![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 07 July 2022 ![]() |
Miałem kilka lat temu BMW X3 30d 218 KM i to było przyjemne auto jako Daily. Mam ochotę zmienić moje obecne daily (Hyundai i30N) na X3 ale w wersji sd, która ma seryjnie 286 KM i podłubać coś z turbo, IC i softem, żeby poszła na 400+. Pytanie, czy to ma sens. Czy ten silnik wytrzymuje taką moc, czy skrzynia ZF6HP to wytrzyma no i czy skrzynka rozdzielcza napędu drive ATC400 to przeżyje?
Jeśli tak to jaką turbinę wkładać? Co wymienić w silniku, który ma min 200.000 przebiegu i nie miał łatwego życia, żeby ze 3 lata jeszcze pojeździł? Nie robię rocznie dużych przebiegów. Maks 15.000 km. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Będzie to żyło jeśli zrobisz bezdymne 400hp i 750-800nm na hybrydzie, downpipe, fmic porządny, 6x nowy wtryskiwacz Bosch ori, nowy rozrząd, klapki z kolektora out, da się tą moc nawet zrobić z katem bez dpfa w celu braku smrodu.
![]() Jak zrobisz więcej to skrzynia zamęczy się wkrótce, xdrive spadnie, podniesie czapkę, a za autem będzie ciorno, niestety taka prawda te wozy mają swoje lata. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 07 July 2022 ![]() |
O rozrządzie wiem, strzelił mi przy 140km/h
![]() ![]() ![]() ![]() Nie chcę też, żeby za autem było czarno i śmierdząco. Wystarczająco najeździłem się za civicami z podkręconymi wtryskami/pompą. Sądzę, że 400KM powinno wystarczyć. tylko chyba pompa paliwa musiałaby też zostać podmieniona na R90? Inna możliwość to F25 z bazą 254 KM. Zaletą jest lepszy automat 8HP, wadą wyższa cena startowa o jakieś 20.000 zł i większe skomplikowanie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na 400hp pasuje wrzucić R90 w celu braku spadków raila.
380hp zrobisz bez problemu na R70 i seryjnych turbosprężarkach. ![]() Ja wolałbym E84 ze względu na fakt, że F25 bardziej skomplikowane, a młode już też nie są. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 07 July 2022 ![]() |
To teraz pytanie gdzie to zrobić? Najlepiej w Dolnośląskiem.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
DynoSoft Katowice/Acme Żory.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Zmieniasz nowoczesne 4 cylindrowe turbo pb na diesla dlaczego? Nie pytam z przekąsem, ale sam teraz jeżdżę benzyną z turbo i mam podobne myśli. Rani mnie fakt, że nie ma dołu w ogóle.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 07 July 2022 ![]() |
Powodów jest kilka: chcę więcej mocy, automat, diesla, skórę (od miesiąca mam psa, muszę z nim jeździć do pracy i za każdym razem boli mnie serce jak pakuję go do dwuletniego auta), wygodne wsiadanie. Mam już dość ślicznych 19" felg, na które wydałem kupę forsy a moja żona zrujnowała mi je jednym parkowaniem. Co więcej tak jak napisałeś: brak dołu, brak napędu na wszystkie koła. Drogi nie są u nas dobrej jakości i w tym aucie mocno to czuć!
Hyundai jest świetny i za te pieniądze nie ma, moim zdaniem, nic lepszego! Prowadzi się rewelacyjnie, fajnie przyspiesza, strzela z wydechu. Lubię też jego system multimedialny, lubię android auto (jak akurat działa), lubię kamerę cofania, asystenta hamowania przed przeszkodą. Lubię światła LEDowe, bo świecą 2 razy lepiej niż ksenony. Uwielbiam w zimę podgrzewaną kierownicę i ogrzewanie postojowe. Miałem nim jeździć na tor. Tylko nie mam kiedy. Mam też BMW F25 z 254km i wcale nie jest dużo wolniejszy od lżejszego i mocniejszego Hyundaia. Za to jest oszczędniejszy! Pali średnio o 2-3 litry mniej. No i najważniejsze: szukam czegoś nowego... Myślałem, czy nie zmienić na nowego Hyundaia z automatem. Ale jakoś nie jestem przekonany. Poza tym wszystkim, lubię sleepery. Chciałbym mieć niepozorny wóz, który potrafi zaskoczyć. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A może jednak nie trzeba za dużo modów...
http://evodynamics.pl/projekty/category/16...35d-272ps-396ps |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Mówił, że nie chce dymu, a 272hp śmietnik na elektromagnetycznych wtryskach przy 396hp, seryjnym dużym turbo i 2,12bar zaledwie doładowania to sadzi na czarno jak wagon z węglem.
Te auta mają swoje lata pamiętajmy o tym. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 07 July 2022 ![]() |
Czyli nie ma szans, żeby to nie dymiło? Do jakiej mocy da się to wystroić bez coal power?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na hybrydzie i 286HP silniku przy 400hp może być bez dymku i z katalizatorem. Wystarczy zapodać tam 1800bar rail, boost 3500-3600mbar i 90-95mg/suw realnej dawki.
![]() Moje słowa odnosiły się do projektu z linku gdzie 272hp na 2,12bar generuje 396hp (jestem pewny, że dymi jak złe na ciarno). -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 07 July 2022 ![]() |
Na hybrydzie i 286HP silniku przy 400hp może być bez dymku i z katalizatorem. Wystarczy zapodać tam 1800bar rail, boost 3500-3600mbar i 90-95mg/suw realnej dawki. ![]() Moje słowa odnosiły się do projektu z linku gdzie 272hp na 2,12bar generuje 396hp (jestem pewny, że dymi jak złe na ciarno). Uff! Bałem się, że to się nie uda. Oglądałem właśnie potencjalnego kandydata i obawiam się, że poszukiwanie nie będzie łatwe. Auto ładne wizualnie, brak wycieków, nie kopci, ale nie ma dołu. Tak jakby mniejsza turbina nie wstawała. Na drodze gruntowej nie był w stanie zerwać przyczepności. Trzeba szukać dalej. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No z tym dymem to bez przesady, ale w sumie to było kilka lat temu i przebieg też raczej za duży nie był... Ale cisnęło zdrowo, biorąc poprawkę na gabaryty auta.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Małe turbo w nich umiera szybciej od dużego w sensie awarii itd. norma.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 11:04 |