![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
Cześć
![]() W najbliższym czasie będę miał przyjemność jeździć najnowszym Mercedesem-AMG A45 na różnego rodzaju track dayach i rallysprintach oraz na co dzień. Pomyślałem sobie, że fajnie się będzie tutaj podzielić wrażeniami, więc będę się starał wrzucać informację odnośnie tego jak się auto sprawuje jak jeździ itp. Niedługo napiszę coś więcej o samym aucie, ponieważ zbieram na jego temat coraz więcej informacji m.in. podzielę się pomiarami przyspieszeń z racelogica, rzeczywistą masą auta i jej rozłożeniem, średnim spalaniem, testami różnych opon które będę wykonywał, wrażeniami z jazdy itp. Wczoraj odbyły się pierwsze zawody w których wystartowałem Mercedes-AMG A45- Tor Poznań Track Day. Aura była niełatwa, ponieważ termometr pokazywał 31 stopnie temp. Zewnętrznej. Pomimo upału temperatura oleju nie przekraczała 115-118 stopni co uważam za bardzo dobry wynik- na okrążeniu chłodzącym w moment robiło się 95-100 stopni. Jednak przy 31 stopniach auto na pewno miało jakieś straty mocy, jak chyba każda turbo benzyna w takich warunkach. Hamulce nie miały żadnych kłopotów- seryjne klocki dawały radę w 100%. Auto nie dawało żadnych oznak tego, że tor to nieodpowiednie dla niego środowisko. Opony których używałem to Extremy VR2 R7 225/40/18. Podobnie jak większość semi slików w takich warunkach- na pierwszym okrążeniu gwarantowały najlepsze osiągi, potem trochę zwalniały i zachowywały się stabilnie- nie było mowy o przegrzewaniu się, bądź problemów z miękką ścianką i brakiem feelingu. Pierwsze kółko po wyjeździe było np. o 0,2 s. lepsze od drugiego. Szczęśliwie udało się zająć 1 miejsce w klasie SPORT (samochody seryjne, na drogowych oponach do 400 koni mechanicznych). Czas jaki udało się uzyskać to 1.49.1 – jak do tej pory to chyba najlepszy czas Mercedesa AMG A45 na Torze Poznań oraz chyba najlepszy czas w pełni seryjnego hot hatcha. Ten czas to na pewno nie jest maxiumum możliwości tego samochodu i opony. Wydaje mi się, że przy trochę lepszej jeździe bądź niższej temperaturze taki seryjny Mercedes osiąga bez problemu 1.48.x na oponie z homologacja drogową. Mam dla Was onboard- przepraszam za złe miejsce montażu i jakość, ale kamerę pożyczyłem na szybko przed wyjazdem a kartę pamięci udało się załatwić na 15 minut przed wyjazdem na tor ![]() https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=h014KkLtGFI Z zalet powiem jeszcze, że niezwykle przyjemnie było wyjechać z garażu autem na kołach dojechać na tor, pojeździć, zrobić dobry czas i wrócić na tych samych kołach z klimatyzacją, automatem i tempomatem ![]() Z wad powiem, że gdy zaznało się takiej topowej wyścigowej konstrukcji jak moje srebrne BMW M3 to chciałoby się jechać szybciej po torze ![]() Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do śledzenia tematu oraz mojego: Facebooka www.facebook.com/mikomarczykmotorsport Instagrama www.instagram.com/mikomarczyk Pozdrawiam serdecznie, MikoMarczyk |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
To ja sie tylko dopytam o spec tego AMG, bo jak rozumiem "najnowszy" oznacza polifta 381PS? Jest przednia szpera?
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Mercedes-AMG A45 380KM/1530KG
Fajnie po breloku widać przeciążenia ![]() Miko jak zwykle - wsiadł 4 kółka i bardzo dobry czas... -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zap....asz tymi samochodami
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Szczęśliwie udało się zająć 1 miejsce w klasie SPORT ale Ty masz szczescie, i to zawsze ![]() gratulacje, czułem ze 1:50 peknie... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
ale Ty masz szczescie, i to zawsze ![]() gratulacje, czułem ze 1:50 peknie... Dokładnie, w czepku urodzony ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Kuźwa talent brylantowy a nie fart
![]() -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
widze ze troche skrzynia wybiera nie te biegi co potrzeba. te rekawice to cos ci daja? czy to tylko dla picu?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 December 2012 Skąd: Trójmiasto ![]() |
widze ze troche skrzynia wybiera nie te biegi co potrzeba. te rekawice to cos ci daja? czy to tylko dla picu? Rękawice wg mnie to podstawa, nie masz mokrej kierownicy ![]() Miko gratki czasu ale ja jeszcze ostatniego słowa nie powiedziałem i jak się uda to w tym roku polecę na solidnej gumie ![]() -------------------- Tor Poznań
BMW 320d E90 - 1:40.6 BMW 318is CUP - 1:51.8 Mercedes A45 AMG - 1:52.0 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Rękawice wg mnie to podstawa, nie masz mokrej kierownicy smile.gif za to masz mokre rekawiczki w ktorych wogole nie czuje sie auta ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 December 2012 Skąd: Trójmiasto ![]() |
za to masz mokre rekawiczki w ktorych wogole nie czuje sie auta ![]() No to w takim razie nie wiem w jakich rękawicach jeździłeś ![]() -------------------- Tor Poznań
BMW 320d E90 - 1:40.6 BMW 318is CUP - 1:51.8 Mercedes A45 AMG - 1:52.0 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
A tak mi się wydawało że twarz znajoma, tylko za chiny nie wiedzialem skad.
Gratuluje wyniku, bo warunki byly dosc ciezkie dla sprzetu i opon. Czy ten samochód to jakas forma "audycja zawierała lokowanie produktu"...? Skąd taki wybór w nastepstwie bmw m3? Jakie plany wzgledem samochodu? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 17 October 2009 ![]() |
Ciekawy przejazd. Skrzynia w trybie auto?
-------------------- Racing, competing is part of me. It’s part of my life.
A. Senna _________________ Tor Poznań 1:45.38 |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
widze ze troche skrzynia wybiera nie te biegi co potrzeba. te rekawice to cos ci daja? czy to tylko dla picu? Widac wzrok masz nadprzyrodzony, ciekawe co by sie stalo gdybys widzial te co trzeba.. skrzynia wlasciwe biegi wybiera tylko w lekkim oplu a rekawiczki nie dla picu ma sie tylko w miesnym albo wlasciwie lekkim oplu! Blagam.. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Widac wzrok masz nadprzyrodzony, ciekawe co by sie stalo gdybys widzial te co trzeba.. skrzynia wlasciwe biegi wybiera tylko w lekkim oplu a rekawiczki nie dla picu ma sie tylko w miesnym albo wlasciwie lekkim oplu! Blagam.. Faktem jest, że na tym onboardzie widać parę razy, jak w zakręcie biegi się wachlują w górę i dół. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Czy ten samochód to jakas forma "audycja zawierała lokowanie produktu"...? Też po opisie trochę takie wrażenie odniosłem, że mercedes dał auto, ale poprosił o parę superlatyw na jego temat. Oczywiście nie hejtuję, bo to naturalna kolej rzeczy, że o sponsorze się dobrze należy wypowiadać dla własnego dobra nie mniej jednak jak to zobaczą chłopaki z pod forum AMG to mogą suchej nitki nie zostawić ![]() -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
Cześć Wam
![]() Postaram się odpowiedzieć na pytania. Kras, Samochód to poliftingowa wersja Mercedesa-AMG A45 wyprodukowana ok. 2 miesiące temu. Konfiguracja auta miała na celu stworzyć samochód możliwie lekki seryjnie ze wszystkimi gadżetami, które poprawiają osiągi w zakrętach. Jest lotka z tyłu, która ma poprawić trochę stabilność przy wysokich prędkościach, jest pakiet AMG DYNAMIC PLUS, którego najważniejszym elementem jest szpera z przodu (wydaje mi się, że jest to pierwszy haldex seryjnie produkowany ze szperą z przodu) i regulacja tłumienia amortyzatorów z dwoma trybami- sport i comfort. Rzeczywista masa tego auta z połową baku, bez kierowcy to 1530 kg- nie jest lekko, jednak myśląc o hot hatchu 4x4 musimy się spodziewać takiej masy nawet jeżeli producent podaje inaczej. Dla porównania VW Golf VII R waży 1515 kg. Auto w tej specyfikacji ma wg producenta 381KM i 475NM. Jest to najmocniejszy na świecie seryjnie produkowany silnik z 1 litra pojemności- ok. 190KM z 1 litra. Silnik jest kuty, a ciśnienie doładowania wynosi maksymalnie 1.8 bara. Sprawdziłem jego osiągi na Racelogicu i wyszło: 0-60 km/h 2.0 s. 0-100 km/h 4.1 s. 0-160 km/h 9.6 s. 0-200 km/h 15.6 s. 100-200 km/h 11.5 s. 402 m 12.4 s. z prędkością zejściową 180km/h Wyniki wydają mi się bardzo satysfakcjonujące. Dla porównania VW Golf 6 R 340KM w manualu jest sporo wolniejszy, a najnowsze Porsche 911 991 S PDK 400KM do ok. 150-160 km/h jedzie równo a potem zaczyna dość mocno uciekać. Piwo, Jeżeli chodzi o biegi to tak naprawdę tylko w drugim lewym przerzucił bieg nie potrzebnie- robi to na tyle szybko, że nie była to nie wiadomo jaka strata, ale jednak. Jechałem w trybie automatycznym i sobie redukowałem sam- w trybie manualnym nie było by takiej sytuacji- następnym razem będę próbował. Kierownica w miejscu w którym ją trzymam jest zamszowa- myślę, że w rękawiczkach mniej się zużywa, ręce się tak nie pocą i mam przyzwyczajenia z gokartów czy rajdów, że jeżdżę w rękawiczkach. Bob.dsk, Trzymam kciuki i trzymam za słowa ![]() EssiRS, No warunki nie były łatwe. Zasadniczo wiedziałem, że najlepsze osiągi auta są na pierwszym okrążeniu- silnik ma łatwiej i opony też- 31 stopni to już trochę dużo. Na ten moment mam na tyle wygodną sytuacje, że nie muszę reklamować czegoś co mnie nie przekonuje. W przypadku Mercedesa to A45 zwróciło moją uwagę i ja w swojej głowie po jeździe testowej oceniłem go jako auto naprawdę z potencjałem mając porównanie do innych hot hatchy. Udało mi się nawiązać współpracę z łódzkim dealerem Auto-Studio Mercedes-Benz, ponieważ zrozumieli mój pomysł na pokazania samochodu z dobrej strony na trackdayach i rallysprintach. Jeżeli macie jakieś pytania swoją drogą co do modelu to zapraszam do zadawania, ponieważ w sumie ponad 2 lata zagłębiałem się w jego temat i trochę o nim wiem. Mnie przekonało kilka elementów m.in. takich jak: 1) bardzo mocne auto seryjnie- nie jestem zwolennikiem boxów, chipów itp. w autach używanych na torze 2) 4 lata gwarancji/120 000 km bez wyłączeń związanych z jazdą po torze 3) szpera z przodu 4) dzięki pojemności do 2000 ccm akcyza sprawia, że bliżej mu cenowo do VW Golfa VII R niż do np. Audi RS3 czy BMW M2 5) fakt, że jest to naprawdę jeden z niewielu hot-hatchy, którym jedzie się prosto na tor bez żadnych zmian- nawet nie trzeba zmieniać klocków hamulcowych bo seryjne dają radę. 6) mam nadzieję, że w podchwytliwych warunkach atmosferycznych może być konkurencyjny dla przygotowanych aut do sportu. Salonu Auto-Studio nie rekomenduje tylko dlatego, że z nimi współpracuje, ale również dlatego, że podchodzą liberalnie do spraw serwisowych aut po modyfikacjach i użytkowanych na torze ![]() Jakbyście coś potrzebowali również piszcie do mnie- może będę w stanie pomóc lub doradzić. Podobnie jest w przypadku opon- jeżeli chodzi o semi sliki testowałem różne produkcje i extreme vr2 broni się pod każdym względem merytorycznie, dlatego na nich jeżdżę i szczerze piszę jakie są. Jakbym miał możliwości to z ogromną chęcią zorganizowałbym testy wszystkich intersujących semi slików na torze, jednak większość fajnych konstrukcji typu Michelin Pilot Sport Cup 2, Federal FZ czy Dunlop Direzza kosztują 800-1000 zł za sztukę. A45 to projekt trochę niezależny od tego o czym marzę- nie jest moim celem w motorsporcie jazda hothatchem po trackdayach ![]() Następcą BMW będzie samochód rajdowy. Na ten moment nie wiem jeszcze jaki. OVE, Tak, tryb auto ![]() Jackkpl, gucior, Tak jak napisałem wyżej. Wsumie na onboardzie jest jedna sytuacja gdzie trochę niepotrzebnie przepiął bieg- w drugim lewym zakręcie. Pozatym praca skrzyni super. Ale się rozpisałem ![]() MikoMarczyk +48 602 375 414 www.facebook.com/mikomarczykmotorsport |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 21 June 2003 ![]() |
1:49 na drogowej oponie takim autem robi duże wrażenie.
Podobnie jak brak problemów z temp oleju i seryjnymi hamulcami. Zapisy na prawy na niedzielę już prowadzisz? Będę na torze i chciałbym poczuć gdzie znajdujesz te sekundy. Jesteś ostatecznie zdecydowany na rajdy w PL? Nie próbowałeś zareklamować się sąsiadom zza Odry w torowych seriach? -------------------- 7:39,9
2:35,8 1:37,9 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
Cześć
![]() Napisałem test na temat Mercedesa-AMG A45 po 5000 kilometrów gdzie zwróciłem uwagę na różne aspekty m.in. jazdę torową seryjnym autem. Jest trochę o czasach z Toru Poznań i Łódź oraz dlaczego tego typu auta się psują w mojej opinii. Link do testu ze zdjęciami m.in telemetrii i racelogica: https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsp...104503386253265 Treść: Cześć Wam Po miesiącu jazdy i przejechaniu ponad 5000 kilometrów jestem w stanie powiedzieć coś więcej o aucie jakim jest Mercedes-AMG A45. Do tej relacji z testu utworzyłem album, gdzie będę dodawał zdjęcia z różnych miejsc w Mercedesie- a mam nadzieję, że będzie kilka ciekawych. Postaram się napisać kilka słów o aucie- udzielę informacji dla wszystkich i postaram się spojrzeć na auto z punktu widzenia normalnego użytkownika, jednak nie zabraknie również analizy dość specjalistycznej i najbliższej mojemu sercu czyli jak prowadzi się to auto, jak działają napędy, jaki widzę w nim potencjał. Każde zdanie, które tutaj wypowiem jest w 100% szczere i przedstawię Wam to auto tak jak je widzę. Test podzieliłem tytułami na fragmenty- jeżeli kogoś interesuje tylko jedna część nie musi czytać całości -------------- Co to za auto ? Samochód, który mam przyjemność Wam przedstawić to Mercedes-AMG A45 z 2016 roku. Dla części osób wspomnienie A klasy może wiązać się z dość wywrotnym małym autem wyglądającym jak minivan. Przy projektowaniu trzeciej (aktualnej) generacji Mercedes zrezygnował z tej strategii. Stworzył auto niższe, szersze, które miało przypaść do gustu młodym ludziom w ramach polityki Mercedesa zwiększania udziału w rynku. W mojej opinii auto wygląda naprawdę nieźle- jak się patrzy z boku to trochę tak nagle ścięty tył kontrowersyjnie rzuca się w oczy, a robiąc zdjęcia właśnie ten sam tył wywołuje najwięcej emocji- pewnie dzięki dyfuzorowi, wydechom, spoilerowi i znaczkom AMG ![]() Prezentowane auto to egzemplarz po liftingowy. Lifting w przypadku A45 miał miejsce w połowie 2015 i zmienił kilka elementów, które razem dają odczuwalną różnice. Samochód dostał opcjonalną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi- tzw. szperę. Wydaję mi się, że jest to pierwszy napęd typu haldex z takim systemem. Dzięki temu systemowi auto może próbować oszukiwać naturę i płużyć przodem w mniejszym stopniu. Opisuję to w ten sposób, ponieważ wszystkie auta z dołączanym napędem haldex mają tendencję do podsterowności- innymi słowy zachowują się jak auta przednionapędowe i w momencie skrętu gdy jedziemy za szybko samochód wyjeżdża nam przodem. Dodatkowo, najlepiej widoczne zmiany dotyczą silnika- w przypadku tego auta mamy 381 koni mechanicznych (+21 względem poprzednika) i 475 NM (+25NM). To oznacza, że Mercedes-AMG ma kilka światowych rekordów. Jest najmocniejszym seryjnie produkowanym hothatchem na świecie, a jego moc z 1l wynosi ponad 190 koni mechanicznych- najmocniejszy silnik seryjnie produkowany z litra. To co ucieszy fanów przyspieszenia i wyścigów równoległych- silnik jest seryjnie kuty co oznacza, że jest gotowy na przyjęcie większych mocy- na świecie zdarzają się modyfikację na 450-550 KM. To co dla mnie jest większą ciekawostką, to że Mercedes skrócił skrzynie- między 3 a 7 biegiem. Jak dodamy do tego fakt, że skrzynia jest dwusprzęgłowa i bardzo szybka oznacza to, że auto ma większą chęć do przyspieszania. W ramach ciekawostki powiem jeszcze, że silnik Mercedesa A45 jest składany przez specjalistów AMG Affalterbach zgodnie z zasadą- jedna osoba składa ręcznie cały silnik. To wszystko razem w mojej opinii czyni wersję poliftingową zdecydowanie innym autem pomimo praktycznie takiego samego wyglądu. ----------- Jak się nim jeździ na co dzień ? Świetnie, jednak zależy jak i gdzie ktoś jeździ. Ja mam trochę nietypowy punkt widzenia jako użytkownik Mercedesa E klasy w dieslu. Jest kilka elementów, na które normalny człowiek popukał by się w głowę, ale jak ktoś ma odrobinę serca do motoryzacji to poprawi mu to dzień. Gdy rano odpala się go to obroty wskakują trochę wyżej, a auto harczy tak, że sąsiedzi wiedzą kiedy podjeżdżasz i wyjeżdżasz z domu. Auto w trybie Comfort działa w pełni cywilnie. Jeżeli ktoś się obawia, że taki samochód jest zbyt skrajny czy zbyt szybki to ja mówię, że może być łatwy, intuicyjny i spokojny. Jest system start-stop, tryb żeglowania, skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie i spokojnie, a wydech daje o sobie znać bardzo delikatnie. Jednak poruszając jednym pokrętłem i wybierając tryb Sport+ zawieszenie i układ kierowniczy się utwardzają, wydech zaczyna strzelać, reakcja na gaz jest lepsza, a skrzynia opóźnia zmiany biegów. Jeżeli nie jesteś wprawnym kierowcą to właśnie uruchomiłeś najłatwiejsze z najszybszych aut świata. Napęd na 4 koła, ESP, automatyczna skrzynia i prawie 400 koni sprawią, że bez specjalnych umiejętności jesteś w bezpiecznym aucie, które spod świateł nie ma praktycznie żadnej konkurencji a wszystko dzieje się na tyle przewidywalnie, że niewiele może Ciebie zaskoczyć. Reasumując- moja opinia jest taka, że jest to super auto na co dzień. Jak trzeba to spokojne, jak trzeba to szybsze. Bardzo stabilne przy wysokich i niskich prędkościach. Na autostradzie zadziwiająco ochoczo jedzie szybko prowadząc się bardzo dobrze. Jednak jestem osobą, która często jeździ w trasy po różnych drogach i nie ukrywam, że po przesiadce z limuzyny która paliła np. 6 litrów/100 km spalanie A45 to dla mnie duża bolączka i każdy potencjalny właściciel takiego auta musi o tym pamiętać. W początkowej fazie palił jeden zbiornik paliwa na jeden dzień. Teraz jakby mniej. Zrobiłem dla Was testy spalania: Spokojna jazda w centrum dużego miasta w godzinach szczytu- 11l/100km Jazda 100 km/h- 7.2l/100km Jazda 110 km/h- 8.1l/100km Jazda 120 km/h- 8.9l/100km Jazda 130 km/h- 9.7l/100km Jazda 150 km/h- 11.6l/100km Dynamiczna jazda po mieście- 15-17l/100km Jazda po torze- 30l/100km – tyle pokazuje max. Komputer ![]() Więc jak ktoś jeździ po niemieckich autostradach ok. 180km/h musi liczyć się ze spalaniem na poziomie 14 l/100 km. Wybrałem się do Wieliczki z Łodzi i udało się przejechać 600 kilometrów na jednym baku ze średnim spalaniem 8.8l/100km co w rzeczywistości dało 9 litrów. Pewnie to dziwne, że zwracam dużą uwagę na aspekt spalania w AMG, ale po jeździe na czas eco driving to moja druga pasja ![]() O tym o czym mogę powiedzieć więcej- A45 czyli seryjne auto do jazdy po torze. Tutaj chciałbym poruszyć kilka kwestii o których wiem nieco więcej. Zacznę więc od masy samochodu, którą sprawdziliśmy. Samochód w pełni seryjny z połową baku paliwa waży 1530 kg i aż 63% masy znajduje się na przedniej osi a 37% z tyłu. Z perspektywy kierowcy, który zazwyczaj na torze był profesjonalnym autem ta waga to koszmar. Jednak trzeba pamiętać do czego porównujemy to auto. Niebawem będę miał okazję zważyć Audi RS3 i powiem Wam jak wypada na tle konkurencji. Mój kolega zważył swojego w pełni cywilnego Mitsubishi Evo IX i waga pokazała również 1530 kg- dokładnie tyle samo. Niestety jest to choroba cywilizacyjna i wszystkie samochody sportowe dzisiejszych czasów są strasznie ciężkie. Równocześnie jednak inżynierowie robią cuda z zawieszeniem, że tej masy nie czuć aż tak, a auto jednak potrafi złożyć się do zakrętu. Samochodem seryjnym czyt. Dokładnie takim jak wyjechał z salonu pojechałem dwukrotnie na Tor Poznań Track Day. Obydwa razy nie były łatwe, ponieważ temperatura wynosiła ok. 31 stopni Celsjusza. Na wstępie zaznaczę, że nie jestem fanem jeżdżenia pełnych sesji po Torze w Poznaniu a tym bardziej nie seryjnym autem w takiej temperaturze. Jeżeli ktoś rozumie gotowość seryjnego auta na tor jako jazdę 20 minut non stop pełnym ogniem przy temp. Zewn. Ponad 30 stopni to myślę, że mogę śmiało powiedzieć, że chyba żadne auto cywilne seryjnie produkowane nie spełni jego oczekiwań- może jedynym autem, które by to ogarnęło jest Porsche 911 GT3, ale jak znam życie to nie byłbym do końca przekonany. ![]() Mogę śmiało powiedzieć, że auto spisało się na torze bardzo dobrze- hamulce z seryjnymi klockami wystarczą w pełni, nie ma żadnych zjawisk związanych ze zmniejszeniem skuteczności hamowania. Olej w silniku trzyma temperaturę na poziomie 116-118 stopni co uznaje za świetny wynik. Z sytuacji niepożądanych, które pojawiły mi się na torze to odłączenie napędu 4Matic, który po około 10 sekundach zaczął działać z powrotem- można by powiedzieć, że lipa, a z drugiej strony tego typu systemy i komunikaty bronią samochód przed grubszą awarią- wolę gdy auto ostrzega i przerywa szybką jazdę niż naraża właściciela na koszty, a że jechałem któreś kółko szybkie podczas sesji na przyczepnej oponie szukając limitu auta w zakręcie to wybaczam. Czas, który udało się osiągnąć to 1.48.9 – uważam, że całkiem niezły choć z pewnością do poprawy. Jest to rekord Mercedesa-AMG A45 na Torze w Poznaniu i wydaje mi się, że najlepszy czas zrobiony przez całkowicie seryjnego hothatcha na drogowych oponach- uzywalem Extreme VR2 R7 225/40/18. Auto jedzie szybko na prostych, ale nie jest to nie wiadomo jaki przeciąg- np. 100-200 km/h odczuwalnie i sporo wolniej od Porsche 911 991 S PDK, co oznacza, że auto ten czas robi również w zakrętach. Na zdjęciach w albumie znajdziecie screenshoty z Harry’s Laptimer z kółka 1.48.9- nie wiem na ile on mówi prawdę, ale na końcu prostej w Poznaniu osiągam np. 209 km/h, do pierwszego lewego hamuje ze 192 km/h, w kukurydzy mam najniższą prędkość podczas całego kółka która wynosi 69 km/h, na dęby wpadam 153 km/h, a najniższa prędkość w ostatnim prawym wynosi 133 km/h. Auto przy 31 stopniach przyspiesza odczuwalnie wolniej niż np. przy 18 stopniach. Czyli jak każda turbo benzyna. Nie objawia się to w trakcie jazdy, że jest coraz gorzej tylko po prostu przy takich temperaturach auto jest trochę wolniejsze. Jeżeli ktoś poszukuje auta, które w pełni seryjne może zrobić kilka szybkich kółek na Torze to A45 jest dobrym przykładem. Miałem przyjemność testowania A klasy również na Torze Łódź, gdzie pojechaliśmy jedno kółko na profesjonalnych slikach wyścigowych- przybliżony czas to ok. 1:02.0 czyli jakieś 1,5 sekundy wolniej od podobnego przejazdu moim wyścigowym BMW M3 E46- to oznacza stratę 1s./1km czyli moim zdaniem naprawdę dobry wynik dla Mercedesa. Temat jazdy po torze będę z pewnością rozwijał jeszcze w przyszłości- na razie moja opinia jest bardzo dobra. ------------ Osiągi auta Jeszcze bardziej niż dla osób które chcą łączyć codzienną użyteczność z wypadami na tor Mercedes-AMG A45 pasuje osobom które chcą być szybsze spod świateł od prawie wszystkiego co jeździ po ulicach niezależnie od pogody. Wykonałem pomiary przyspieszeń profesjonalnym urządzeniem w temperaturze 20 stopni Celsjusza: 0-60 km/h – 2.0 s. 0-100 km/h – 4.1 s. 0-160 km/h – 9.6 s. 0-200 km/h – 15.6 s. 100-200 km/h – 11.5 s. 402 m – 12.4 s./180 km/h Są to osiągi naprawdę petarda- miałem przyjemność ruszać z miejsca Mclarenem MP4-12C w ciepły dzień przy użyciu Launch Control- opony, które posiadało auto to homologowane semi sliki Pirelli dedykowane do Mclarena i przyspieszania 0-100 km/h wychodziły na poziomie 3.9-4.0 s. co w rzeczywistości wychodzi podobnie jak A45. Mitsubishi Lancer Evo IX 390KM/530NM przyspiesza bardzo podobnie, ale raczej ma problem żeby za każdym razem ruszyć tak dobrze jak A klasa robi to sama za kierowcę. Miałem przyjemność zmierzyć również najnowsze Audi RS3, ale o tym będzie w teście porównawczym. ------------------- Awaryjność Słyszałem dużo niepochlebnych opinii na temat nowoczesnych samochodów i awaryjności. O A45 AMG sporo mówi się w kontekście problemów z przeniesieniem napędu i skrzynią biegów. Po pierwsze większość tych historii dotyczy aut z przed liftingu- może coś się teraz poprawiło. Drugi punkt na który zwracam uwagę- znakomita większość Mercedesów A/CLA/GLA 45 AMG o których słyszałem ma włożonego tzw. Boxa- urządzenie, które kosztuje bardzo mało w porównaniu do ceny auta i podnosi jego moc np. o 50KM i moment obrotowy o 100NM. Potem zazwyczaj właściciele tych samych aut łomoczą je dość często z procedury startu Race Start i któryś podzespół nie wytrzymuje- to i tak jeszcze pół biedy bo gwarancja powinna działać, ale awaria występuje. Więc tutaj moja rekomendacja to jazda serią, która naprawdę jest niezłym pociskiem a podzespoły auta powinny to wytrzymać. Trzeci i ostatni punkt jest wywołany przez procedury serwisowe Mercedesa. Z tego co rozumiem niezależnie od trybu użytkowania Mercedes nie zaleca wymiany oleju po dotarciu, a pierwsza wymiana zaplanowana jest po 20 000 km niezależnie od stylu jazdy ![]() W moim przypadku liczę sobie ile kilometrów na torze zrobiłem- jeżeli jest ich dużo wymieniam częściej, jak mniej to bliżej zaleceń producenta. Wydaje mi się, że będzie to wychodziło dla Oleju w silniku między 5000 a 10 000 km (czyli od dwóch do czterech razy częściej niż zaleca producent) i Oleju w skrzyni biegów i moście między 10 000 km a 20 000 km (czyli od trzech do sześciu razy częściej niż zaleca producent). Oczywiście można też zmodyfikować auto, upalać i trzymać się zaleceń serwisowych producenta bo przecież gwarancja wynosi 4 lata lub 120 000 km, no ale to spowoduje, że na rynku wtórnym będą same trupy. Temat awaryjności to w pełni moje subiektywne zdanie- nie jestem specjalistą, po prostu staram się rozumieć auta do sportu i szanować je bo to one wiozą nas do celu i na metę. To na razie na tyle. Jak zwykle w tego typu relacjach, przepraszam za długość. Jest to pierwszy tego typu test w moim wykonaniu i nie wiem czy opisuję Wam interesujące Was rzeczy- dajcie znać jeżeli chcielibyście wiedzieć coś więcej. Cieszę się, że to ja zdecydowałem się na taki samochód i skontaktowałem się z Mercedes Auto-Studio, a nie na odwrót, ponieważ mogę rzetelnie robić to co lubię- pisać merytorycznie i prawdziwie. Jeżeli ktoś miałby ochotę zobaczyć A45 w akcji to będzie okazja już niebawem na otwarciu Toru Łódź, a już w październiku można zapisać się na Race Taxi- czyli przewózkę po Torze. A i w ogóle jak macie jakieś pytania to kontaktujcie się ze mną. Do 01.10.2016 mam czas tylko na przyjemności, więc jestem do Waszych usług Pozdrawiam serdecznie, MikoMarczyk w roli testera ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Nowy wynik na Poznaniu robi wrażenie, natomiast do całej reszty to fajnie się czyta, tylko o co chodzi?
Oczywiście nie kwestionuję, że starasz się być obiektywny. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:57 |