![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Witam.
Mam do Was pytanie odnośnie łaczenia rur wydechu. Do tej pory bazowałem na flanszach oraz czasami łącznikach do rur np. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=733754822 W tuningu najbardziej popularne wymiary to 52mm,63,5mm 76,1mm łączniki do rur (50mm,55mm oraz 60mm) niestety ale nie sprawwdzają się dobrze bo są przedmuchy i jedyne wyjście to pasta uszczelnijąca. Flansze to dość droga zabawa i wadą jest trudniejsze ustawienie wydechu podczas budowy. Można zrobić łączenia rura w rurę + obejma ale zeby połączyć rury np.63.5 trzeba zrobić przewężenie na 60.3mm (wg typoszeregów rur inox) ale to zawsze zwęża wydech a tego bym nie chciał. Można też użyć rozpieraka http://www.allegro.pl/item751567372_rozpie...w_54_87_mm.html który po paru próbach nadaje się na śmietnik a efektów zero. Zostaje zawinięcie blachy i uzyskanie rury o średnicy wewnętrznej odpowiadającej srednicy zewnętrznej rury jaką mamy zamiar połączyć ale to wymaga odpowienio dokładnego przycięcia arkusza oraz bardzo starannego pospawania rury co jest bardzo trudne do wykonania choć parę razy takie szczelne łączenie wykonałem ale gra nie warta świeczki. Pytanie czy macie jakieś inne pomysły co do łączenia rur 52 oraz 63,5? Gdzie ewentualnie można dostać rozpierak hydrauliczny do takich średnic lub schematy części potrzebnych do zbudowania takiej maszyny (20 tonowy siłownik hydrauliczny po z odpowienim oprzyrzadowaniem pewnie załatwił by sprawę ) A może lepiej przejść ma 50mm i 60.3mm średnice choć tak łatwo nie chcę się poddać ale już mnie to trochę męczy. Pozdrawiam. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Pomysł na łączenie rur - V clamp (V-band Clamp), na pewno występują w potrzebnych rozmiarach. Gdzie kupić w PL - nie wiem.
-------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark ![]() |
Jest jeszcze coś takiego
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
używam czegoś takiego jak to ostatnie, do dostania w Antykorze ale to raczej nie Twoje rejony
![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Jest jeszcze coś takiego I to jest własnie V-clamp -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 16 June 2008 Skąd: TheDark ![]() |
w Warszawie można to kupić bez większych problemów, koszt ok 150 złz 76mm
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
V-clamp też stosowałem ale cena kosmos.
Już lepiej flansze wyciąć. A co do roztłaczarki hydraulicznej czy ktoś ma może jakieś schematy czy info na temat takiego urządzenia? -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
w sklepach do tirow za 60zł
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Tylko ciekawe czy z nierdzewki mają w tych sklepach
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Czy ja wiem czy ten V-Clamp jest taki drogi. Ile kosztuje wycięcie jednej flanszy 60-80zł a potrzeba dwie, więc już 120zł min. teraz uszczelke trza.. . A tak tylko się spawa i pięknie łączy rurki. Ja do swojego wydechu użyłem tych łączeń do rur które link wkleił Mario w pierwszym poście. Fajnie się złączyły, ale uszczelniłem pastą dla pewności. Wyglądały na ocynkowane, ale po roku jeżdżenia są calutkie zardzewiałe, prawdopodobnie od temp. Dobrze, że rury są z kwasówki bo pewnie by się to wszystko razem zerdzewiało, nawet nie idzie tego łączenia poluzować teraz bo śruby mocno skorodowane. Tak więc te łączenia wyglądają fajnie jedynie jak są nowe
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
mario a nie lepiej skopiować ten rozpierak z allegro ale żeby był z dobrych materiałów, czy zasada działania do dupy?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Jednak mario ma leszy patent
jasne ze ten rozpierak by by najlepszy i nie trzeba latać za złączkami. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
ja uzywam flansz glownie flansz robionych na wpust/wypust a tam gdzie jest dramat z miejscem vband
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Rozpierak z allegro jest O.K ale od rur aluminizowanych.
Kwasiak jest za twardy. Najlepszy był by rozpierak hydrauliczny tu mamy przykład -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
z tego co widze to dało by sie to zaadoptować do zwykłej np giętarki do rur, problem jest z "kamieniami", choć myśle że w dzisiejszych czasach to już nie problem
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
No właśnie chodzi o kamienie bo gietarka oparta na siłowniku 12-20 ton powinna sobie poradzić
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
tych z allegro by sie nie dało?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Dało by się ale co z kamieniami.
No i końcówka siłownika musiała by mieć odpowiedni kształt żeby gładko wchodzić w kamień -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Postanowiłem zastanowić się jak taki rozpierak wykonać
![]() I pewnie coś takiego trzeba było by zrobić. Prowadnicę siłownika zrobić w stożek a kamień z dodatkowym rantem który by się opierał o konstrukcję giętarki-rozpieraka. Przykładowe foto kamienia w który wchodzi stożek ![]() ![]() P.S Czy ktoś wie gdzie w Pl można nabyć taki zestaw ![]() Znalazłem takie info w google pod exhaust pipe expander lub Pipe Shaper Large -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 30 September 2005 Skąd: Białystok ![]() |
ja od 3 lat uzywam flansz wycinanych laserowo/wodnie 3 srubowe ze stali czarnej/kwasowej o róznych srednicach wewnetrznych zamiast uszczelki pasta do wydechu, reklamacji na to nie miałem, ładnie sie łaczy, przy zastosowanuu flansz wieksze pole manewru.
kilka przykładowych fotek ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:33 |