![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Przymierzam się do zmiany wałków i rozważam kasatory mechaniczne. Po 2 minutowych OSach oliwa prawie 150 stC, a hydrauliczne na jałowych klepią.
Czy faktycznie te hydrauliczne dają ciała na wysokich obrotach? Nie chodzi mi o 8 czy 10 k, ale te powiedzmy 5-7 k, czy one działają jak należy wtedy? W sporcie stosuje się w ogóle hydrauliczne? Jeżeli nie to z jakich powodów? Catcams FIA wszystkie są mechaniczne? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
te co masz w swoim xu10j4rs są lekkie i wytrzymałe. Możesz je nonstop pałować po 7500 a okazyjnie krecić do 8. Tylko pytanie czy jak zakładałeś nowy wałek to odpowiednio obrobiłeś powierzchnie szklanek lub założyłeś nowe ? Czy wykonałeś im podstawowe czyszczenie i mycie przed montażem ? A to że masz tak gorącą oliwę to świadczy tylko o tym ze czas na profi chłodnice oleju zamiast wymiennika woda-olej który masz fabrycznie chyba że do niego założysz osobną chłodniczke wodną w nadkolu - własny obieg i to zdaje rezultat
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Witaj, dzięki za odpowiedź.
Szklanki obrabiałem wg przepisu PeterT, kasatory czyściłem kilkakrotnie w odtłuszczaczu mocnozasadowym. Przed operacją klepały po operacji przestały, o ile nie rozgrzeję mocno oliwy. Czas na mocniejsze wałki, tłoki pozwolą, i wydaje mi się, że hydrauliczne dostępne są za słabe. poza tym te kasatory moje mają swoje lata i kilometry, a mechaniczne to mechaniczne. Wymiennik wurzuciłem, aby nie gotować wody i zejść z masą, w tą niedzielę było wyjątkowo gorąco, normalnie przy tych 20 stC zewnętrznej tak się nie grzeje. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jeszcze pytanie czy puszczające uszczelniacze zaworowe mają wpływ na klepanie kasatorów hydraulicznych? Wlałem 300V i po zapaleniu chmura niebieskiego dymu. Głowica do rozebrania więc zastanawiam się nad nowymi wałkami. Prowadnice zaworowe łatwo dostępne? Jaki koszt?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Znaczy tak uważasz bo koniecznie chcesz wrzucić mechanike tak ?;-) Te hydro to naprawde kawał dobrej roboty dostępne tylko w xu10rs i bez żadnego problemu dają radę tak jak napisałem nawet do 8 tys a z tego co pamietam Twój silnik nie osiąga takich rejonów. Jeżeli uważasz że są zużyte to kup nowe - i tak będą tańsze niż zestaw do mechaniki a napewno nie gorsze od nich przy Twoim setupie.
Wałki które założyłeś masz pod hydraulikę napewno ? A wyrzucenie tego wymiennika to nie była dobra decyzja , on nawet nie waży 1 kg a olej ma z nim duuużo lżej.Chłodnica z dwoma wentylatorami również poradzi sobie z dodatkowym olejem bez problemu. Choć wrzucenie tu profi chodnicy w nadkole napewno byłoby jeszcze lepszym rozwiązaniem. Zamiast zwalać na popychacze doprowadź olej do porządku. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Do porządku tzn?
Muszę wymienić uszczelniacze, zdejmę głowicę, zobaczę przy okazji jak wygląda komora oraz zużycie tego i owego. Chcę zmienić wałek dolotowy, gdyż wiem teraz, że tłok pozwoli na więcej. W rewarze nie mają kopiałów odpowiednich pod hydro, pod mecha tak i twierdzą, że hydrokasatory nie do rajdowania, u świątka zrobią to lub to i pytają czy na pewno chcę mecha, bo hydro też daje radę, ale sami znają przypadki gdzie jednak nie daje.catcamsy i cała Reszta tylko mechanika. Tak czy inaczej może moje kasatory są zużyte, a przeróbka na mecha powinna wyjść tanio. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jak klepią po upalaniu po zakrętach to zainteresowałbym sie tym co dostaje smok bo na pewno nie jest to sam olej
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
to czy pojdziesz w mechanike zalezy od dalszych planow, wiec najpierw dobrze sie zastanow and roznymi opcjami.
a co do oleju to gdzie mierzysz te 150, w misce czy masz podstawke z wejsciem na czujniki? -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tzn co miałby targać ten smok? Poziom oleju w połowie zakresu, 300V 15w50 zmieniany co trzy rally sprinty. Kontrolka ciśnienia działa i nie zauważyłem, żeby mrugała.
Nie klepią wszystkie, powiedzmy ze 2 może 3. Temperatura oleju w misce, fabryczny zegar. Od jakich dalszych modów uzależniać mecha? Po prostu założyłem wałek, który miał być 'lumpy', a jest sporo miejsca do tłoka, przy okazji wymiany uszczelniaczy chcę zmienić wałek na mocniejszy, pomierzę ile mam luzu i zakupię wałek, aby wykorzystać maks i już nie rozmyślać o wałku w tym silniku. jeśli rewar to muszę dać mecha, jeśli świątek to muszę wybrać. Domyślam się, że nikt nie ma porównań między mecha, a hydro z oczywistych względów, dlatego pytam czy w sporcie mają w ogóle zastosowanie hydro? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Mowiac co ciagnie smok mial na mysli zapowietrzony olej, taki oes potrafi dobrze piane ubic. Piana jak sie domyslasz nie smaruje a silnik niby dalej ma cisnienie, w pewnym momencie korba robi PING po przytarciu panewki.
Jesli miales 150C oleju w misce to zdecydowanie musisz myslec o chlodzeniu, dedykowanej chlodnicy. Wiekszosc kasownikow poradzi sobie do tych 6500rpm caly dzien, problem jest co dalej. Jedne konstrukcje to przyjma na klate i jeszcze sporo wiecej, inne nie, nie bez powodu uzywa sie mechanike do rajdowania. A do walka to samo co zwykle, dobrze obrobiona glowica, gniazda 3 katy, zawory 2, rozsadne doprezenie, dobry kolektor wydechowy, cos porzadnego na dolot, przyjemne byloby itb ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jak mogę sprawdzić czy ciągnie pianę?
Spojrzałem jeszcze raz na zegar i na 150 stC się kończy, jest mało precyzyjna skala powiedzmy, że miałem ok 130 stC. Jakoś intuicyjnie przekonanie mam pod mechanikę i chyba tak się skończy, pewnie opóźni to sporo kolejny start, ale nie widzę siebie jak poskładam to do kupy i będzie mi klepać na sprintach. Chyba, że wymiana uszczelniaczy zaworowych pomoże na te kasatory? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Nie pomoze.
Olej ciezko nie jest sprawdzic, po prostu jak zjedziesz z 3 sprintu, po ktorym i tak wymieniasz olej odrazu na serwis, wiadro podstawiasz i widzisz. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki, zbadam ten olej jak piszesz, o ile nie przegram z temperaturą miski i jej najbliższego otoczenia.
Pytanie odnośnie wymiany pod mechanikę, gdzieś czytałem, że warto zatkać dopływ oleju w szklance. Jak to najszybciej zrobić i czy to konieczne? Pytanie czy podejmie się ktoś szlifowania podkładek? Potrzebowałbym ich ze 30 na dzień dobry. Pod jaki luz zażyczyć wałek? Czy do rajdowania nie lepiej większy, 0,5 np? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
luz to mysle ze poda Ci producent walka, oplach czesto jest to 0.3mm, czasem tez luz uzalezniony jest od walka na ktorym sie go ustawia - dolot/wydech
130 w misce to taki max. chlodnica jest konieczna. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Samego doplywu oleju do szklanki nie zatykaj, lepsze smarowanie.
Jesli przerabiasz hydro na mechanike to trzeba jakims patentem przytkac otworek w popychaczu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 04:48 |