![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
Witam .>Mam pytanie na temat wielokrotnie wałkowany , ale nie wyczerpało to mej ciekawości..
Mam M50B25 i pada dwumas.Juz wiem ze jest zestawik Valeo Sztywny jednomas i sprzeglo z tlumikiem drgana skretnych. Czy moge zamiast tego drogiego zestawu kupic orgniał jednomas od starszych E36 i wsadzić sprzęgło pod jednomas..Czy to bedzie pasowało>> Czy ten zestaw Valeo to nie jest Zamach sciagniety z wersji z jednomasem , tyle że z mocneijszym tłumikiem drgan skretnych na tarczy sprzęgłą ???Prosze o pomoc..czy skrzynia przy fabrycznym jednomasie nie jest inna>>?? Kto tak robil prosze o odpowiedzi.. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Do m50b25 pasuje jednomas z m20
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
dzieki ,ale jestem ciekaw czy podpasuje z innej M50 bo są teżjednomasy do M50 ..tylko mam pytanie czy jak zlaoze jednomas i sprzeglood jednomas to to bedzie grac..?? skrzynie sie nie roznilo dla silnika jednomas czy dwumas??
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Docisk jest inny. Takie wglębienie ma dośc mocne prawie jak to z M52.
Ale łatwiej złożyć na gratach z M20 i kupić nowy docisk z tarcza z tłumikami od M50. Taniej, szybiciej może nie prosciej ale taniej ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
Docisk jest inny. Takie wglębienie ma dośc mocne prawie jak to z M52. yli Ale łatwiej złożyć na gratach z M20 i kupić nowy docisk z tarcza z tłumikami od M50. Taniej, szybiciej może nie prosciej ale taniej ![]() czyli kupuje jednomasa od M20 i spręgło takie jak pod M50 ale do wersji z jednomase czyli inna tarcza docisk i ozysko chyba nawet..sprawa jest taka że na realoem widzialem ze w M20 jest inna łapa i jej trzpien kulisty ma H-15 mm a w M50 łapa inna i trzpien ma H-20mm..Czy da sie to ogarnąć sie bez rzeżbienia?? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
W e30 z m52b28 przy której maczałem palce wrzuciliśmy komplet: jednomas m20b20 (na podciśnieniach, ten starszy, waga ca. 6,5kg) do tego sprzęgło 228mm pochodzące z tego samego silnika co ów jednomas i wsio śmiga elegancko
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
A dlaczego nie kupisz nowego dwumasa?
To fajne ustrojsto jest choć dosyć drogie,a inżynierowie BMW to mądrzy ludzie ![]() Do czego auto ma być używane? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
auto na zaspawanym dyfrze do upalania tylko i wyłącznie:)))szkoda mi kasy na dwumasa a jak padnie silnik to swap wiec nie chodzi tu o komfort:)) lecz o żywotność
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
ALe rozumiem ,że to sprzęgło od M20 śmigało w skrzyni również od M52B28>>>???łapa tez orginał ze skezyni M52??Pozdro i dzieki za info..
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
W e30 z m52b28 przy której maczałem palce wrzuciliśmy komplet: jednomas m20b20 (na podciśnieniach, ten starszy, waga ca. 6,5kg) do tego sprzęgło 228mm pochodzące z tego samego silnika co ów jednomas i wsio śmiga elegancko Ktoś też kiedyś pisal że rozrusznik trzeba zmienić bo niby nie chwyta??/a łapa tez była z M52b28 wraz ze skrzynią?? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
chyba valeo robi gotowe kity zamiany dwumasu na jednomas wszystko p&p
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
Ktoś też kiedyś pisal że rozrusznik trzeba zmienić bo niby nie chwyta??/a łapa tez była z M52b28 wraz ze skrzynią?? Tak, rozrusznik również z m20, odpowiedni do koła zamachowego (a dokładnie ten mniejszy, z drobniejszą zębatką). Skrzynia m52b28 jak ją fabryka stworzyła. Przy składaniu jedno miejsce czasami trzeba podpiłować, ale to wychodzi w praniu. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
miałem całe sprzęgło ważące 19 kg mam na jedmomasie z M50 i obecnie całe sprzęgło waży 11KG i na wolnych po rozgrzaniu słyszłe stukanie z okolicy sprzęgła/skrzyni, oleju w skrzyni OK. czy coś można zrobić z stukającą skrzynią po odważeniu koła czy tak już musi być ?
Na 2-masie oczywiście była cisza. silnik M50B28 -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Raczej zbieg okoliczności i rozsypała się skrzynia przy wkładaniu
![]() Mam ten problem u siebie teraz druga skrzynia czeka na wymianę. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
ale kurde na zimnym, jakieś pierwsze 10km cisza idealna - jak zimny olej, biegi wchodzą igła itd.. mówisz że skrzynia? ale co w niej dokładnie ?
Swoją drogą moja skrzynia ma się zajebiście, z M50B25 ZF duży. i nowy olej łożysko oporowe nowe SACHS. Natomiast tarcza z M50B20 którą zapodałem miała duże luzy tych sprężynek w sobie może to to stuka... bo przestaje stukać dopiero jak wcisnę pedał tak na 2/3 skoku, dopiero jak sprzęgło rozłączy.. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Ja też mam dużego ZF.Z tymi skrzyniami trzeba bardzo uważać przy wkładaniu.Lubi się posypać łożysko igiełkowe na wałku sprzęgłowym.
Słychać to tylko jak się dobrze skrzynia rozgrzeje.Najpierw delikatnie a z biegiem czasu tak daje że się wstyd autem zatrzymać ![]() Możliwe że u ciebie rzeczywiście tarcza się odzywa.Tylko dziwne że dopiero jak ciepła. Jak łożysko na wałku to też cichnie jak sprzęgło wciśniesz ![]() Moja skrzynia była cichutka itd.Wyjąłem ja aby zmienić sprzęgło i szlag ja trafił.U kumpla zresztą stało się tak samo. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Łożysko na wałku sprzęgłowym mowa o tym które podtrzymuje wałek Wewnątrz wału ? takie małe ? bo ja je wbijałem młoteczkiem po szalce i kupiłem nowe SACHS..
a skrzynie składałem do silnika na stole, więc raczej łatwo się założyła. Denerwujące to tłuczenie się, jak mocno rozjebane łożysko oporowe się to zachowuje. Tylko wiesz cichnie u mnie dopiero jak sprzęgło rozłączy, a nie jak dotknę pedału. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Jak do upalania to lepiej trochę pokombinować z sprzęgłem i mieć spokój na dłużej:
a) jednomas m50 roztoczony pod tarcze 240mm ![]() c) docisk m57 (od 3.0D) Raz tak zrobisz i cieszysz się sprzęgłem na dłużej ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Masz racje Eadeek, ale ja poskładałem sprzęgło w sumie takie budrzetowe, wiesz na chwile nabiłęm tarcze i narazie 400km raje rade bdb, zapinam 2 i 3 z piskiem bez problemó ( opony 215/45/17 Continental sport contakt 3 ) szpera 25%.
Więc sprzęgło mocowo daje rade silnik ma koło 200-205 koni. docelowo poskładam takie sprzęgło jak piszesz tylko tam cza coś kombinować z podkładkami pod docisk. No i wiesz za mocne sprzęgło to poleci skrzynia, wał most przeguby itd ;] -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 05:29 |