![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak wygląda procedura przerejestrowania samochodu na "żółtych blachach"? Trzeba przerejestrować na inne żólte (ze swojej gminy) czy da się przerejestrować na zwykłe?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
ztcw nie da się na zwykłe, zabytek to zabytek, musisz dbać o niego
![]() zresztą rejestracja na zwykłe nie ma większgo sensu, koszty rzeczoznawcy i innych korowodów ponosisz raz. minusem są oczywiście wyjazdy zagraniczne i ewentualna sprzedaż za granicę. Polecam dzial prawny CA, na pewno wiedzą -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
a nie wystarczy opinia że auto jest nie oryginalne i masz białe.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
a nie wystarczy opinia że auto jest nie oryginalne i masz białe. Na właścicielu zabytku spoczywa ustawowy obowiązek opieki, a to może oznaczać ewentualne konsekwencje dla kogoś, kto dopuścił do takiego stanu. Z drugiej strony na żółtych jeździ sporo zwieśniaczonych wynalazków, za które piątka bez zawiasów brzmi jak nagroda... r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No dobrze, czy jeśli uzyskam opinię rzeczoznawcy, że auto nie spełnia jednak warunków "zabytku" to da radę wrócić do "białych" tablic? To sprawdzona informacja czy gdybanie?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Otrzymałem odpowiedź z działu prawnego CA :
"Aby pojazd zabytkowy zarejestrować na zwykłe tablice możliwy jest tylko jeden sposób. Należy ów pojazd w drodze decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wykreślić z ewidencji. Aby to zrobić będzie musiał Pan posiadać opinię uprawnionego rzeczoznawcy który stwierdzi w niej, że pojazd ze względu na swój stan i oryginalność utracił atrybuty kwalifikujące go do miana pojazdów zabytkowych. Z tą opinią występuje Pan z wnioskiem do WKZ o skreślenie tego pojazdu z ewidencji zabytków. Mając w rękach decyzję udaje się Pan do diagnosty robiąc normalny przegląd. Z przeglądem udaje się Pan do Wydziału Komunikacji zdając tablice i dowód rejestracyjny i wypełniając wniosek o nadanie zwykłych białych tablic. To tyle." Temat do zamknięcia. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
A teraz pewna hipotetyczna sytuacja.
Mam sobie auto, które nie jest nigdie obecnie zarejestrowane, ale jest odrestaurowane itd, są papiery z USA. Klienta na niego mam... z Indii, a żeby tam zaimportować samochod, musiałby był zarejestrowany. Takie mają przepisy, nie można importować aut bez rejestracji. W Polsce mógłbym go zarejestrować tylko na żółte. A czy potem mogłbym go zarejestrować z powrotem na białe i wywieźć za granicę? Pytam się retorycznie niby, ale tak się składa, że mam i takie auto, i znajomego w Indiach. Co prawda nie wiem, czy opłaca się go wieźć na subkontynent, ale ciekawe zagadnienie... -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Dobra rada zawsze w cenie : "Polecam dzial prawny CA, na pewno wiedzą"
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
ztcw nie da się na zwykłe, zabytek to zabytek, musisz dbać o niego ![]() zresztą rejestracja na zwykłe nie ma większgo sensu, koszty rzeczoznawcy i innych korowodów ponosisz raz. minusem są oczywiście wyjazdy zagraniczne i ewentualna sprzedaż za granicę. Polecam dzial prawny CA, na pewno wiedzą Wyjazdy za granicę w obrębie EU nie są problematyczne, szczególnie jeśli na krócej niż 30 dni. pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 16 November 2009 Skąd: Lublin ![]() |
A czy potem mogłbym go zarejestrować z powrotem na białe i wywieźć za granicę? Skoro od razu nie możesz go klepnąć na białe, to znaczy, że czegoś (papierka?) Ci w nim brakuje. Jak chcesz to przeskoczyć? Nie można sprzedać w częściach? Przecież w Indiach jeździ tyle dziwadeł, że muszą mieć jakieś superliberalne przepisy w sprawie rejestracji SAMów... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
W aktualnym numerze "CA" rozwinięcie tematu - gdyby kogoś to interesowało. Przeżyłem delikatny szok
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Skoro od razu nie możesz go klepnąć na białe, to znaczy, że czegoś (papierka?) Ci w nim brakuje. Jak chcesz to przeskoczyć? Nie można sprzedać w częściach? Przecież w Indiach jeździ tyle dziwadeł, że muszą mieć jakieś superliberalne przepisy w sprawie rejestracji SAMów... Zarejestrować tam można wszystko, ale trzeba płacić podatki ![]() Papierkowo z samochodem jest wszystko w porządku, zresztą nieważne, i tak na białe nie mam szans - z takich na przykład prozaicznych powodów jak brak pasów i oświetlenie "z epoki". -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 04:37 |