![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 05 April 2004 Skąd: Kielce ![]() |
witam,
od jakiegoś czasu planuje zakup niewielkiego busa, początkowo celowałem w vito, ale po obejrzeniu kilku widzę że będzie ciężko coś znaleźć w sensownym stanie. przypadkiem obejrzałem trafic-a i wydaje mi się dość fajny, z tym że nigdy z tym samochodem nie miałem nic wspólnego na zakup miałem zamiar przeznaczyć max 28-30 tys ale im mniej tym lepiej trafic/vivaro w stosunku do vito będzie młodszy z tego co widzę, każdy z oglądanych przeze mnie vito gnił, puki co widziałem tylko jednego trafica ale ten problem w nim nie występował jak z eksploatacja trafica ? jest tak jak przysłowie mówi francuskie omijaj ? z drugiej strony znajomy ma już 2-go mastera i raczej chwali jeśli będę kupował to raczej nie w Polsce, z tym że w ogłoszeniach widzę dużo traficów z relatywnie małym przebiegiem, które mają defekt skrzyni ? czy to jest jakaś wada fabryczna czy po prostu zbieg okoliczności ? z moich założeń przy zakupie, muszą być co najmniej 3 miejsca miła jak będzie 5 ale puki co 3 wystarczą, diesel czy benzyna obojętnie bo jak coś to zagazuje ![]() może znacie jakieś inne ciekawe propozycje? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Skrzynia niestety to typowa przypadłość Trafica, jeśli będziesz jeździł bez przyczepy to można rozważyć ten model bo dobry stosunek ceny do rocznika i ogólnie auto nie jest złe jak będziesz ciągnął przyczepe to odrazu o nim zapomnij
-------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2008 ![]() |
vito I gen jest chyba uznawane za najbardziej nieudany model mercedesa
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 October 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
Co do Vito, to moze i gnija, ale silnika nie zajezdzisz.
Ojciec mial 108D (2.3 diesel, chyba 82 kunie) i zrobil nim >500kkm bez jakiegokolwiek jekniecia. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
CYTAT jak z eksploatacja trafica ? jest tak jak przysłowie mówi francuskie omijaj ? części tanie, z dostępnością nie ma problemu... i moim zdaniem bardzo fajny samochód. jeżeli coś pada to zawieszenie.. ale to typowy problem na naszych drogach. miałem takie i byłem bardzo zadowolony. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Traficów mam pod opieką jeszcze ponad 20szt. Lecą:
tarcze i klocki mega szybko. I drogo, bo z tyłu tarcza leci z łożyskiem. sworznie wahaczy (o dziwo tuleje sa wieczne), łączniki i gumy stabilizatora bardzo drogo i szybko leca wysprzęgliki. Wymiana jest zajebiscie skomplikowana, przez co kosztowna usterki elektroniki jak to we francuzach, wymienilismy już kilka wyłączników wycieraczek skraplacze klimy lecą na potęgę, model poliftowy (>'07) ma inny, dostępny tylko w ASO skrzynia, a zwłaszcza sterowanie nie należą do trwałych Ogólnie nie jest to złe auto. Napewno całkiem wygodne, jak to francuz. Osiągi porównywalne z osobowką, utrzymywaie po trasie 160km/h nie jes problemem. Mowa o modelu 2,0 dCi 115PS. Vito mieliśmy jedno i padao wszystko. Łącznie z pękającymi felgami i rozwalonym wałem napędowym. Usterek elektroniki i innych dupereli nie wymieniam, ale auto było w warsztacie bardzo regularnie. Może był to felerny egzemplarz, ale... no Vitka nie polecę. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
450k miał mój vivaro 2002 jak go sprzedawałem...
i silnik pracował bez najmniejszego problemu. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 05 April 2004 Skąd: Kielce ![]() |
Traficów mam pod opieką jeszcze ponad 20szt. Lecą: tarcze i klocki mega szybko. I drogo, bo z tyłu tarcza leci z łożyskiem. sworznie wahaczy (o dziwo tuleje sa wieczne), łączniki i gumy stabilizatora bardzo drogo i szybko leca wysprzęgliki. Wymiana jest zajebiscie skomplikowana, przez co kosztowna usterki elektroniki jak to we francuzach, wymienilismy już kilka wyłączników wycieraczek skraplacze klimy lecą na potęgę, model poliftowy (>'07) ma inny, dostępny tylko w ASO skrzynia, a zwłaszcza sterowanie nie należą do trwałych Ogólnie nie jest to złe auto. Napewno całkiem wygodne, jak to francuz. Osiągi porównywalne z osobowką, utrzymywaie po trasie 160km/h nie jes problemem. Mowa o modelu 2,0 dCi 115PS. Vito mieliśmy jedno i padao wszystko. Łącznie z pękającymi felgami i rozwalonym wałem napędowym. Usterek elektroniki i innych dupereli nie wymieniam, ale auto było w warsztacie bardzo regularnie. Może był to felerny egzemplarz, ale... no Vitka nie polecę. vito to ja sobie raczej odpuszczam, nawet jeśli chciałbym kupić to nic nie umęczonego nie znajdę, oprócz trafica/vivaro przechodzi mi jeszcze transporter t4, wiem że jest to samochód niezniszczalny, ale coś do mnie nie przemawia... + trafica jest to że w miarę świeżo wygląda, siedząc w nim czuje się prawie jak w osobówce, no i cena trafic/vivaro za te same pieniądze co np transporter czy vito będzie co najmniej o te 2 lata młodszy i raczej z mniejszym przebiegiem. z drugiej strony jak przeglądam mobile czy autoscout to przebiegi rzędy 500 czy nawet 700 tyś w t4 nie są rzadkością. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 October 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Ale to wolnossak więc nie ma co się dziwić. Dokladnie tak, ale autor nie napisal, czy chce wolnossaka czy turbo. Tak poza tym, to w tym momencie jezdzi Masterem 2.5 dCi 2005 rok i rowniez bez zadnego problemu, auto ma aktualnie 310kkm i nic sie z nim nie dzieje, takze tez mozna z czystym sumieniem polecic. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
powiem tyle że vito maja fatalną blache i strasznie lecą w okolicach listw tylnej klapy i około klamek... ostatnio mialem okazje ze znajomkiem jednego kupic i mechanicznie jest igla (o ile mozna tak powiedziec ) to blacha jest fatalna...
ja sklaniałbym sie chyba na trafica... niby francuz ale kilku klijentow z takimi mam (lataja po budowie) i niema z nimi jakis specjalnych problemow typowo ciagle tluką zawieszenie lae ogolnie niema maskry... hmm jak bezawaryjnosc to T4 owszem tylko jest bardziej że tak powiem spartańskie od poprzednio wymienionych konkurentów ale tez kupując takiego 2,4 masz pancernego busa z tanimi i niezbyt czestymi naprawami... -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 May 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
t4 to wspaniale auto, uzytkuje takiego od czasu do czasu z 97 roku.
550k km i poza wygniecionym fotelem nic mu nie dolega, jezdzi sie prawie jak nowym ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
trafic / vivaro / primastar - tanie w zakupie i utrzymaniu, raczej się nie psuje jakoś bardziej, niż inne.
Faktycznie w moim wymieniałem już skrzynię biegów, co akurat trochę kosztuje, ale było w tym dużo mojej winy (czytaj - olałem, że skrzyna hałasuje, auto musiało jeździć aż do chwili kiedy nie byłem w stanie wrzucić wstecznego). Zawieszenie - do tej pory nic dużego w nim nie robiłem. Raz chyba zmieniłem końcówki drążków i raz wahacz. Silnik - nic się z nim nie dzieje niepokojącego, przy 100kkm zmieniem zawór sterowania wg. Prowadzenie - bardzo dobre, jak na auto którw ma 2 metry wzrostu. Co tez jest zaletą, bo akurat na żyletki mieści się w parkingach podziemnych. Ja jestem pewien, że następnym moim dostawczakiem tez bedzie coś z tej rodziny. No, pewnie z ciekawości przejadę się Hyundaiem H1, ale wydaje mi się że jest mniejszy w środku. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Ja bym polecił Transita l1h1 tddi. Mało pali, zaczyna się sypać powyżej 400kkm, ma mocne zawieszenie i nie gnije. Budżet Ci wystarczy na takie auto.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Z tym nie gnije różnie bywa. Reszta jak najbardziej.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Heh, w zeszłym roku miałem styczność z takim tansitem - pół roczny demo car. Max długi i max wysoki. Tylne drzwi rdzewiały, a walony nie był.
Generalnie miłe auto - fajnie się prowadzi, dynamika oczywiście od silnika zależy, ale jak się nad busem zastanawiałem, to na placu boju zostały T4 i Transit. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
CYTAT Generalnie miłe auto - fajnie się prowadzi, chyba nie ma dostawczaka w którym gorzej się siedzi... kiera miedzy jajami, fotel niewygodny zrobiłem demówką ze 20km i miałem dość.. choć cenę miał dobrą |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
chyba nie ma dostawczaka w którym gorzej się siedzi... kiera miedzy jajami, fotel niewygodny zrobiłem demówką ze 20km i miałem dość.. choć cenę miał dobrą No nie wiem. Ja mam od roku l2h2 i robię nim trasy po Europie (rekord 1750km w ciągu doby), jakoś nigdy połamany nie wysiadałem, a mam 196cm. Na pewno nie siedzi się gorzej niż w Traficu (w którym też jest ok), a fotel mi bardziej podchodzi, niż w Ducato 2007, które też posiadam. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
Wygodny jest jeszcze nowy Movano/Master.
Ma sporo ciekawych rozwiązań przydatnych w kabinie. Na pewno wygodna siedzenia i prowadzenia nie jest taka jak w Sprinterze czy Crafterze... ale one są w innej półce cenowej. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Temat jest o aucie za <> 30000... A Sprintery i Craftery nie są warte pieniędzy, które kosztują
P.S. Mi nie gnije ani trzyletnie Ducato, ani roczny Transit. Ale powłokę lakierniczą wg miernika Ford ma dwa razy grubszą (oba czerwony akryl) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:59 |