Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Odcięcie zapłonu
Zun
post Fri, 19 Mar 2010 - 20:43
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





Dzisiaj podczas testów wyszła pewna niedogodność . Wcześniej nie było problemu , przy 7000 obr odcinalo. Teraz jak skonczylem wstepnie zestrajac silnik okazalo sie ze silnik wkreca sie powyzej 8000 , ile wiecej to nie wiem - bo obrotomierz jest do 8000. Jak zrobic odciecie zaplonu , najlepiej regulowane , ma ktos jakis pomysl ?


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Mar 2010 - 20:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Fri, 19 Mar 2010 - 20:44
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jakie auto i czym strojone ?

Pozdrowienia
Jadzwin
CYTAT(Zun @ Fri, 19 Mar 2010 - 21:43) *
Dzisiaj podczas testów wyszła pewna niedogodność . Wcześniej nie było problemu , przy 7000 obr odcinalo. Teraz jak skonczylem wstepnie zestrajac silnik okazalo sie ze silnik wkreca sie powyzej 8000 , ile wiecej to nie wiem - bo obrotomierz jest do 8000. Jak zrobic odciecie zaplonu , najlepiej regulowane , ma ktos jakis pomysl ?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Fri, 19 Mar 2010 - 21:08
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





1.3 na gaźniku , zasilane gazem , zapłon na kopułce. Zawsze wydawało mi się , że ma odcięcie , po zamontowaniu turbiny odcięcie znikło.


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 19 Mar 2010 - 21:26
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





E nie ma elektroniki smile.gif To sie nie znam smile.gif
Jakby dolozyc jakas elektronike to mozna by sterowac zasilaniem cewki zaplonowej....
Powyzej pewnych obrotow ja odlaczac..

Jadzwin


CYTAT(Zun @ Fri, 19 Mar 2010 - 22:08) *
1.3 na gaźniku , zasilane gazem , zapłon na kopułce. Zawsze wydawało mi się , że ma odcięcie , po zamontowaniu turbiny odcięcie znikło.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Fri, 19 Mar 2010 - 22:22
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(Zun @ Fri, 19 Mar 2010 - 20:43) *
Dzisiaj podczas testów wyszła pewna niedogodność . Wcześniej nie było problemu , przy 7000 obr odcinalo. Teraz jak skonczylem wstepnie zestrajac silnik okazalo sie ze silnik wkreca sie powyzej 8000 , ile wiecej to nie wiem - bo obrotomierz jest do 8000. Jak zrobic odciecie zaplonu , najlepiej regulowane , ma ktos jakis pomysl ?


Widziałem kiedyś palec rozdzielacza z wbudowanym wyłącznikiem bezwładnościowym.Robiła się szpara przy zadanych obrotach.Był montowany w wózku widłowym Linde z LPG.Poszperaj w necie ,może coś takiego znajdziesz.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Fri, 19 Mar 2010 - 22:31
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Eeee, ale po co ci odcinka? Nie wiesz kiedy przestać?


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Fri, 19 Mar 2010 - 22:44
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





http://www.youtube.com/watch?v=qyjR0Uha2dA&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=6T53wOHNxAA&feature=fvsr
Jak zauważysz takie podjazdy robi się na odcięciu , nie ma niestety innej metody , czasem idziesz na tym odcięciu przez długą chwilę szukając trakcji , ruszając kołami na lewo i prawo.


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Fri, 19 Mar 2010 - 22:57
Post #8


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Najprościej chyba będzie bez specjalnej znajomości elektroniki założyć shiftlight tylko zamiast lapki dać przekaźnik czy tranzystor który odetnie iskrę. rolleyes.gif Są też specjalne rev limitery do kupienia np. omex.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 19 Mar 2010 - 22:59
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





W starych audikach z mechanicznym wtryskiem odcinka byla realizowana przez przekaznik pompy paliwa. Zliczal on impulsy z cewki i rozwieral zasilanie na pompe gdy wartosz osiagnela odpowiedni poziom. Byly inne przekazniki dla aut z silnikiem 4 i 5 cylidnrowym. Mozna by zastosowac taki przekaznik, z tym ze rozlaczalby + na cewke np.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Fri, 19 Mar 2010 - 23:01
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





CYTAT(LuiG @ Fri, 19 Mar 2010 - 22:57) *
Najprościej chyba będzie bez specjalnej znajomości elektroniki założyć shiftlight tylko zamiast lapki dać przekaźnik czy tranzystor który odetnie iskrę. rolleyes.gif Są też specjalne rev limitery do kupienia np. omex.


Genialne w swej prostocie wink.gif / Jak ktos zna jeszcze prostszy sposób to niech dawa , ale ten tez jest w deche. A jak dziala shiftlight i ogolnie obrotomierz - mierzy chyba czestotliwosc impulsow prawda ? Elektronik amator chyba powinien sobie z tym poradzic ?


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 19 Mar 2010 - 23:05
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Na tej samej zasadzie dziala przekaznik z audi. Liczy impulsy i sie rozwiera. I nie potrzeba shiftlighta wink.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 19 Mar 2010 - 23:20
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Albo wychacz gdzies tanio DET2 smile.gif
I sobie na wyjsciu parametrycznym zrobisz.....



CYTAT(guzior @ Sat, 20 Mar 2010 - 00:05) *
Na tej samej zasadzie dziala przekaznik z audi. Liczy impulsy i sie rozwiera. I nie potrzeba shiftlighta wink.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 20 Mar 2010 - 00:49
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





w starych betach była odcinka na palcu rozdzielacza.
mozna ja było doregulować zmiekczajac lub utrwardzając spręzyne na końcu której był styk masujacy iskrę.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Sat, 20 Mar 2010 - 08:32
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





CYTAT(guzior @ Fri, 19 Mar 2010 - 23:05) *
Na tej samej zasadzie dziala przekaznik z audi. Liczy impulsy i sie rozwiera. I nie potrzeba shiftlighta wink.gif


Dałoby się to zaadoptować do innego auta ? To jakiś zewnętrzny przekaźnik ?


CYTAT(Jadzwin @ Fri, 19 Mar 2010 - 23:20) *
Albo wychacz gdzies tanio DET2 smile.gif
I sobie na wyjsciu parametrycznym zrobisz.....


Co to znaczy tanio ?


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 20 Mar 2010 - 09:29
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Dałoby się to zaadoptować do innego auta ? To jakiś zewnętrzny przekaźnik ?

Tak. Jest to zupelnie zewnetrzny przekaznik. Mam taki od silnika 5 cyl.

CYTAT
Check you have the right fuel pump relay. 321 906 059F for the KV, HY and JT
engines, and for the DZ and MU up to F-220 000. Thereafter 443 907 385G for
the DZ and MU.

CYTAT
The rpm limiter is in the relay -
a 4-cylinder relay sees the pulses from a 5-cylinder engine and thinks
the engine is turning 20% faster than it really is. So it cuts at
4800rpm thinking it's 6000rpm.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Sat, 20 Mar 2010 - 09:34
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





Jak sie fachowo taki przekaźnik nazywa i przy ilu odcina.


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 20 Mar 2010 - 10:05
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





To jest przekaznik pompy paliwa.
Ten od 4 cylindorwca bedzie mial odcinke na ~6000, jak zalozysz taki od 5cyl (gdzies taki mi sie wala w garazu - moge ci wyslac za pokrycie kosztow wysylki) - w okolicach 8000.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Sat, 20 Mar 2010 - 10:25
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





Ale założę przekaźnik z 5 cylindrowca do 4 cylindrowca ? Jak tak to chętnie bym go od Ciebie odkupił


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sat, 20 Mar 2010 - 10:35
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Zalozysz. On liczy tylko zaplony. Po prostu bedzie potrzebowal wiecej impulsow zeby odciac, dlatego odcinki nie bedzie na 6500 jak to jest w 5cyl tylko troche ponad 8000. Jak go tylko znajde, to puszcze Ci po kosztach wysylki - u mnie tylko lezy i zawala.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Sat, 20 Mar 2010 - 11:08
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





8125 wg obliczen - lepsze to niz nic wink.gif


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 29 April 2025 - 09:27