Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wzdużne luzy wirnika turbiny
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 10:19
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





jak w temacie....wirnik można wyjąc jakies 5 mm i cofnąc......zadnych luzów bocznych...

Jak źle jest ?


K04/23 ..

Po przebiegu 500km......słownie : pięćset kilometrów...

Szrot ?



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 30 Jun 2009 - 10:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zibi122
post Tue, 30 Jun 2009 - 10:32
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(Luckystrike1979 @ Tue, 30 Jun 2009 - 10:19) *
jak w temacie....wirnik można wyjąc jakies 5 mm i cofnąc......zadnych luzów bocznych...

Jak źle jest ?


K04/23 ..

Po przebiegu 500km......słownie : pięćset kilometrów...

Szrot ?



Szrot !!!!

Wirniki pewnie są wytarte tak ze turbo nawet nie zapompuje dobrze.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 30 Jun 2009 - 11:13
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





czyli reasumujac lepszy luz boczny niz wzdluzny?


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 11:44
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Sprzawdziłem jeszcze raz.... max 1,5 , 2mm ....

czy to robi różnicę ?

nie słychac jakiegos tarcia przy kręceniu wirnikiem ...

nadal szrot ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_chester240_*
post Tue, 30 Jun 2009 - 12:24
Post #5









3mm robi zasadzicza rznice. Jezeli nie slychac tarcia przy kreceniu wirnikiem to mozna sie pokusic o regenereacje. Zobacz przy okazji czy nie masz przypchanego wydechu, katalozatora itp. To moze byc przyczyna takiego uszkodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 12:38
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Jakoś nie wierzę w skuteczną regeneracje właśnie tych turbin ....

230 000 obrotów przy maxymalnym doładowaniu....

Rozumiem wiec, ze nie może byc ŻADNEGO luzu ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_chester240_*
post Tue, 30 Jun 2009 - 13:03
Post #7









Luz moze byc ale w granicach tolerancji czyli mniej niz 1mm w kazda strone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
batarki
post Tue, 30 Jun 2009 - 13:09
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2004
Skąd: Łomża





chyba mowa o minimalnym luzie poprzecznym, kwestia filmu olejowego
wzdłużny raczej nie potrzebny wink.gif


--------------------
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_chester240_*
post Tue, 30 Jun 2009 - 13:17
Post #9









Wzdłużny luz nie jest potrzebny ale minimalny nie kwalifikuje turbiny na smietnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 13:28
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Kwalifikuje jednak turbinę do regeneracji czyli do wymiany łożyska ? 1,5 mm luzu ??

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_chester240_*
post Tue, 30 Jun 2009 - 13:30
Post #11









tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 13:32
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Przyczyny powodujące luz wzdłużny wirnika nowej fabrycznie turbiny po przebiegu 700km ?



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 30 Jun 2009 - 14:11
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Wada fabryczna turba??

Jak oddasz do regeneracji to Ci powiedzą od czego siadła.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 14:13
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Skłaniam się raczej w stronę zbyt niskiego ciśnienia oleju...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_chester240_*
post Tue, 30 Jun 2009 - 14:36
Post #15









Zbyt niskie cisnienie spowodowaloby zatarcie rowniez lozysk na walku.
Albo za duzy backpreasure( zapchany wydech np katalizator)
Albo pekla ci plyta dystansowa. Tez mi sie tak kiedys stalo. wszysko got tylko plyta pekla.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 30 Jun 2009 - 20:28
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Zibi122 @ Tue, 30 Jun 2009 - 14:11) *
Wada fabryczna turba??

Jak oddasz do regeneracji to Ci powiedzą od czego siadła.

Od silnika szrota. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 20:39
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Poziom rzeczowości odpowiedzi pokrywa się z awatarem....

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 30 Jun 2009 - 22:41
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





Z własnego doświadczenia wiem że luz w granicach 2mm nie działa negatywnie w żaden sposób , kupiłem auto i pierwsze co sprawdziłem luzy na turbo i też na początku byłem zesrany wink.gif pojeździłem około 15tyś luz się nie pogłębił. Wyjąłem turbo w celu wymiany na większe i dorobiłem sobie układ do smarowania turbiny poza silnikiem , po podaniu ciśnienia oleju luz skasował sie do tego stopnia że siłą nie mogłem przepchnąć wirnika w żadną stronę wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Tue, 30 Jun 2009 - 23:09
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





o jakiej dmuchawie piszesz ?

Wiesz, u mnie jest smarowanie seria i to się akurat nie zmieni ...pewnie ze mogę kazać zakładać jak jest , ale jak się wysra to znow kupa roboty aby wyjmowac, załatwiac nowe i znow wkładac ...czyli same problemy....

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 30 Jun 2009 - 23:23
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





W zasadzie to miałem doświadczenie z dwiema :ihi i t25 w obu był podobny luz osiowy,t25 upalam do tej pory
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 04:58