Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Polonez Caro m102 automat, edukacyjny projekt szkolnych warsztatów
Pietrek.L
post Wed, 05 Feb 2014 - 22:28
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Umieszczono za pozwoleniem Czuczu.

Nie jestem właścicielem ani wykonawcą projektu.

Zostałem poproszony o zaciągnięci fachowej wiedzy.

Nie jest to wyścigówka, bokolot albo inne cudo, będzie sie to poruszać tylko dookoła warsztatów szkolnych i służyć uczniom do edukacji.

Jest to Polonez Caro z dość nietypowym swapem (m102 Mercedesa w automacie).

Silnik jest zamocowany w nadwoziu i jest podłączony z zespółem napędowym.
Jednak przy pracach wystąpił problem z układem paliwowym. Jest tam rozszabrowany ke jetronic.
Grupa, która realizuje ten projekt chce użyć gaźnika, ja zaproponwałem postawić to na digifancie z VW (jest wieniec czujnika położenia wału), ewentialnie mamy w szkole mechatroników, którzy mogli, by wykonac ECU od podstaw (jak w poldku Świętego).

Bardzo istotne jest by zrealizować to najmnieszymi kosztami (budrzet szkolny).

Proszę o rady:
* jak dobrać ecu i komponenty (wtryski, przepływki, pompy, etc.)
*ewentualnie jaki gaźnik, dysze, itd.
*co ze sterownikiem do tej skrzyni jak emulować sygnały i jakie (skrzynia automat mietka z silnika m102 2.0 8v)

naforum.zapodaj.net/1d6ecc84136e.jpg.html
naforum.zapodaj.net/ef6dd055eab5.jpg.html
naforum.zapodaj.net/e387f12eb34b.jpg.html


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 05 Feb 2014 - 22:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
santacruz
post Thu, 06 Feb 2014 - 02:36
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: oslo





jaki jest cel tej zabawy

maks komplikacji (nauki) czy jak najtaniej i najszybciej przywrocic poldka do zycia ??


--------------------
2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg
hvitlok.no
macademy.no
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Thu, 06 Feb 2014 - 05:07
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Nauka, ale w miare tanio. Samochód wyrejestrowany i nie porusza sie po drogach publicznych.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 06 Feb 2014 - 08:28
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ecumastera w trybie fi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 06 Feb 2014 - 17:18
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Szczeże?? najbardziej edukacyjne i najprościej dowalić EMU... Czemu? Bo gaźniki difant i inne stare skamieliny w żaden sposób nie są edukacyjne poza tym że otworzymy maskę przed grupa 20 osób walniemy monolog co i jak zamkniemy maskę i podłączymy analizator w wydech ot tyle... A mając EMU silnikowi można zmieniać wszystkie parametry jakie tylko chcemy a to połączone z hamownią podwoziową pokazuje wszelakie zależności a nie humory gaźników.... koszt 2tyś za EMU wcale nie jest wielki jeśli po pierwsze ujmiemy ze zostanie zakupione na fakturę na uczelnie czyli 1600zł netto pln a pod drugie nie wierze ze Jadzwin w ramach reklamy na rzeczonym poldku nie przekaże urządzenia po niższej cenie lub tez po kosztach produkcji w końcu na nim będą się uczyć potencjalni nabywcy... Kwestia jest tylko ze potrzeba osoby która zna bezpośrednio odpowiednie osoby i potrafi odpowiednio skręcić gadkę.... Zresztą pamiętam że pipin kiedyś pisał ze odpalali honde 25ccm do shell eco maraton...

Ewentualnie w sumie można by odpalić po kosztach MS"a... reszta pozostaje tak samo;p


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Thu, 06 Feb 2014 - 19:17
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





MS fajna sprawa. Ale nie mamy hamowni i kogos obytego w ecu. To nie studia, tylko technikum i zawodówka im prościej tym lepiej.


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 06 Feb 2014 - 19:25
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(mihas66 @ Thu, 06 Feb 2014 - 19:18) *
Szczeże?? najbardziej edukacyjne i najprościej dowalić EMU... Czemu? Bo gaźniki difant i inne stare skamieliny w żaden sposób nie są edukacyjne poza tym że otworzymy maskę przed grupa 20 osób walniemy monolog co i jak zamkniemy maskę i podłączymy analizator w wydech ot tyle... A mając EMU silnikowi można zmieniać wszystkie parametry jakie tylko chcemy a to połączone z hamownią podwoziową pokazuje wszelakie zależności a nie humory gaźników.... koszt 2tyś za EMU wcale nie jest wielki jeśli po pierwsze ujmiemy ze zostanie zakupione na fakturę na uczelnie czyli 1600zł netto pln a pod drugie nie wierze ze Jadzwin w ramach reklamy na rzeczonym poldku nie przekaże urządzenia po niższej cenie lub tez po kosztach produkcji w końcu na nim będą się uczyć potencjalni nabywcy... Kwestia jest tylko ze potrzeba osoby która zna bezpośrednio odpowiednie osoby i potrafi odpowiednio skręcić gadkę.... Zresztą pamiętam że pipin kiedyś pisał ze odpalali honde 25ccm do shell eco maraton...

Ewentualnie w sumie można by odpalić po kosztach MS"a... reszta pozostaje tak samo;p


Ano, EMU jest spoko do takich rzeczy. Jadźwin mocno wspiera PW, teraz już formuła student, shell eco marathon i uczelniany lotus 7 latają na EMU na SiMR'ze. Kapitalna zabawka dla ludzi, którzy się dopiero uczą, bo instrukcja przejrzysta, ogrom wiedzy tutaj na forum i Kuba zawsze jest skory do pomocy.
Niestety, to są koszty. Szkoła zapewne ma środki, które może na takie rzeczy przeznaczyć, ew. ściepa wśród uczniaków, zapewne też rodzice kilka złotych mogą dorzucić. No generalnie możliwości jest sporo - przez kilka lat w kołach naukowych na pw pozyskałem z ekipą ponad 100 kpln na różne dziwne projekty, nie tylko od pw, ale też od firm nie związanych z uczelnią. Kwestia rozliczania sponsoringu, ale wszystko jest do obejścia smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamac
post Sat, 08 Feb 2014 - 09:26
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 22 October 2008





Pomijając, Kwestie edukacyjne można zaadoptować gaźnik z innego mercedesa z takim silnikiem fabrycznie wyposażonym w taki układ zasilania. A jeśli po kosztach iść dalej w wtryski To tak jak koledzy tutaj: http://mb201-124.eu/topic/9522-w124-wtrysk...zny-zamiast-ke/ Sam chciałem w to iść mając 124...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Sat, 08 Feb 2014 - 11:43
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





no to zbudujcie ecu od podstaw jak MS lub EMU wam za drogo... cos pisales o tym powyzej. Najdluzsza i najbardziej edukacyjna droga. wiekszosc czesci da sie zaadoptowac z odpowiednikow silnikowych na wtrysku elektronicznym. jak zrobicie w kompie jak w emu sterownik szerokopasmowki i egt to macie juz meeeega tanio. zrobcie sterownik na mapsensorze to nie potrzebujecie przeplywki.

Skrzynia nie potrzebuje sterownika, sterowana jest linka i podcisnieniami jak jest 4ro biegowa.

Najprosciej: kupcie uzywany kejetronic u Pani Violi w Radomiu i zamontujcie plug&play.

pozdro


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sat, 08 Feb 2014 - 16:46
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





kubeq dzięki o to mi chodziło


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:52