Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Toyota Starlet EP91 and turbo
dEF
post Mon, 08 Mar 2004 - 15:39
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 08 March 2004
Skąd: WWA





Jakis czas temu znalazlem kilka ciekawych informacji na temat Toyoty Starlet GLANZA. Ten sam silnik co w normalnej wersji tyle ze z fabrycznie zamontowana turbina i intercoolerem (normalna wersja silnik 4E-FE, GLANZA -> 4E-FTE). Specyfikacje samego samochodu znajdziecie chociazby [url=http://homepages.ihug.co.nz/~bhkeng/glanza/techspec.htm:2dnn22fn]tutaj[/url:2dnn22fn].
Z tego co wyczytalem na [url:2dnn22fn]http://glanza.co.uk[/url:2dnn22fn] to jest to turbina Blitz K1-200V. Poczatkowo zastanawialem sie nad sprowadzeniem silnika 4E-FTE, ale jak sie okazalo GLANZA produkowana byla tylko w Japonii i bodajze w Nowej Zelandii. Potem stwierdzilem, ze moze moznaby bylo obecny silnik doladowac turbina taka jak we wspomnianym modelu. Czy macie moze informacje gdzie dostac wspomniana turbine (najlepiej uzywana i najlepiej z intercoolerem) lub czy sa jej odpowiedniki np. firmy KKK, lub jakiegos innego europejskiego producenta? Generalnie chodzi o to, zeby silniczek zblizyl sie osiagami do Starlet GLANZA .
Co byscie poradzili?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Mar 2004 - 15:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Mon, 08 Mar 2004 - 16:15
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Poradziłbym kupić sobie silnik i to nie 4E-FTE (megaidiotyczna kombinacja tak swoją drogą, turbowanie silnika z głowicą która zostąła skonstruowana dla zapewnienia jak największych oszczędności paliwa, bezsens), tylko 4AGZE - o niebo lepiej, http://www.jaustech.com.au/engines%20-%20toyota.htm - dolar australijski to około 3 zeta, odejmij ichni VAT czyli GST, dodaj transport, wyjdzie na cenę jaka jest napisana. Taniej to raczej ciężko wyrwać, w Fensporcie skasują cię na 2x tyle.

To opcja "chcę markowo". Jak chcesz niemarkowo, to poszukaj sobie nowe korby do motorka i jedź założyć jakieś soft-turbo gdziekolwiek. Pewnie wyjdzie z 6-7 koła, może trochę taniej jak na używanym gracie.

CYTAT("dEF":24j3c6mx)
Z tego co wyczytalem na to jest to turbina Blitz K1-200V.


To jest upgrade. Starlet turbo jeździ na CT09, jesli mnie pamięć nie myli.

Edit: Wojtek był miły i znalazł ładny secik:

1 kolektor do turbo
2 ct9 turbo
3 airbox z filtrem
4 intercooler
5 rury intercoolera
6 blow off
7 boost controler
8 4efte ecu
9 kabelki
10 downpipe

US$1500 z przesyłką. Kontakt: Jacky, tel 00 61 414 669 738, fax 00 61 9757 2020. Adres: 21 Cooper St, Smithfield NSW 2164 Australia.

email: bodykits@xracing.com.au


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Mon, 08 Mar 2004 - 20:42
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





Hwojtek, a czy zamiast iść w turbodoładowanie/względnie kompresor nie łatwiej byłoby ściągnąć z takiej Australii 4AGE i go nieco podrasować "atmosferycznie"? Fabrycznie ma, o ile się nie mylę, ponad 110 koni, co można podkręcić bez gigantycznego stopnia sprężania i kutego dołu. Pozdrawiam. B.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatiKTP
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:06
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Warszawa





Wojtuś, szukaczu kochaniutki, a byłbyś w stanie wykopać spod ziemi paneweczki korbowodowe, nominalik, oraz kółeczko zębate wału korbowego, napędzające pasek rozrządu do silniczka 4age?


--------------------
they run the best just before they grenade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatiKTP
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:07
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Warszawa





Blitz - podkrecanie 4age to nie jest wydech i dolot, ale glownie wałki, i to ostre. faktem jest ze bebechy sa wytrzymale, ale drogo wychodzi.


--------------------
they run the best just before they grenade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dEF
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:10
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 08 March 2004
Skąd: WWA





A wiecie cos o firmach, ktore zajmuja sie sciaganiem wlasnie silnikow z Aurtralii? Czy mozna to robic bezposrednio u jakiejs firmy (np. link ktory podal hwojtek) i jak wtedy jest ze zwrotem podatku. Generalnie cokolwiek wiecie na ten temat


--------------------
toyota-starlet.pl
ET: 13.4
Starlet EP91 4AGE Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:15
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Blitz! - i tak, i nie. Problem w tym, że 4AGE musiałbyś puścić na wyższe obroty, tak do 10k RPM, żeby wykrzesać z niego takie moce, które usprawiedliwiałby poniesione koszty. A to powoduje dalszy wzrost kosztów. Doładowanie silnika jest relatywnie najtańszym sposobem na wzrost mocy jeśli chodzi o stosunek KM/PLN. A w wypadku Toyki dochodzi jeszcze kwestia tego, że silniki są modułowe i można kombinować różne segmenty z różnych serii.
Natomiast nie ma się co szczypać - zrobienie tego silnika na 200HP N/A to mistrzostwo i jakbym nie miał co z pieniędzmi robić, to wolałbym mieć taki zegarmistrzowski N/A niż 200HP z doładowaniem, ale to jako pomnik inżynierii raczej, bałbym się to upalać po mieście

dEF: jak dobrze pogadasz z Anthonym z Jaustechu, to podatku nawet nie zobaczysz na fakturze, a daj Boże nawet wpisze, że to prezent. Po prostu zapłacisz netto (-15% GST) plus shipping. A potem w Gdyni na cle będziesz celnikom tłumaczył, że to gift

Pati - napisz do Edwina, ong88@streamyx.com, powinien być w stanie załatwić za sensowne pieniądze.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatiKTP
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:19
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Warszawa





to z Polandu ewentualnie przyjedzie czy zza oceanu?
bo w polandzie to mam z Toyoty po znajomosci, ale circa 2 tygodnie czekania


--------------------
they run the best just before they grenade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:22
Post #9


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Z daleka. Malezja. Napisz, ciekawe o ile taniej może mieć.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatiKTP
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:43
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Warszawa





napisze... a jak to: 'kółeczko zębate wału korbowego, napędzające pasek rozrządu' bedzie po anglijskiemu?


--------------------
they run the best just before they grenade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 08 Mar 2004 - 21:56
Post #11


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





"Crankshaft mounted timing belt pulley".


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatiKTP
post Mon, 08 Mar 2004 - 22:00
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Warszawa





wielkie dzieki!


--------------------
they run the best just before they grenade
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vip-er
post Tue, 09 Mar 2004 - 00:34
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





CYTAT("hwojtek":32kckm1u)
A potem w Gdyni na cle będziesz celnikom tłumaczył, że to gift


W Gdyni są mili celnicy i wszystko da się załatwić


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin07
post Tue, 09 Mar 2004 - 13:54
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 29 November 2002
Skąd: Pruszkow





Jeden gosciu od corolli E10 uturbil 4afe 75 KM do ok 140 i ponad 200 Nm - jest to opisane na forum klubowym http://www.corollaclub.org/forum/viewtopic.php?t=129 turbina od VAGa tloki z Paso - celem odprezenia dodatkowa pompa - seryjny kolektor nadawal sie do montazu turbiny. Cena wyszlo go to ok 12000 (robil w Olsztynie)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 09 Mar 2004 - 14:36
Post #15


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





ILE???????


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vip-er
post Tue, 09 Mar 2004 - 19:54
Post #16


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





Marcin, nie wspomniał, że ta cena obejmowała praktycznie kompletny remont silnika, ale i tak uważam, że ktoś trochę przepłacił.


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Tue, 09 Mar 2004 - 20:41
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





CYTAT("PatiKTP":unkuda54)
Blitz - podkrecanie 4age to nie jest wydech i dolot, ale glownie wałki, i to ostre. faktem jest ze bebechy sa wytrzymale, ale drogo wychodzi.

CYTAT("hwojtek":unkuda54)
Blitz! - i tak, i nie. Problem w tym, że 4AGE musiałbyś puścić na wyższe obroty, tak do 10k RPM, żeby wykrzesać z niego takie moce, które usprawiedliwiałby poniesione koszty. A to powoduje dalszy wzrost kosztów. Doładowanie silnika jest relatywnie najtańszym sposobem na wzrost mocy jeśli chodzi o stosunek KM/PLN. A w wypadku Toyki dochodzi jeszcze kwestia tego, że silniki są modułowe i można kombinować różne segmenty z różnych serii.

Dzięki za info.
Pati - to, że potrzebne są ostre wałki, to wiem. Do tego sprężyny zaworowe, koła i wiele innych komponentów rozrządu. I jeszcze przydałoby się popracować nad głowicą. Chyba faktycznie nie pomyślałem o kosztach
Hwojtek - dzięki za info. Z tego co pamiętam to 4AGZE często jest zmieniany w 4AGTE - kiedyś odwiedziłem jakąśtam australijską stronę z opisem takiej przeróbki. Czy jest to sensowne? Sorki za zejście z topicu, po prostu chcę wiedzieć...
CYTAT("hwojtek":unkuda54)
Natomiast nie ma się co szczypać - zrobienie tego silnika na 200HP N/A to mistrzostwo i jakbym nie miał co z pieniędzmi robić, to wolałbym mieć taki zegarmistrzowski N/A niż 200HP z doładowaniem, ale to jako pomnik inżynierii raczej, bałbym się to upalać po mieście

A kto tu mówi o 200KM? Ja mówiłem o 130... Pozdrawiam. B.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 09 Mar 2004 - 20:44
Post #18


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("BlitzZ!":3g2ntjcp)
Hwojtek - dzięki za info. Z tego co pamiętam to 4AGZE często jest zmieniany w 4AGTE - kiedyś odwiedziłem jakąśtam australijską stronę z opisem takiej przeróbki. Czy jest to sensowne? Sorki za zejście z topicu, po prostu chcę wiedzieć...


Zakładając coraz większe turbiny można osiągnać wyniki nieosiągalne dla kompresora. W granicach rozsądku, oczywiście

CYTAT("BlitzZ!":3g2ntjcp)
A kto tu mówi o 200KM? Ja mówiłem o 130...


Tyle to z tzw. palcem wiesz gdzie


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Wed, 10 Mar 2004 - 08:05
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





CYTAT("hwojtek":1ju8yqod)
Zakładając coraz większe turbiny można osiągnać wyniki nieosiągalne dla kompresora. W granicach rozsądku, oczywiście

A jak się podnosi moc generowaną prze kompresor - wymienia się koła napędzane paskiem?
CYTAT("hwojtek":1ju8yqod)
Tyle to z tzw. palcem wiesz gdzie

Wiem i mi ta widza wystarczy Pozdrawiam. B.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 10 Mar 2004 - 10:37
Post #20


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("BlitzZ!":1wtylyji)
A jak się podnosi moc generowaną prze kompresor - wymienia się koła napędzane paskiem?


Tak, im mniejszy pulley, tym większe obroty kompresora, jak w rowerze na najmniejszej zębatce z tyłu i największej z przodu. Problem pojawia się w momencie osiągnięcia szczytowej wydajności kompresora, oraz wtedy gdy już nie możesz założyć mniejszego kółeczka...


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:09