![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 May 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
BMW E46 320 d 136 KM ~~ 160 KM /320 NM
Sprawa jest tego typu ... od zeszłego roku miałem objawy kończącego się sprzęgła .... ale postanowiłem zaczekać z wymianą ... We wtorek wymieniłem w serwisie bmw (nie autoryzowanym ale UZNANYM) sprzęgło na sachs-a Panowie sprawdzili czy koło dwumasowe jest w porządku i stwierdzili, że jest OK ... miało lekkie luzy ale do przyjęcia ... Nie wymieniałem oleju w skrzyni ani w moście gdyż Panowie stwierdzili ze nie ma potrzeby Po wymiana sprzęgła już przy pierwszym starcie wypadł mi bieg ... pomyślałem coś musiałem spierniczyć ... więc pojechałem dalej autko zapina jak oszalałe !!!! po prostu git ... zjeżdżam w boczną uliczkę i znowu jedynka ... dwójka i DUP !!! ... bieg mi wypadł !!!!!!!!!!!! Cały roztrzęsiony dzwonie do szefa serwisu ... mówi żebym przyjechał ... Tym razem on pojechał na przejażdżkę ... zapinał strasznie i NIC !!!!!!!! anie śladu problemów ... !!! Wziął mnie na kanał i sprawdził poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów .... WSZYSTKO OK ... !!! ... nic nie wybite Jego sugestia była taka, że może nie wbiłem do końca biegu ?!?!? ... nie wiem sam ... zgłupiałem ... może ma racje ALE ... następnego dnia znowu mi się WYBIŁ !!!!!!!!! CO ZAUWAŻYŁEM WYBIJA SIĘ NA DWÓJCE .... PRZY PRZYŚPIESZANIU OD NISKICH OBROTÓW DO SAMEJ GÓRY ... bo u mnie jest coś takiego do ok 1700 nic ... powoli się buja ... a od 2000 2500 tys to jest taki nagły skok przyśpieszenia i jak chcę przyśpieszać na 2 od np 1600 do dajmy na to 3500 na dwójce to chyba właśnie podczas tego skoku bieg mi się wybija .... Jest jeszcze opcja, że źle wbijam dwójkę ... ale nigdy mi się coś podobnego nie zdarzało ... Teraz pytanie co to może być czy ktoś sie z czymś podobnym spotkał ?? Czy takie objawy mogą być spowodowane złą instalacją sprzęgła ?? -------------------- BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
To raczej tylko kwestia wyregulowania cięgięł między lewarkiem a skrzynią. Nie ma to ze sprzegłem nic wspólnego. Przy wyjmowaniu skrzyni mechanik musiał te cięgła zdjąć ze skrzyni i prawdopodobnie przy montażu troche inaczej skręcił cięgło odpowiedzialne za "przód-tył". Wtedy sytacja jest taka, ze biegi nieparzyste będą wchodziły dobrze, a parzyste "za płytko" (lub odwrotnie) i mogą wypadać. Podjedz do mechanika i niech Ci to na nowo wyreguluje.
pozdr -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
pavel ma rację... kiedyś w Toyocie Yaris wypadała mi właśnie dwójka... po regulacji wszystko było ok...
-------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
macie chlopaki racje ale w bmw zazwyczaj (w90 % ) takie historje to objaw uszkodzen mechanicznych w skrzyni aczkolwiek takie wyskakiwanie zazwyczaj wystepuje na pierwszym biegu
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 May 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Zrozum, że ja wcześniej NIGDY z nią nie miałem problemu ....
We wtorek wymienili mi sprzęgło i od tego się zaczęło ... P.S. Kto przeniósł ten post do działu bmw ... ????????????? zależało mi żeby jak najwięcej osób się na ten temat wypowiedziało ... !!!!!!!!!!!!!!!! Co za ludzie !!!!!!!!!!!! -------------------- BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Armani1 nie podskakuj bo tu moderatorzy bywaja nerwowi
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 July 2003 Skąd: jestem?,nie pytaj... ![]() |
CYTAT("Armani01":3kbkl7p4) Zrozum, że ja wcześniej NIGDY z nią nie miałem problemu .... Na żonę/dziewczynę/kochankę/prztyjaciółkę też tak krzyczysz? Co za ludzie
We wtorek wymienili mi sprzęgło i od tego się zaczęło ... P.S. Kto przeniósł ten post do działu bmw ... ????????????? zależało mi żeby jak najwięcej osób się na ten temat wypowiedziało ... !!!!!!!!!!!!!!!! Co za ludzie !!!!!!!!!!!! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 May 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Na żonę krzyczę ... kochanie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-------------------- BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
viewtopic.php?t=36964&highlight=bmw+katowanie
Obejzyj film, przeczytaj watek. Bardzo mozliwe ze to spotkalo twoje bmw. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 May 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Co Ty opowiadasz ... sugerujesz że mechanicy po założeniu sprzęgła tak mi pałowali auto że się skrzynia wysrała ... weź mnie nie strasz !!!!!!!!
P.s. Tam nie ma takich debili ... To co mówiłem o ... "strasznym zapinaniu" ... chodziło o przyśpieszanie ... ale to odbywało się na dwupasmowej ulicy i ja byłem pasażerem ... nic nadzwyczajnego czytaj GŁUPIEGO nigdy nie robiłem z bejcą .... Jak oglądam ten film to jestem w traumie !!!! ... moja żona w szoku !! JAK można być tak DURNYM !!!!!!!!!! -------------------- BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("pavel":3b34h6gs) To raczej tylko kwestia wyregulowania cięgięł między lewarkiem a skrzynią. Nie ma to ze sprzegłem nic wspólnego. Przy wyjmowaniu skrzyni mechanik musiał te cięgła zdjąć ze skrzyni i prawdopodobnie przy montażu troche inaczej skręcił cięgło odpowiedzialne za "przód-tył". Wtedy sytacja jest taka, ze biegi nieparzyste będą wchodziły dobrze, a parzyste "za płytko" (lub odwrotnie) i mogą wypadać. Podjedz do mechanika i niech Ci to na nowo wyreguluje. w bmw nie ma linek jest za to pręt z dwoma trzpieniami , ja obstawiam że kolega nie wciska sprzęgła do oporu albo za lekko wbija dwójke i efektem tego jest zapięcie sprzęgła ( w skrzyni) na samym początku zazębienia sam sie kilka razy na to złapałem
pozdr |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Inna mozliwosc to to ze twoje oszczednosci zabily synchronizator i teraz sa takie hece...
Niewatpliwie samo sie to nie stalo. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
To tylko regulacja- parzyste biegi wchodzą zbyt płytko i skutkuje to wypadaniem niskich biegów- w tym wypadku dwójki
-------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
CYTAT("pavel":2819lcvn) To tylko regulacja- parzyste biegi wchodzą zbyt płytko i skutkuje to wypadaniem niskich biegów- w tym wypadku dwójki
mam prośbę, możesz pokazać jakoś jakich cięgieł regulację sugerujesz?? może jakiś rysunek tych cięgieł, albo może wytłumacz gdzie je znaleźć dzięki |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
CYTAT("keyser":1148o485) CYTAT("pavel":1148o485) To tylko regulacja- parzyste biegi wchodzą zbyt płytko i skutkuje to wypadaniem niskich biegów- w tym wypadku dwójki mam prośbę, możesz pokazać jakoś jakich cięgieł regulację sugerujesz?? może jakiś rysunek tych cięgieł, albo może wytłumacz gdzie je znaleźć dzięki żeby za długo nie trzeba było czekać, to podrzucę zdjęcie. Można na nim zaznaczyć co się uważa... Cięgła na przykład ![]() -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 May 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("berkut":3vdrpe0f) Inna mozliwosc to to ze twoje oszczednosci zabily synchronizator i teraz sa takie hece...
Niewatpliwie samo sie to nie stalo. ... Auto odebrałem we Wtorek i jeszcze tego samego dnia to się stało ! ba ! nawet nie ujechałem 500 metrów jak pierwszy raz wypadł ... wiec na pewno nic się nie zdążyło się zatrzeć w związku z tym, że nie wymieniłem oleju ... Może rzeczywiście "źle" wbijam te biegi ... od środy (odpukać) nic nie było ... ale fakt, że jeżdżę ostrożniej ... ... Wszystko co kupuje do tego auta jest uznanych firm BDB jakości P.S. Nazywasz oszczędnością to, że jeżeli nie ma takiej konieczności to nie wymieniłem koła dwumasowego ... ?? Co jeszcze zauważyłem ... jak zostawię auto na górce na biegu to 3, 4, 5 "puszczają" tzn auto niby wyhamowuje ale coś tam popuszcza i auto zjeżdża z górki ... wydaje mi się że na starym sprzęgle tego nie było ... ???? Może to coś wam podpowie ?? Jutro wymieniam olej w skrzyni ... Jaki polecacie ??... mam już jedną sugestię aby wybrać coś z serii Red line ... http://sklep.istore.pl/sklep,1355,,,01, ... 12--0.html --- Co myślicie o tym 75W90 http://sklep.istore.pl/sklep,1355,,,03, ... 072,0.html ??? A co Wy sugerujecie ?? Myślicie że to pomoże ?? P.S. Przepraszam jeśli ktoś poczuł się urażony moim tonem -------------------- BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
z gorki nie zostawia sie na 3 a już tym bardziej 5 biegu bo silnik moze sie obrócić napisz jeszcze czy duży masz luz jałowy drążka zmiany biegow?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 May 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT napisz jeszcze czy duży masz luz jałowy drążka zmiany biegow?
Wiesz co ... dokładnie nie pamiętam ... ale chyba właśnie nie ... -------------------- BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 May 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Od czasu ww problemu trochę minęło wymieniłem olej i odpukać ... tfu, tfu, tfu, tfu ... nie wypada
Natomiast mam drugi problem tj. nie czuję biegu. Dokładnie chodzi o sytuację gdy z czwórki chcę wbić trójkę a nie piątkę .... NO I WTEDY NIE CZUJĘ, KTÓRY BIEG WBIJAM ... poruszam się tak trochę na wyczucie do niedawna zmiana była intuicyjna ... drążek sam mnie prowadził teraz muszę szukać właściwego biegu ... Dodam, że z innymi biegami nie mam problemu zaś same biegi wchodzą łatwo !!! Kiedy zredukuję na trójkę i potem 4 i potem 5 to czuję, że drążek jest dobrze prowadzony i bez problemu trafię na 3 gdy zajdzie taka potrzeba ... (rozumiecie o co chodzi ...) PROSZĘ O POMOC P.S. Na wcześniejszej stronie jest post @PMN ze schematem przekładni jeśli ktoś będzie miał jakąś teorię to proszę podać o którą część z powyższego schematu Wam chodzi ... -------------------- BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 April 2025 - 09:12 |