Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Mieszanie plynow chlodniczych, jak to jest z tymi kolorami?
Mieszanie plynow chlodniczych
Czy mozna mieszac plyny chlodnicze?
Mozna mieszac bez ograniczen [ 17 ] ** [24.64%]
Mozna,ale tylko plyny tago samego producenta(kolor nie ma znaczenia) [ 0 ] ** [0.00%]
Mozna, ale tylko plyny bazujace na tych samych skladnikach(kolor nie ma znaczenia) [ 34 ] ** [49.28%]
Mozna, ale musza miec ten sam kolor [ 15 ] ** [21.74%]
Nie mozna [ 3 ] ** [4.35%]
Łącznie oddanych głosów: 69
Goście nie mogą głosować 
pucek
post Sun, 04 Dec 2011 - 13:17
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





No wlasnie... googlowalem troche i ile osob - tyle opinii.
Jak to jest naprawde?
Czy kolor oznacza cos konkretnego?Czy to ze maja rozne kolory to zalezy od skladnikow uzytych do produkcji, czy od widzimisie producenta?
Jak do tej pory spotkalem sie z niebieskim,zielonym,zoltym,czerwonym.Wszystko to w roznych odcieniach...(np:fiolet,pomarancz,itp.)
Jakie to ma znaczenie?Wiadomo ,ze najlepiej wymienic caly,ale nie zawsze sie da,bo pospiech,srodek nocy itp...
Mieszac?nie mieszac?


EDIT:
Dodalem ankiete,zobaczymy co z tego wyjdzie smile.gif


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 04 Dec 2011 - 13:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
flapjck1
post Sun, 04 Dec 2011 - 13:24
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





wg mojej wiedzy:
zolty jest uniwersalny, wymiesza sie ze wszystkim
zielony z niebieskim sa zamienne wzajemnie
czerwnony/rozowy/fioletowy to jedna liga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Sun, 04 Dec 2011 - 13:59
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





"stosowanego w innych modelach Volkswagena zielonego środka chroniącego przed zamarzaniem i korozja G11 nie wolno mieszac ze srodkiem G12 koloru czerwonego" -"sam naprawiam" volkswagen passat str.105
własnie ja czytam biggrin.gif


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 04 Dec 2011 - 14:52
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Moje 11letnie doświadczenie w branży moto mówi że można mieszać wszystkie płyny wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Sun, 04 Dec 2011 - 15:20
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





A inzynierowie z vw sa odmiennego zdania. czerwonego z zielonym nie mozna natomiast liliowy (G12+) mozna zmieszac albo z zielonym albo z czerwonym


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 04 Dec 2011 - 16:40
Post #6









CYTAT(kiwi @ Sun, 04 Dec 2011 - 14:52) *
Moje 11letnie doświadczenie w branży moto mówi że można mieszać wszystkie płyny wink.gif

taaak ?
nawet te do chłodnic aluminiowych i stalowych ? wink.gif

to masz za mało doświadczenia jeszcze tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 04 Dec 2011 - 16:44
Post #7









generalnie: kolor ma drugorzędne znaczenie
pierwszorzędne znaczenie ma czy dany płyn jest do chłodnicy aluminiowej czy stalowej

jeżeli są to zwykłe płyny to w ramach końcowego przeznaczenia (np. do chłodnic aluminiowych) od biedy można wymieszać

jeżeli mamy już bardziej zaawansowane płyny np. HOAT (Hybrid Organic Additive Technology) to lepiej nie mieszać z IAT (Inorganic Additive Technology) czy OAT (Organic Acid Technology)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Sun, 04 Dec 2011 - 17:41
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





MI kiedys po wymieszaniu rozowego i niebieskiego zrobila sie jakas dziwna galareta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arkadius3
post Sun, 04 Dec 2011 - 21:13
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: kuj-pom





a ja wypracowałem coś takiego:

- zielony z niebieskim jak najbardziej
- Paraflu (Fiat) z niczym
- G12 i G12+ mieszają się ze sobą unikać niebieskich i zielonych
- Żółty np. Prestone miesza się z zielonym i niebieskim z G12 i G12+ nie próowałem


--------------------
Blue Fiesta xr1800

Jest Eibach, jest gleba...
... Jest KONI, jest przyczepność ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Purchawa
post Sun, 04 Dec 2011 - 22:52
Post #10


User
Dołączył: Thu, 06 January 2005
Skąd: Anastazew





CYTAT(bezduszny @ Sun, 04 Dec 2011 - 16:44) *
jeżeli mamy już bardziej zaawansowane płyny np. HOAT (Hybrid Organic Additive Technology) to lepiej nie mieszać z IAT (Inorganic Additive Technology) czy OAT (Organic Acid Technology)

Zaczela mi ciec pompa wody w XK. Niefortunnie z dala od domu i to poznym wieczorem. Jedyny ratunek w ASO Fiat. I co?
Oczywiscie nie meli HOAT i na dolewke dali mi OAT... angry.gif


--------------------
Duże, średnie i średnio małe...
Moc dostarcza - Master's Tuning
Octavia Club Polska
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 04 Dec 2011 - 23:20
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Sun, 04 Dec 2011 - 16:40) *
taaak ?
nawet te do chłodnic aluminiowych i stalowych ? wink.gif

to masz za mało doświadczenia jeszcze tongue.gif



Taak to powiedz mi o swoich doświadczeniach ,skoro moje jest za małe .

Bazą większości płynów jest glikol ...mieszałem i nigdy nic się nie zważyło może taki fart ,a może to że teraz większość chłodnic jest alu .
Ostatnio do Swojej audicy gdzie po remoncie zalałem niebieskiego Mopara dolałem po lecie paraflu fiata ( ok pół litra) i nic
Więc skończ Swoje farmazony albo podeprzyj je teorią lub swoim bagażem doświadczeń .


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 05 Dec 2011 - 07:30
Post #12









CYTAT
Bazą większości płynów jest glikol ...mieszałem i nigdy nic się nie zważyło może taki fart ,a może to że teraz większość chłodnic jest alu .

no to bardzo naukowe podejście.. fart
jak na kogoś kto podpiera się 11 letnim doświadczeniem laugh.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Mon, 05 Dec 2011 - 12:12
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





Kiwi mieszałes moze i rózne płyny ale na bank nie kazdy z kazdym tak jak pisałem wczesniej cytujac ksiazke serwisowa (a jesli inzynierowie vw cos pisza to jest to poparte badaniami laboratoryjnymi) tak wiec trzeba uwazac co sie zalewa i na 100% nie mozna mieszac jak sie komu podoba...
niektóre z soba mozna mieszac a inne albo sie zwarza albo doprowadza do korozji i nie tylko mowa jest o chłodnicy ale i pompa i reszta obiegu...


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Mon, 05 Dec 2011 - 12:33
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Purchawa @ Sun, 04 Dec 2011 - 22:52) *
Zaczela mi ciec pompa wody w XK. Niefortunnie z dala od domu i to poznym wieczorem. Jedyny ratunek w ASO Fiat. I co?
Oczywiscie nie meli HOAT i na dolewke dali mi OAT... angry.gif

A nie można było awaryjnie po prostu dolać wody destylowanej? Przecież przy wymianie pompy wody i tak będzie płyn spuszczany.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Mon, 05 Dec 2011 - 12:35
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





CYTAT(kiwi @ Sun, 04 Dec 2011 - 23:20) *
Bazą większości płynów jest glikol ...mieszałem i nigdy nic się nie zważyło może taki fart ,a może to że teraz większość chłodnic jest alu .
Ostatnio do Swojej audicy gdzie po remoncie zalałem niebieskiego Mopara dolałem po lecie paraflu fiata ( ok pół litra) i nic
Więc skończ Swoje farmazony albo podeprzyj je teorią lub swoim bagażem doświadczeń .


No to trochę z innej beczki. smile.gif Jako, że mam aktualnie styczność z ciężarówkami DAF mogę powiedzieć co na ten temat uważają holenderscy inżynierowie:

"Nie wolno mieszać ze sobą płynów na bazie glikolu etylenowego i propylenowego.
Nie mieszać glikoli/dodatków antykorozyjnych różnych producentów.
Przestrzegać zaleceń producenta płynu chłodzącego."

Pzdr. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 05 Dec 2011 - 13:14
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





płyny sie miesza jeżeli mają zgodny skład chemiczny a nie kolor.nie miesza sie jeżeli maja szanse przereagowac ze sobą bez względu na kolor.

dotyczy to wszystkich płynów a nie tylko chłodniczych.

posługiwanie sie kryterium "zielony do zielonego" jest absolutnie idiotyczne. Jakby tak było mieszanie piwa z łychą nie było tak szkodliwe dla zdrowia. Kolor i odcień mają prawie ten sam smile.gif


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 05 Dec 2011 - 13:36
Post #17


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Sa 3 technilogie i 2 glikole na bazie ktorych robi sie plyny wiec lacznie mozemy trafic na 1 z 6 rodzajow plynu. wink.gif
O ile przy mieszaniu nie zrobi nam sie galareta co ewidentnie swiadczylo by o niekompatybilnosci to juz nie sprawdzimy tego czy plyn dalej ma swoje wlasnosci antykorozyjne. Glownym problemem nie jest baza plynu bo glikole sie ze soba mieszaja ale dodatki antykorozyjne.
Na koniec pozostaja produkcje wlasne danych producentow samochodow ktore nie wiadomo co maja w swoim skladzie oprocz podstawowych dodatkow antykorozyjnych.
Awaryjnie mozna mieszac wszystko ze wszystkim jednak najlepsza byla by poprostu woda gdyz jest jednym z glownych skladnikow wszystkich plynow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 05 Dec 2011 - 14:10
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Mon, 05 Dec 2011 - 07:30) *
no to bardzo naukowe podejście.. fart
jak na kogoś kto podpiera się 11 letnim doświadczeniem laugh.gif


Temat chyba wyczerpany

OT...a co do Twojej osoby sugeruje zgłosić się na badania okresowe bo masz problem z czytaniem ze zrozumieniem ,szukasz draki jak Kaczyński w sejmie : ostatnie 3 tematy które przeglądałem tego dowodzą : Joker i wypadek jego dziewczyny( Twój tok myślenia przeraża),ten gdzie piszesz żeby popisać ,i kolejny gdzie twierdzisz że nazwa Hemi ( od hemisferycznej czyli półkulistej komory spalania ) to skrót dezaktywacji 4 z 8 cylindrów ( szkoda że 6,1 ,który też jest Hemi tego nie ma)
Powiedz o Swoim doświadczeniu bo kopiuj wklej z forum Jeepa to trochę mało laugh.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 05 Dec 2011 - 14:23
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(sonic1983 @ Mon, 05 Dec 2011 - 12:12) *
Kiwi mieszałes moze i rózne płyny ale na bank nie kazdy z kazdym tak jak pisałem wczesniej cytujac ksiazke serwisowa (a jesli inzynierowie vw cos pisza to jest to poparte badaniami laboratoryjnymi) tak wiec trzeba uwazac co sie zalewa i na 100% nie mozna mieszac jak sie komu podoba...
niektóre z soba mozna mieszac a inne albo sie zwarza albo doprowadza do korozji i nie tylko mowa jest o chłodnicy ale i pompa i reszta obiegu...


Na pewno jest tak jak piszesz ....robiłem to Tylko awaryjnie w Swoich samochodach i nie czytając składu chemicznego .
Podejrzewam że nie trafiły mi się płyny reagujące ze Sobą .
Klientowi jak robię dolewkę to zawsze wlewam płyn jaki był wcześniej lub taki jak przewidział producent ,jak nie mam pewności płyn nie jest drogi wymiana też nie jest skomplikowana to wymieniam na nowy ( i jest spokój na ok 4 lata)

Autor tematu pytał czy awaryjnie można to zrobić więc odpowiedziałem jak wygląda moje doświadczenie : od polskiej motroryzacji ,postare i nowsze ople ,na VAgu kończąc wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 05 Dec 2011 - 16:56
Post #20









kiwi...
tylko po co te wycieczki osobiste na żenującym poziomie...

Nie miałeś racji w tym co napisałeś
..i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 11:12