Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Lexus IS-F 5.0 V8 423KM
Stano
post Fri, 27 Mar 2015 - 20:21
Post #1


User
Dołączył: Sat, 29 March 2014





Witam. Dzisiaj pojechałem swoim IS-Fem na hamownie i trochę się rozczarowałem. Ogólnie auto zdrowe, 60tys przebieg, wszystko ok. W stanach zrobiony układ dolotowy tak jak na zdjęciu

Pierwszy pomiar

Drugi pomiar

Seria powinna mieć 423KM i 505Nm.
Wydaje Mi się że jest problem z dopływem powietrza. Co myślicie? Czemu gdy wychodzi więcej koni to moment się zmniejsza? Czy brać poprawkę na to, że hamownia jest mało wiarygodna?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Mar 2015 - 20:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Fri, 27 Mar 2015 - 21:06
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Czołem.

Po pierwsze musisz się zorientować co to jest za mod u Ciebie i czy auto jest sprawne. Zawsze jakiś wężyk może być sparciały lub prygięty etc.

Tutaj masz opis dolotu Injet, porównaj czy masz to co jest tam napisane. W teorii powinno dać 26 KM, ale to... teoria. Jeśli dźwięk jest milszy dla ucha to nic tylko się cieszyć.

Dalej pomiar powinien być zrobiony z wyższych obrotów, żeby konkwenter był zblokowany.

Po drugie, i znacznie ważniejsze, te pomiary można powiedzieć, że są jednakowe. Nie sugeruj się pikiem różnym o 3-4 Nm, to normalne - zarówno hamownia jak i silnik mogą dać lekko różny wynik i to jest jak najbardziej OK. Tak samo jak minus 3 KM w drugim pomiarze.

Przejrzałem też kilka wykresów IS-Fów dostępnych w necie KLIK.
Twój wykres ma (jak już konwerter się zablokuje) bardzo, baaardzo podobny kształt, to dobrze. Większość wykresów jest z mocy na kołach, ale można to ogarnać. Wniosek jest taki, że prawdopodobnie ten typ tak ma. Sprawdź listę powyżej, dokładnie obczaj dolot i ciesz się z 400 KM.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 27 Mar 2015 - 22:03
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Dolot Injen nadaje się na podcier a tak właściwie mody wolnossaków bez strojenia po zamontowaniu gadżetów też są bez sensu.
Twój wykres jest ok. I nawet jak okazałby się ze masz 20Km więcej przy tym samym niutku to i tak nie odczuł byś tego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Sun, 05 Apr 2015 - 11:12
Post #4









Zadna N/A japonska motorownia nie tyrzma parametrow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 05 Apr 2015 - 11:18
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Honda trzyma. Nie gadaj.

Wykres w lexie mieści się w tolerancji.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 05 Apr 2015 - 13:05
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Może chodziło koledze o męskie pojemności, bo fakt że nawet Europejscy producenci mają z tym problem w wolnossących silnikach. Zresztą pomierz auto jakimś sprzętem i jeśli nie będzie odbiegać to bym olał kreski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Sun, 05 Apr 2015 - 13:17
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





A ten pik momentu przy 5000obr/min jest ok? Bo za nim od razu widac ze moc lagodniej narasta, a moment leci od razu w dol. Dla mnie dziwny jest tez troche ten pik momentu ktory jest w okolicach 2000obr/min. Chyba ze to przez automatyczna skrzynie biegow albo jeszcze cos innego. Jesli silnik ma zmienne fazy rozrzadu albo zmienna dlugosc kolektora dolotowego to ktoras z tych rzeczy nie dziala tak jak powinna wlasnie powyzej 2000obr/min?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 05 Apr 2015 - 13:20
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Niezła lipa. Konkurencja (M3 I C63) lepiej trzyma serię


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stano
post Sun, 05 Apr 2015 - 13:36
Post #9


User
Dołączył: Sat, 29 March 2014





Wymienie stożek w dolocie na nowy K&N i zobacze co dalej. Wydaje mi sie że poprostu brakło powietrza na hamowni. Spróbuję zrobić pomiary RL i też na hamowni drogowej. W przyszłości zainteresuje się tematem tuurbo lub kompresor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sun, 05 Apr 2015 - 13:42
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(Mirage @ Sun, 05 Apr 2015 - 13:20) *
Niezła lipa. Konkurencja (M3 I C63) lepiej trzyma serię

No nie bardzo. Moze C63, bo M3 E90 to regularnie po 385-395 wypluwa, a powinno 420. Wiec podobny niedobor jak w Lexie.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stano
post Sun, 05 Apr 2015 - 13:52
Post #11


User
Dołączył: Sat, 29 March 2014





Moze polecicie jaki filtr dokupic do mojego dolotu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 05 Apr 2015 - 14:00
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Seyjny


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sun, 05 Apr 2015 - 14:52
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Konwerter nie konwenter.
Zrób pomiar bez filtra jeśli masz obawy, że powietrza brakło przy pomiarze.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stano
post Sun, 05 Apr 2015 - 15:35
Post #14


User
Dołączył: Sat, 29 March 2014





CYTAT(Driftman @ Sun, 05 Apr 2015 - 14:00) *
Seyjny

Raczej marne szanse na znalezienie seryjnego dolotu poza ASO. Do tego co mam chciałbym dokupić coś o dużej przepustowości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Sun, 05 Apr 2015 - 15:38
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(gucior @ Sun, 05 Apr 2015 - 11:12) *
Zadna N/A japonska motorownia nie tyrzma parametrow.

CYTAT(Kras @ Sun, 05 Apr 2015 - 13:42) *
No nie bardzo. Moze C63, bo M3 E90 to regularnie po 385-395 wypluwa, a powinno 420. Wiec podobny niedobor jak w Lexie.

To może trzeba je zmierzyć na hamowni silnikowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 05 Apr 2015 - 17:21
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Stano @ Sun, 05 Apr 2015 - 13:52) *
Moze polecicie jaki filtr dokupic do mojego dolotu?



Zostaw to jak jest bo zabawa z dolotami jest mitem... Twoje auto jest ok. Możesz ewentualnie pojechać na inną hamkę i jeszcze raz zrobić pomiar.

Próbowałem doloty w UZach/JZ n/a i efekt zawsze ten sam czyli gów..o.

Co do trzymania mocy to czy to będzie BMW czy Lex czy nawet większy amerykaniec to i tak zawsze będzie brakować do deklaracji producenta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stano
post Sun, 05 Apr 2015 - 18:34
Post #17


User
Dołączył: Sat, 29 March 2014





CYTAT(ledziu @ Sun, 05 Apr 2015 - 17:21) *
Zostaw to jak jest bo zabawa z dolotami jest mitem... Twoje auto jest ok. Możesz ewentualnie pojechać na inną hamkę i jeszcze raz zrobić pomiar.

Próbowałem doloty w UZach/JZ n/a i efekt zawsze ten sam czyli gów..o.

Co do trzymania mocy to czy to będzie BMW czy Lex czy nawet większy amerykaniec to i tak zawsze będzie brakować do deklaracji producenta.

Nie moge zostawić bo filt musze wymienic a układ nie jest seryjny. Pytałem jaki filtr polecacie dopasować do tego? Przy wolnossaku dolot jest bardzo ważny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingSoft
post Sun, 05 Apr 2015 - 19:09
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 November 2010
Skąd: Stary Sącz





Stano, nie martw się smile.gif
Większość samochodów z dużymi motorami na hamowniach wychodzą różnie ponieważ te silniki generują ogromną ilość ciepła.
Co powoduje, że kucyki nie wyrabiają, a na drodze jest OK tzn moc bliska nominałowi.
Kolejna sprawa to w jakich warunkach auto jest hamowne.
Z mojego doświadczenia z silnikami NA a zrobiłem w ostatnim roku ok 600 pomiarów to szło oszaleć różne wyniki w zależności od ciśnienia atmosferycznego i temp zewn i żadna norma norma tego nie wyrówna.
Czujnik temp z hamowni powinien być przy filtrze powietrza skąd bierze silnik rzeczywiste powietrze.
Pozdro


--------------------
podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stano
post Wed, 15 Apr 2015 - 14:27
Post #19


User
Dołączył: Sat, 29 March 2014





Co myślicie żeby zastosować dolot K&N Apollo?
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-filtr-apo...5085134592.html
Da rade przy mocach 400+?
Myslalem żeby wtedy rure dolotową wpuścić we wlot w zderzaku co jest wlotem na hamulce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Wed, 15 Apr 2015 - 16:55
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Prędzej
http://www.knfilters.com/mobile/cold_air_i...lexus_is_f.aspx


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 00:58