Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ZMiana Dwumasa na jednomas, ZMiana Dwumasa na jednomas
Ferjasz
post Tue, 28 Sep 2010 - 09:27
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 28 September 2010





Witam .>Mam pytanie na temat wielokrotnie wałkowany , ale nie wyczerpało to mej ciekawości..
Mam M50B25 i pada dwumas.Juz wiem ze jest zestawik Valeo Sztywny jednomas i sprzeglo z tlumikiem drgana skretnych.
Czy moge zamiast tego drogiego zestawu kupic orgniał jednomas od starszych E36 i wsadzić sprzęgło pod jednomas..Czy to bedzie pasowało>> Czy ten zestaw Valeo to nie jest Zamach sciagniety z wersji z jednomasem , tyle że z mocneijszym tłumikiem drgan skretnych na tarczy sprzęgłą ???Prosze o pomoc..czy skrzynia przy fabrycznym jednomasie nie jest inna>>?? Kto tak robil prosze o odpowiedzi..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Sep 2010 - 09:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jajnik
post Tue, 28 Sep 2010 - 09:30
Post #2


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





Do m50b25 pasuje jednomas z m20 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ferjasz
post Tue, 28 Sep 2010 - 09:52
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 28 September 2010





dzieki ,ale jestem ciekaw czy podpasuje z innej M50 bo są teżjednomasy do M50 ..tylko mam pytanie czy jak zlaoze jednomas i sprzeglood jednomas to to bedzie grac..?? skrzynie sie nie roznilo dla silnika jednomas czy dwumas??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 28 Sep 2010 - 17:17
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Docisk jest inny. Takie wglębienie ma dośc mocne prawie jak to z M52.

Ale łatwiej złożyć na gratach z M20 i kupić nowy docisk z tarcza z tłumikami od M50. Taniej, szybiciej może nie prosciej ale taniej tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ferjasz
post Tue, 28 Sep 2010 - 17:22
Post #5


Rookie
Dołączył: Tue, 28 September 2010





CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 28 Sep 2010 - 17:17) *
Docisk jest inny. Takie wglębienie ma dośc mocne prawie jak to z M52.

Ale łatwiej złożyć na gratach z M20 i kupić nowy docisk z tarcza z tłumikami od M50. Taniej, szybiciej może nie prosciej ale taniej tongue.gif
yli
czyli kupuje jednomasa od M20 i spręgło takie jak pod M50 ale do wersji z jednomase czyli inna tarcza docisk i ozysko chyba nawet..sprawa jest taka że na realoem widzialem ze w M20 jest inna łapa i jej trzpien kulisty ma H-15 mm a w M50 łapa inna i trzpien ma H-20mm..Czy da sie to ogarnąć sie bez rzeżbienia??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mck
post Thu, 30 Sep 2010 - 02:07
Post #6


User
Dołączył: Tue, 13 January 2009





W e30 z m52b28 przy której maczałem palce wrzuciliśmy komplet: jednomas m20b20 (na podciśnieniach, ten starszy, waga ca. 6,5kg) do tego sprzęgło 228mm pochodzące z tego samego silnika co ów jednomas i wsio śmiga elegancko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 30 Sep 2010 - 07:32
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





A dlaczego nie kupisz nowego dwumasa?
To fajne ustrojsto jest choć dosyć drogie,a inżynierowie BMW to mądrzy ludzie smile.gif

Do czego auto ma być używane?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ferjasz
post Thu, 30 Sep 2010 - 08:38
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 28 September 2010





auto na zaspawanym dyfrze do upalania tylko i wyłącznie:)))szkoda mi kasy na dwumasa a jak padnie silnik to swap wiec nie chodzi tu o komfort:)) lecz o żywotnośćsmile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ferjasz
post Thu, 30 Sep 2010 - 08:40
Post #9


Rookie
Dołączył: Tue, 28 September 2010





ALe rozumiem ,że to sprzęgło od M20 śmigało w skrzyni również od M52B28>>>???łapa tez orginał ze skezyni M52??Pozdro i dzieki za info..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ferjasz
post Thu, 30 Sep 2010 - 08:42
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 28 September 2010





CYTAT(mck @ Thu, 30 Sep 2010 - 02:07) *
W e30 z m52b28 przy której maczałem palce wrzuciliśmy komplet: jednomas m20b20 (na podciśnieniach, ten starszy, waga ca. 6,5kg) do tego sprzęgło 228mm pochodzące z tego samego silnika co ów jednomas i wsio śmiga elegancko

Ktoś też kiedyś pisal że rozrusznik trzeba zmienić bo niby nie chwyta??/a łapa tez była z M52b28 wraz ze skrzynią??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 30 Sep 2010 - 09:27
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





chyba valeo robi gotowe kity zamiany dwumasu na jednomas wszystko p&p
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mck
post Mon, 04 Oct 2010 - 02:11
Post #12


User
Dołączył: Tue, 13 January 2009





CYTAT(Ferjasz @ Thu, 30 Sep 2010 - 08:42) *
Ktoś też kiedyś pisal że rozrusznik trzeba zmienić bo niby nie chwyta??/a łapa tez była z M52b28 wraz ze skrzynią??



Tak, rozrusznik również z m20, odpowiedni do koła zamachowego (a dokładnie ten mniejszy, z drobniejszą zębatką). Skrzynia m52b28 jak ją fabryka stworzyła. Przy składaniu jedno miejsce czasami trzeba podpiłować, ale to wychodzi w praniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 20 Apr 2013 - 15:57
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





miałem całe sprzęgło ważące 19 kg mam na jedmomasie z M50 i obecnie całe sprzęgło waży 11KG i na wolnych po rozgrzaniu słyszłe stukanie z okolicy sprzęgła/skrzyni, oleju w skrzyni OK. czy coś można zrobić z stukającą skrzynią po odważeniu koła czy tak już musi być ?
Na 2-masie oczywiście była cisza.
silnik M50B28


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sat, 20 Apr 2013 - 22:14
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Raczej zbieg okoliczności i rozsypała się skrzynia przy wkładaniu wink.gif tego nowego zestawu.
Mam ten problem u siebie teraz druga skrzynia czeka na wymianę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sat, 20 Apr 2013 - 23:12
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





ale kurde na zimnym, jakieś pierwsze 10km cisza idealna - jak zimny olej, biegi wchodzą igła itd.. mówisz że skrzynia? ale co w niej dokładnie ?
Swoją drogą moja skrzynia ma się zajebiście, z M50B25 ZF duży. i nowy olej
łożysko oporowe nowe SACHS.
Natomiast tarcza z M50B20 którą zapodałem miała duże luzy tych sprężynek w sobie może to to stuka... bo przestaje stukać dopiero jak wcisnę pedał tak na 2/3 skoku, dopiero jak sprzęgło rozłączy..


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Sun, 21 Apr 2013 - 09:29
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Ja też mam dużego ZF.Z tymi skrzyniami trzeba bardzo uważać przy wkładaniu.Lubi się posypać łożysko igiełkowe na wałku sprzęgłowym.
Słychać to tylko jak się dobrze skrzynia rozgrzeje.Najpierw delikatnie a z biegiem czasu tak daje że się wstyd autem zatrzymać biggrin.gif .
Możliwe że u ciebie rzeczywiście tarcza się odzywa.Tylko dziwne że dopiero jak ciepła.
Jak łożysko na wałku to też cichnie jak sprzęgło wciśniesz laugh.gif .
Moja skrzynia była cichutka itd.Wyjąłem ja aby zmienić sprzęgło i szlag ja trafił.U kumpla zresztą stało się tak samo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 21 Apr 2013 - 11:29
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Łożysko na wałku sprzęgłowym mowa o tym które podtrzymuje wałek Wewnątrz wału ? takie małe ? bo ja je wbijałem młoteczkiem po szalce i kupiłem nowe SACHS..
a skrzynie składałem do silnika na stole, więc raczej łatwo się założyła.
Denerwujące to tłuczenie się, jak mocno rozjebane łożysko oporowe się to zachowuje.
Tylko wiesz cichnie u mnie dopiero jak sprzęgło rozłączy, a nie jak dotknę pedału.


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Sun, 21 Apr 2013 - 11:50
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Jak do upalania to lepiej trochę pokombinować z sprzęgłem i mieć spokój na dłużej:
a) jednomas m50 roztoczony pod tarcze 240mm
cool.gif tarcz sprzęgło m30 240mm
c) docisk m57 (od 3.0D)

Raz tak zrobisz i cieszysz się sprzęgłem na dłużej smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 21 Apr 2013 - 12:09
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Masz racje Eadeek, ale ja poskładałem sprzęgło w sumie takie budrzetowe, wiesz na chwile nabiłęm tarcze i narazie 400km raje rade bdb, zapinam 2 i 3 z piskiem bez problemó ( opony 215/45/17 Continental sport contakt 3 ) szpera 25%.
Więc sprzęgło mocowo daje rade silnik ma koło 200-205 koni.
docelowo poskładam takie sprzęgło jak piszesz tylko tam cza coś kombinować z podkładkami pod docisk.

No i wiesz za mocne sprzęgło to poleci skrzynia, wał most przeguby itd ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Mon, 22 Apr 2013 - 08:53
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(Grand_ @ Sun, 21 Apr 2013 - 12:09) *
No i wiesz za mocne sprzęgło to poleci skrzynia, wał most przeguby itd ;]

Jak duża moc to wszystko leci sprzęgło, skrzynia itd. itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 05:29