Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Mazda 323 GTX 1.6T @ 1.2 bar, 215 KM, 303 Nm, 950 kg - tanie chłostanie
Adriano_4G
post Mon, 14 Sep 2009 - 23:01
Post #1


User
Dołączył: Sat, 21 June 2008
Skąd: Gdynia





MODEL: 323 GTX FWD BF1, 1989, hatchback, 3d
SILNIK: 1.6 DOHC TURBO, B6T
MOC: seria @ 0.4 bar - 150 KM @ 6.000 rpm, 195 Nm @ 5.000 rpm, aktualnie 1,2 bar (peak 1,4, pod odcinką 1.0), 215 KM @ 5,900 rpm, 303 Nm @ 4,300 rpm
UKLAD PALIWOWY: wtryski 326 cc z Probe 2.2T, ciśnienie na listwie 4,0 bar podniesione przez FPR Autogauge, Walbro 255 lph
UKLAD DOLOTOWY: turbina IHI VJ-11 z Probe 2.2T, FMIC od Iveco TD 2.5, BOV Greddy RS style, stożek Simota, MBC ProPerfekt
UKLAD WYDECHOWY: custom made DP z osobnym kanałem 40 mm na wastegate + wydech 2,5" pełen przelot z nierdzewki, tłumik środkowy przelotowy VEGA
ELEKTRONIKA: wskaźniki boosta, temp. oleju, ciśnienia oleju i woltomierz, Ecumaster DET II
UKLAD NAPĘDOWY: spiek 4-ro łopatkowy by MWIT, shortshifter
ZAWIESZENIE: obniżone, utwardzone, rozpórka przednia górna D&W
KOŁA: Toyo R888 205/50R15 przód, R888 195/50R15 tył, białe 15" z Escorta RS (?)
UKLAD HAMULCOWY: przewody Goodridge, ATE Blue Racing 280'C + przod: tarcze Mikoda GT 266 mm do Galanta, klocki Ferodo Premier, tyl: tarcze ATE + klocki Bosch
BODY-KIT: dokładki i spoiler GTX, maska w czarnym macie, zapinki, wycięty przedni zderzak pod IC
ŚRODEK: Momo Corse 32 cm, naba Momo, 2 x Bimarco C, 4-pkt. pasy LUKE, noname gała skórzana, pełna wydmuszka
CAR-AUDIO: nie istotne
WAGA: zważone 1015 kg bez tylnej kanapy i z 1/3 baku, 950 kg przy pełnym pruciu
INNE:
PLANY: na przyszły sezon jest kilka kolejnych pomysłów wink.gif

Jeździ to teraz mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=SKTU4u4HeHI

Jedyny czas na 1/4 jaki udało mi się uzyskać to 14.004 na umierającym seryjnym sprzęgle i doładowaniu skręconym do 1.0 bara, w tej chwili jest wyraźnie lepiej więc można śmiało powiedzieć, że auto kręci wysokie trzynastki.

ZDJECIA:










--------------------
Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Sep 2009 - 23:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kamil 323 GT-X
post Mon, 14 Sep 2009 - 23:19
Post #2


User
Dołączył: Sat, 01 December 2007
Skąd: Poznań,Iława





Ehhh stara miłość ----> szkoda,ze moją ex czerwoną padaczką nie dane nam było sie ustawić. Wywalili mnie z tego pedź forum Mazdy to GRATULUJE autka tutaj smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Tue, 15 Sep 2009 - 00:16
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





Po obejrzeniu filmiku stwierdzam, że nieźle to zapina.
Mam tylko nadzieję, że też łatwo hamuje na seryjnych hamulcach.
Możesz zdradzić troche czego można się spodziewać w sezonie 2010 ?


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adriano_4G
post Tue, 15 Sep 2009 - 11:54
Post #4


User
Dołączył: Sat, 21 June 2008
Skąd: Gdynia





Seryjny hebel ma z przodu 260 mm wiec przy tej masie nie ma tragedii, ale na przyszly sezon napewno wleci cos mocniejszego.
Jesli chodzi o reszte planow to napewno nowe, sporo grubsze orurowanie dolotu, walka z doładowaniem zeby trzymalo te 1.2-1.3 bara do odciecia, zejscie z masy ....
Chciałbym zlamac 13.5 na 1/4 w przyszlym roku i mysle ze na tym poprzestane - 250 KM to taka rozsadna granica dla seryjnego silnika, zreszta wiecej mocy w osce bez szpery to raczej ciezki temat. wink.gif


--------------------
Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fido_dido
post Tue, 15 Sep 2009 - 12:30
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Elbląg





widziałem na grunwaldzie całkiem żwawo się to odpycha gratkki tongue.gif


--------------------
Black smoke racing corrado tdi by CHANGE Engine Garage soft by Bartezzz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamil 323 GT-X
post Tue, 15 Sep 2009 - 13:09
Post #6


User
Dołączył: Sat, 01 December 2007
Skąd: Poznań,Iława





Ja u siebie miałęm hebel przód z Galanta VR4 Biturbo ---> pasuje jeszcze pod 14", jest naprawde niezły no i ma 4x114.3 Mazdowski rozstaw. Pozatym servo z Mazdy 323 BA V6 i wszystkie nowe rurki. Klocki przód Green Stuffy (do miasta idealna bo nie trzeba ich rozgrzewać jak Red Stuffów). Zestawik hamował naprawde dobrze a inwestycja sie zamknęła w 800zł smile.gif. Polecam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Tue, 15 Sep 2009 - 16:43
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Fajny projekt , wykres podobny do mojego 1.6t dohc fiata wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Wed, 16 Sep 2009 - 20:30
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Super auto
Ja miałem 323BF GTX 4WD i ładowałem na seryjnym Turbo IHI VJ14 na 1.3BAR też był przeciąg - IC dałem do Forda transita TDCI , wydech pełen przelot 2,25 .
Bardzo miłe wspomnienia


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Fri, 30 Oct 2009 - 21:15
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





jak i gdzie nabyles swoj egzemplarz? rolleyes.gif i nie wiesz moze przypadkiem czy w nowszym modelu tez wystepowalo 1.6 turbo? cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adriano_4G
post Fri, 30 Oct 2009 - 21:41
Post #10


User
Dołączył: Sat, 21 June 2008
Skąd: Gdynia





w nowszym modelu, tj. BG wystepowalo 1.8 turbo BPT, jeszcze bardziej podatny na mody silnik niz B6T (B6T max na seryjnych gratach 250 KM, BPT znosi 300), tylko cena BG z tym motorem jest wyraznie wyzsza, skrzynia FWD nie jest juz taka wytrzymala (moja ogarnia strzaly na spieku przy 300 KM) no i to juz nie ta sama, lekka buda. smile.gif
jesli chodzi o moje auto to wyrwalem je w Rzeszowie, szybka wyprawa na drugi koniec Polski po wczesniejszych wstepnych ogledzinach przez znajomego i GTX byl moj.
jezeli interesuje Cie wersja 4x4 to kolega z Brodnicy ma swoja na sprzedaz za 8,5k, tylko od razu mowie, ze z ta skrzynia te samochody sie na kreske nie nadaja, bo pare strzalow ze sprzegla na suchym i zmiotka i szufelka sie przydaje. wink.gif


--------------------
Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cubus1
post Fri, 30 Oct 2009 - 23:06
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 14 October 2006
Skąd: że znowu





Mój Padre miał kiedyś coś takiego w 80tych latach...z tym, że 1.3 wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 30 Oct 2009 - 23:15
Post #12


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Ale z szybkim wałkiem? wink.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Sat, 31 Oct 2009 - 03:14
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





hehe a ja w swojej BG juz dwujki nie wsadze szybciej tongue.gif a pozatym wczoraj sprzeglo powiedziala papa zaraz po jednym lepszym starcie ale skrzynia jako tako sie trzyma biggrin.gif


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 31 Oct 2009 - 12:17
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





adriano:zapytalem,poniewaz widze na allegro jest 323 4tej generacji 89- z tym silnikiem,teraz wiem,ze jest to pewnie swap,auto bardzo ciekawe
Widze,ze dobrales troche z tego troche z tego i tanim kosztem masz mala kosiarke,mala masa plus turbina...podziwiam i gratuluje..ile cie kosztowala mazdzina?moze byc pw smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adriano_4G
post Sat, 31 Oct 2009 - 13:24
Post #15


User
Dołączył: Sat, 21 June 2008
Skąd: Gdynia





raich, byla na allegro, ale juz sprzedana - to auto kolegi, po swapie, ale robiona z głowa i zadbana, wiec cena moim zdaniem bardzo atrakcyjna - nie dziwie sie, ze dzien po wystawieniu poszla w swiat. smile.gif
jesli chodzi o koszty to masz PW. smile.gif


--------------------
Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 31 Oct 2009 - 13:36
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





celowalem w kwote calosci ktora napisales,wiec przeczucie mnie nie mylilo smile.gif
jak polecisz z waga w dol i dopracujesz te niedociagniecia to bedzie bardzo pozytywnie smile.gif
autko super,zazdroszcze,jest ich malo z jednej strony zaleta z drugiej wada...
bo z ciekawosci zapytam jak sprawa z czesciami wyglada? dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Thu, 17 Dec 2009 - 13:49
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





CYTAT(Adriano_4G @ Fri, 30 Oct 2009 - 21:41) *
w nowszym modelu, tj. BG wystepowalo 1.8 turbo BPT, jeszcze bardziej podatny na mody silnik niz B6T (B6T max na seryjnych gratach 250 KM, BPT znosi 300), tylko cena BG z tym motorem jest wyraznie wyzsza, skrzynia FWD nie jest juz taka wytrzymala (moja ogarnia strzaly na spieku przy 300 KM) no i to juz nie ta sama, lekka buda. smile.gif
jesli chodzi o moje auto to wyrwalem je w Rzeszowie, szybka wyprawa na drugi koniec Polski po wczesniejszych wstepnych ogledzinach przez znajomego i GTX byl moj.
jezeli interesuje Cie wersja 4x4 to kolega z Brodnicy ma swoja na sprzedaz za 8,5k, tylko od razu mowie, ze z ta skrzynia te samochody sie na kreske nie nadaja, bo pare strzalow ze sprzegla na suchym i zmiotka i szufelka sie przydaje. wink.gif


GTX ( BF lub BG ) czy GT-R w 4WD nadaje sie bardzo ale do szutrów a na 1/4 to jeżeli mazda to tylko w FWD


Najlepszą opcją z 323 BF jest SWAP na BPT od GT-R i masakra się dzieje - kumpel w GB ma takowe cudo tyle że ze skrzynią na prostych zębach ale tam u nich to dużo więcej gratów do tych wozów


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adriano_4G
post Tue, 05 Oct 2010 - 17:27
Post #18


User
Dołączył: Sat, 21 June 2008
Skąd: Gdynia





Spędziłem trochę czasu w garażu ostatnio więc update. smile.gif
Trochę nowych gratów:
Tarcze na tyl ATE, plyn hamulcowy 280'C ATE Blue Racing, syntetyk Valvoline VR1 10W60, przewody hamulcowe w oplocie Goodridge, klocki na tyl (bosch) i przod (ferodo) i nowe laczniki stabilizatorow.

Pasy 4-pkt. LUKE z poszerzeniami w newralgicznych punktach (2 pary)


Przednie tarcze Mikoda GT 266 mm do Mitsubishi Galanta

Śruby głowicy ARP

Do tego doszły jeszcze 2 kubły Bimarco C, Toyo R888 195/50R15 na tył, zaciski z MX-3, regulowane mocowanie z nierdzewki do fotela kierowcy, kierunkowskazy boczne clear black od Clio, EBC Autronic (jeszcze nie podpiete), drugi tłumik środkowy przelotowy 2,5 cala (jeszcze nie założony) i grill Helli z halogenami (też jeszcze nie założony).
Z rzeczy które udało mi się zrobić to całkowity remont wraz z modyfikacją hamulców - zamiast chuderlawych oryginalnych GTX'owych tarcz o średnicy 260 mm założyłem grubsze i większe tarcze z Galanta, seryjne przewody hamulcowe ustąpiły miejsca Goodridge'om, do tego zmienione zostały zaciski na odpowiedniki z MX-3, które mieszczą większe niż w GTX'ie klocki i po lekkiej modyfikacji szlifierką większą tarczę. wink.gif

Zaletą takiego rozwiązania poza dużo lepszą skutecznościa hamowania jest fakt, że nie trzeba ściągać łożysk z piasty żeby wymienić tarczę ..

"Trochę" grubsza tarcza z Galanta vs stock

Zwrotnica z piastą już bez tarczy pomiędzy, z nowymi, dłuższymi szpilkami i ze stoczonymi "uszami".



Skuteczność hamowania poprawiła się znacznie i ogólnie jestem zdecydowanie zadowolony natomiast do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze wytoczenia nakładek na piastę, które wycentrują felgę bo przez nałożenie tarczy na szpilki zakryłem wytłoczenie centrujące i przód trochę bije przy wyższych prędkościach.
Oprócz hamulców auto dostało nowe szpilki głowicy, seryjny moment dokręcania szpilek to 81 Nm, dla ARP ta wartości wynosi 108 Nm więc różnica spora - o wydmuchanie uszczelki się już martwić nie muszę.

Tak wygląda aktualnie wnętrze po zamontowaniu nowych kubłów i pasów:


--------------------
Mazda 323 GTX 89' 1.6T 215 KM 303 Nm
www.niejedzie.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Tue, 05 Oct 2010 - 23:06
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





bardzo fajne autko


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 29 April 2025 - 09:38