![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 January 2019 Skąd: Mazowieckie/Świętokrzyskie ![]() |
Cześć,
ponieważ zaczyna mi się ślizgać sprzęgło, a skrzynia już jakiś czas wydaje dziwne dźwięki, zamierzam wymienić sprzęgło razem ze skrzynią. Aktualnie na 5biegu przy 3000rpm mam około 140km/h(z obliczeń 136km/h) 3500rpm (156km/h 4000rpm). Przeglądałem dużo wątków, najczęściej jednak jak ktoś chce lub montuje skrzynie 6b(na początku też chciałem tak zrobić, ale to za dużo rzeczy do wymiany). Jak są tematy o 5b diesel to są informacje lub zapytania o moce 300KM+, wtedy polecają wszyscy długie KBL lub GGU. Moja octavia jest seryjna, ze względu na to, że zależy mi na niezawodności samochodu zastanawiałem się jedynie nad programem(czyli chyba 200-210KM) żeby zniwelować straty przy zmianie skrzyni. Jeśli chodzi o dwumas zamierzam sprawdzić w jakim stanie jest aktualny i albo zostawić albo tak jak wyczytałem zamontować koło z g60 plus sprzęgło z VR6(nie wiem jeszcze jak tutaj z średnicami). Z tego co wyczytałem, jeśli nie te 2 długie skrzynie z diesla, to powinienem szukać skrzyni 1.9tdi golf mk4. Głównym źródłem informacji o skrzyniach była dla mnie strona. W dziale octavii skrzynia EHA jest w skrzyniach 02j i ma podaną średnice Drive shaft flange (Kołnierz wału napędowego) 108mm. Na tej stronie, z tą średnicą i skrzynię dłuższa od mojej znalazłem 3grupy(ze względu na przełożenia): Moja EHA główne 3,647 I 3,300 II 1,944 III 1,308 IV 1,034 V 0,838 Grupa I (najmniejsza zmiana rmp do km/h)EWW FBY (2.8 ltr. - 130 kW Golf 1998 ▸|Bora 1999 ▸)(niestety nie znalazłem takich na allegro główne 3,389 I 3,625 II 2,071 III 1,474 IV 1,038 V 0,844 Grupa II ENJ (1.8 ltr. - 110 kW Golf 1998 ▸|Bora 1999 ▸) główne 3,158 I 3,300 II 1,944 III 1,308 IV 1,029 V 0,837 Grupa III EBF EGS(1.9 ltr. - 81 kW Turbo Diesel) EUH (1.9 ltr. - 74 kW Turbo Diesel) główne 3,389 I 3,778 II 2,063 III 1,348 IV 0,967 V 0,769 Prędkości dla kół 205/55r16 Moja 2000rpm I 20 II 34 III 50 IV 63 V 78 3000rpm I 30 II 50 III 75 IV 95 V 117 4000rpm I 40 II 67 III 100 IV 126 V 156 6000rpm I 59 II 101 III 150 IV 190 V 234 Grupa I 2000rpm I 19 II 34 III 48 IV 68 V 83 3000rpm I 29 II 51 III 72 IV 102 V 125 4000rpm I 39 II 68 III 95 IV 135 V 167 6000rpm I 58 II 102 III 143 IV 203 V 250 Grupa II 2000rpm I 23 II 39 III 58 IV 73 V 90 3000rpm I 34 II 58 III 87 IV 110 V 135 4000rpm I 46 II 78 III 115 IV 147 V 180 6000rpm I 69 II 116 III 173 IV 220 V 270 Grupa III 2000rpm I 19 II 34 III 52 IV 73 V 91 3000rpm I 28 II 51 III 78 IV 109 V 137 4000rpm I 37 II 68 III 104 IV 145 V 183 6000rpm I 56 II 102 III 156 IV 218 V 274 Według tamtej strony skrzynie te różnią się średnicą clutch disc diameter(tarcza sprzęgła). Głównie chodzi mi o 3000rpm i najbardziej pasowałby skrzynie GGU(162km/h) i KBL(169km/h), nie wpisywałem ich w zestawienie ponieważ silnik przy takiej mocy nie da rady uciągnąć takich skrzyń. Z tabelek Grupa I najmniej mi odpowiada, Grupa II i III już fajnie wyglądają przy 3000rpm prawie 140km/h. Wiem że zbyt duża prędkość przy zbyt małych obrotach będzie bardzo niezdrowa, a nawet niebezpieczna dla silnika(w innym wątku pisane było o panewkach itd). I tu pojawiają się główne pytania do osób które mają doświadczenia z takimi zmianami: 1. Czy te skrzynie które opisałem będą bezpieczne dla silnika i czy silnik da rade? 2. Jakie dane skrzyni muszę jeszcze sprawdzić żeby pasowała do Octavii? 3. Może jest ktoś kto robił takie coś na seryjnym silniku i wie dokładnie co i jak? 4. Czy przy takiej wymianie coś jeszcze muszę wymieniać? 5. Czy średnica Drive shaft flange (Kołnierz wału napędowego) musi być 108mm i czy średnice clutch disc diameter(tarcza sprzęgła) mogą być różne? Trochę długi post się zrobił. ale mam nadzieje że jest czytelny. Z góry dzięki za pomoc Stanisław |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Skrzynia z diesla do seryjnego 1.8t bedzie za dluga, jazda jest bardziej męcząca niz teraz, trzeba czesto redukowac bo nie ma tej elastycznosci. Flansze przy skrzyni sa odkrecane wiec w razie W mozesz je podmienic na swoje. Skrzynie z 2.8ltr nie pasuja do 1.8ltr. Jezeli duzo jezdzisz trasy mozesz zalozyc sam 5 bieg z diesla, ale trzeba sie wtedy przyzwyczaic do tego bo na poczatku jest dziwnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 January 2019 Skąd: Mazowieckie/Świętokrzyskie ![]() |
Dzięki za odpowiedź,
mam w rodzinie samochód który ma tak przerobiony 5 bieg i chciałem tego uniknąć właśnie przez zmianę skrzyni bo denerwowała mnie jazda z taką różnicą miedzy 4-tym a 5-tym biegiem. Rozumiem że ta skrzynia ENJ z 1.8 golfa też będzie taka męcząca ze względu na te redukcje? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Ta ENJ wg predkosci na poszczegolnych obrotach to sie mocno dluga wydaje, powiedzialbym nawet ze to od diesla nie od benzyny. Na pewno nic nie pomieszales przy przepisywaniu?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 January 2019 Skąd: Mazowieckie/Świętokrzyskie ![]() |
Sprawdziłem na stronie z której korzystałem w dziale A3 i Octavi ta ENJ ma inne przełożenia a w golfie inne więc pewnie jest tam błąd.
Przeglądając a3 i octavia znalazłem jeszcze skrzynie CZL oprócz jedynki jest minimalnie krótsza od "grupy 3" CZL 1.9 ltr./66 kW TDI 3,647 I 3,3 II 1,944 III 1,308 IV 0,917 V 0,717 2000rpm I 20 II 34 III 50 IV 71 V 91 3000rpm I 30 II 50 III 75 IV 107 V 137 4000rpm I 40 II 67 III 100 IV 142 V 182 6000rpm I 59 II 101 III 150 IV 214 V 273 Grupa III 2000rpm I 19 II 34 III 52 IV 73 V 91 3000rpm I 28 II 51 III 78 IV 109 V 137 4000rpm I 37 II 68 III 104 IV 145 V 183 6000rpm I 56 II 102 III 156 IV 218 V 274 W pierwszej odpowiedzi z częstym redukowaniem biegów chodzi o to, że z takimi skrzyniami samochód nie będzie miał siły żeby jechać z niższych obrotów? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Tak, moje odczucie bylo takie jakby z 50km autu ubylo przy skrxyni diesla w benzynie, dlatego odradzam.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 January 2019 Skąd: Mazowieckie/Świętokrzyskie ![]() |
Dzięki za odpowiedź,
to już dopytam: pamiętasz może jaki silnik miałeś i czy moc była seryjna? Która to skrzynia była? Na koniec wróciłeś do zwykłej skrzyni z dłuższym 5-tym biegiem? Z góry dzięki |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Ja mialem 350km i to bylo za malo dla skrzyni diesla. Teraz mam krotka z benzyny.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:52 |