![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Już nakreślam temat, otóż chciałbym zdobyć jak najwięcej wiedzy na temat modyfikacji silników turbo, razem ze znajomym wymyśliliśmy ,że najprościej było by kupić jakieś autko i uczyć się przez grzebanie przy nim. Propozycja padła na punto gt, ale chyba ich podaż na rynku jest bardzo mała.
Ps. Wykształcenia technicznego nie posiadam ale zasadę działania silnika spalinowego pojmuje tak myśle, jakieś tam umiejętności przy hondzie z d16 i jej doprężaniem itd również zdobyłem. Ale chciał bym się rozwijać dalej jakoś w tym kierunku tym bardziej, że mam taką możliwość. Nie wyraziłem się pewnie zupełnie jasno ale i tak wszelkie sugestie mile widziane. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
jakiekolwiek 1.8T.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
kup jakiekolwiek tanie auto. np. e30 lub sierra 2.0 dohc i dołóż sprężare. taniej i skuteczniej się nie da
pzdr |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
czapke przy tym d16 w góre odprężaj i turbij
![]() -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 March 2010 ![]() |
Bez sensu wedlug mnie zaczynać naukę od uturbiania wolnossącego motoru. Żeby taki motor uturbić to trzeba już wiedzieć wszystko. Proponuję jak pierwszy przedmówca, kupić jakieś 1.8T Vaga. Do 10k można spokojnie już coś wyrwać i dłubać przy tym można naprawdę nieźle.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Punto tańsze
http://otomoto.pl/fiat-punto-gt-C23768554.html -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Bez sensu wedlug mnie zaczynać naukę od uturbiania wolnossącego motoru. Żeby taki motor uturbić to trzeba już wiedzieć wszystko. Proponuję jak pierwszy przedmówca, kupić jakieś 1.8T Vaga. Do 10k można spokojnie już coś wyrwać i dłubać przy tym można naprawdę nieźle. Tylko że dłubanie początkujących przy turbo motorze kończy się najczęściej na odkryciu cudu MBC a potem na płaczu nad stopionym tłokiem ![]() pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Tylko że dłubanie początkujących przy turbo motorze kończy się najczęściej na odkryciu cudu MBC a potem na płaczu nad stopionym tłokiem ![]() pozdrawiam Dlatego dobrze kupić coś taniego, czego żal nie będzie.. pomyśł np o tym: http://otomoto.pl/rover-220-220-turbo-niem...-C23632251.html Tanie do nauki w sam raz ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Jeśli naprawdę chcecie się czegoś nauczyć to szukajcie czegoś co sami będziecie mogli wystroić na ecumasterze . Poskładać mechanicznie setup turbo to nic trudnego , troche dokładności 3 noce na forach i ma sie wszystko na tacy . To czego się trzeba uczyć to kabelki i strojenie .
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
Jak wyżej jakieś tanie BMW 316 +t25 lub ko3 i działać . Jak się zepsuje to silnik za flaszkę można kupić.
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Najlepiej chyba saaba z silnikiem B204L lub B234L. Turbo w serii, a do tego duży potencjał. Można zrobić dużą moc niskim kosztem, albo bardzo dużą za trochę większe pieniądze i trudno coś zepsuć.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Najlepiej chyba saaba z silnikiem B204L lub B234L. Turbo w serii, a do tego duży potencjał. Można zrobić dużą moc niskim kosztem, albo bardzo dużą za trochę większe pieniądze i trudno coś zepsuć. Popieram. Silnik bardzo duzo zniesie, sporo tego za niewielkie pieniadze, silniki tanie jak barszcz i jeszcze dosc tani, otwarty program do strojenia tego. Dla mnie zwyciezca. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
A konkretniej czym się stroi takiego saaba? Ecu master czy po modyfikacji seryjnego kompa jak w hondach?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardzo prosty interfejs i ma sie dostep do wszystkich funkcji kompa.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Możecie rozpisać się jakoś odrobinę więcej na temat tych saabów? Jakie są podstawowe mody od których się zaczyna itd
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Odetkać dolot, DP 3", przelotowy IC - na początek jakikolwiek chinol lub z diesla, przejściówka CAN-USB i do dzieła.
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 03 November 2010 Skąd: zbąszyń ![]() |
Najlepiej cali c20xe plus turbo z c20leta det3 i zaczyna sie cala zabawa a nie drogo;-)
-------------------- Nieprawniona komercyjna sygnatura.
Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Może ktoś zweryfikować czy mówimy o tych saabach? I czy któryś z tych egzemplarzy by się nadał ?
http://otomoto.pl/saab-9-3-turbo-240km-C24220067.html http://otomoto.pl/saab-9-3-skory-zadbany-z...-C17632289.html |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 04 September 2010 Skąd: Wrocław ![]() |
Na jednej z aukcji: " B205R", Ty szukasz B204/B234, nie wiem jedynie jakie różnice są w poszczególnych wersjach, bo są nawet N/A.
Ogólnie fajnie jak by jakiś "Saabolog" napisał coś o różnicach między tymi jednostkami, na co patrzeć przy zakupie, jak je rozróżniać i czy np kupno SAAB'a 2.0/2.3T za 4.5/5k dla silnika to dobry pomysł... Choć narazie są to luźne myśli, to sam planuję zakup takiego silnika. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
W 9-3 B204 był tylko w latach modelowych(nie produkcji) '98 i '99(w 900NG przez całą karierę) później pojawił się b205 - bardziej problematyczny i znacznie mniej podatny na tuning(jeśli chodzi o blok, głowica ma za to lepsze przepływy - można przełożyć nową na stary blok). Najszybciej rozróżnia się je po kolorze kasety zapłonowej, b2x4 czerwona, b2x5 czarna. O ile ktoś nie zamienił kaset
![]() Uturbiony 2.3 w 9-3/900NG był tylko w Viggenie, i był to już b235. W 9-5 były tylko b2x5, b234 był tylko w 9000 i czasem(rzadko) zdarzał się jako wolnossak w 900NG, ale blok się trochę mniej nadaje do wysokich mocy niż ten z wersji turbo. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 07:32 |