![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 21 June 2008 Skąd: Gdynia ![]() |
MODEL: 323 GTX FWD BF1, 1989, hatchback, 3d
SILNIK: 1.6 DOHC TURBO, B6T MOC: seria @ 0.4 bar - 150 KM @ 6.000 rpm, 195 Nm @ 5.000 rpm, aktualnie 1,2 bar (peak 1,4, pod odcinką 1.0), 215 KM @ 5,900 rpm, 303 Nm @ 4,300 rpm UKLAD PALIWOWY: wtryski 326 cc z Probe 2.2T, ciśnienie na listwie 4,0 bar podniesione przez FPR Autogauge, Walbro 255 lph UKLAD DOLOTOWY: turbina IHI VJ-11 z Probe 2.2T, FMIC od Iveco TD 2.5, BOV Greddy RS style, stożek Simota, MBC ProPerfekt UKLAD WYDECHOWY: custom made DP z osobnym kanałem 40 mm na wastegate + wydech 2,5" pełen przelot z nierdzewki, tłumik środkowy przelotowy VEGA ELEKTRONIKA: wskaźniki boosta, temp. oleju, ciśnienia oleju i woltomierz, Ecumaster DET II UKLAD NAPĘDOWY: spiek 4-ro łopatkowy by MWIT, shortshifter ZAWIESZENIE: obniżone, utwardzone, rozpórka przednia górna D&W KOŁA: Toyo R888 205/50R15 przód, R888 195/50R15 tył, białe 15" z Escorta RS (?) UKLAD HAMULCOWY: przewody Goodridge, ATE Blue Racing 280'C + przod: tarcze Mikoda GT 266 mm do Galanta, klocki Ferodo Premier, tyl: tarcze ATE + klocki Bosch BODY-KIT: dokładki i spoiler GTX, maska w czarnym macie, zapinki, wycięty przedni zderzak pod IC ŚRODEK: Momo Corse 32 cm, naba Momo, 2 x Bimarco C, 4-pkt. pasy LUKE, noname gała skórzana, pełna wydmuszka CAR-AUDIO: nie istotne WAGA: zważone 1015 kg bez tylnej kanapy i z 1/3 baku, 950 kg przy pełnym pruciu INNE: PLANY: na przyszły sezon jest kilka kolejnych pomysłów ![]() Jeździ to teraz mniej więcej tak: http://www.youtube.com/watch?v=SKTU4u4HeHI Jedyny czas na 1/4 jaki udało mi się uzyskać to 14.004 na umierającym seryjnym sprzęgle i doładowaniu skręconym do 1.0 bara, w tej chwili jest wyraźnie lepiej więc można śmiało powiedzieć, że auto kręci wysokie trzynastki. ZDJECIA: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 01 December 2007 Skąd: Poznań,Iława ![]() |
Ehhh stara miłość ----> szkoda,ze moją ex czerwoną padaczką nie dane nam było sie ustawić. Wywalili mnie z tego pedź forum Mazdy to GRATULUJE autka tutaj
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Po obejrzeniu filmiku stwierdzam, że nieźle to zapina.
Mam tylko nadzieję, że też łatwo hamuje na seryjnych hamulcach. Możesz zdradzić troche czego można się spodziewać w sezonie 2010 ? -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 21 June 2008 Skąd: Gdynia ![]() |
Seryjny hebel ma z przodu 260 mm wiec przy tej masie nie ma tragedii, ale na przyszly sezon napewno wleci cos mocniejszego.
Jesli chodzi o reszte planow to napewno nowe, sporo grubsze orurowanie dolotu, walka z doładowaniem zeby trzymalo te 1.2-1.3 bara do odciecia, zejscie z masy .... Chciałbym zlamac 13.5 na 1/4 w przyszlym roku i mysle ze na tym poprzestane - 250 KM to taka rozsadna granica dla seryjnego silnika, zreszta wiecej mocy w osce bez szpery to raczej ciezki temat. ![]() -------------------- Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Elbląg ![]() |
widziałem na grunwaldzie całkiem żwawo się to odpycha gratkki
![]() -------------------- Black smoke racing corrado tdi by CHANGE Engine Garage soft by Bartezzz
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 01 December 2007 Skąd: Poznań,Iława ![]() |
Ja u siebie miałęm hebel przód z Galanta VR4 Biturbo ---> pasuje jeszcze pod 14", jest naprawde niezły no i ma 4x114.3 Mazdowski rozstaw. Pozatym servo z Mazdy 323 BA V6 i wszystkie nowe rurki. Klocki przód Green Stuffy (do miasta idealna bo nie trzeba ich rozgrzewać jak Red Stuffów). Zestawik hamował naprawde dobrze a inwestycja sie zamknęła w 800zł
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Fajny projekt , wykres podobny do mojego 1.6t dohc fiata
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Super auto
Ja miałem 323BF GTX 4WD i ładowałem na seryjnym Turbo IHI VJ14 na 1.3BAR też był przeciąg - IC dałem do Forda transita TDCI , wydech pełen przelot 2,25 . Bardzo miłe wspomnienia -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
jak i gdzie nabyles swoj egzemplarz?
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 21 June 2008 Skąd: Gdynia ![]() |
w nowszym modelu, tj. BG wystepowalo 1.8 turbo BPT, jeszcze bardziej podatny na mody silnik niz B6T (B6T max na seryjnych gratach 250 KM, BPT znosi 300), tylko cena BG z tym motorem jest wyraznie wyzsza, skrzynia FWD nie jest juz taka wytrzymala (moja ogarnia strzaly na spieku przy 300 KM) no i to juz nie ta sama, lekka buda.
![]() jesli chodzi o moje auto to wyrwalem je w Rzeszowie, szybka wyprawa na drugi koniec Polski po wczesniejszych wstepnych ogledzinach przez znajomego i GTX byl moj. jezeli interesuje Cie wersja 4x4 to kolega z Brodnicy ma swoja na sprzedaz za 8,5k, tylko od razu mowie, ze z ta skrzynia te samochody sie na kreske nie nadaja, bo pare strzalow ze sprzegla na suchym i zmiotka i szufelka sie przydaje. ![]() -------------------- Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 October 2006 Skąd: że znowu ![]() |
Mój Padre miał kiedyś coś takiego w 80tych latach...z tym, że 1.3
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Ale z szybkim wałkiem?
![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 22 June 2007 Skąd: O-ka ![]() |
hehe a ja w swojej BG juz dwujki nie wsadze szybciej
![]() ![]() -------------------- Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM Jest Civic b16 gt35 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
adriano:zapytalem,poniewaz widze na allegro jest 323 4tej generacji 89- z tym silnikiem,teraz wiem,ze jest to pewnie swap,auto bardzo ciekawe
Widze,ze dobrales troche z tego troche z tego i tanim kosztem masz mala kosiarke,mala masa plus turbina...podziwiam i gratuluje..ile cie kosztowala mazdzina?moze byc pw ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 21 June 2008 Skąd: Gdynia ![]() |
raich, byla na allegro, ale juz sprzedana - to auto kolegi, po swapie, ale robiona z głowa i zadbana, wiec cena moim zdaniem bardzo atrakcyjna - nie dziwie sie, ze dzien po wystawieniu poszla w swiat.
![]() jesli chodzi o koszty to masz PW. ![]() -------------------- Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
celowalem w kwote calosci ktora napisales,wiec przeczucie mnie nie mylilo
![]() jak polecisz z waga w dol i dopracujesz te niedociagniecia to bedzie bardzo pozytywnie ![]() autko super,zazdroszcze,jest ich malo z jednej strony zaleta z drugiej wada... bo z ciekawosci zapytam jak sprawa z czesciami wyglada? ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
w nowszym modelu, tj. BG wystepowalo 1.8 turbo BPT, jeszcze bardziej podatny na mody silnik niz B6T (B6T max na seryjnych gratach 250 KM, BPT znosi 300), tylko cena BG z tym motorem jest wyraznie wyzsza, skrzynia FWD nie jest juz taka wytrzymala (moja ogarnia strzaly na spieku przy 300 KM) no i to juz nie ta sama, lekka buda. ![]() jesli chodzi o moje auto to wyrwalem je w Rzeszowie, szybka wyprawa na drugi koniec Polski po wczesniejszych wstepnych ogledzinach przez znajomego i GTX byl moj. jezeli interesuje Cie wersja 4x4 to kolega z Brodnicy ma swoja na sprzedaz za 8,5k, tylko od razu mowie, ze z ta skrzynia te samochody sie na kreske nie nadaja, bo pare strzalow ze sprzegla na suchym i zmiotka i szufelka sie przydaje. ![]() GTX ( BF lub BG ) czy GT-R w 4WD nadaje sie bardzo ale do szutrów a na 1/4 to jeżeli mazda to tylko w FWD Najlepszą opcją z 323 BF jest SWAP na BPT od GT-R i masakra się dzieje - kumpel w GB ma takowe cudo tyle że ze skrzynią na prostych zębach ale tam u nich to dużo więcej gratów do tych wozów -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 21 June 2008 Skąd: Gdynia ![]() |
Spędziłem trochę czasu w garażu ostatnio więc update.
![]() Trochę nowych gratów: Tarcze na tyl ATE, plyn hamulcowy 280'C ATE Blue Racing, syntetyk Valvoline VR1 10W60, przewody hamulcowe w oplocie Goodridge, klocki na tyl (bosch) i przod (ferodo) i nowe laczniki stabilizatorow. ![]() Pasy 4-pkt. LUKE z poszerzeniami w newralgicznych punktach (2 pary) ![]() ![]() Przednie tarcze Mikoda GT 266 mm do Mitsubishi Galanta ![]() Śruby głowicy ARP ![]() Do tego doszły jeszcze 2 kubły Bimarco C, Toyo R888 195/50R15 na tył, zaciski z MX-3, regulowane mocowanie z nierdzewki do fotela kierowcy, kierunkowskazy boczne clear black od Clio, EBC Autronic (jeszcze nie podpiete), drugi tłumik środkowy przelotowy 2,5 cala (jeszcze nie założony) i grill Helli z halogenami (też jeszcze nie założony). Z rzeczy które udało mi się zrobić to całkowity remont wraz z modyfikacją hamulców - zamiast chuderlawych oryginalnych GTX'owych tarcz o średnicy 260 mm założyłem grubsze i większe tarcze z Galanta, seryjne przewody hamulcowe ustąpiły miejsca Goodridge'om, do tego zmienione zostały zaciski na odpowiedniki z MX-3, które mieszczą większe niż w GTX'ie klocki i po lekkiej modyfikacji szlifierką większą tarczę. ![]() ![]() Zaletą takiego rozwiązania poza dużo lepszą skutecznościa hamowania jest fakt, że nie trzeba ściągać łożysk z piasty żeby wymienić tarczę .. ![]() "Trochę" grubsza tarcza z Galanta vs stock ![]() Zwrotnica z piastą już bez tarczy pomiędzy, z nowymi, dłuższymi szpilkami i ze stoczonymi "uszami". ![]() ![]() ![]() Skuteczność hamowania poprawiła się znacznie i ogólnie jestem zdecydowanie zadowolony natomiast do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze wytoczenia nakładek na piastę, które wycentrują felgę bo przez nałożenie tarczy na szpilki zakryłem wytłoczenie centrujące i przód trochę bije przy wyższych prędkościach. Oprócz hamulców auto dostało nowe szpilki głowicy, seryjny moment dokręcania szpilek to 81 Nm, dla ARP ta wartości wynosi 108 Nm więc różnica spora - o wydmuchanie uszczelki się już martwić nie muszę. ![]() Tak wygląda aktualnie wnętrze po zamontowaniu nowych kubłów i pasów: ![]() -------------------- Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
bardzo fajne autko
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 April 2025 - 09:38 |