Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> X22xe, co mu zrobić żeby było lepiej, Od czego włki, kolektory itp.
Dziku
post Tue, 31 Aug 2010 - 10:54
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Pojawiła się sintra jako dupowóz i nie bardzo wiem jak to ugryźć, w kompatybilności z forda jestem jako tako kumaty, ale w oplu już nie bardzo więc:
Od którego oplowego silnika wałki żeby były jakieś zaczniejsze?
Czy "chiński" baran co c20x siądzie? Jak nieto od jakiego silnika szukać.
Jak z kolektorem dolotowym, da się podmienić na coś lepszego?
Pytam bo nie bardzo wiem co jest zamienne u opla, a 140KM z 2.2 szału nie robi, fakt ekologiczne jest i z dołu nie najgorzej ale to nie to.

A i nie swapuje v6 na razie.

Z góry dzięki.

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 31 Aug 2010 - 10:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marcinpsk
post Tue, 31 Aug 2010 - 11:22
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 January 2009





Kolektor mozesz dac od x20xer bo bedzie pasowal p&P. Walkiw sumie tez od tego silnika podejda ale bedzie juz to wysokoobrotowka.
Jak bedziesz chcial barana od x20xer to moge dac Ci namiar na kolesia coma na handel, ale to na PW jak cos juz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Tue, 31 Aug 2010 - 11:31
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





XER w jakich samochodach siedział? Rozumiem że z c20xe mi nic ni siądzie jeśli chodzi o wałki i kolektory?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Tue, 31 Aug 2010 - 11:51
Post #4


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





X20XER siedział w Astrze G OPC (1999-2001).

Kolektor od C20XE siądzie po dorobieniu flanszy - jeden ze standardowych modów.
Ew. można kupić gotową:
http://moto.allegro.pl/flansza-pod-kolekto...1203859874.html



--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinpsk
post Tue, 31 Aug 2010 - 12:03
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 January 2009





walkiz C20XE nie podejda bo ma inna glowice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Tue, 31 Aug 2010 - 13:28
Post #6


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





Dywagacje na temat głowicy C20XE do bloku X22XE:
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...mp;#entry540251


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Tue, 31 Aug 2010 - 14:17
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Ale ja nie chcę zmieniać głowicy, przynajmniej na razie, pytam tylko czy wałkami baranem jakimś ogarniętym wydechem i dolotem jestem w stanie wykrzesać jakieś sensowne osiągi w sensie bliżej do 10s niż do 13 jak jest w tej chwili?


A jeszcze mi powiedzcie od czego zamach i jakie sprzęgło, bo seria wygląda na na naście kg, a chciałbym coś w okolicy 7-8kg, czy da się znaleźć zamach o takiej masie pod sprzęgło które tam jest? Bo nie ukrywam że w miarę świerze jest i szkoda kupować nowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Wed, 01 Sep 2010 - 10:01
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Czym się różni silnik sintry 2.2 od silnika z astry vectry mocniejszego o parę koni?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 01 Sep 2010 - 10:21
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





No właśnie nie wiem, ale we fronterze jest jeszcze słabszy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinpsk
post Wed, 01 Sep 2010 - 10:30
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 January 2009





w sintrze jest X22XE i jest to taki big-block jak x20xev czy x18xe tyle ze z tego co kojarze ma wiekszy skok tloka. W astrze itp jest juz Z22SE i jest to calkiem innysilnik(chyba konstrukcja z jakiegos chevroletaalbo zsaaba zapozyczyli, na lancuchi itp itd ) Ogolnie zupelnie nic wspolnego te silniki nie maja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 05 Sep 2010 - 22:23
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Może z holdena? Coś mi się obiło o uszy że w daewoo lublinach miało być 2.2 GM ale chyba 8V. Może to ten "small block"


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yten
post Thu, 06 Jan 2011 - 19:20
Post #12


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





to teraz ja wam cos podpowiem smile.gif zlozylem blok od x22xe z sintry i z glowica od c20xe zbieralo to sie niezle (choc nie mialem okazji pomiezyc ale auto zrobilo sie elastycznijsze w porownaniu z c20xe rzeczy ktore trzeba wykonac:

1 zrobic po 2 dodatkowe naciecia na kazdym tloku
2 blok z 2,2 jest wyzszy o 7mm wiec trzebna obrucic maxymalnie pompe wody i lekko przerobic mocowanie napinacza
3 przerobic dolne kolo pasowete z c20xe (roznice w wielkosci walow) w takim przypadku podchodzi caly rozrzad z c20xe
4 trzeba wziasc kolo zamachowe z c20ne (ok15kg) i zrobic na wzor c20xe bo w xe jest na 8 srob a w X22xe na 6
5 glowica z c20xe
i z tego co pamietam tyle oczywiscie komp i wiazka z c20xe ze wzgledu na autoadaptacje a teraz koszty mnie to kosztowalo:

naciecia 200zl
przerobiebie kola pasowego 150
kolo zamachowe przetoczenie 200

do tego dochodzi jeszcze cena sprzegla z c20xe i jakas skrzynia f16 moze f20

to jest wg mnie jedyne rozsadne rozwiazanie na niewielkie pieniadze jesli chce sie uzyskac znacvzny przyrost mocy bo mozesz zainwestowac w rozwoj x22xe ele efekty nie beda nawet zblizone
gdyz w opisanym przypadku przezemnie masz podstawa c20xe (2,0 )z moca 150PS i
a nie x22xe (2,2) z moca ok 140 ps

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Thu, 06 Jan 2011 - 19:47
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(GIB @ Wed, 01 Sep 2010 - 10:01) *
Czym się różni silnik sintry 2.2 od silnika z astry vectry mocniejszego o parę koni?

Trzy rzeczy które X22XE w sintrze ma lepsze od innych wink.gif :
1. Stopień sprężania 10,5
2. Sterowanie motronic
3. MAP sensor zamiast przepływki (dobre pod turbo lub LPG IIgen wink.gif ).


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 15 Jan 2011 - 03:31
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





@vten, a sprawdziels jakie cisnienie bylo w cylindrach po zalozeniu czapki z 20xe? komory spalania w 22xe i 20xe sa tej samej pojemnosci? jak zmienil sie cr?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yten
post Sun, 16 Jan 2011 - 16:31
Post #15


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





porszak nie sparwadzilem niestety smile.gif jedno co wiem to ze roznica jest w wysokosci bloku o 7mm wyzszy jest ten 2,2 jak co to pare gratow do tego mam to moge jakies foty podeslac jakby ktos chcial
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 17 Jan 2011 - 00:33
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





zamiast 500cm3 to w tej samej obj komory spalania sprezasz 550cm3. cr na pewno jest ponad 11:1, ale to nie tragedia wiec tak pisze zebys wiedzial


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 April 2025 - 06:09