![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 02 July 2005 Skąd: London ![]() |
Zapodalem chipa do swojego Volvo S60 D5 (powered by Rica) program sportowy 210ps i 460Nm (zmierzona moc na hamowni) i auto zaczelo strasznie kopcic przy mocnym butowaniu a ponadto silnik wydaje dziwny dzwiek pomiedzy 1500-3000 obr/min. Tuner powiedzial mi ze po przejechaniu 100km kopcenie powinno prawie calkiem zniknac i jeszcze ze jest cos dziwnego z moim autem bo przy innych nie bylo prawie wcale dymu. Przejechalem juz 500km i nic dalej kopci jak lokomotywa. Za pare dni jade na wgranie innego programu (slabszego) moze to wyeliminuje kopcenie. Mozecie mi doradzic co moze byc nie tak z moim silnikiem ze auto tak strasznie kopci skoro inne auta kopcily mniej albo wcale??
Volvo S60 D5, przebieg 50tys, stan super, oleju wcale nie bierze, vadis pokazuje ze wszystko OK Piotr |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wrocław www.rezacze.pl ![]() |
bardziej z programem jest cos nie tak niz z autem
czemu niby mialby przestac kopcic po 100 km??? albo kopci albo nie na nowym programie... mniej lub bardziej moze podkapcac w zaleznosci od temperarury zewnetrznej ale zeby caly czas byl batory... jedz po nowy program napisany pod twoje auto a nie "taki ktory u innych nie kopci". ps. moze masz nieszczelnosc w dolocie? -------------------- S6 turbo by http://www.ReZaCzE.pl & Koraszewski Auto Sport
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 28 July 2004 Skąd: Radom ![]() |
tak jak mowi Bilu sprawdz czy nie masz gdzies w dolocie dziurki dziurki....moze jakis wąż się zsunal...
-------------------- Jeśli ktos mnie wyprzedza jedzie za szybko
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 02 July 2005 Skąd: London ![]() |
Dzieki za porady. Jutro sprawdze czy nie ma jakiejs nieszczelnosci w dolocie.
Tuner powiedzial ze po przejechaniu 100km przestanie kopcic bo wtedy uklad wydechowy sie przedmucha ale ja jakos w to nie wierze bo na hamowni na standardowym programie nie bylo nawet jednego dymka a samochod tez byl wtedy niezle butowany. Piotr |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 February 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Napisz dokładnie co to za "tuner" - omine go z daleka
-------------------- BMW qp - 4 SALE & S60 D5 & Stilo HWDP
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
Właśnie, kto robił program?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Lublin ![]() |
RICA to firma robiaca program, a skoro piotar jest z londynu to pewnie wgrywala mu program z RICA jakas tamtejsza firma, a moze http://auto.falcomp.pl/index.php?id=tunning tak czy inaczej pewnie ma jakiegos gotowca.
-------------------- focus tdci
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 02 July 2005 Skąd: London ![]() |
Juz wszystko wyjasniam. Gesio ma racje i Rica to firma robiaca programy a zostal on wgrany przez (nie wiem czy byl modyfikowany przez nich czy nie) volvotuning w Anglii. Nie publikuje jeszcze pelnej nazwy firmy poniewaz wybieram sie do nich w najblizsza sobote i zobaczymy czy da sie cos z tym zrobic. Auto bylo mierzone na hamowni i wyszlo 210ps. Samochod zapina niemilosiernie ale ten dym jest nie do zaakceptowania. Takze w najblizsza sobote maja mi wgrac normalny program (powinno byc wtedy okolo 200ps) i zobaczymy czy bedzie dalej batory czy nie. Powiem tyle ze na fabrycznym programie (163ps) nawet na max butowaniu nie ma najmiejszego dymka.
Dolot sprawdzilem na oko i wyglada dobrze niestety nie posiadam garazu i nie moglem go rozebrac na czesci i sprawdzic czy nie ma tam jakiejs dziurki. Mimo wszystko bardzo dziekuje wszystkim za porady. -------------------- Piotr
Volvo S60 D5 SE powered by Rica |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 February 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Daj znać co będzie dalej i jak sie uda to wrzuć wykres z hamowni. Robiłeś jakieś pomiary na 400m albo do 100km/h ? Sam przymierzam się do zmiany softu u siebie więc jestem bardzo ciekawy efektów
-------------------- BMW qp - 4 SALE & S60 D5 & Stilo HWDP
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 March 2004 Skąd: Ostrowiec ![]() |
Nie dalej jak 4 dni temu miałem okazję spotkać Volvo S40 z późnych lat dziewięćdziesiątych z naklejką na błotniku "Powered by Rica" nie wiedziałem co to za firma i o co chodzi z tą naklejką ale uwagę moją skupiło to że S40-ka kopciła jak zepsuty stefan batory. Gęstość i kolor dymu świadczył o tym że tuner naprawdę dał ciała i to na maxa w porównaniu do tej S-ki kopcące TDi z wyścigów na 1/4 mili to są eko-diesle
Wiec coś w tym musi być ze ta firma robi jakies pseudoprogramy. Piotar daj znać czy korekta softu coś poprawiła -------------------- Pozdrawiam
Michał Hiszpańska mucha na gnój by [url=http://www.compsport.pl/:248cg0nx]CompSport&Grundler MotorSport[/url:248cg0nx] [url=http://www.doubleb.pl/:248cg0nx]Warto też zajrzeć do DoubleB[/url:248cg0nx]=>najszybsze VP37 w PL ASZ=>ARL++ |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 June 2005 Skąd: Warszawa - East Side ![]() |
Pojedź do servisu żeby ci węże do doładowania sprawdzili. Pozatym 210km na jakiej skrzyni bo mam nadzieje że nie na auto...
-------------------- pzdr T.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
moim zdaniem kopci, bo masz za mocny program, 210 KM to troche duzo na takie Volvo, to sie nie dziwie ze kopci...
po drugie w lecie przy takich temperaturach autko zawsze bedzie wiecej kopcic... dziwie sie, ze sprzeglo wytrzymuje 460Nm, bo w volvo to nie niestety mocnego sprzegla, wiec wgraj lepiej cos slabszego i bardziej bezpiecznego -------------------- 730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl www.ventumair.eu - Szkola Pilotow |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 16 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja sie zastanwiam, ze Angolom zawsze takie optymistyczne moce na tych hamowniach wychodza...???
Czy 210PS i 460Nm jest w ogole do uzyskania w polskich warunkach? -------------------- Skoda Octavia Combi RS TDI
Powered by Master's |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: wroclaw ![]() |
to że kopci to normalna sprawa przy wysilonym programie.Pomysl zeby uzyskac taki przyrost mocy musieli dozucić sporo "koksu". A zwlaszcza że teraz jest gorąco i poprostu nie dopala wszystkiego. I nie masz się co na tunera złościc bo jeśli wgrasz słabszy program to będzie kopcił mniej. Co do dziwnej pracy silnika to przypuszczam że masz kosmicznie wysoki moment już od dołu. Czy ta dziwna praca to drgania przy mocniejszym depnięciu z niskich obrotów?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 02 July 2005 Skąd: London ![]() |
Moze w Polsce goraco ale w Anglii niestety nie - temp zewnetrzna okolo 15-20C a pomiar na hamowni byl robiony w temperaturze 22C.
Dziwna praca silnika objawia sie tylko przy mocny wcisnieciu na pedal gazu w okolicach 1500-3000obr/min i nie ma zadnych drgan tylko jakis dziwny dzwiek dochodzi z komory silnika. Po przekroczeniu 3000 obr/min dzwiek wraca do normy. Przy lekkim wciskaniu wszystko jest ok. Auto oczywiscie ma skrzynie manualna. W sobote bedzie nowy soft wiec zobaczymy. Poza tym postaram sie zmierzyc Gtechem czasy do 100km/h przed i po wgraniu nowego softu. -------------------- Piotr
Volvo S60 D5 SE powered by Rica |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Jestem prawie pewny, że ten dziwny dzwiek to sprężarka pompujaca na granicach swojej wytrzymałości
Obnz cisnienie doładowania w tym zakresie obrotów, a dodaj troche cisnienia na górze obrotów, przetsanie dymić a dzwięki powinny zniknąc |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 02 July 2005 Skąd: London ![]() |
Wczoraj zostal zaladowany nowy program i auto chodzi teraz jak zegarek (zadnych podejrzanyc dzwiekow i zadnego dymu). Program powinien dac jakies 190-200PS, nie wiem ile jest naprawde bo nie mialem okazji zmierzyc jeszcze na hamowni.
Zuzycie paliwa przy normalnej jezdzie zmniejszylo sie troche. Sprawdzilem natomiast auto Gtechem RR (pomiar wykonany w 2 osoby na pokladzie + graty w bagazniku) i oto wyniki: 0-100 okolo 8.1s (najlepszy czas 7.7) 0-140 okolo 14s 0-200 okolo 26s 0-400m 15.42 (najlepszy czas) -------------------- Piotr
Volvo S60 D5 SE powered by Rica |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 February 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
we wtorek zajrzę do Master'sa - ciekawe co wyduszą z mojego
-------------------- BMW qp - 4 SALE & S60 D5 & Stilo HWDP
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 29 March 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Hys":3rhyjs58) we wtorek zajrzę do Master'sa - ciekawe co wyduszą z mojego
Powiedz, żeby Ci zrobił wyścigowy setup taki jak mi robil do xc70! Często lecą rury dolotowe i to bya wada fabryczna tych silników.... Czy te rury takie powywijane od strony chłodnicy masz zbrojone piotar? Bo jak nie to musisz na nie uważać! Imo nie dziwię się, że słychac dziwne dźwięki i bator jest za furakiem z takim momentem! -------------------- RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D
Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... ['] |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
hmmmm, 15.42s na 400m, ciekawy czas. jak sie scigalem z takim S60D powered by VTG, to dostawal na 400m, a ja mam oficjalny czas 15.99 ET, a na Gtechu 15.7...
-------------------- 730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl www.ventumair.eu - Szkola Pilotow |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 03:17 |