Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Skrzynie biegow do malego bloku, ...i zamiennosc bebechow
grzywaczewski
post Mon, 28 Mar 2011 - 15:36
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Mam troche pytan na ktorych google mi nie odpowiedzialo rolleyes.gif

[1]
Z tego co zrozumialem, do malego bloku powinny podejsc skrzynie F10, F13, F15. Od F16 w gore to juz 2.0.
A co z F17 ktore byly wkladane do malolitrazowych?

[2]
Czy przelozenia glowne w ramach skrzyn smallblock sa zamienne? Czy np. do F13 da rade wlozyc krotkie przelozenie od F10?

[3]
Nowe skrzynie (np. od Corsa D czy Meriva) maja takie same oznaczenia (np. F13). Wiem ze roznia sie wysprzeglikiem (hydraulika a nie linka). A jak z roznicami we wkladach. Czy wklad z takiej 'nowej' skrzyni bedzie pasowal do obudowy starego wypu? Moze chociaz przelozenie glowne i wieniec?

Aaaa... stare Combo B mialo bardzo krotkie przelozenia glowne.
Ogolnie kombinuje z czego sklecic jak najkrocej zestopniowana skrzynke do C16SE.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Mar 2011 - 15:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Woj.Tek
post Tue, 29 Mar 2011 - 00:41
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





nie wiem co dokladnie chcesz zrobic ale:

to że skrzynie od "small blockow" (podobaja mi sie te oznaczenia smile.gif ) nie podejdą do "big blocków" to mit... ale żeby nie toczyć kół i nie przerabuac docisków warto zastosować koło zamachowe od x17dtl (to koło ma otwory na śruby pasujące do wału w duzych blokach i otowry na śruby pasujące do docisków z małych skrzyń)

robiłem mały, tani, szybki swap w Vectrze B
oryginalnie: 1.6 8v 75KM (X16SZR) + skrzynia F13
Swap: 2.0 8V 115KM (C20NE) + koło zamachowe z X17DTL + tarcza sprzęglowa (bez zmian od F13), docisk (bez zmian od F13) i skrzynia F13 (bez zmian ta co była)

być może docisk od X17DTL był by mocniejszy ale nie miałem takowego - i tak wsadziłem jakąś badziewną tarcze za 70zł

Przejeżdzone sporo kilometrów, sprzedane bratu - dalej jeździ....


co do hydrauliki w skrzynkach to jest wymienna z manualem - wywalasz jedno wstawiasz drugie... pasuje otwór w dzwonie i otwory na wysprzęglnik. Problem może być ewentualnie przy simmeringu walka sprzęgłowego jak do F28 dajesz wysprzęglnik hydrauliczny z którejś skrzyni z vectry B... nie moglem znaleźć w sklepach ale za to m-tech sprzedaje to na swojej stronie

nie wiem czy pomogłem - ale pozdrawiam:)

i jeszcze foteczki:



info o skrzyniach
http://www.opel-infos.de/
zakładka technik - getriebe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Tue, 29 Mar 2011 - 21:17
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Unifikacja w Oplu sięgnęła poziomu absurdu. SUPER!!


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Wed, 30 Mar 2011 - 10:15
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Czacza, dlubanie w autach to w ogole absurd wink.gif

Wracajac do tego co ja chce osiagnac: chce miec do malego bloku skrzynie z jak najkrotszymi przelozeniami. Moze byc nawet Vmax 140kmh, hehehe.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 24 Apr 2011 - 19:02
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





wejdz do na sna forum tam ktos temat o przelzoeniu glownym zalozyl w tym samym celu co Ty.
opel.infos.de czy jakos tak. znajdziesz tam sporo info. byla jakas mala skrzynia z gl 4.53


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sun, 24 Apr 2011 - 22:09
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Porszak, dzieki. ogolnie odnosze wrazenie ze wszyscy sa specjalistami od Opli... ale jak dochodzi co-do-czego z malym blokiem to nie ma z kim pogadac ohmy.gif Zawieszenie mam juz rozkminione, porzadkujemy hamulce, silnik czeka na laske konstruktora... a o skrzyniach nie mam bladego pojecia.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinpsk
post Mon, 25 Apr 2011 - 13:52
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 January 2009





F17 jest od small blocka, a dokladniej wychodzila w nowszych 1,8 na smallblocku i chyba tez dieslach 1,7
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubibubi
post Wed, 08 Jun 2011 - 23:40
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 27 August 2009
Skąd: Toruń





Witam .

Mam podobny problem . Chcialbym najmocniejsza skrzynia do malego bloku ale z dlugimi przelozeniami pod turbo.
Pytanie czy F20 lub F16 da sie zalozyc do malego bloku a jesli tak to jak z zamachem i jak ze sprzeglem i co z polosiami podobno od nexii pasuja.
A i co myslicie o D16 z Nexii ile ona jest wstanie udziwignac ? A czy ktos moze robil przymiarke do M32? KubA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinpsk
post Thu, 09 Jun 2011 - 09:03
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 19 January 2009





Najpierw piszesz ze chcesz dluga skrzynie a za chwile prawisz o D16, F20 itp. Tak samo z m32 , ktora podejdie do smallblocka tez jest krotka skrzynia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Thu, 15 May 2014 - 22:04
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





Odgrzeje mega kotleta, ale potrzebuje porady od znawców Opli: z czego (w sensie jakich skrzyń) złożyć mega krótką skrzynię pod smallblock??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Thu, 15 May 2014 - 22:43
Post #11









Według mnie najprościej krótką skrzynie do SmallBlocka to F13CR z Tigry A, łatwo dostępna, a patrząc na opel-infos.de, to ta skrzynia między F15CR, a F17CR, różni się przełożeniem Jedynki. Najkrótsza F13CR ma główne 3.94, tak samo jak najkrótsza F15CR i F17CR.
Albo szukanie skrzyni F17CR z Astry II, powinna być mnie zajechana i kiedyś jak wyczytałem, wybieranie biegów w niej jest lepsze niż w F13, lub F15.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 16 May 2014 - 19:34
Post #12


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a do f23 cos krotkiego? tak tez z 4,5? podejda jakies graty do f23 z innych skrzyn? mam 3,93, wiem ze sa dostepne 4,17 ale mnie to nie ratuje.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Sat, 17 May 2014 - 10:46
Post #13









W F23, najprościej jako podstawę mieć F23SR z Z22SE w Zafirze A, lub Viki C Z22YH, przełożenie główne 4.17 i skrzynie F23SR mają najkrótsze z dostępnych przełożenia na 4 i 5. Jakby co to tylko i wyłącznie SR, SRT są dłuższe bo do Turbo, a WR w ogóle są długie, bo siedziały w Ropniakach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 17 May 2014 - 13:33
Post #14


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a cos krótszego? da rade wymienić 4 i 5tke z innej skrzyni na krotsza a 1ke na dluzsza?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Sat, 17 May 2014 - 13:50
Post #15









Szczerze nie wiem, czy podejdą graty z innych skrzyń do F23, a co do 1nki, to wydaje mi się, że jeśli chcesz długą to ze skrzyni F23WR z diesla zabrać tryby 1nki, do bebechów F23SR. A jeśli tryby podejdą z F18, to najlepiej znaleźć f18CR, w której 4 bieg ma 1.121, a 5 ma 0.892. Dla porównania F23SR 4:0,977 i 5ka: 0,809. I wtedy tryby 4 i 5ki wrzucić do reszty gratów z F23SR, bo F18 nie podejdzie dzwonem do Z22SE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pudeleQ
post Sat, 17 May 2014 - 19:15
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 January 2011





A ktoś wie czy do F25 od czegoś da się podpasować 5 bieg? Szukam dłuższego przełożenia, ~0,7, lub tyci mniejszego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 18 May 2014 - 10:22
Post #17


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





mam f23 sr
głowne 3,947 = 75/19
1. 3,577
2. 2,022
3. 1,348
4. 0,977
5. 0,809

Przydałoby sie :
glowne z 4,5
1. 3
2. 2
3. 1,4
4. 1.1
5. 0.9

albo chociaz:
głowne 4,5
1. 3
2. 2,022
3. 1,348
4. 0,977
5. 0,809

Po prostu teraz mam 280km/h na piatce przy 7400 a chcialbym miec przy 7400 na piatce kolo 240km/h (tyle moze te auto pociagnie z gorki przy dobrych wiatrach) a zeby jedynka konczyla sie na 70km/h przy 7400.
po prostu teraz slrzynia jest zle zestopniowana , jak w jakims dupowozie, dlugie biegi a jedynka mieli bez sensu bo za krotka.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sun, 18 May 2014 - 20:18
Post #18


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(pudeleQ @ Sat, 17 May 2014 - 19:15) *
A ktoś wie czy do F25 od czegoś da się podpasować 5 bieg? Szukam dłuższego przełożenia, ~0,7, lub tyci mniejszego.

Opel sintra 2,2 16V (FNr. - WD999999) przełożenie 5ki 0,7. Identyfikacja skrzyni DLJ.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pudeleQ
post Sun, 18 May 2014 - 23:18
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 January 2011





Ilku, o tym wiem, ale dla samego 5 biegu nie widzi mi sie kupywać drugiej sprawnej skrzyni. No i mało tego jest. Raczej czegoś uszkodzonego szukam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pbien
post Sun, 02 Nov 2014 - 11:30
Post #20


Rookie
Dołączył: Fri, 14 February 2014





Witam
A może ktoś wie jak jest z zamontowaniem skrzyni f16 do małego bloku (1,6 16v)
temacik mecze od dłuższego czasu lecz jakoś nie mogę dopasować koła zamachowego z tarczą fi 228mm - 1,8/2.0 z dużego bloku
może ktoś już temacik przerabiał i miałby ochotę sie podzielić informacjami
Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł B
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:29