Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> czy otwor centrujący felgi musi opierać się o piaste??
sedici
post Mon, 20 Sep 2010 - 22:31
Post #1


User
Dołączył: Tue, 25 April 2006





bo zmieniłem zaciski na brembo (alfa 166jtd) i felgi powinny mieć 5mm dystans zeby mijały sie z zaciskiem.. tylko że wtedy brakuje już piasty aby felga mogła się o nią opierać, mozna jezdzic na samych srubach?? jakies dystanse 20mm ze swoim wytoczeniem pod otwor w feldze odpadają bo strasznie mi się nie podoba taki szeroki rozstaw kół a po drugie za ich cene z jakąś dopłatą moge miec felgi co bedą pasowały na te zaciski..

macie jakies doświadczenia w temacie?? czy jedynie wchodzi w gre zamiana felg na inne??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 20 Sep 2010 - 22:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rottie
post Mon, 20 Sep 2010 - 23:04
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(sedici @ Mon, 20 Sep 2010 - 21:31) *
bo zmieniłem zaciski na brembo (alfa 166jtd) i felgi powinny mieć 5mm dystans zeby mijały sie z zaciskiem.. tylko że wtedy brakuje już piasty aby felga mogła się o nią opierać, mozna jezdzic na samych srubach?? jakies dystanse 20mm ze swoim wytoczeniem pod otwor w feldze odpadają bo strasznie mi się nie podoba taki szeroki rozstaw kół a po drugie za ich cene z jakąś dopłatą moge miec felgi co bedą pasowały na te zaciski..

macie jakies doświadczenia w temacie?? czy jedynie wchodzi w gre zamiana felg na inne??

Ja bym nie kombinowal...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 20 Sep 2010 - 23:17
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ja całkiem nie rozumiem co to oznacza "felga na samych śrubach", przecież niedociśniętaśrubami do piasty bedzie latać luzem a dociśnięta jak rozumiem zawadza o hamulec...
a ty chcesz założyć z dziurą miedzy piastą a felgą czy na szpilki/śruby podkładek napchać??? Pomysł jest tak śmiały i nowatorski że aż włos sie jeży.
Przecież koło ma być absolutnie unieruchomione względem piasty albo inaczej wszelkie geometrie tracą sens..i jak śruby "zacisnąć/dokręcić"?


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Mon, 20 Sep 2010 - 23:18
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Najbardziej profi to będzie zmienić felgę na taką o mniejszym ET. Mniej profi to będzie dorobienie sobie takiego dystansu 5mm i przejście ze śrub (bo pewnie będą za krótkie) na szpilki i nakrętki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 20 Sep 2010 - 23:27
Post #5


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





a jaki problem z wytoczeniem/kupieniem dystansu z centrowaniem? dobierasz dluzsza srube i po klopocie.
felga z mniejszym offsetem zalatwi ci problem dokladnie tak samo jak dystans, nie widze zadnej roznicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sedici
post Mon, 20 Sep 2010 - 23:29
Post #6


User
Dołączył: Tue, 25 April 2006





CYTAT(Wombat @ Mon, 20 Sep 2010 - 23:17) *
ja całkiem nie rozumiem co to oznacza "felga na samych śrubach", przecież niedociśniętaśrubami do piasty bedzie latać luzem a dociśnięta jak rozumiem zawadza o hamulec...
a ty chcesz założyć z dziurą miedzy piastą a felgą czy na szpilki/śruby podkładek napchać??? Pomysł jest tak śmiały i nowatorski że aż włos sie jeży.
Przecież koło ma być absolutnie unieruchomione względem piasty albo inaczej wszelkie geometrie tracą sens..i jak śruby "zacisnąć/dokręcić"?


wogole tych felg narazie nie zalozylem tylko jezdze na oryginalnych 17tkach alfy ale troche mi za twardo i chce z powrotem wrócic do 16tek ale niestety te co mam juz nie bardzo pasują

myslalem o dystansie 5mm i dłuzszych srubach tylko ze wtedy felga nie bedzie sie opierać swoim otworem centrującym na piascie i w tym leży problem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sedici
post Mon, 20 Sep 2010 - 23:32
Post #7


User
Dołączył: Tue, 25 April 2006





CYTAT(!markos @ Mon, 20 Sep 2010 - 23:27) *
a jaki problem z wytoczeniem/kupieniem dystansu z centrowaniem? dobierasz dluzsza srube i po klopocie.
felga z mniejszym offsetem zalatwi ci problem dokladnie tak samo jak dystans, nie widze zadnej roznicy.


z felgami na brembo jest problem bo tam w sumie tylko oryginalne 16tki pasują w 166 na te zaciski a z całą resztą felg trzeba kombinować..

dystanse z centrowaniem wychodzą min 20mm na strone a to dla mnie troche za duzo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 21 Sep 2010 - 00:10
Post #8


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





piasta wystaje z tarczy tak mocno, ze nie da sie zrobic mniejszego niz 20mm dystansu z chocby najmniejszym kolnierzem centrujacym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nuttie
post Tue, 21 Sep 2010 - 09:38
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Warszawa / WN





Myślę, że tu problem polega na tym, że kolega poszukuje dystansów o których piszesz na allegro lub sklepach internetowych, gdzie zazwyczaj są standardowe rozmiary - z tego co pamiętam, jak szukałem dystansów do siebie, to z kołnierzem centrującym wychodzą od 20mm. Tyle tylko, że na sklepach internetowych i allegro się świat nie kończy i wystarczy pojechać do jakiegokolwiek tokarza, który wytoczy indywidualny dystans np. 5mm z kołnierzem i nie będzie problemu.


--------------------
Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA)
Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kadargo
post Tue, 21 Sep 2010 - 09:50
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 01 August 2010
Skąd: Gdynia





Dokładnie. Wykonanie takiego dystansu (4szt) to kilka godzin, a będzie zgodnie ze sztuką i co najważniejsze bezpiecznie. Też aż mi się zimno zrobiło jak sobie wyobraziłem co zamierzasz zrobić :/


--------------------
...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Wed, 22 Sep 2010 - 23:36
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (kadargo @ Tue, 21 Sep 2010 - 10:50) *
Też aż mi się zimno zrobiło jak sobie wyobraziłem co zamierzasz zrobić :/


Bo co? B. duzo aut jezdzi / jezdzilo bez otworu centralnego seryjnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 23 Sep 2010 - 00:01
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





raczej chodziło o to że felga nie przylega do piasty tylko jest odstęp miedzy felgą a piastą.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kadargo
post Thu, 23 Sep 2010 - 07:57
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 01 August 2010
Skąd: Gdynia





Chodziło o jedno i drugie. Nie spotkałem rozwiązania gdzie felga mocowana jest tylko na śrubach bez żadnego elementu centrującego. Śruby mają wytrzymywać siły rozciągające a nie ścinające (nie mówię tu o ścinaniu w osi obrotu, tylko o siłach pionowych).


--------------------
...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TDesign
post Thu, 23 Sep 2010 - 09:47
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 December 2009





Zasada jest taka ze jak felga niema centrowania - czyli nie wchodzi ciasno na piaste to przy predkosci 80- 120 km/h sa wibracje ( objaw nie wywazonycjh felg ). Felga Musi byc Centrowana . Sruby maj atwardosc 10,9 wiec wytrzymaja ale nie jest to zalecane gdyz bedziesz mial bicie.
Sprawdz jaki minimalny dystans musisz zalozyc aby felga sie wycentrowala . ( Moze 3 mm )

Sruby pomimo stożka bądź kuli nigdy nie wycentrują felgi.


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kadargo
post Thu, 23 Sep 2010 - 10:19
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 01 August 2010
Skąd: Gdynia





Dokładnie! Być może jest możliwość wykonania dystansu z pierścieniem centrującym. Trzeba wszystko pomierzyć, bo samo wykonanie to banał. Śruby nawet jeżeli wytrzymają to aluminiowa felga już nie.


--------------------
...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sedici
post Thu, 23 Sep 2010 - 10:56
Post #16


User
Dołączył: Tue, 25 April 2006





dystans powinien byc 15mm bo 1cm wystaje piasta więc te 5mm na przejscie centrowania.. mam nawet takie dystanse 4x98 i ten sam wymiar piasty, mozna by nawiercic nowe otwory tylko ze srednica zewnętrzna jest za mała o jakies 6mm..

ogolnie to te felgi miały by jeszcze kawałek piasty nawet jakby te 5mm przelotowy dystans załozyc ale niestety jest fabrycznie takie wytoczenie z ukosa nie wiem na jaką cholere i dopiero potem jest normalny otwor pod piaste... jak ktos widział takie felgi to wie o co chodzi..

kiedys juz jeżdziłem z felgami co miały za duzy otwor centrujący w porownaniu do piasty bez pierscieni to redukujących i sie nic nie działo ale to był mały samochod a tutaj niestety auto troche wazy i boje sie ze felga moze sciąć szpilki przy jakis wiekszych obciązeniach... trza bedzie sprzedac te felgi i kupic jakiś oryginał alfy 16"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Thu, 23 Sep 2010 - 11:08
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (kadargo @ Thu, 23 Sep 2010 - 08:57) *
Nie spotkałem rozwiązania gdzie felga mocowana jest tylko na śrubach bez żadnego elementu centrującego.

Malo widziales w takim razie

QUOTE (TDesign @ Thu, 23 Sep 2010 - 10:47) *
Zasada jest taka ze jak felga niema centrowania - czyli nie wchodzi ciasno na piaste to przy predkosci 80- 120 km/h sa wibracje ( objaw nie wywazonycjh felg ). Felga Musi byc Centrowana .

Bzdura. Ale to nie zmienia faktu, ze lepiej, zeby byla.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kadargo
post Thu, 23 Sep 2010 - 11:14
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 01 August 2010
Skąd: Gdynia





Jago, możesz mi pokazać takie fabryczne rozwiązanie, jestem ciekawy jak jest rozwiązany problem współosiowości. Może się nauczę czegoś nowego.


--------------------
...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Thu, 23 Sep 2010 - 13:55
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (kadargo @ Thu, 23 Sep 2010 - 12:14) *
Jago, możesz mi pokazać takie fabryczne rozwiązanie, jestem ciekawy jak jest rozwiązany problem współosiowości. Może się nauczę czegoś nowego.

Prosze, np:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kadargo
post Thu, 23 Sep 2010 - 14:11
Post #20


Rookie
Dołączył: Sun, 01 August 2010
Skąd: Gdynia





Ok ale garbus albo ogórek raczej nie jest racingowym autem... ba nawet nie jest szybkim i prędkości przy których czuć zjawisko niewycentrowania kół były dla niego kosmiczne.

Podaj przykład szybkiego, współczesnego samochodu. A poza tym VW zrezygnował z tego rozwiązania gdy prędkości osiągane przez samochody wzrosły. Jak dla mnie pudło i dalej uważam że felga MUSI być wycentrowana względem piasty.


--------------------
...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:35