Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> ST205 Podtrzymanie turbo i natrysk wody, (japońska wersja)
rychuuu
post Thu, 06 Jun 2013 - 08:27
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2011





Witam,

W związku z zakupem samochodu z kolegą i niestety koniecznością wymiany silnika na inny, napotkaliśmy taki oto obrazek na starym silniku:



Podejrzenia padają na podtrzymanie turbo.

Pytania:
- jak to uruchomić (potrzebny jakiś komputer, czy można by to zrobić na 'guzik'?)
- co powinniśmy przełożyć do nowego silnika (to co widać, czy jeszcze jest coś ukrytego?)
(mamy 2 turbiny, więc jeśli będzie warto chętnie sprawdzimy jak to działa)

A na koniec jeszcze natrysk na chłodnice IC.
http://www.youtube.com/watch?v=IlxZriDBD24

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 06 Jun 2013 - 08:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Thu, 06 Jun 2013 - 12:56
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Owszem, to jest orurowanie do ALSa, ale całkowicie nieaktywne. Mechanicznie musiałbyś założyć działający bypass (albo sprawdzić czy przypadkiem ten który jest założony, nie ma blokady, bywały takie z blokadą) i rozwiercić w kolektorze miejsca, w które wchodzą rurki ALSa, fabrycznie są zaślepione.
Od strony elektroniki w aucie nie ma żadnego wsparcia dla ALSa - potrzebny jest komputer standalone ze sterowaniem do ALS oraz zamapowanie ALS-a przez otwieranie bypassu i radykalne cofanie zapłonu.
Ludzie, którzy uparli się żeby ALS aktywować w swoich ST205 donoszą o przebiegach 300-500 km i konieczności wymiany turbosprężarki. Cywilna CT20 kompletnie nie nadaje się do ALS i rozpada się, często wrzucając elementy zimnej strony do silnika w trakcie rozpadania, zanim jeszcze człowiek zorientuje się, jak zupełnie inaczej trzeba jeździć po zakrętach samochodem z ALS-em. Im bardziej ALS jest potrzebny, tym bardziej nielogiczne staje się prowadzenie takiego auta.

Drugi mechanizm to spryskiwacz IC, tylko że jest zamontowany z dokładnie tego samego powodu, co nieaktywny ALS. Nie ma jakiegokolwiek sensu go stosować, jeśli nie zrobiłeś konwersji na FMIC (jest tam po to, żeby mieć homologowany spryskiwacz na wypadek, gdyby Toyota zdecydowała się na zmianę intercoolera w A-grupie z wodnego na powietrzny). Do wodnego jest całkowicie nieprzydatny.
Masz tam również zupełnie nieaktywny układ wtrysku wody, sprawdź w kolektorze dolotowym, jest tam taka część:

I to jest największy sens aktywować, oczywiście potrzebny jest również komputer, który ten wtrysk wody obsłuży.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gix
post Thu, 06 Jun 2013 - 15:37
Post #3


User
Dołączył: Fri, 12 February 2010





CYTAT(hwojtek @ Thu, 06 Jun 2013 - 12:56) *
Masz tam również zupełnie nieaktywny układ wtrysku wody, sprawdź w kolektorze dolotowym, jest tam taka część:

I to jest największy sens aktywować, oczywiście potrzebny jest również komputer, który ten wtrysk wody obsłuży.

gdzie i za ile to mozna kupić smile.gif i na jakim cisnieniu wody to pracuje ... jak rozpyla?

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychuuu
post Fri, 07 Jun 2013 - 20:51
Post #4


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2011





hwojtek, dzięki za informacje.
W takim razie ALS zostanie nieaktywny, niestety.
Natrysk wody na chłodnice IC dałoby się uruchomić, ale skoro nie ma sensu, no to również nie będziemy tego robić.
Zostało sprawdzić, czy mamy taki układ wtrysku wody w kolektorze dolotowym - dobrze rozumiem, że ta mgiełka obniży temperaturę powietrza wpadającego do silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gix
post Fri, 07 Jun 2013 - 21:36
Post #5


User
Dołączył: Fri, 12 February 2010





tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychuuu
post Fri, 07 Jun 2013 - 22:00
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2011





Jakieś skutki niepożądane? no bo to w końcu woda.. czy zdąży wyparować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sat, 08 Jun 2013 - 11:39
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





To właściwie mgiełka, więc nie ma ryzyka żeby tłoki stanęły. Świetny i sprawdzony od dziesiątek lat patent, wtryskuje się wodę, metanol, albo dowolnie dobraną mieszaninę jednego z drugim (ale warto pamiętać, żeby zawsze takie same proporcje były). Efekt jest jak z paliwem o znacznie wyższej liczbie oktanowej, ale w dolocie jest chłodniej więc spada ryzyko wysokiego EGT. Poczytaj http://www.nicoclub.com/archives/alcohol-a...the-basics.html i ja bym po prostu sobie zamapował kompa tak, żeby przy 100% WOT uruchomić wodę i odpowiednio zmienił mapę silnika żeby wykorzystać te dodatkowe darmowe konie.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gix
post Sat, 08 Jun 2013 - 22:38
Post #8


User
Dołączył: Fri, 12 February 2010





czemu dopiero przy pełnym otwarciu przepustnicy?

nie lepiej rozpylac nizej i mapowac bardziej ubogo po całości badając przy tym egt.
Zmiana mapy automatycznie jak mało wody ?

tak tylko pytam z ciekawości smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Sun, 09 Jun 2013 - 08:21
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Gix w tym sek ze nie jest tak prosto wystroic auto z wtryskiem wody/ metanolu. Szerokopasmowka pokazuje jakieś dziwne rzeczy. Wojtek-w takim razie jaka turbina pod ALSa w Celice? Widziałem ST 185 z podtrzymaniem na CT26 która wytrzymała trochę czasu , co prawda była świeżo po regeneracji, a podtrzymanie było niewielkie, rzędu 0.2-0.3 bara?


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gix
post Sun, 09 Jun 2013 - 16:43
Post #10


User
Dołączył: Fri, 12 February 2010





to tutaj jest problem... dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sun, 09 Jun 2013 - 22:59
Post #11


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(CELICA FAN @ Sun, 09 Jun 2013 - 08:21) *
Gix w tym sek ze nie jest tak prosto wystroic auto z wtryskiem wody/ metanolu. Szerokopasmowka pokazuje jakieś dziwne rzeczy. Wojtek-w takim razie jaka turbina pod ALSa w Celice? Widziałem ST 185 z podtrzymaniem na CT26 która wytrzymała trochę czasu , co prawda była świeżo po regeneracji, a podtrzymanie było niewielkie, rzędu 0.2-0.3 bara?

Tak, z tym wtryskiem wody takie mapowanie po prostu omija problem strojenia, przy okazji rozpylając wodę wtedy, kiedy jest naprawdę potrzebna - do częściowego uchylenia przepustnicy nie ma co się w to bawić, to chodzi o to, żeby mieć bezpieczne +50 KM (albo i więcej, bo można boostu przyłożyć naprawdę sporo z wodą) na pełnym otwarciu.
Jakie turbo? Nie wiem za bardzo - trzeba by zapytać kogoś, kto siedzi w aktualnie używanych rajdówkach. Podejrzewam, że tanio nie będzie.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 10 Jun 2013 - 20:50
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Panowie a propo tematu od zawsze chodził mi po głowie pomysł wtrysku wody ale do kol wydechowego działało by to jak wytwornica spalin(podtrzymanie turbo) plus schłodzenie spalin czyli turbina powinna lepiej wstawać i mieć dużo lepsze warunki pracy... Stosował ktoś coś podobnego? Czytał lub widział bo ja jedynie czytałem o bovie puszczonym w kol wydechowym w rajdowym audi s2 w podobnym celu lecz nikt wody nie używał...

Podobny ciekawy pomysł to rozpuszczanie saletry amonowej w wodzie do wtrysku czy to dolotu lub wydechu...

Mały cytat z wiki:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Azotan_amonu

Saletra amonowa jest bezbarwnym, krystalicznym ciałem stałym. Jest higroskopijna. Bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie (w temperaturze pokojowej 214 g w 100 g H2O). Proces rozpuszczania się NH4NO3 w wodzie jest dość silnie endotermiczny (ΔHo = 26 kJ/mol), dzięki czemu mieszanina saletry amonowej z lodem jest bardzo dobrą mieszaniną chłodzącą.

Azotan amonu ma właściwości utleniające. Przy podgrzewaniu rozkłada się stopniowo na podtlenek azotu i wodę:
NH4NO3 → N2O + 2H2O

Topi się w temperaturze 169 °C. W temperaturze 210 °C rozkłada się wybuchowo:
2NH4NO3 → 2N2 + O2 + 4H2O

Saletra amonowa to nawóz w rolnictwie kosztuje ok 80zł za 100kg-bardzo dobrze się rozpuszcza...

Szkoda że nie mam takich układów u siebie w aucie na pewno bym przetestował z wodą...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 11 Jun 2013 - 12:51
Post #13


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Pewnie właśnie ze względu na to, że łatwo z niej zrobić materiał kruszący, saletra amonowa to podstawa do budowania bomb przez domorosłych terrorystów. Ja bym raczej nie szedł tą drogą.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 12 Jun 2013 - 20:47
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





A myślisz jak robią głupiego jasia do aut jak nie z saletry...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychuuu
post Thu, 11 Jul 2013 - 21:20
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2011





hwojtek, znaleźliśmy również ten układ wtrysku mgiełki do kolektora dolotowego, oraz kable, wężyk itd. wygląda na to, że dużo części jest..
Powiedz mi, wiesz coś więcej na temat uruchomienia tego wtrysku? Jaki komp? kto? gdzie? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Fri, 12 Jul 2013 - 09:44
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





AEM ems. Megasquirt 3 ka tez chyba. To ta post Rzesiowa Celica, co miał być taki cukierek, a nie był?? rolleyes.gif


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Fri, 12 Jul 2013 - 19:15
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





Rychuuu można prościej nie trzeba zakładać standalona.....można ecumastera det3 i wszystko ogarnie....poza tym dolejesz do tej wody metanolu i wtedy oprócz
niższego EGT będą dodatkowe koniki..... biggrin.gif
CELICAFAN to normalne że AFR będzie uboższy ale nie widziałem żeby szalał.....chyba masz coś z sondą rolleyes.gif


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychuuu
post Fri, 12 Jul 2013 - 20:48
Post #18


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2011





celica fan, ano, ten że cukierek vel dzida.
Po wywaleniu dziury w bloku po 70km przejechanych od zakupu jesteśmy w dość zaawansowany etapie..
Drugi silnik kupiony, graty do podtrzymania turbo, kolektor ssący z mgiełką metanolu przełożony, skrzynia założona na 'nowy' silnik..
Drugi z ciekawości otwarty.. 2 tłoki roz...ło reszta też ucierpiała.
Wałki pod pokrywą wydają się być ok, ale niestety głowica od 'spodu' też dostała.
Turbo przeżyło, ale w 'nowym'silniku wydaje się lepsze, więc to pójdzie do potrzebującego kogoś.
Kilka gratów nadaje się jeszcze do ewentualnej odsprzedaży.
Zostało włożyć silnik do budy, poprawić wiązki po pseudo fachowcach z Wrocławia i będzie dobry doinwestowany wóz, o ile silnik odpali laugh.gif

macpl,
Ecumaster ogarnie? no to GIT smile.gif
Finansowo w tym roku pewnie już nie uciągniemy strojenia, ale... a co tam.. zobaczymy co życie przyniesie.
Na razie musi odpalić i pojeździć trochę.

Co radzicie.. zalać jakimś specjalnym, bądź niespecjalnym olejem na pierwsze kilkaset kilometrów, a potem wymienić na docelowy?
Jak tak, to jaki? Docelowo motul 300V 15w50 chyba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gix
post Fri, 12 Jul 2013 - 22:51
Post #19


User
Dołączył: Fri, 12 February 2010





CYTAT
poza tym dolejesz do tej wody metanolu i wtedy oprócz
niższego EGT będą dodatkowe koniki..... biggrin.gif


a te koniki to niby jak z tego metanolu ??.... jeszcze by wypadało zapłon cofnąć ...

czyli miesza w afr czy nie?
no celem "lania wody" jest nie lanie wachy... czyli mniejszy afr

wacha w seryjnych autach jest pakowana w opor wlasnie zeby chłodzić tłoki
zbadałem sobie seryjna mape sti z 07 r i podlewany jest do 9.5:1 smile.gif
a potem mowia ze to tyle pali xD


ps.
ms3x ogarnia wode... i wiele innych

swoją drogą jest moze ktos kto podpowie jak wystroic auto w zaciszu pobliskiej autostrady ...
znaczy mam kilka pytan w tym temaciue


mi powiedziano zebym doicierał na cro millersa 10w40
a leje cfs 15 50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Sat, 13 Jul 2013 - 20:33
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(rychuuu @ Fri, 12 Jul 2013 - 20:48) *
celica fan, ano, ten że cukierek vel dzida.
Po wywaleniu dziury w bloku po 70km przejechanych od zakupu jesteśmy w dość zaawansowany etapie..
Drugi silnik kupiony, graty do podtrzymania turbo, kolektor ssący z mgiełką metanolu przełożony, skrzynia założona na 'nowy' silnik..
Drugi z ciekawości otwarty.. 2 tłoki roz...ło reszta też ucierpiała.
Wałki pod pokrywą wydają się być ok, ale niestety głowica od 'spodu' też dostała.
Turbo przeżyło, ale w 'nowym'silniku wydaje się lepsze, więc to pójdzie do potrzebującego kogoś.
Kilka gratów nadaje się jeszcze do ewentualnej odsprzedaży.
Zostało włożyć silnik do budy, poprawić wiązki po pseudo fachowcach z Wrocławia i będzie dobry doinwestowany wóz, o ile silnik odpali laugh.gif

macpl,
Ecumaster ogarnie? no to GIT smile.gif
Finansowo w tym roku pewnie już nie uciągniemy strojenia, ale... a co tam.. zobaczymy co życie przyniesie.
Na razie musi odpalić i pojeździć trochę.

Co radzicie.. zalać jakimś specjalnym, bądź niespecjalnym olejem na pierwsze kilkaset kilometrów, a potem wymienić na docelowy?
Jak tak, to jaki? Docelowo motul 300V 15w50 chyba.
Na razie zalej na pierwsze oddalenie coś taniego, i tak spuscisz po 20 min, potem mówią zeby docierać na tym, na którym się bedzie docelowo jeździć. Trochę zonk z tym Rzeskim, a tak pisał ze tak wychuchane/ wydmuchane, jest jakieś fatum w tych celicach z Wrocławia. Lamik Ci ogarnia podtrzymanie/ Strojenie w 3 sgte na MSie/ EcuMasterze. Jest z Imielina, z Krakowa z 60 km.


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:44