![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Tue, 04 September 2012 ![]() |
Panowie,
Mojemu tacie poddał się silnik. Nie wiadomo zasadniczo czemu. Ktoś zna specjalistę od tych silników? 2.7 tdv disco 3. Mam na myśli naprawdę speca top class....Jedyne co mogłem sam wyczytać to informacja iż 2.7 tdv = 2.7 hdi... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Wada konstrukcyjna panewek a do tego zbyt skomplikowany jak na zastosowane materiały układ turbodoładowania. Tak, to jest silnik PSA. Nie ma co naprawiać, po 160 tys. km nic się z tego nie zrobi, ale jeśli chcesz poznać wszystkie możliwe opcje, to bez wahania w Warszawie polecam http://diffland.pl a jeśli Polska zachodnia, to oczywiście u Paula w SST, http://www.landrover.eu.com
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Przerobilem to. Do silnika nie ma zadnych czesci zamiennych jak panewki. Nowy silnik 7 tys i nadal nie wiesz co kupiles. Ja do dzis nasluchuje czy znow panewka nie zaczela pukac. Ale mozna spotkac egzemplarze co maja po 400 tkm i nadal jezdza ale wlasciciele tych aut zmieniaja olej max co 10 tkm i natychmiast reaguja na podniesiony stan oleju. Wada nie siedzi w panewkach tylko w rozrzedzanym ropa oleju a glowny winowajca to FAP. I jak bedziesz kupowac nowy silnik to sie upewnij cz pasuje od francuzow bo np. Do jaga nie pasuje - poczynili delikatne zmiany w odlewie bloku
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 04 September 2012 ![]() |
Dzięki wielkie Panowie.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
TURBINY również lubią puscic olej bez uprzedzenia i to do ssącego - silnik dostaje choroby wsciekłej krowy i kręci na maxa nawet po wyłaczeniu. Wiekszość silników które rozebrałem były tak zmielone że nawet jeden tłok nie był cały. Choć podobno sa osoby którym zatarła sie tylko jedna panewka - wtedy można dostać pojedyncze tłoki ale ważne zeby były z całymi panewkami bo zamienników się nie dostanie. Tylko co z czopem. Tu trochę lektury:
http://auto-krak.pl/auto-krak/2-7-v6-hdi/ Niestety to nei do końca tak z tym silnikiem PSA. W ramach joint-venture PSA dostarczało Fordowi bardzo udane jednak jednostki 1.4-2.2 HDi a w zamian postanowili sobie włożyć właśnie Fordowską jednostkę V6 i to był strzał w kolano. Jedynnie pocieszające jest to że silniki 3.0 nie cierpią już na te choroby i palą wyraźnie mniej bo 2.7 to jest smok. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 03:14 |