![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Model: VW Golf mk1 1978
Silnik: 1,1 Moc: ? Modyfikacje:
Cześć, Jakiś czas temu myślałem, że skończyłem z tuningiem, a kilka inżyniersko-wyścigowych lat wystarczą mi na resztę życia, ale myliłem się, dlatego chciałbym przedstawić Wam mój ekstremalnie długoterminowy projekt ulicznego (póki co) Golfa o zacięciu wyścigowym. Długoterminowy ponieważ ze względu na permanentny brak czasu pracuję przy nim epizodycznie. Sama decyzja co do charakteru samochodu też nie jest jeszcze ostateczna i może się okazać, że będzie całkowicie trackday'owy. Zasadniczo nie śpieszy mi się, finanse są jakie są, a sama faza projektowa sprawia mi na tyle dużo przyjemności, że nie mam żadnego parcia na jakikolwiek wyjazd samochodem. Powyżej możecie przeczytać zgrubny plan na samochód; drobna część (od strony zakupowej/wytwórczej) jest mniej lub bardziej zrealizowana. Golfa szukałem kilka miesięcy i ostatecznie udało znaleźć się bardzo przyzwoity egzemplarz w Chorwacji. ![]() ![]() Pozdrawiam Łukasz |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 16 March 2014 ![]() |
Ile planujesz z tego ABFa wycisnąc ? Pakiet Berg Cup juz masz ? bo jak nie to mam do sprzedania z laminatu
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Felgi już masz? Bo generalnie nie łatwy i tani temat
![]() Fajnie, że pocztowy, tylne lampy dużo ładniejsze niż standardowe ze światłem wstecznego. Który to rok produkcji 1980-1981? VIN jeszcze na kielichu? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Jeżeli auto z Chorwacji, to na 90% jugosłowiańska produkcja - TAS
![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
Z tego co wiem to autor ma tych felg 7 i 4 dodatkowe ranty
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Fajna opcja taki ABF na strokerze, chyba 2.2 litra wychodzi na tym co podałeś?
Kibicuje mocnej wolnossącej 16V! |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Fajna opcja taki ABF na strokerze, chyba 2.2 litra wychodzi na tym co podałeś?
Kibicuje mocnej wolnossącej 16V! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Niecałe 2,1 litra wychodzi. Podobny setup mam z itb tylko tłoki 82,5.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Ile planujesz z tego ABFa wycisnąc ? Pakiet Berg Cup juz masz ? bo jak nie to mam do sprzedania z laminatu Nie mam żadnych planów dot. momentu czy mocy. Jedynym celem tego projektu jest "przyjemność". Tak, mam nadkola. Rozważałem jeszcze frontowy spoiler, ale ostatnie decyzje i zakupy przekreślają tę drogę. Felgi już masz? Bo generalnie nie łatwy i tani temat ![]() Fajnie, że pocztowy, tylne lampy dużo ładniejsze niż standardowe ze światłem wstecznego. Który to rok produkcji 1980-1981? VIN jeszcze na kielichu? Nie jestem znawcą mk1, ale raczej POST to nie jest - brakuje charakterystycznego wyposażenia. Zależało mi na przedliftowym modelu i wąskiej lampie, ponieważ podoba mi się znacznie bardziej. Lampy rzeczywiście dużo ładniejsze i obecnie w cenie, ale nie miałem tyle szczęścia i jedna była uszkodzona. Znalazłem jednak nowe i udało się zamknąć temat. Rocznik 1978 i VIN na kielichu, co trochę burzy moją wizję dot. top mount'ów, ale zobaczymy. Aha i rzeczywiście, prawdopodobnie produkcja serbska, jak już ktoś wspomniał. Podobno były gorszej jakości, więc jak się ponownie okazuje w każdej beczce miodu musi być łyżeczka dziegciu. Z tego co wiem to autor ma tych felg 7 i 4 dodatkowe ranty ![]() Zgadza się. Mam 7 felg, czyli w zasadzie cztery potrzebne mi rotory i bębny oraz 11 zbędnych rantów, ponieważ ostatecznie felgi będą musiały być dużo szersze.. Przy tej okazji mogę akurat napisać coś więcej. Generalnie planowałem BBS RS właśnie ze względu na możliwość dopasowania szerokości, ale chciałem by było bardziej oryginalnie. Jak zwykle przypadkowo w Holandii trafiłem na Graku, ale niestety sprzedawca nie chciał sprzedać tylko czterech, więc trzeba było wziąć cały komplet siedmiu felg i czterech dodatkowych rantów. Żeby nie było zbyt łatwo, felgi skręcane są dwudziestoma śrubami, a takich rantów nie ma i będą musiały być wykonane na zamówienie. ![]() ![]() Generalnie, jeśli tylko są możliwości, staram się by faza projektowa przebiegała w możliwie bliskiej relacji ze środowiskiem projektowania komputerowego. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efekt końcowy: ![]() Następnym krokiem było zaprojektowanie dzwonów tarcz i adapterów zacisków. ![]() Poskładanie w całość ![]() ![]() ![]() I wiedząc, że się zmieści, można było zamówić. ![]() ![]() ![]() Natomiast tu temat hamulców się kończy. Znajomy od zawieszeń jest obecnie skoncentrowany na innych sprawach, więc nie wiem jeszcze, czy zawieszenie można poprawić zmieniając jakieś parametry, na które można wpłynąć detalami powyższego układu (odsadzenie dzwonów, dystans etc.), więc niczego nie wykonywałem. Fajna opcja taki ABF na strokerze, chyba 2.2 litra wychodzi na tym co podałeś? Kibicuje mocnej wolnossącej 16V! Dokładnie jak kolega wspomniał - 2092ccm. Dzięki, właśnie o to chodzi. Turbo nieco się już pobawiłem. Teraz coś wolnossącego, co da się wyżej zakręcić. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
A do ilu ma się to kręcić?
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
O! Bardzo ciekawy koncept!
Wybiegnę trochę w przyszłość - jak miałby wyglądać, wg. Twojej obecnej koncepcji, ostatecznie? Jakie oklejenie? Jakaś replika barw czy współczesne? -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Z tego co mi kiedys zostało w głowie to przy takim wykorbieniu predkosc tłoka już spora wiec i obroty nie za duze moga być
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Wyczuwam ciekawy projekt, kibicuje i czekam na aktuale
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
O! Bardzo ciekawy koncept! Wybiegnę trochę w przyszłość - jak miałby wyglądać, wg. Twojej obecnej koncepcji, ostatecznie? Jakie oklejenie? Jakaś replika barw czy współczesne? Bardzo podoba mi się Golf oklejony Martini, ale ideał jest tylko jeden, więc kopia nie miałaby sensu. "Kamei" też nie planuję. ![]() Na 99% projekt pozostanie na ulicy, więc bez fajerwerków - lakier z fabrycznej bazy. Zdecydowałem się jedynie na zderzaki i spoiler z carbonu, ale tylko ze względu na szacunek do tego materiału, jako tworzywa konstrukcyjnego. Nie widzę innego jego zastosowania w tym projekcie, więc myślę, że jako akcent jest ok. ![]() ![]() ![]() Z tego co mi kiedys zostało w głowie to przy takim wykorbieniu predkosc tłoka już spora wiec i obroty nie za duze moga być Tak, wyższa aniżeli uznawana za bezpieczną. ![]() Generalnie zobaczymy - silnik z niemalże bliźniaczego setup'u, o którym wspominałem wcześniej został już odbudowany, jakieś wnioski wyciągnięte, a poprawki wprowadzone. Zanim ja zbuduję, pewnie będą kolejne, które wykorzystam. Wyczuwam ciekawy projekt, kibicuje i czekam na aktuale ![]() Dzięki, ale myślę, że przynajmniej póki nie zacznę z elektryką (no i może Wiggins'em?), nie będzie tu niczego szczególnego, czego forum nie widziało. ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Martini orgiastyczny choć, mi osobiście, bardziej się te barwy kojarzą z włoską motoryzacją.
Kamei też jest świetny. W fajczanych barwach nic nie było? Rothmans? Dlaczego bez fajerwerków? Takie oklejenie daje potem dużo frajdy. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Dlaczego bez fajerwerków? Takie oklejenie daje potem dużo frajdy. Zobaczymy, czy będzie jakikolwiek budżet na to. ![]() Ok, skoro nieco przedwcześnie pojawił się silnik, postanowiłem poświęcić mu trochę uwagi. Fabryczna odma zostanie zastąpiona catch tank'iem, ale do tego potrzebowałem zaślepki fabrycznego filtra odmy. ![]() ![]() ![]() I cały zestaw, gdyby ktoś reflektował (oczywiście nie musi być pod Wigginsa). Pasuje do PL, KR, ABA, ABF, AEB (97-99). ![]() 617g (aparat zapłonowy) vs 85g (zaślepka) daje kolejną redukcję masy. Jaki finalnie bilans wagowy da zmiana aparatu na cewki, jeszcze sprawdzę. ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
Praktycznie od początku pracowałem nad projektem shifter’a. Prym wiedzie CAE, który podobno działa, więc doszedłem do wniosku, że nie ma sensu odkrywać koła na nowo. Na podstawie wszystkich zgromadzonych informacji wykonałem projekt i zleciłem wykonanie kilku detali.
![]() ![]() Niestety trafiłem później na problem z dostępem do maszyn, więc zdecydowałem się na oryginał… ![]() Zatem… " #nofakeshifter " ![]() Nie miałem jeszcze czasu na dokładną weryfikację, ale wygląda na to, że spokojnie można ten projekt wykończyć, co na pewno kiedyś zrobię (szczególnie gdyby ktoś z Was był zainteresowany). ![]() Teraz najmniej racingowa część i powód dla którego w zasadzie podbijam - może ktoś zna się na galwanotechnice. Do Golfa dostałem bodajże 5 kluczyków i każdy był do czegoś innego. Potrzebowałem więc zestawu pod jeden klucz i nawet udało mi się dostać nowy. Podczas poszukiwań trafiłem na mk1 z klamkami z Porsche 944 turbo. Lubię detale, a te klamki są już dość rzadkie i przede wszystkim pasują (praktycznie bez jakichkolwiek przeróbek, więc swego czasu były to podobno popularne modyfikacje), dlatego postanowiłem mieć taki komplet u siebie. Nie wiem natomiast czy ostatecznie trafią do samochodu, a to ze względu na aspekt, który poruszę na końcu. W każdym razie poszukuję kogoś z doświadczeniem z tym detalem lub/i galwanotechniką. Jedni twierdzą, ze klamki są aluminiowe i anodowane na czarno, inni, że to stop ZnAl i czarny chrom. W każdym razie determinuje to drogę ich odświeżenia, bo jeśli to jednak ZnAl chemia strawi je podczas oczyszczania przed anodowaniem. Jestem po słowie z AdamWalenda i ma sobie poradzić z tematem malowaniem proszkowym (nie zatracić graweru); w planach mam też spektrometr ale może ktoś rozwieje wątpliwości, lub zaproponuje coś innego? ![]() ![]() Należę do osób, które przekonały się już, że walka o każdy gram ma znaczenie, więc w tym projekcie także będę zwracał na to uwagę. Dla tej części, bilans jest zdecydowanie niekorzystny. ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Co do odświeżenia czerni, ja bym Ci sugerował przetestować ten preparat - https://wackchem.com/products/motorcycle-ca...olour-refresher
W motocyklach robi na prawdę dobrą robotę. Mam to na miejscu w razie czego w Katowicach ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 15 October 2008 Skąd: Kamień Pomorski ![]() |
Piękna robota . Czekam na efekt końcowy
-------------------- FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:16 |