Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kucizna na daily
blaszkaxd
post Mon, 16 Aug 2021 - 09:44
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 13 February 2021
Skąd: Oslo





Cześć smile.gif Udało się zgromadzić środki na zakucie silnika w mojej Corsie OPC i chce się za to zabrać.
Celuje w okolice 280 km,jednak auto jest użytkowane na codzień.
Jak wyglada jazda z zakutym silnikiem na codzień? Zależy mi ma tym żeby silnik nie klęknął po 10 tys km.Macie jakieś rady co do użytkowania takiego silnika przez co będzie można zwiększyć jego żywotność?Oczywiscie serwisy olejowe itp pomijamy bo to oczywiste biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Aug 2021 - 09:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MisioLBN
post Mon, 16 Aug 2021 - 10:52
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Smigam zakutym 2.0 tfsi juz 15kkm i zero problemow. Oleju nie wciaga, pracuje normalnie. Ja nie zauwazylem roznicy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 16 Aug 2021 - 11:42
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(blaszkaxd @ Mon, 16 Aug 2021 - 09:44) *
Cześć smile.gif Udało się zgromadzić środki na zakucie silnika w mojej Corsie OPC i chce się za to zabrać.
Celuje w okolice 280 km,jednak auto jest użytkowane na codzień.
Jak wyglada jazda z zakutym silnikiem na codzień? Zależy mi ma tym żeby silnik nie klęknął po 10 tys km.Macie jakieś rady co do użytkowania takiego silnika przez co będzie można zwiększyć jego żywotność?Oczywiscie serwisy olejowe itp pomijamy bo to oczywiste biggrin.gif

Dla 280 koni chcesz być uzależniony od jakości kucizny, obróbki silnika oraz zacnej twórczości mechaników składających to do kupy ? A jak się wywali coś to do kogo pójdziesz z pretensją ?

Ogólnie loteria a w związku z tym że kułem kilka silników to na 100% nie poleciłbym tego do dd i to "corsa opc 280" laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Mon, 16 Aug 2021 - 14:42
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





+1
Po co kuć dla takich mocy?


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 16 Aug 2021 - 14:48
Post #5


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(ledziu @ Mon, 16 Aug 2021 - 11:42) *
Dla 280 koni chcesz być uzależniony od jakości kucizny, obróbki silnika oraz zacnej twórczości mechaników składających to do kupy ? A jak się wywali coś to do kogo pójdziesz z pretensją ?

Ogólnie loteria a w związku z tym że kułem kilka silników to na 100% nie poleciłbym tego do dd i to "corsa opc 280" laugh.gif

Wszystko kwestia tego, jak ktoś chce użytkować. Można kupić kutą korbę - ta akurat na nic nie wpływa, natomiast tłok może mieć inną rozszerzalność niż seria i wtedy trzeba dobrać odpowiednie pasowania. Ekspertem nie jestem, ale są różne stopy tłoków i te, które mniej puchną nadają się lepiej do daily - można stosować ciaśniejsze pasowanie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blaszkaxd
post Mon, 16 Aug 2021 - 15:07
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 13 February 2021
Skąd: Oslo





Silnik A/Z16Lex nie jest najlepszą na świecie konstrukcją i tam jak chce mieć okolice takiej mocy musze mieć silnik zakuty.
Pytam o użytkowanie,nie o to czy jest sens czy nie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 16 Aug 2021 - 17:58
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(blaszkaxd @ Mon, 16 Aug 2021 - 15:07) *
Silnik A/Z16Lex nie jest najlepszą na świecie konstrukcją i tam jak chce mieć okolice takiej mocy musze mieć silnik zakuty.


Lepiej dowiedz się o wujka niuta i jak wujek będzie wyglądać laugh.gif

CYTAT(blaszkaxd @ Mon, 16 Aug 2021 - 15:07) *
Pytam o użytkowanie,nie o to czy jest sens czy nie smile.gif

Miałeś napisane wyraźnie. Loteria i w razie wpadki jeden wielki kłopot ze znalezieniem winnych. Jak większy wpadka to następny kłopot z dokupieniem gratów.

Samo korzystanie tako samo jak w serii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 16 Aug 2021 - 18:38
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Ogólnie kucie i tuningowanie tego wozu na 280km to bardzo mało racjonalny pomysł, wisienką braku sensu jest wizja jazdy tym po bułki.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kupernick
post Tue, 17 Aug 2021 - 08:46
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 22 October 2008





Miałem Astrę Coupe z silnikiem Z20LET. Ponieważ jeden tłok pękł założyłem kute tłoki Woessner'a. Wymiar seryjny, bez żadnej obróbki gładzi. Nie zauważyłem żadnych problemów z pracą silnika. Moc to marne 230 km (stage I Klassen). Może miałem szczęście.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Tue, 17 Aug 2021 - 13:39
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





O ile się nie mylę w silniku 1.6 turbo z Peugeot'a 308 GTI seryjnie są montowane kute tłoki, a zdaje się że to nie jedyny przykład seryjnego silnika z kutymi tłokami. Osobiście miałem takie zamontowane w Subaru Imprezie, auto jeżdżone na co dzień i nie było z tym żadnych problemów.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 17 Aug 2021 - 14:36
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(Slawo2000 @ Tue, 17 Aug 2021 - 13:39) *
O ile się nie mylę w silniku 1.6 turbo z Peugeot'a 308 GTI seryjnie są montowane kute tłoki, a zdaje się że to nie jedyny przykład seryjnego silnika z kutymi tłokami. Osobiście miałem takie zamontowane w Subaru Imprezie, auto jeżdżone na co dzień i nie było z tym żadnych problemów.



Seryjna "kucizna" to nie to samo.
Ogólnie temat dość mocno rozległy. Zależy od materiału tłoka, pasowania, sposobu użytkowania...

Generalnie, żeby mieć spokój, to warto kutą korbę wstawić. Jeśli seryjne tłoki wytrzymują, nie ma sensu ich zmieniać.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 19 Aug 2021 - 06:33
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





A czy ktoś jest w stanie potwierdzić czy korby i tłoki z z/a16let są mocniejsze niż w x16xel/a16dms(czyli n/a), czy on jest tylko odprężony głowicą z 1.8?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Thu, 19 Aug 2021 - 10:25
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(pinin @ Tue, 17 Aug 2021 - 14:36) *
Jeśli seryjne tłoki wytrzymują, nie ma sensu ich zmieniać.
W tym oplowym 1.6T własnie nie wytrzymują. Nawet serii, pewnie stąd ten pomysł.
Z tego samego powodu zakułem 1.6 ecoboosta w Volvo V60 i auto jeździ jako daily bez żadnych problemów. Nie wiem, czemu miałby być to głupi pomysł w tym Oplu.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Thu, 19 Aug 2021 - 10:46
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





CYTAT(burski @ Thu, 19 Aug 2021 - 10:25) *
W tym oplowym 1.6T własnie nie wytrzymują. Nawet serii, pewnie stąd ten pomysł.
Z tego samego powodu zakułem 1.6 ecoboosta w Volvo V60 i auto jeździ jako daily bez żadnych problemów. Nie wiem, czemu miałby być to głupi pomysł w tym Oplu.



Bo z takimi rzeczami jak i z remontami - różnie wychodzi. Doświadczenie mnie nauczyło, że poprawianie fabryki jest osiągalne, ale żeby to się mogło udać to każdy po kolei musi się spisać. Producent części, instalator części i ewenutalnie ten co będzie szykował blok pod tłoki. Producent deklaruje pasowania, jeden zaleca takie inny inne... Wymaga to już naprawdę dużej dokładności z czym bywa w kraju problem. I tak zaczynają się schody. A kolejna kwestia, że kute tłoki nie lubią dużo bardziej pracy na wolnych obrotach, zimnych startów z racji, że zwykle są pasowane sporo luźniej niż oem z racji innej rozszerzalności cieplnej.


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 07:35