![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Witam,
Czy zna ktoś różnice pomiędzy wersją silnika 328i N20 a 328i N26 SULEV? (chodzi o Super Ultra niską emisję). Oba mają 180kW czyli te 245 KM jest. W ETK niektóre części różnią się numerami - jak to jest w rzeczywistości? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
A co SULEV-y robią na racingforum?
![]() Specs of the M56 engine HC block in the air intake system: Hydrocarbon escape via the intake system is prevented due to the use of an additional carbon filter incorporated in the air filter housing and a "closed" throttle valve actuator. Fuel system components: All metal fuel system components (fuel rail, injectors, tank ventilation valve, etc.) are made of stainless steel and are fastened together using coupling type connectors. Fuel tank and tank ventilation system: The fuel tank, tank filler neck and evaporative canister are made of stainless steel. Both the fuel pump and fuel filter are completely sealed inside the gas tank and require a complete replacement of the gas tank if either the fuel pump or filter fail. Crankcase ventilation system: The crankcase ventilation valve is incorporated in the aluminum cylinder head cover. System components used to achieve SULEV tailpipe emission requirements: Dual down stream catalytic converters "Warm up" catalytic converters – high cell density technology Upstream oxygen sensors – wide band technology Pistons – only 3mm fire land VANOS – set to fixed position during start up for improved engine start New style fuel injectors–4 hole design (5 bar fuel pressure) Secondary air system with secondary air mass flow sensor used for improved monitoring of secondary air flow. In addition SULEV models also incorporate a "Direct Ozone Reduction System". The external heat exchange surfaces of the radiator are coated with a catalyst which reduces the ozone in the ambient air drawn through the radiator. Najbardziej kłuje w oczy ta część: Pistons – only 3mm fire land. Pewnie zatopili w nich stalowe wzmocnienia półek jak w tłokach diesli. Wg. mnie samo alu by się poddało. Podejrzewam ECOFORM lub nawet EVOTEC od Mahle. Bibliografia: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M56 http://www.cn.mahle.com/MAHLE_China/en/Pro...asoline-engines |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 07 January 2004 Skąd: wawa ![]() |
Silnik N26 dzieli okolo 95% podzespolow z N20.
Jak sam wspomniales zmiany maja na celu redukcje emisji spalin. 1. Zawor regulacji cisnienia na pokrywie zaworow jest z nia zintegrowany w przeciwnienstwie do N20 gdzie wystepuje jako wymienny element. 2. Dodatkowy filtr HC w Airbox'e (niewymienny oddzielnie) 3. Elektryczny aktuator turbosprezarki, taki sam jak stosowany w N20 od lipca 2012. 4. Wtryskiwacze takie same jak w N20 i N55, ale "recznie wybrane" sposrod juz przetestowanych, tak aby parametr zwany "leakage" byl <0.5mm3/min przy 20MPa 5. Inny software, majacy na celu szybsze podgrzanie katalizatora itd. Samo DME powinno byc takie samo jak to w N20 od lipca 2012. 6. Zmodyfikowana pompa paliwa (takie samo cisninie jak N20 ), wzmocnione przewody paliwowe, zmienione polaczenie przewodu paliwowego ze zbiornikiem paliwa. Wszystkie te zmiany maja na celu zminimalizowanie wewnetrznych utrat/wyciekow paliwa. 7. Zmieniony pierwszy katalizator. Dwuelementowy 900cpsi/600cpsi, a w N20 jest to 600/400. 8. Dodatkowy maly katalizator w dalszej czesci ukladu wydechowego (nie monitorowany przez sondy) 9.I taka ciekawostka. Chlodnica pokryta substancja zwana "PremAir" majaca na celu zamiane ozonu w tlen. Krotko mowiac jezdzac po miescie filtrujesz sobie i innym powietrze ![]() 10. Wiecej nie wiem. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ogromne dzięki za info - o takie coś mi chodziło !
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
I taki szczegół dotyczący Twojego tytułu tematu - tam nie ma bi-turbo (twin turbo). Jest jedna turbina z twin scroll co BMW oznacza twin power. Turbosprężarka jest jedna.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Dzięki, my bad
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:00 |