![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Panowie i Panie,
Wszędzie przewija się milion ofert i sposobów na nowe auto NA FIRMĘ. Leasingi, wynajmy itp itd. Auta używane, po leasingowe itp itd również dostępne w przeróżnych wariantach finansowania NA FIRMĘ. A co z szarym Kowalskim, który pracuje na umowę, dobrze zarabia, odkłada co miesiąc 2k PLN ale na wymarzone auto uzbiera w tym tempie dopiero za 3-5 lat? Czy na osobę fizyczną jest jakiś sposób finansowania, który się opłaca? Sam dla siebie czasem przeglądam auta, czytam, że super oferta, auto dobrze wyposażone za 800-1300pln/msc ale wszędzie drobnym drukiem NA FIRMĘ. Jak to z tym jest? -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
najbardziej się opłaca gotówka
Leasing brało się tylko dlatego, że można brać auta o wartości powyżej 20 tysięcy EURO i odliczyć vat i podatek. Od tego roku się to zmieniło, dlatego pod koniec 2018 wszystko sprzedawało się jak świeże bułeczki. Do każdego leasingu, kredytu, najmu etc. naliczane są opłaty, prowizje etc. Osoba fizyczna = gotówka. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 23 January 2005 Skąd: xxx ![]() |
Ale są też wynajmy długoterminowe dla osób fizycznych. Nie opłaca się to?
-------------------- _https://mubi.pl/id-IL7LZ
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
tak całkiem przykładowo i totalnie "z dupy"...
Dla Kowalskiego A5 Sedan 1.4 TFSI w S-Tronicu 2100pln/msc + 80gr/km Wkład 21k PLN 36mcy Przy 1000km miesięcznie koszt wychodzi po zaokrągleniu 3000PLN Dla Firmy te same auto 1700PLN/msc + 40gr za kilometr 36mcy 17k wkład -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
tak całkiem przykładowo i totalnie "z dupy"... dla firmy podałeś kwoty netto, dla Kowalskiego kwoty brutto. Różni je podatek VAT (23%).Dla Kowalskiego A5 Sedan 1.4 TFSI w S-Tronicu 2100pln/msc + 80gr/km Wkład 21k PLN 36mcy Przy 1000km miesięcznie koszt wychodzi po zaokrągleniu 3000PLN Dla Firmy te same auto 1700PLN/msc + 40gr za kilometr 36mcy 17k wkład Nie kombinuj w tą stronę. Wydasz 100 tysięcy złotych w 3 lata, a nic z tego nie będziesz miał (jako Kowalski). Nowe A5 1,4 kosztuje około 150 tysięcy złotych, 3-letnie w granicach 90 tysięcy. Jak sobie sam sfinansujesz auto, będziesz w plecy około 60 tysiaków, jak weźmiesz w wynajem, to 100k. A, jeszcze nie doczytałem, że płacisz za kilometraż. No to dla mnie bomba ![]() Jeszcze jest jedna strona - firma z leasingu może się wycofać, robiąc cesję - natomiast czy jest możliwe, żeby Kowalski zrezygnował z najmu, czyli de facto sprzedał komuś auto z kredytem? Trudno się spotkać z taką praktyką. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Sam dla siebie czasem przeglądam auta, czytam, że super oferta, auto dobrze wyposażone za 800-1300pln/msc ale wszędzie drobnym drukiem NA FIRMĘ. Jak to z tym jest? Tak, jest jedna jedyna opłacalna droga dla osoby fizycznej: zakup używanego za gotówkę. Wszystkie te kredyty, czy pseudo-leasingi, wynajmy dla osoby fizycznej wychodzą mega drogo. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin ![]() |
To ja bym poczekał, odłożył sobie i kupił nie nowego a rocznego, max dwuletniego z przelotem do 20k km za 60-70% wartości nowego.
Ostatni wykup z Pekao XC60 d4 summum 05. 2017, wartość nowego 235k, odkupiony za 120k z przelotem 16k km. Zostało pół roku gwarancji, zaatakowałem znajomego w ASO zrobili co trzeba i święty spokój ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Nie wiem skad bierzesz te dane.
Na stronie audi masz: 1. Audi A5 Sportback 35 TFSI w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców: Cena samochodu 165 700zł brutto Opłata wstępna 8 285zł brutto Okres leasingowania 36 miesięcy Roczny limit kilometrów 30 tys. Miesięczna rata 1 657zł netto 2. Audi A5 Sportback 35 TFSI w Audi Perfect Lease dla klientów prywatnych: Cena samochodu 165 700zł brutto Opłata wstępna 8 285zł brutto Okres leasingowania 36 miesięcy Roczny limit kilometrów 30 tys. Miesięczna rata 1 657zł netto 2 038 zł brutto Ja tam różnic nie widzę, poza vatem i dochodowym oczywiście, tylko j.w. ktoś wspomniał teraz się pozmieniało... -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Przykro mi ale jeśli chcesz kupić samochód na który musisz odkładać 3-5lat to jest to bardzo zły pomysł kupować takie auto.
Przemyśl to. Chyba, że nie możesz bez tego żyć... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nie wiem skad bierzesz te dane. Na stronie audi masz: 1. Audi A5 Sportback 35 TFSI w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców: Cena samochodu 165 700zł brutto Opłata wstępna 8 285zł brutto Okres leasingowania 36 miesięcy Roczny limit kilometrów 30 tys. Miesięczna rata 1 657zł netto 2. Audi A5 Sportback 35 TFSI w Audi Perfect Lease dla klientów prywatnych: Cena samochodu 165 700zł brutto Opłata wstępna 8 285zł brutto Okres leasingowania 36 miesięcy Roczny limit kilometrów 30 tys. Miesięczna rata 1 657zł netto 2 038 zł brutto Ja tam różnic nie widzę, poza vatem i dochodowym oczywiście, tylko j.w. ktoś wspomniał teraz się pozmieniało... dokładnie. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Ostatni wykup z Pekao XC60 d4 summum 05. 2017, wartość nowego 235k, odkupiony za 120k z przelotem 16k km. Zostało pół roku gwarancji, zaatakowałem znajomego w ASO zrobili co trzeba i święty spokój 2017 to stary model - volvo to wyprzedawało za naprawdę niewielki pieniądze, dlatego teraz kosztują 100-140 tysiaków. 235 tysięcy to to kosztowało, ale w katalogu. Transakcyjnie to było góra 160 tysięcy, jak nie mniej (akurat znajomy kupował wtedy stare XC60 D5 215KM i dał mniej niż 180k). ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 14 October 2008 Skąd: BoatCity ![]() |
W przypadku etatowca jest jeszcze opcja - wziąć auto na firmę
![]() czyli dogadać się z pracodawcą - z tego co widzę coraz popularniejsze rozwiązanie. W skrócie wygląda to tak: pracodawca bierze auto na siebie - a kwotę raty potrąca z wynagrodzenia brutto. Efekt: - pracodawca odlicza część VAT - CIT jest w tym przypadku w zasadzie neutralny (dochodzą koszty raty leasingowej - ale jest mniejszy koszt wynagrodzeń, więc ostatecznie wpływ zerowy) - od wynagrodzenia pracodawca dodatkowo płaci około 20% kosztów ZUS etc, więc zamiana części wynagrodzenia na ratę leasingową to kolejna oszczędność, - zakup auta flotowy - więc łatwiej o porządny rabat w porównaniu do przeciętnego Kowalskiego - i najważniejsze: za ratę pracownik 'płaci' kwotą wynagrodzenia brutto - więc 'netto' koszt takiej raty jest w zależności od tego, w którym progu podatkowym ktoś siedzi około 30-40% niższy. - do podstawy wynagrodzenia dolicza się co prawda 400zł, co daje koszt w wysokości ok.100zł - więc można to pominąć. Minus jest taki, że jak pracownik odejdzie, to firma zostaje z autem - więc model sprawdza się raczej w dość dużych korpo, gdzie na auto znajdzie się szybko kolejny chętny. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
Siema
Można książkę napisać o tym temacie. Ja przytoczę tylko 3 zagadnień samochodów z wysokim wykupem, bo nie mam czasu na rozpisywanie się. 1. Osoba fizyczna ma możliwość skorzystania z promila tych finansowań które są ciekawe. Są to głównie: -VWFS - oferta na skody czy vw mega słaba -PKO - musisz wziąć komplementarnie wszyyyyystko, jakieś polisy, serwisy, opony.. quashkai dla firmy to 900zł netto + polisa + serwis / dla osoby fizycznej all inclusive ale rata to ponad 1800zł brutto ![]() - był dobry produkt GETINA / ale getina już nie ma -lease plan - dobre oferty - ponad miesiąc analizują wniozki (że nu a) 2. Jako osoba fizyczna nie odliczysz podatków - tak oczywisty punkt - jak psujący cały ekonomiczny sens zakupu 3. Jak raz kupisz drogi samochód na siebie (na "PESEL") to dopóki jego cena nie spadnie poniżej 50 000zł będzie miał mega problem ze zbyciem Takie auto nie nadaje się do leasingu - na 100 zainteresowanych kupców odpadną Ci firmy czyli 90 - zostanie 10 i to tych najbardziej kręcących nosem - przechodziłem przez to - nikomu nie polecam. 4. Rozwiązaniem problemu 4 jest leasing konsumencki. Wtedy też możecie podpiąć się pod lepsze rabaty. Jednak leasing konsumencki oferuje teraz chyba tylko jedna firma na "wolnym rynku" (czyli niezwiązana z producentem) a wykup to będzie maksymalnie 1% (dla firm przy okresie 60m wykup to maksymalnie 35%) co w połączeniu z brakiem optymalizacji podatkowej psuje ekonomiczny sens przedsięwzięcia. 5. Ja polecam kupno za gotówkę przemieszczacza za czapkę gruszek lub rzeźbienie z pracodawcą samochodu służbowego jako ekwiwalentu. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Ja mam czym jeździć. Golfingera jako zabawke i focusa z robo jako daily używam zgodnie z umową w firmie.
Sęk w tym że złapałem moralniaka bo ostatnio ze znajomym rozmawialiśmy o autach, nagadałem mu że jest teraz moc wypasionych ofert dla zwykłego etatowca, najmy itp. a się okazało że głupot nagadałem, temat jest i śliski i ciężki i co tylko. Interesuje go 2-3 latek, poleasingowy itp w typie Kuga 2.0 TDCi z power shiftem, Mondeo z tym silnikiem i skrzynią... Problem w tym że trzeba ogarnąć finansowanie, poradzi sobie z ratami między 1000 a 2000 pln a gotówka jest tylko na wkład własny co najwyżej. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Jak raz kupisz drogi samochód na siebie (na "PESEL") to dopóki jego cena nie spadnie poniżej 50 000zł będzie miał mega problem ze zbyciem Takie auto nie nadaje się do leasingu - na 100 zainteresowanych kupców odpadną Ci firmy czyli 90 - zostanie 10 i to tych najbardziej kręcących nosem - przechodziłem przez to - nikomu nie polecam. No tak, ale teraz ograniczenie przy zakupie na firmę limit amortyzacji jest identyczny jak przy leasingu. Tak się zastanawiam, jak wykupić auto z leasingu,. Przy wykupie prywatnym, przy sprzedazy jestem ok 40% do przodu na podatku. Sprzedaż auta wtedy na umowę kupna sprzedaży, a nie na fvat. Pytanie jak lepiej. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 September 2010 ![]() |
@dany
Eeee.. niech weźmie normalny kredyt samochodowy? Jak samochód kosztuje z 60000zl to na 5 lat rat wyjdzie strzelam ze z 1300-1400zl? @rufios No i tutaj polecam finansowanie z wysokim wykupem- masz mała ratę a później niewielki zarób na odsprzedanym na podstawie fv samochodzie. Szczególnie polecane przy samochodach droższych dla osób które potrzebują obracać gotówką. Przy małych samochodach - które po wykupieniu budzą zainteresowanie także osób fizycznych (czyli zakładam ze wartych po wykupie poniżej 30000zl ) można polecić spłatę całości kapitału a następnie wykupienie na siebie za 1% i po pol roku zbycie na podstawie umowy k-s. Rozwiązanie raczej dla oszczędnych i nieobracajacych gotówką. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Przy małych samochodach - które po wykupieniu budzą zainteresowanie także osób fizycznych (czyli zakładam ze wartych po wykupie poniżej 30000zl ) można polecić spłatę całości kapitału a następnie wykupienie na siebie za 1% i po pol roku zbycie na podstawie umowy k-s. nie jest tak do końca.Po spłaceniu całego leasingu, tylko firma może wykupić auto (nie może zrobić tego osoba prywatna, nawet, jeśli prowadzi firmę jednoosobową). Gdy firma wykupuje samochód, staje się on środkiem trwałym firmy. Jeśli taki samochód chcesz sprzedać, to musisz wystawić na niego fakturę VAT, od której zapłacisz podatek VAT i dochodowy - czyli jeśli auto sprzedałeś za 30 tysięcy to żywej gotówki zostanie ci 20 tysięcy złotych ![]() Jeśli chcesz faktycznie (i zgodnie z prawem) sprzedać ten samochód, to najpierw musisz wyprowadzić go z firmy, płacąc podatek dochodowy od jego wartości (tu z pomocą przychodzą salony samochodowe, które tak nisko wyceniają auta i w dodatku wycenę dają na piśmie. Autko o wartości rynkowej wycenią na 20 tysięcy i od tego płacisz 19% podatku). Masz auto wyprowadzone z firmy, ale dalej nie możesz z nim robić co chcesz. Jeśli sprzedasz je w przeciągu 5 lat, to będziesz musiał zapłacić podatek VAT, którego nie zapłaciłeś w momencie wyprowadzania auta z firmy. Generalnie nie tak łatwo sprzedać auto, które było leasingowane. To jest dobra opcja dla ludzi, którzy biorą auto na dożywocie (wtedy za auto zapłacą 70% wartości). Dla tych, którzy chcą często zmieniać auto, pozostaje najem, albo leasing z wysokim wykupem, albo po prostu robienie cesji na leasingu. Jeśli firma robi wszystko w sposób tradycyjny (kupno za gotówkę, leasing do końca z wykupem i sprzedaje auto na fakturę VAT (to wygląda tak, że użytkując samochód odliczasz tylko połowę podatku dochodowego i VAT, natomiast sprzedając auto, zapłacić musisz już pełny VAT i pełny podatek), to za sam samochód zapłaci tyle samo, co osoba prywatna. Firma jedynie zyska odliczenia podatków na ubezpieczeniach, przeglądach, paliwie etc). -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 14 October 2008 Skąd: BoatCity ![]() |
No tak, ale teraz ograniczenie przy zakupie na firmę limit amortyzacji jest identyczny jak przy leasingu. Tak się zastanawiam, jak wykupić auto z leasingu,. Przy wykupie prywatnym, przy sprzedazy jestem ok 40% do przodu na podatku. Sprzedaż auta wtedy na umowę kupna sprzedaży, a nie na fvat. Pytanie jak lepiej. tak - ale tylko w przypadku JDG i PIT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:33 |