![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Panowie, przystępuję do budowy zbiornika do rajdówki. Takiego powiedzmy półprofi, bez komory z zastawkami.
Założenia: - zbiornik prostopadłościan 20x40x15cm, ułożony w poprzek do kierunku jazdy - materiał alu 3-4mm - ori czujnik poziomu paliwa (pływak na ramieniu), na środku zbiornika wydzielona przestrzeń (od gąbki) na pracę pływaka. - wypełnienie gąbką helikopterową. Doradźcie proszę: - rurkę - smok dać przy przedniej czy przy tylnej ściance? Na logikę przy tylnej aby przy przyspieszaniu nie zbrakło-zubożyło mieszanki - rurę wlewową muszę podłączyć do przedniej ścianki - nie wiem co tam będzie się działo przy hamowaniu - pewnie spiętrzy się paliwo. Jak zatem zrobić odpowietrzenie? Jak macie jakieś uwagi co i jak i na co uważać - piszcie, przydadzą się, nie chcę 2x robić zbiornika ![]() -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa ![]() |
moze widziales ale w tym odcinku robia zbiornik paliwa, jest tu sporo tipów ktore mozna podpatrzec przy budowie zbiornika.
https://www.youtube.com/watch?v=I_ajcKhHLjU |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Tak, kiedyś widziałem ale dobrze, że przypomniałeś mi tych magików
![]() tu jest też dobry film https://www.youtube.com/watch?v=2wq5K8LHNKU -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn ![]() |
CYTAT Jak zatem zrobić odpowietrzenie? Ja puściłem rurkę fi 10mm od samego korka, do góry zbiornika. Pomaga to też przy tankowaniu na stacji, nie będzie Ci odbijać od połowy baku. Odnośnie zasilania pompy. Ja dałem z boku... Ale bak jest szeroki. A więc dałem też taki pseudo "kosz", labirynt przez który przynajmniej w teorii paliwo się utrzyma przy pompie. Z tym że ja mam dwie pompy i swirl pota... Więc drugiej pompie nigdy nie brakuje. ![]() -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Ok, zrobiłem mały projekt - kto ma pojęcie - proszę niech zerknie czy coś poprawiać.
Zdecydowałem się na opcję z rezerwuarem pod dnem. Zbiornik podzielony głównymi przegrodami o wys. 50mm (wyższych nie mogę dać bo nie powkładam gąbki przez dekiel na koniec). W bezpośrednim sąsiedztwie studzienki rezerwuaru będą 4 przegrody kierujące o wysokości 10mm - będą kierować przydenne, sączące się z gąbek, warstwy paliwa prosto do studzienki. Zrobiłem prostą symulację piętrzenia paliwa na zakrętach i wychodzi że w każdym przypadku te małe obszary wydzielone przez przegrody 10mm będą zasilane przez co najmniej jedną większą przegrodę. Trochę sprawę psuje komora z pływakiem - bez gąbki. Ale chcę pozostać przy ori czujniku... http://www.czarprlu.pl/wp-content/uploads/...nik-projekt.pdf http://www.czarprlu.pl/wp-content/uploads/...k-symulacja.pdf -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
W czym robiles te symulacje?
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Może za duże słowo - zasymulowałem spiętrzenie cieczy poprzez gradient. W CAD.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:16 |