![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Chciałbym zapytać doświadczonych kolegów, po co jest tzw luzowanie śrub przy dokręcaniu głowicy.
W zależności od producenta uszczelki, zauważyłem zależność: Elring podaje: dociągnąć 45Nm ->dociągnąć 100Nm -> poluzować wszystkie dociągnąć 40Nm -> dociągnąć kąt 90^ -> dociągnąć kąt 90^ Victor Reinz podaje: dociągnąć 40Nm -> dociągnąć kąt 90^ -> dociągnąć kąt 90^ Ajusa podaje: dociągnąć 25Nm -> dociągnąć 50Nm -> dociągnąć 100Nm -> odkręcić kąt 180^ -> dociągnąć 40Nm -> dociągnąć kąt 90^ -> dociągnąć kąt 90^ Chciałbym zapytać po co jest te dociągnięcie i poluzowanie tych śrub, co to ma na celu? Uszczelka jest metalowa, oglądałem fizycznie (miałem w ręku) obydwu producentów (victor i elring) nie różnią się praktycznie niczym. W końcu kupiłem oryginał nissana i zastanawiam się którym sposobem dokręcić ? Silnik to jednostka nissana ZD3 (czyli na bazie ZD30 z patrola), znane problemy z pękającymi głowicami lub wypalającymi się uszczelkami pod głowicą. Siedzi to akurat w renault master. Głowica zrobiona kompleksowo, blok sprawdzony i nie chciałbym dać ciała przy składaniu. Pytam dlatego o te wstępne dokręcanie, bo ten moment 100Nm to dużo, a stara uszczelka zostawiła na głowicy dosyć duże "wgłębienia". Skłaniam się bardziej do metody Victor Reinz, czyli bez luzowania. Proszę o pomoc ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Chodzi o poprawne ułożenie komponentów. U mnie na żeliwnych głowicach wystarczy śruby dokręcić delikatnie w odpowiedniej kolejności potem powtórzyć używając odpowiedinego momentu. Odczekać 20 minut i dokręcić jeszcze po 90*. Głowice aluminiowe są bardziej plastyczne i tutaj chyba chodzi o redukcję nieprzewidzianych naprężeń. Co do samych uszczelek chyba nie mają wpływu na sposób dokręcania głowic
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Założona, dociągnięta i popuszczona, a następnie znowu dociągana - tak jak mówi instrukcja serwisowa nissana.
Dziękuję za pomoc. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 05:09 |