![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 29 March 2014 ![]() |
Witam. Dzisiaj pojechałem swoim IS-Fem na hamownie i trochę się rozczarowałem. Ogólnie auto zdrowe, 60tys przebieg, wszystko ok. W stanach zrobiony układ dolotowy tak jak na zdjęciu
![]() Pierwszy pomiar ![]() Drugi pomiar ![]() Seria powinna mieć 423KM i 505Nm. Wydaje Mi się że jest problem z dopływem powietrza. Co myślicie? Czemu gdy wychodzi więcej koni to moment się zmniejsza? Czy brać poprawkę na to, że hamownia jest mało wiarygodna? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Czołem.
Po pierwsze musisz się zorientować co to jest za mod u Ciebie i czy auto jest sprawne. Zawsze jakiś wężyk może być sparciały lub prygięty etc. Tutaj masz opis dolotu Injet, porównaj czy masz to co jest tam napisane. W teorii powinno dać 26 KM, ale to... teoria. Jeśli dźwięk jest milszy dla ucha to nic tylko się cieszyć. Dalej pomiar powinien być zrobiony z wyższych obrotów, żeby konkwenter był zblokowany. Po drugie, i znacznie ważniejsze, te pomiary można powiedzieć, że są jednakowe. Nie sugeruj się pikiem różnym o 3-4 Nm, to normalne - zarówno hamownia jak i silnik mogą dać lekko różny wynik i to jest jak najbardziej OK. Tak samo jak minus 3 KM w drugim pomiarze. Przejrzałem też kilka wykresów IS-Fów dostępnych w necie KLIK. Twój wykres ma (jak już konwerter się zablokuje) bardzo, baaardzo podobny kształt, to dobrze. Większość wykresów jest z mocy na kołach, ale można to ogarnać. Wniosek jest taki, że prawdopodobnie ten typ tak ma. Sprawdź listę powyżej, dokładnie obczaj dolot i ciesz się z 400 KM. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Dolot Injen nadaje się na podcier a tak właściwie mody wolnossaków bez strojenia po zamontowaniu gadżetów też są bez sensu.
Twój wykres jest ok. I nawet jak okazałby się ze masz 20Km więcej przy tym samym niutku to i tak nie odczuł byś tego. |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Zadna N/A japonska motorownia nie tyrzma parametrow.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Honda trzyma. Nie gadaj.
Wykres w lexie mieści się w tolerancji. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Może chodziło koledze o męskie pojemności, bo fakt że nawet Europejscy producenci mają z tym problem w wolnossących silnikach. Zresztą pomierz auto jakimś sprzętem i jeśli nie będzie odbiegać to bym olał kreski.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
A ten pik momentu przy 5000obr/min jest ok? Bo za nim od razu widac ze moc lagodniej narasta, a moment leci od razu w dol. Dla mnie dziwny jest tez troche ten pik momentu ktory jest w okolicach 2000obr/min. Chyba ze to przez automatyczna skrzynie biegow albo jeszcze cos innego. Jesli silnik ma zmienne fazy rozrzadu albo zmienna dlugosc kolektora dolotowego to ktoras z tych rzeczy nie dziala tak jak powinna wlasnie powyzej 2000obr/min?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Niezła lipa. Konkurencja (M3 I C63) lepiej trzyma serię
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 29 March 2014 ![]() |
Wymienie stożek w dolocie na nowy K&N i zobacze co dalej. Wydaje mi sie że poprostu brakło powietrza na hamowni. Spróbuję zrobić pomiary RL i też na hamowni drogowej. W przyszłości zainteresuje się tematem tuurbo lub kompresor.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Niezła lipa. Konkurencja (M3 I C63) lepiej trzyma serię No nie bardzo. Moze C63, bo M3 E90 to regularnie po 385-395 wypluwa, a powinno 420. Wiec podobny niedobor jak w Lexie. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 29 March 2014 ![]() |
Moze polecicie jaki filtr dokupic do mojego dolotu?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Seyjny
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Konwerter nie konwenter.
Zrób pomiar bez filtra jeśli masz obawy, że powietrza brakło przy pomiarze. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 29 March 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Moze polecicie jaki filtr dokupic do mojego dolotu? Zostaw to jak jest bo zabawa z dolotami jest mitem... Twoje auto jest ok. Możesz ewentualnie pojechać na inną hamkę i jeszcze raz zrobić pomiar. Próbowałem doloty w UZach/JZ n/a i efekt zawsze ten sam czyli gów..o. Co do trzymania mocy to czy to będzie BMW czy Lex czy nawet większy amerykaniec to i tak zawsze będzie brakować do deklaracji producenta. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sat, 29 March 2014 ![]() |
Zostaw to jak jest bo zabawa z dolotami jest mitem... Twoje auto jest ok. Możesz ewentualnie pojechać na inną hamkę i jeszcze raz zrobić pomiar. Próbowałem doloty w UZach/JZ n/a i efekt zawsze ten sam czyli gów..o. Co do trzymania mocy to czy to będzie BMW czy Lex czy nawet większy amerykaniec to i tak zawsze będzie brakować do deklaracji producenta. Nie moge zostawić bo filt musze wymienic a układ nie jest seryjny. Pytałem jaki filtr polecacie dopasować do tego? Przy wolnossaku dolot jest bardzo ważny. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 29 November 2010 Skąd: Stary Sącz ![]() |
Stano, nie martw się
![]() Większość samochodów z dużymi motorami na hamowniach wychodzą różnie ponieważ te silniki generują ogromną ilość ciepła. Co powoduje, że kucyki nie wyrabiają, a na drodze jest OK tzn moc bliska nominałowi. Kolejna sprawa to w jakich warunkach auto jest hamowne. Z mojego doświadczenia z silnikami NA a zrobiłem w ostatnim roku ok 600 pomiarów to szło oszaleć różne wyniki w zależności od ciśnienia atmosferycznego i temp zewn i żadna norma norma tego nie wyrówna. Czujnik temp z hamowni powinien być przy filtrze powietrza skąd bierze silnik rzeczywiste powietrze. Pozdro -------------------- podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 29 March 2014 ![]() |
Co myślicie żeby zastosować dolot K&N Apollo?
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-filtr-apo...5085134592.html Da rade przy mocach 400+? Myslalem żeby wtedy rure dolotową wpuścić we wlot w zderzaku co jest wlotem na hamulce. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 00:58 |