Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zbiornik paliwa - budowa
Rudiger
post Mon, 28 May 2018 - 18:01
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Panowie, przystępuję do budowy zbiornika do rajdówki. Takiego powiedzmy półprofi, bez komory z zastawkami.
Założenia:
- zbiornik prostopadłościan 20x40x15cm, ułożony w poprzek do kierunku jazdy
- materiał alu 3-4mm
- ori czujnik poziomu paliwa (pływak na ramieniu), na środku zbiornika wydzielona przestrzeń (od gąbki) na pracę pływaka.
- wypełnienie gąbką helikopterową.

Doradźcie proszę:
- rurkę - smok dać przy przedniej czy przy tylnej ściance? Na logikę przy tylnej aby przy przyspieszaniu nie zbrakło-zubożyło mieszanki
- rurę wlewową muszę podłączyć do przedniej ścianki - nie wiem co tam będzie się działo przy hamowaniu - pewnie spiętrzy się paliwo. Jak zatem zrobić odpowietrzenie?

Jak macie jakieś uwagi co i jak i na co uważać - piszcie, przydadzą się, nie chcę 2x robić zbiornika smile.gif


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 May 2018 - 18:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Arkadiusz
post Mon, 28 May 2018 - 19:34
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: W-wa





moze widziales ale w tym odcinku robia zbiornik paliwa, jest tu sporo tipów ktore mozna podpatrzec przy budowie zbiornika.

https://www.youtube.com/watch?v=I_ajcKhHLjU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Tue, 29 May 2018 - 19:14
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Tak, kiedyś widziałem ale dobrze, że przypomniałeś mi tych magików smile.gif Dzięki


tu jest też dobry film
https://www.youtube.com/watch?v=2wq5K8LHNKU


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Wed, 30 May 2018 - 23:21
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





CYTAT
Jak zatem zrobić odpowietrzenie?

Ja puściłem rurkę fi 10mm od samego korka, do góry zbiornika. Pomaga to też przy tankowaniu na stacji, nie będzie Ci odbijać od połowy baku.

Odnośnie zasilania pompy. Ja dałem z boku... Ale bak jest szeroki. A więc dałem też taki pseudo "kosz", labirynt przez który przynajmniej w teorii paliwo się utrzyma przy pompie. Z tym że ja mam dwie pompy i swirl pota... Więc drugiej pompie nigdy nie brakuje. smile.gif


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Thu, 31 May 2018 - 16:26
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Ok, zrobiłem mały projekt - kto ma pojęcie - proszę niech zerknie czy coś poprawiać.

Zdecydowałem się na opcję z rezerwuarem pod dnem. Zbiornik podzielony głównymi przegrodami o wys. 50mm (wyższych nie mogę dać bo nie powkładam gąbki przez dekiel na koniec). W bezpośrednim sąsiedztwie studzienki rezerwuaru będą 4 przegrody kierujące o wysokości 10mm - będą kierować przydenne, sączące się z gąbek, warstwy paliwa prosto do studzienki. Zrobiłem prostą symulację piętrzenia paliwa na zakrętach i wychodzi że w każdym przypadku te małe obszary wydzielone przez przegrody 10mm będą zasilane przez co najmniej jedną większą przegrodę.

Trochę sprawę psuje komora z pływakiem - bez gąbki. Ale chcę pozostać przy ori czujniku...

http://www.czarprlu.pl/wp-content/uploads/...nik-projekt.pdf
http://www.czarprlu.pl/wp-content/uploads/...k-symulacja.pdf



--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Thu, 31 May 2018 - 16:34
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





W czym robiles te symulacje?


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Thu, 31 May 2018 - 20:54
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Może za duże słowo - zasymulowałem spiętrzenie cieczy poprzez gradient. W CAD.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:16