Shoutbox 0 nowych PW 


 
Closed TopicStart new topic
> Swap Audi a3 1,9 tdi 90 km na 130 Km, przkeładka silnika 90 km na 130 km
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 15:11
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





Witam
Posiadam audi aa 1,9 tdi 90km, chce zrobić swapa na 130 km (silnik ASZ). Czy może mi ktoś powiedzieć czy dożo muszę przeróbek zrobić, Czy muszę tylko kompa zmienić od silnika ASZ czy może zrobić mapowanie kompa. Czy turbina od silnka ASZ bedzie pasowała do tej budy od obecnego silnika. Ewentualnie jaki to jest koszt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 12 Jan 2011 - 15:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 12 Jan 2011 - 15:14
Post #2









Aby zrobic swapa na ASZ musisz miec kompletny ASZ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 16:50
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





Czyli graty od mojego nie pasują
To jak silnik moge mocniejszy wrzucić aby pasowały graty od mojego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 12 Jan 2011 - 18:25
Post #4









CYTAT(Maniak.ja @ Wed, 12 Jan 2011 - 16:50) *
Czyli graty od mojego nie pasują
To jak silnik moge mocniejszy wrzucić aby pasowały graty od mojego.


Prawdopodobnie masz silnik ALH - sprawdź w karcie pojazdu.
W dużym uproszczeniu możesz wrzucić wtryski do ASV/AFN + program i masz ~130 KM w zimie.
W lecie będzie to "puchło" bo masz malutki SIMC.
Wrzucasz FIMC [+ orurowanie, montaż ~ 1200 zł]+ korekta softu i masz bezpieczne 13x KM i 320 Nm
Jak zmienisz turbo na takie od ASZ/ARL albo jakieś GT to mozesz celować w 150-160KM.
Po zmianie pompy na 11 możesz celować w jakieś 180 KM
Przy 150-160 KM wysra Ci się sprzęgło i dwumas. Będziesz musiał wstawić komplet od VR6/G60.
Po zmianie słupka na taki do np.: od ATD na twojej głowicy, pompie 11 i jakimś GT możesz dojechać do 200-220 KM
Przy 180 KM do zmiany są hamulce bo masz pewnie 288. A wcześniej warto wstawić jakiś gwint bo się zabijesz na standardowych amorach.

Napisz z jakiego jesteś miasta to powiemy Ci kto to zrobi


Ew. szukaj całego silnika ASZ/ARL.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 18:36
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





Jestem z Olsztyna
Co do silnika to chce zmienić bo w tym mi turbo siada i wczoraj miska się rozwaliła mi i w końcu się zdecydowałem aby silnik wymienić, ogólnie blok który posiadam jest dobry. ewentualnie nie wiesz kto by miał na sprzedaż cały silnik ASZ. jeśli sie nie uda mi wstawić ASZ to zastanawiam się nad 110 KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 12 Jan 2011 - 18:39
Post #6









CYTAT(Maniak.ja @ Wed, 12 Jan 2011 - 18:36) *
Jestem z Olsztyna
Co do silnika to chce zmienić bo w tym mi turbo siada i wczoraj miska się rozwaliła mi i w końcu się zdecydowałem aby silnik wymienić, ogólnie blok który posiadam jest dobry. ewentualnie nie wiesz kto by miał na sprzedaż cały silnik ASZ. jeśli sie nie uda mi wstawić ASZ to zastanawiam się nad 110 KM.


110 bez sensu lepiej idź od razu w ARL.
Zadzwoń do tune-up.pl i sie zapytaj.
Na pewno coś mają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 18:48
Post #7


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





ARL to 150 Km
Teraz pytanko co w tym muszę zmienić, pewnie tak samo jak w ASZ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Udesky
post Wed, 12 Jan 2011 - 18:50
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 May 2008
Skąd: SCI





Powiem krótko, ogarnij się i nie lamentuj.
Miskę zgubisz nie raz, cóż taki urok TDI. Koszt miski to góra 200zł + olej. Co do turbo, to pierwsze słyszę aby z tego powodu ktoś wymieniał silnik. huh.gif
Najpierw dowiedz się jakie masz TDI: ALH czy AGR. Następnie w jakie moce celujesz i jakie koszty jesteś gotów ponieść.
Jeśli poszło ci turbo to kupujesz coś od ASZ/ARL, jeszcze od jakiegoś 2.0TDI pasuje, ale nie pamiętam oznaczenia.
Turbo to koszt ok 1500zł.
Jeśli masz ALH, a nie celujesz w moce większe niż 150KM, to kupujesz wtryski od ASV/AHF (wersja 110KM) koszt ok 200 - 400zł. Jeśli interesują cie moce do 170 to 216, a jak okolice 200KM to 230.
Po wymianie turbo i wtrysków i zrobieniu programu, wyjdzie ci jakieś 150KM, ale w ciepłe dni będzie ci puchł.
Jak sobie sprawisz FMICa to po korekcie, jeśli masz dobrą pompę 10, do 170KM możesz dojść. Wyżej to już tylko pompa 11.
Hamulce to masz pewnie z przodu 280, a z tyłu bębny.

Jeśli chcesz zrobić koniecznie swap na ASZ to musisz kupić nie tylko silnik, ale i cały osprzęt, a więc turbo też.

Sam swap silnika wyniesie cię pewnie dobre 5000zł, jak nie więcej.

Polecam najpierw zapoznać się z lekturą forum, a będziesz wiedział co z czym i kiedy się je.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 19:18
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





Chodzi o to ze mam praktycznie turbo od 130 i zastanawiam się co z tym fantem zrobić. a skoro i tak mam robić coś z tym silnikiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 19:20
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





A czy pompa od mojego bedzie tymczasowo pasowała do silnika ASZ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 12 Jan 2011 - 19:35
Post #11









CYTAT(Maniak.ja @ Wed, 12 Jan 2011 - 19:20) *
A czy pompa od mojego bedzie tymczasowo pasowała do silnika ASZ


Nie. ASZ to silnik PD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andy_czarny
post Wed, 12 Jan 2011 - 19:59
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 August 2007
Skąd: Bydgoszcz





kolego najpierw poszukaj i poczytaj o silnikach TDI twoj silnik jest na VP pompie rotacyjnej a ASZ ARL sa na PD pompowtryskach zeby zrobic swapa musisz zmienic cala mase rzeczy wiec lepiej kup miske do twojego zaloz to turbo co masz od asz do tego wtryski i pompa i bedziesz dalej sobie smigal pozdro


--------------------
_Obrazek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 20:24
Post #13


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





oki dzięki za info na pewno postudiuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maniak.ja
post Wed, 12 Jan 2011 - 22:02
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 12 January 2011





A możecie mi napisać co musiałbym zmienić jakbym chciał zamontować silnik 110 km, i pytanie co do ARL, ASZ Od jakiego innego modelu ze stajni VW można wziąść pompę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Wed, 12 Jan 2011 - 22:03
Post #15









CYTAT(Maniak.ja @ Wed, 12 Jan 2011 - 22:02) *
A możecie mi napisać co musiałbym zmienić jakbym chciał zamontować silnik 110 km, i pytanie co do ARL, ASZ Od jakiego innego modelu ze stajni VW można wziąść pompę

tam nie masz pompy wtryskowej, jak w 90 czy 110km. inna budowa silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Udesky
post Wed, 12 Jan 2011 - 22:26
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 May 2008
Skąd: SCI





CYTAT
A możecie mi napisać co musiałbym zmienić jakbym chciał zamontować silnik 110 km

Jaki masz silnik? 90KM ALH czy AGR?? Oznaczenie znajdziesz na obudowie rozrządu, na naklejce w książce serwisowej lub na naklejce w bagażniku obok koła zapasowego (przynajmniej tak jest w Octavii)
I teraz tak:
Jeśli masz ALH to masz silnik i osprzęt taki sam jak w wersji 110KM z tą różnicą, że ALH ma wtryski takie jak w SDI. Tak więc kupujesz wtryski od wersji 110KM ASV/AHF, montujesz je, robisz korektę dawki paliwa (nie chiptuning, z chiptuningiem osiagniesz moc taką jak w każdym innym 110KM, czyli ok 140KM) i już masz pełnowartościową wersję 110KM i to nawet z małym giftem.
Jeśli masz AGR, to masz nie co więcej przeróbek. Po pierwsze AGR ma turbo bez zmiennej geometrii, a więc aby założyć turbo od mocniejszych wersji, musisz dołożyć dodatkowo system podciśnienia oraz zmienić wtryski no i korekta.

P.S. Silniki TDI VP, a więc wszystkie odmiany 90 i 110KM, to praktycznie TE SAME silniki, różniące się jedynie osprzętem (turbo, system podciśnienia, wtryski). Tak więc zmieniając silnik z 90KM na 110KM stoisz w miejscu. Robiąc tylko przeciąg w portfelu. Rozumiesz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HMP_inc
post Thu, 13 Jan 2011 - 14:09
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sun, 11 June 2006
Skąd: LU





Kolega nie orientuje się w ogóle w tym co ma pod maską, takie pisanie to krew w piach. ASZ występował w A3, więc robienie takiego swapa jest lekko pozbawione sensu. ARL w Golfie i Leonie, ale ceny tych aut do >25 tys zł. Kolego jeżeli masz wydać na swap 5-10 tys zł, to po prostu zmień auto. Względnie napraw swoje i jeździj dalej. Nie jest to zmiana P&P, trza ci w teorii cały komplet z PD. Pozostaje problem późniejszej sprzedaży takiej "zmoty". 130 czy 150 koników możesz wycisnąć ze swojego obecnego motoru, finansowo będzie to bardziej korzystne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:58