Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Momenty dokręcania uszczelki pod głowicą (luzowanie)
daroot
post Thu, 12 May 2016 - 09:36
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





Chciałbym zapytać doświadczonych kolegów, po co jest tzw luzowanie śrub przy dokręcaniu głowicy.

W zależności od producenta uszczelki, zauważyłem zależność:

Elring podaje:
dociągnąć 45Nm ->dociągnąć 100Nm -> poluzować wszystkie
dociągnąć 40Nm -> dociągnąć kąt 90^ -> dociągnąć kąt 90^

Victor Reinz podaje:
dociągnąć 40Nm -> dociągnąć kąt 90^ -> dociągnąć kąt 90^

Ajusa podaje:
dociągnąć 25Nm -> dociągnąć 50Nm -> dociągnąć 100Nm -> odkręcić kąt 180^ -> dociągnąć 40Nm -> dociągnąć kąt 90^ -> dociągnąć kąt 90^

Chciałbym zapytać po co jest te dociągnięcie i poluzowanie tych śrub, co to ma na celu?
Uszczelka jest metalowa, oglądałem fizycznie (miałem w ręku) obydwu producentów (victor i elring) nie różnią się praktycznie niczym.

W końcu kupiłem oryginał nissana i zastanawiam się którym sposobem dokręcić ?

Silnik to jednostka nissana ZD3 (czyli na bazie ZD30 z patrola), znane problemy z pękającymi głowicami lub wypalającymi się uszczelkami pod głowicą.
Siedzi to akurat w renault master. Głowica zrobiona kompleksowo, blok sprawdzony i nie chciałbym dać ciała przy składaniu.

Pytam dlatego o te wstępne dokręcanie, bo ten moment 100Nm to dużo, a stara uszczelka zostawiła na głowicy dosyć duże "wgłębienia".
Skłaniam się bardziej do metody Victor Reinz, czyli bez luzowania.

Proszę o pomoc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 May 2016 - 09:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rezor
post Thu, 12 May 2016 - 10:44
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Chodzi o poprawne ułożenie komponentów. U mnie na żeliwnych głowicach wystarczy śruby dokręcić delikatnie w odpowiedniej kolejności potem powtórzyć używając odpowiedinego momentu. Odczekać 20 minut i dokręcić jeszcze po 90*. Głowice aluminiowe są bardziej plastyczne i tutaj chyba chodzi o redukcję nieprzewidzianych naprężeń. Co do samych uszczelek chyba nie mają wpływu na sposób dokręcania głowic


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Wed, 18 May 2016 - 15:02
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





Założona, dociągnięta i popuszczona, a następnie znowu dociągana - tak jak mówi instrukcja serwisowa nissana.
Dziękuję za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 05:09