![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
Witam
Posiadam audi aa 1,9 tdi 90km, chce zrobić swapa na 130 km (silnik ASZ). Czy może mi ktoś powiedzieć czy dożo muszę przeróbek zrobić, Czy muszę tylko kompa zmienić od silnika ASZ czy może zrobić mapowanie kompa. Czy turbina od silnka ASZ bedzie pasowała do tej budy od obecnego silnika. Ewentualnie jaki to jest koszt. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
Aby zrobic swapa na ASZ musisz miec kompletny ASZ.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
Czyli graty od mojego nie pasują
To jak silnik moge mocniejszy wrzucić aby pasowały graty od mojego. |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Czyli graty od mojego nie pasują To jak silnik moge mocniejszy wrzucić aby pasowały graty od mojego. Prawdopodobnie masz silnik ALH - sprawdź w karcie pojazdu. W dużym uproszczeniu możesz wrzucić wtryski do ASV/AFN + program i masz ~130 KM w zimie. W lecie będzie to "puchło" bo masz malutki SIMC. Wrzucasz FIMC [+ orurowanie, montaż ~ 1200 zł]+ korekta softu i masz bezpieczne 13x KM i 320 Nm Jak zmienisz turbo na takie od ASZ/ARL albo jakieś GT to mozesz celować w 150-160KM. Po zmianie pompy na 11 możesz celować w jakieś 180 KM Przy 150-160 KM wysra Ci się sprzęgło i dwumas. Będziesz musiał wstawić komplet od VR6/G60. Po zmianie słupka na taki do np.: od ATD na twojej głowicy, pompie 11 i jakimś GT możesz dojechać do 200-220 KM Przy 180 KM do zmiany są hamulce bo masz pewnie 288. A wcześniej warto wstawić jakiś gwint bo się zabijesz na standardowych amorach. Napisz z jakiego jesteś miasta to powiemy Ci kto to zrobi Ew. szukaj całego silnika ASZ/ARL. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
Jestem z Olsztyna
Co do silnika to chce zmienić bo w tym mi turbo siada i wczoraj miska się rozwaliła mi i w końcu się zdecydowałem aby silnik wymienić, ogólnie blok który posiadam jest dobry. ewentualnie nie wiesz kto by miał na sprzedaż cały silnik ASZ. jeśli sie nie uda mi wstawić ASZ to zastanawiam się nad 110 KM. |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Jestem z Olsztyna Co do silnika to chce zmienić bo w tym mi turbo siada i wczoraj miska się rozwaliła mi i w końcu się zdecydowałem aby silnik wymienić, ogólnie blok który posiadam jest dobry. ewentualnie nie wiesz kto by miał na sprzedaż cały silnik ASZ. jeśli sie nie uda mi wstawić ASZ to zastanawiam się nad 110 KM. 110 bez sensu lepiej idź od razu w ARL. Zadzwoń do tune-up.pl i sie zapytaj. Na pewno coś mają. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
ARL to 150 Km
Teraz pytanko co w tym muszę zmienić, pewnie tak samo jak w ASZ |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
Powiem krótko, ogarnij się i nie lamentuj.
Miskę zgubisz nie raz, cóż taki urok TDI. Koszt miski to góra 200zł + olej. Co do turbo, to pierwsze słyszę aby z tego powodu ktoś wymieniał silnik. ![]() Najpierw dowiedz się jakie masz TDI: ALH czy AGR. Następnie w jakie moce celujesz i jakie koszty jesteś gotów ponieść. Jeśli poszło ci turbo to kupujesz coś od ASZ/ARL, jeszcze od jakiegoś 2.0TDI pasuje, ale nie pamiętam oznaczenia. Turbo to koszt ok 1500zł. Jeśli masz ALH, a nie celujesz w moce większe niż 150KM, to kupujesz wtryski od ASV/AHF (wersja 110KM) koszt ok 200 - 400zł. Jeśli interesują cie moce do 170 to 216, a jak okolice 200KM to 230. Po wymianie turbo i wtrysków i zrobieniu programu, wyjdzie ci jakieś 150KM, ale w ciepłe dni będzie ci puchł. Jak sobie sprawisz FMICa to po korekcie, jeśli masz dobrą pompę 10, do 170KM możesz dojść. Wyżej to już tylko pompa 11. Hamulce to masz pewnie z przodu 280, a z tyłu bębny. Jeśli chcesz zrobić koniecznie swap na ASZ to musisz kupić nie tylko silnik, ale i cały osprzęt, a więc turbo też. Sam swap silnika wyniesie cię pewnie dobre 5000zł, jak nie więcej. Polecam najpierw zapoznać się z lekturą forum, a będziesz wiedział co z czym i kiedy się je. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
Chodzi o to ze mam praktycznie turbo od 130 i zastanawiam się co z tym fantem zrobić. a skoro i tak mam robić coś z tym silnikiem.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
A czy pompa od mojego bedzie tymczasowo pasowała do silnika ASZ
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 August 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
kolego najpierw poszukaj i poczytaj o silnikach TDI twoj silnik jest na VP pompie rotacyjnej a ASZ ARL sa na PD pompowtryskach zeby zrobic swapa musisz zmienic cala mase rzeczy wiec lepiej kup miske do twojego zaloz to turbo co masz od asz do tego wtryski i pompa i bedziesz dalej sobie smigal pozdro
-------------------- _Obrazek
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
oki dzięki za info na pewno postudiuje
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 January 2011 ![]() |
A możecie mi napisać co musiałbym zmienić jakbym chciał zamontować silnik 110 km, i pytanie co do ARL, ASZ Od jakiego innego modelu ze stajni VW można wziąść pompę
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#15
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
CYTAT A możecie mi napisać co musiałbym zmienić jakbym chciał zamontować silnik 110 km Jaki masz silnik? 90KM ALH czy AGR?? Oznaczenie znajdziesz na obudowie rozrządu, na naklejce w książce serwisowej lub na naklejce w bagażniku obok koła zapasowego (przynajmniej tak jest w Octavii) I teraz tak: Jeśli masz ALH to masz silnik i osprzęt taki sam jak w wersji 110KM z tą różnicą, że ALH ma wtryski takie jak w SDI. Tak więc kupujesz wtryski od wersji 110KM ASV/AHF, montujesz je, robisz korektę dawki paliwa (nie chiptuning, z chiptuningiem osiagniesz moc taką jak w każdym innym 110KM, czyli ok 140KM) i już masz pełnowartościową wersję 110KM i to nawet z małym giftem. Jeśli masz AGR, to masz nie co więcej przeróbek. Po pierwsze AGR ma turbo bez zmiennej geometrii, a więc aby założyć turbo od mocniejszych wersji, musisz dołożyć dodatkowo system podciśnienia oraz zmienić wtryski no i korekta. P.S. Silniki TDI VP, a więc wszystkie odmiany 90 i 110KM, to praktycznie TE SAME silniki, różniące się jedynie osprzętem (turbo, system podciśnienia, wtryski). Tak więc zmieniając silnik z 90KM na 110KM stoisz w miejscu. Robiąc tylko przeciąg w portfelu. Rozumiesz? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
Kolega nie orientuje się w ogóle w tym co ma pod maską, takie pisanie to krew w piach. ASZ występował w A3, więc robienie takiego swapa jest lekko pozbawione sensu. ARL w Golfie i Leonie, ale ceny tych aut do >25 tys zł. Kolego jeżeli masz wydać na swap 5-10 tys zł, to po prostu zmień auto. Względnie napraw swoje i jeździj dalej. Nie jest to zmiana P&P, trza ci w teorii cały komplet z PD. Pozostaje problem późniejszej sprzedaży takiej "zmoty". 130 czy 150 koników możesz wycisnąć ze swojego obecnego motoru, finansowo będzie to bardziej korzystne.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:58 |