwa na zaworach jest bardzo cieńka. Jakby nawet delikatnie ją zniszczyć, to warstwa tytanowa zacznie kruszyć i zawory do wywalenia. Oczywiscie jak nagar nieco zmieknie to można użyć takiej twardej ścierki jakiej używa sie w hydraulice - nie znam jej fachowej nazwy. Spróbuje z tym K2. Mam go rozcieńczać, czy na żywca? -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
rozcieńczać wg. instrukcji, np 1:5.
sodowanie jest b.delikatne. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jest cienka jak kazda warstwa azotowana, ale powinna mieć co najmniej 2000 HV i tak sobie mysle, ze niełatwo to zniszczyć.
Jak zniszczysz ja dookoła trzonka to masz zawor do wyrzucenia (choć niekoniecznie, musisz zdrapać spory kawalek warstwy, aby się to zatarlo) wiec możesz probowac czyscic mechanicznie tylko wzdłuż trzonka. Natomiast jeśli chodzi o odporność chemiczna to jest bardzo wysoka i trawi się tytan typowo kwasem fluorowodorowym chociaż trawi tez kwas siarkowy VI w dużym stężeniu. Wiekszosc tych myjących super preparatow oparta jest o lugi i możesz nimi spokojnie probowac czyscic, chociaż ja osobiscie bym to zalatwil mechanicznie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 November 2014 ![]() |
No właśnie też miałem spytać czemu nie można czyścić mechanicznie?
![]() Robię silniki cross-enduro od dobrych piętnastu lat i zawsze przy portingu głowicy poleruję zawory, nigdy się nic z nimi nie działo poza tym, że nagar nie siada w takich ilościach, trwałość bez zmian. Wkładam w tokarkę, papier wodny, potem pasta i filc i tyle. oczywiście bez naruszenia przylgni, chociaż po polerowaniu też się błyszczy. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
jeżeli chodzi o K2 do mycia silników to na żywca nie rozcieńczaj mocz 24h następnie filcem i zawór będzie jak nówka.
Ja tłoki tak czyszczę od lat. -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 22 July 2014 Skąd: Kraków ![]() |
Może oczywista rada, ale nie każdy o tym pamięta. Dimery, Dipery itp. znacznie lepiej myją gdy rozcieńcza się je gorącą wodą
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ta rada tyczy się prawie wszystkiego w życiu i opisał ją Van't Hoff
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 22 July 2014 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:40 |