![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 July 2007 ![]() |
Witam Mam zamiar kupić szybkie auto w benzynie. Zastanawiam się nad Dodge Chargere 5,7 HEMI z 2008r. Jeżeli ktos użytkuje takie auto to proszę o podzielenie się doświadczeniem z posiadania tego auta. Interesuje mnie sprawa awaryjności , dostępności części i czy nasi mechanicy ogarniaja tego typu auta.
W tej chwili posiadam e39 530d po chipie . Oprócz Dodga myslę o A8 d3 4,2 lub e60 545i . Dodge cenowo wypada najlepiej ale to amerykaniec i napewno będzie ciężko z odsprzedażą . Czekam na pordy. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Przede wszystkim ,wykończenie. Jeśli bierzesz pod uwagę Audi i BMW to bardzo rozczarujesz się jakością materiałów i wykończenia Dodge.
A silnik, u mojego znajomego od 2006 z Tym silnikiem nie było problemów. Sprawdź przede wszystkim czy będziesz w stanie przyzwyczaić się do wykonania, bo mi osobiście nie przypadło do gustu. -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 04 September 2008 ![]() |
ja akurat nie mam 5,7 ale znajomy ma w jeepie, jedzi bezawaryjnie, tylko z tego co pamietam cewki było słychac, musisz poczytac na jeep.org.pl na temat tego silnika , tam jest dużo informacji.
5.7 to chyba magnum, ja mam 5.9 V8 magnum , ma jakies 230kkm przelotu i śmiga jak ta lala, moc ma słaba bo tylko 241km, ale niuton ok 500 i start ma bardzo przyjemny. W moim przypadku bezawaryjnie, kolegi 5.7 też śmiga bezproblemowo. pozatym, amerykańska V8 chodzi całkiem inaczej od europejskiej V8, odgłos poprostu miażdży. -------------------- S6 4.2 / Volvo 745 t5 projekt
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 17 November 2005 ![]() |
te silniki sa nie do zarzniecia za przeproszeniem. to naprawde ostania rzecz o jaka bym sie martwil.
Niestety wykonczenie tak jak pisali koledzy :/ za to nadabia nietuzinkowoscia ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 24 August 2007 Skąd: Rz ![]() |
Przeniesienie napędu a także silnik nie sprawia problemów. W pojedynczych przypadkach tak jak wspominał jura czasami odmawiają współpracy cewki. O dziwo części, zwłaszcza mechaniczne są łatwo dostępne ( "wewnętrznie" to inaczej ubrany Chrysler 300C ). Gorzej z kwestią blacharki. Mechanicy w Chryslerze nie powinni wybrzydzać a poza tym jest coraz więcej serwisów aut amerykańskich. Podaj skąd jesteś, to polecimy Ci dobre miejsce
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 July 2007 ![]() |
W 2003r. miałem Chryslera 300M i problem z korozją oraz plastykowe wnętrze. Myślałem ,że amerykańce poprawiły się w jakości.
Z BMW nie miałem problemów z korozją , jakość na wysokim poziomie. Z Audi nie miałem doczynienia ale wiem ,że A8 jest całe z aluminium więc korozja odpada. Ciężko się na coś zdecydować. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Charger, A8 i E60 to całkiem inne auta i nie powinno je się stawiać w jednym rządku. Czego oczekujesz od auta? Jak charger się podoba to brać, jest nietuzinkowy...
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 July 2007 ![]() |
Najbardziej podoba mi się e60 np. 545 lub 550. Bmw ma najlepszą sylwetkę , dobre silniki (sportowe zacięcie) i jakość wykończenia na wysokim poziomie. Przeszkadza mi to ,że jest tak powszechne. A8 jest komfortowe i ma sylwetkę zwartą jak na limuzynę (plusem jest buda z aluminium ) i silnik 4.2 bezawaryjny. W Dodge Chargerze zainteresowała mnie duża moc i dobra cena. Potrzebuję auta szybkiego i połączenia sportu z komfortem ( posiadam żonę i córkę). Nie wiem czy Dodge z prosta moim oczekiwaniom , napewno moc mi odpowiada do sylwetki muszę się przyzwyczaić
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Najbardziej podoba mi się e60 np. 545 lub 550. Bmw ma najlepszą sylwetkę , dobre silniki (sportowe zacięcie) i jakość wykończenia na wysokim poziomie. Przeszkadza mi to ,że jest tak powszechne. A8 jest komfortowe i ma sylwetkę zwartą jak na limuzynę (plusem jest buda z aluminium ) i silnik 4.2 bezawaryjny. W Dodge Chargerze zainteresowała mnie duża moc i dobra cena. Potrzebuję auta szybkiego i połączenia sportu z komfortem ( posiadam żonę i córkę). Nie wiem czy Dodge z prosta moim oczekiwaniom , napewno moc mi odpowiada do sylwetki muszę się przyzwyczaić W skrócie: A8 na plus Quattro jak potrzeba np w zimę bardzo podnosi właściwości użytkowe. Komfort bez utraty pewności przez pneumatykę i programy jazdy( możesz podnieść opóścić i utwardzić itd., przestrzeń i cisza, wnętrze dopracowane i ładne nic nie trzaska, niestety 4,2 benzyna słabsza od Hemi i 545 ale ma niezłego diesla więc A8 jest optymalne TDI ( ja przynajmniej sobie chwalę a też chciałem V8 pb ) przejedź się i oceń żebyś nie był rozczarowany 4.2 Pb. 545 dobrze wygląda na zewnątrz i w tej wersji silnika wyposażenie będzie kompletne więc wnętrze też przeżyjesz, na suchym lepsze prowadzenie i poręczność tym się naprawde fajnie jedzie po zakrętach, lżej niż A8 ale na dziurach mniejszy komfort. Jak mieszkasz w centrum i drogi dobre i odśnieżone to dobra opcja Charger w środku dramat, dźwięk zabija, niestety nie prowadziłem, z opini kierownika raczej mało precyzyjny ale daje fun bo niuton konkretny na tył idzie, oprócz tego wszystkie mankamenty trakcyjne tylnego napędu jak BMW ( w pewnych warunkach zalety ) pali więcej od europejskich konstrukcji Musisz się zastanowić jakie cechy są Ci potrzebne, koszty utrzymania wszystkich moim zdaniem podobne +/- 10% -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Mechanicznie jest to E klasa...nie okular 1 generacji tylko ten nastepny...skrzynia NAG1..czy 5 biegowy mercedesowski sprawdzony automat.Zawias wielowachaczowy z tyłu i z przodu.jeździ sie dosyć fajniechoć nie jest to Audi czy BMW.Sam silnik jest o tyle fajny że wbrew panującym mitom ,że amerykańskie V8 pali jak smok -silnik średnio pali 15-18l/100km. jazda z prędkością 88-13? km/h ,przy odpowiednim obciążeniu ,warunkach ( otwarcie przepustnicy itd)..dezaktywuje 4 cyl..zużycie spada do 10-12l w trasie .Z cewkami jest tak jak pisali przedmówcy...jest małe ale silnik ma po 2 świece na cylinder...jak pada cewka silnik i tak dostanie iskre z 2 rzedu cylindrów przewodem z innej cewki Minusem Chargera są hamulce które jak to w wersjach USspec nadają się tylko do tego ,że by załączyć światło"stop"
![]() Jak chcesz sportowego amerykanina to 300 C SRT8 6,1 V8 ..4,5 s do 100 hamulce brembo..ciut lepsze wykończenie. Były też 300C 5,7 z napędem na 4 koła...minus taki że mają zawieszenie crosscantry Wypowiedziałeś się na temat 300M( poprzednika)...jeżeli piszesz o plastikowym wnetrzu to albo nie widziałeś żadnej 300 na oczy ...albo pisze ,zeby sobie popisać...akurat 300M wykończenie miał dużo bardziej miękkie (czyt. nie plastikowe) niż 300C. Tak samo jest nowym i starym modelem G.Voyagera. korozja...hmm...auto masz po powodziowe.,albo z Alaski ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 July 2007 ![]() |
300M miał może i miękkie plastyki wykończenia ale to nie to co w BMW lub Audi i brzydki panel środkowy (robiony na jeden kopyt w Voyagerze, Sebringu )spasowanie elementów miało dużo do życzenia Całe wnętrze było tapczaniaste przesadnie napompowane, całość była mało nowoczesna, ociężała. Rdza wyłaziła z pod zaprasowań blach (np. brzegi maski) Z 300C nie miałem doczynienia. Z zewnątrz ociężała sylwetka
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
300M miał może i miękkie plastyki wykończenia ale to nie to co w BMW lub Audi i brzydki panel środkowy (robiony na jeden kopyt w Voyagerze, Sebringu )spasowanie elementów miało dużo do życzenia Całe wnętrze było tapczaniaste przesadnie napompowane, całość była mało nowoczesna, ociężała. Rdza wyłaziła z pod zaprasowań blach (np. brzegi maski) Z 300C nie miałem doczynienia. Z zewnątrz ociężała sylwetka trzeba pamietać .że 300M do sprzedaży wszedł pod koniec lat 90...a jego wnętrze wg mojej opini jakoś strasznie nie odbiega od aut niemieckich z tamtego okresu...na pewno nie jest to audi...ale od BMW ma dużo bardziej przyjemne i dużo bardziej miękkie plastiki ...bmw w latach 90 miało jakieś straszne oszczedności jeżeli chodzi o materiały wnętrza ...porównuje moja pełnoletnia niunie z e36 z 1997r i e39 kolegi. powiem Ci tak jeżeli ten retro styl chryslera i jego jakość wykończenia nie przypadł ci do gustu to300C tym bardziej nie zapragniesz...tam jest już bardzo plastikowo...ale najlepiej sprawdź to sam w salonie chryslera...auto z poczatku produkcji praktycznie niczym nie różnią się od tych z obecnych lat. Maska Ci na bank nie skoroduje w 300C ..bo jest Alu ![]() Wnetrze...cała góra w miarę miekka..dół pachnie fiatem pandą http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://...024&bih=576 http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://...024&bih=576 Auto z zew. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://...024&bih=576 -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 09 July 2007 ![]() |
Czy A8 D3 4.2 z USA znacząco się różni od europejskiej wersji? Chodzi mi o różnice w zawieszeniu ,w układzie hamulcowym.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
Czy A8 D3 4.2 z USA znacząco się różni od europejskiej wersji? Chodzi mi o różnice w zawieszeniu ,w układzie hamulcowym. AFAIR nie różnią się mechanicznie, jedynie kosmetyka ( obrysówki, tylna klapa ), MMI można zeuropeizować w 100% podobnie jak wyświetlacze licznika -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:49 |