![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 July 2015 ![]() |
Witam Panowie, próbowałem wyszukać jakichkolwiek informacji na ten temat w internecie, niestety żadnych konkretów nie znalazłem. Z góry przepraszam, jeśli coś przeoczyłem. Posiadam jako auto codzienne Passata, jak w tytule, B5FL 2.8 4Motion 2002r. z oryginalnym 5 biegowym manualem, kod silnika to AMX. Bardzo fajne auto, w zupełności mi wystarcza i wszystko odpowiada, oprócz jednej rzeczy, mianowicie wspomniana wyżej skrzynia. Rocznie robię autem ok. 30 tys. kilometrów, z czego ok. 15 po autostradach, i irytuje mnie trochę liczba obrotów przy autostradowych prędkościach. Auto przy 160 km/h ma już 4000obr/min, i przede wszystkim zaczyna się już trochę robić w nim wtedy głośno. Zastanawiam się właśnie, jakby to wyglądało, gdyby zaadoptować do niego skrzynię 6 biegową. Myślę, że obroty znacząco by się obniżyły, a co za tym idzie, cisza w środku, no i pewnie troszkę mniejsze spalanie. Z tego co się orientuję np. A6 C5 2.7 Biturbo miało taką, i kilka innych modeli, i tu moje pytanie do Was, która skrzynia, i z jakiego auta pasuje p&p, lub z jak najmniejszą ilością przeróbek? Bardzo zależało by mi na tym, żeby sprzęgło zostało to co mam, ponieważ jest nowe razem z dwumasą. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Raczej nie widzę szansy na skrzynię 6 biegową bez wymiany koła zamachowego i sprzęgła. Prędzej poszukaj innej 5 biegowej skrzyni z dłuższymi przełożeniami.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 July 2015 ![]() |
No to nie fajnie, bo całkiem niedawno założyłem nowe sprzęgło. A pomijając już zamach i sprzęgło, co byłoby jeszcze do zmiany Panowie? A co do skrzyni o dłuższych przełożeniach, to nie specjalnie mnie interesuje, ponieważ orginalna jest bardzo dobrze zestopniowana, auto fajnie przyspiesza na każdym biegu, tylko brak przy wyższych prędkościach takiego jakby "nadbiegu", który by mi zbił te obroty przy prędkościach autostradowych. Jeśli dałoby to zamierzony efekt, to być może skusiłbym się już na założenie do drugiej skrzyni nowego sprzęgła. Starą skrzynie zawsze mogę sprzedać ze sprzęgłem. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Co kurwa? Kupujesz skrzynie 6b, skracasz wal o 3cm i zakładasz. Polosie zalezy jak masz teraz będą pasować.
Tjwasik - moze przestan zabierać glos w tematach o których nie masz pojecia - bo zdarza sie to coraz częściej. Tak - sprzeglo i kolo zamachowe zostaje. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 July 2015 ![]() |
No to mnie kolego Guzior pocieszyłeś, bo już miałem dać sobie spokój. Mam niedaleko siebie do kupienia skrzynie z Audi S4 B5, oznaczenie DSY, będzie pasowało wszystko po skróceniu wału?? Dyfer zostaje oryginalny??
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 November 2007 Skąd: Ostroleka ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Dyfer od passata kup np. 1.8t. Polosie z s4 powinny podejsc. Wybierak z passata ze skrzynia 6b. Wal tez od paska ze skrzynia 6b (1.9tdi, 2.5tdi itp)
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 July 2015 ![]() |
Bardzo dziękuje Panowie za odpowiedzi. Zabieram się za szukanie części, i po powrocie do Polski spróbuję to złożyć. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 November 2007 Skąd: Ostroleka ![]() |
passata 1.8t w czterech łapach chyba nie było a6 z 1.8t też ma przełożenie 3.889, do skrzyni s4 szukaj dyfra od passata 2.5tdi 150koni, 1.9 130
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, może głupio, trochę napiszę, ale co wy na to, gdyby, zapodać z jakiegoś diselka, wiem, że może trochę silnik byc za słaby, ale np. przy 3000obr/min było by 160km/h. Do nie modzonej benzyny, trochę przydugawa, prawda?
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 July 2015 ![]() |
A dyfer z S4 B5 nie podpasuje Panowie do Passata? No i jeszcze chciałbym zapytać, czy wybierak z S4 pasuje, bo mogę kupić razem ze skrzynią?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Dyfer musisz miec z b6, b7, c5, c6, d2, d3.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 July 2015 ![]() |
uuuu, dobrze że zapytałem, bo miałem brać ten oryginalny z S4 razem ze skrzynią, więc który będzie najlepszy do tej skrzyni?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 03 July 2015 ![]() |
Szukam Panowie tego dyfra z 2.5 TDI, i jest tyle oznaczeń, że nie mam pojęcia który to ma być. Można gdzieś sprawdzić który dyfer jakie ma przełożenie?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 November 2007 Skąd: Ostroleka ![]() |
Passat i A6 4.111 CUB, EUT, EUU, DSA,
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 April 2025 - 09:14 |