![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 25 April 2006 ![]() |
bo zmieniłem zaciski na brembo (alfa 166jtd) i felgi powinny mieć 5mm dystans zeby mijały sie z zaciskiem.. tylko że wtedy brakuje już piasty aby felga mogła się o nią opierać, mozna jezdzic na samych srubach?? jakies dystanse 20mm ze swoim wytoczeniem pod otwor w feldze odpadają bo strasznie mi się nie podoba taki szeroki rozstaw kół a po drugie za ich cene z jakąś dopłatą moge miec felgi co bedą pasowały na te zaciski..
macie jakies doświadczenia w temacie?? czy jedynie wchodzi w gre zamiana felg na inne?? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
bo zmieniłem zaciski na brembo (alfa 166jtd) i felgi powinny mieć 5mm dystans zeby mijały sie z zaciskiem.. tylko że wtedy brakuje już piasty aby felga mogła się o nią opierać, mozna jezdzic na samych srubach?? jakies dystanse 20mm ze swoim wytoczeniem pod otwor w feldze odpadają bo strasznie mi się nie podoba taki szeroki rozstaw kół a po drugie za ich cene z jakąś dopłatą moge miec felgi co bedą pasowały na te zaciski.. macie jakies doświadczenia w temacie?? czy jedynie wchodzi w gre zamiana felg na inne?? Ja bym nie kombinowal... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
ja całkiem nie rozumiem co to oznacza "felga na samych śrubach", przecież niedociśniętaśrubami do piasty bedzie latać luzem a dociśnięta jak rozumiem zawadza o hamulec...
a ty chcesz założyć z dziurą miedzy piastą a felgą czy na szpilki/śruby podkładek napchać??? Pomysł jest tak śmiały i nowatorski że aż włos sie jeży. Przecież koło ma być absolutnie unieruchomione względem piasty albo inaczej wszelkie geometrie tracą sens..i jak śruby "zacisnąć/dokręcić"? -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Najbardziej profi to będzie zmienić felgę na taką o mniejszym ET. Mniej profi to będzie dorobienie sobie takiego dystansu 5mm i przejście ze śrub (bo pewnie będą za krótkie) na szpilki i nakrętki.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
a jaki problem z wytoczeniem/kupieniem dystansu z centrowaniem? dobierasz dluzsza srube i po klopocie.
felga z mniejszym offsetem zalatwi ci problem dokladnie tak samo jak dystans, nie widze zadnej roznicy. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 25 April 2006 ![]() |
ja całkiem nie rozumiem co to oznacza "felga na samych śrubach", przecież niedociśniętaśrubami do piasty bedzie latać luzem a dociśnięta jak rozumiem zawadza o hamulec... a ty chcesz założyć z dziurą miedzy piastą a felgą czy na szpilki/śruby podkładek napchać??? Pomysł jest tak śmiały i nowatorski że aż włos sie jeży. Przecież koło ma być absolutnie unieruchomione względem piasty albo inaczej wszelkie geometrie tracą sens..i jak śruby "zacisnąć/dokręcić"? wogole tych felg narazie nie zalozylem tylko jezdze na oryginalnych 17tkach alfy ale troche mi za twardo i chce z powrotem wrócic do 16tek ale niestety te co mam juz nie bardzo pasują myslalem o dystansie 5mm i dłuzszych srubach tylko ze wtedy felga nie bedzie sie opierać swoim otworem centrującym na piascie i w tym leży problem |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Tue, 25 April 2006 ![]() |
a jaki problem z wytoczeniem/kupieniem dystansu z centrowaniem? dobierasz dluzsza srube i po klopocie. felga z mniejszym offsetem zalatwi ci problem dokladnie tak samo jak dystans, nie widze zadnej roznicy. z felgami na brembo jest problem bo tam w sumie tylko oryginalne 16tki pasują w 166 na te zaciski a z całą resztą felg trzeba kombinować.. dystanse z centrowaniem wychodzą min 20mm na strone a to dla mnie troche za duzo |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
piasta wystaje z tarczy tak mocno, ze nie da sie zrobic mniejszego niz 20mm dystansu z chocby najmniejszym kolnierzem centrujacym?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
Myślę, że tu problem polega na tym, że kolega poszukuje dystansów o których piszesz na allegro lub sklepach internetowych, gdzie zazwyczaj są standardowe rozmiary - z tego co pamiętam, jak szukałem dystansów do siebie, to z kołnierzem centrującym wychodzą od 20mm. Tyle tylko, że na sklepach internetowych i allegro się świat nie kończy i wystarczy pojechać do jakiegokolwiek tokarza, który wytoczy indywidualny dystans np. 5mm z kołnierzem i nie będzie problemu.
-------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 01 August 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Dokładnie. Wykonanie takiego dystansu (4szt) to kilka godzin, a będzie zgodnie ze sztuką i co najważniejsze bezpiecznie. Też aż mi się zimno zrobiło jak sobie wyobraziłem co zamierzasz zrobić :/
-------------------- ...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
raczej chodziło o to że felga nie przylega do piasty tylko jest odstęp miedzy felgą a piastą.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 01 August 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Chodziło o jedno i drugie. Nie spotkałem rozwiązania gdzie felga mocowana jest tylko na śrubach bez żadnego elementu centrującego. Śruby mają wytrzymywać siły rozciągające a nie ścinające (nie mówię tu o ścinaniu w osi obrotu, tylko o siłach pionowych).
-------------------- ...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 December 2009 ![]() |
Zasada jest taka ze jak felga niema centrowania - czyli nie wchodzi ciasno na piaste to przy predkosci 80- 120 km/h sa wibracje ( objaw nie wywazonycjh felg ). Felga Musi byc Centrowana . Sruby maj atwardosc 10,9 wiec wytrzymaja ale nie jest to zalecane gdyz bedziesz mial bicie.
Sprawdz jaki minimalny dystans musisz zalozyc aby felga sie wycentrowala . ( Moze 3 mm ) Sruby pomimo stożka bądź kuli nigdy nie wycentrują felgi. -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 01 August 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Dokładnie! Być może jest możliwość wykonania dystansu z pierścieniem centrującym. Trzeba wszystko pomierzyć, bo samo wykonanie to banał. Śruby nawet jeżeli wytrzymają to aluminiowa felga już nie.
-------------------- ...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 25 April 2006 ![]() |
dystans powinien byc 15mm bo 1cm wystaje piasta więc te 5mm na przejscie centrowania.. mam nawet takie dystanse 4x98 i ten sam wymiar piasty, mozna by nawiercic nowe otwory tylko ze srednica zewnętrzna jest za mała o jakies 6mm..
ogolnie to te felgi miały by jeszcze kawałek piasty nawet jakby te 5mm przelotowy dystans załozyc ale niestety jest fabrycznie takie wytoczenie z ukosa nie wiem na jaką cholere i dopiero potem jest normalny otwor pod piaste... jak ktos widział takie felgi to wie o co chodzi.. kiedys juz jeżdziłem z felgami co miały za duzy otwor centrujący w porownaniu do piasty bez pierscieni to redukujących i sie nic nie działo ale to był mały samochod a tutaj niestety auto troche wazy i boje sie ze felga moze sciąć szpilki przy jakis wiekszych obciązeniach... trza bedzie sprzedac te felgi i kupic jakiś oryginał alfy 16" |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Nie spotkałem rozwiązania gdzie felga mocowana jest tylko na śrubach bez żadnego elementu centrującego. Malo widziales w takim razie Zasada jest taka ze jak felga niema centrowania - czyli nie wchodzi ciasno na piaste to przy predkosci 80- 120 km/h sa wibracje ( objaw nie wywazonycjh felg ). Felga Musi byc Centrowana . Bzdura. Ale to nie zmienia faktu, ze lepiej, zeby byla. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 01 August 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Jago, możesz mi pokazać takie fabryczne rozwiązanie, jestem ciekawy jak jest rozwiązany problem współosiowości. Może się nauczę czegoś nowego.
-------------------- ...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 01 August 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Ok ale garbus albo ogórek raczej nie jest racingowym autem... ba nawet nie jest szybkim i prędkości przy których czuć zjawisko niewycentrowania kół były dla niego kosmiczne.
Podaj przykład szybkiego, współczesnego samochodu. A poza tym VW zrezygnował z tego rozwiązania gdy prędkości osiągane przez samochody wzrosły. Jak dla mnie pudło i dalej uważam że felga MUSI być wycentrowana względem piasty. -------------------- ...Volvo 855 T5r... ShortShiftery do 850, S/V70II, S60/V70II... produkcja CNC
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:35 |