Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jakie najtańsze auto z turbo do nauki modyfikowania
Wretched
post Sun, 20 May 2012 - 22:55
Post #1


User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Już nakreślam temat, otóż chciałbym zdobyć jak najwięcej wiedzy na temat modyfikacji silników turbo, razem ze znajomym wymyśliliśmy ,że najprościej było by kupić jakieś autko i uczyć się przez grzebanie przy nim. Propozycja padła na punto gt, ale chyba ich podaż na rynku jest bardzo mała.

Ps. Wykształcenia technicznego nie posiadam ale zasadę działania silnika spalinowego pojmuje tak myśle, jakieś tam umiejętności przy hondzie z d16 i jej doprężaniem itd również zdobyłem. Ale chciał bym się rozwijać dalej jakoś w tym kierunku tym bardziej, że mam taką możliwość.

Nie wyraziłem się pewnie zupełnie jasno ale i tak wszelkie sugestie mile widziane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 20 May 2012 - 22:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Sun, 20 May 2012 - 23:11
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





jakiekolwiek 1.8T.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Mon, 21 May 2012 - 00:22
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





kup jakiekolwiek tanie auto. np. e30 lub sierra 2.0 dohc i dołóż sprężare. taniej i skuteczniej się nie da
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Mon, 21 May 2012 - 01:08
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





czapke przy tym d16 w góre odprężaj i turbij biggrin.gif


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bugalon
post Mon, 21 May 2012 - 09:24
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





Bez sensu wedlug mnie zaczynać naukę od uturbiania wolnossącego motoru. Żeby taki motor uturbić to trzeba już wiedzieć wszystko. Proponuję jak pierwszy przedmówca, kupić jakieś 1.8T Vaga. Do 10k można spokojnie już coś wyrwać i dłubać przy tym można naprawdę nieźle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 21 May 2012 - 09:30
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Punto tańsze
http://otomoto.pl/fiat-punto-gt-C23768554.html


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 21 May 2012 - 09:30
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(Bugalon @ Mon, 21 May 2012 - 09:24) *
Bez sensu wedlug mnie zaczynać naukę od uturbiania wolnossącego motoru. Żeby taki motor uturbić to trzeba już wiedzieć wszystko. Proponuję jak pierwszy przedmówca, kupić jakieś 1.8T Vaga. Do 10k można spokojnie już coś wyrwać i dłubać przy tym można naprawdę nieźle.

Tylko że dłubanie początkujących przy turbo motorze kończy się najczęściej na odkryciu cudu MBC a potem na płaczu nad stopionym tłokiem smile.gif

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Mon, 21 May 2012 - 09:43
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





CYTAT(DOHC @ Mon, 21 May 2012 - 09:30) *
Tylko że dłubanie początkujących przy turbo motorze kończy się najczęściej na odkryciu cudu MBC a potem na płaczu nad stopionym tłokiem smile.gif

pozdrawiam


Dlatego dobrze kupić coś taniego, czego żal nie będzie.. pomyśł np o tym:
http://otomoto.pl/rover-220-220-turbo-niem...-C23632251.html

Tanie do nauki w sam raz wink.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 21 May 2012 - 09:47
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Jeśli naprawdę chcecie się czegoś nauczyć to szukajcie czegoś co sami będziecie mogli wystroić na ecumasterze . Poskładać mechanicznie setup turbo to nic trudnego , troche dokładności 3 noce na forach i ma sie wszystko na tacy . To czego się trzeba uczyć to kabelki i strojenie .

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Mon, 21 May 2012 - 10:22
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Jak wyżej jakieś tanie BMW 316 +t25 lub ko3 i działać . Jak się zepsuje to silnik za flaszkę można kupić.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Mon, 21 May 2012 - 10:59
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Najlepiej chyba saaba z silnikiem B204L lub B234L. Turbo w serii, a do tego duży potencjał. Można zrobić dużą moc niskim kosztem, albo bardzo dużą za trochę większe pieniądze i trudno coś zepsuć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 21 May 2012 - 11:09
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(adam87 @ Mon, 21 May 2012 - 10:59) *
Najlepiej chyba saaba z silnikiem B204L lub B234L. Turbo w serii, a do tego duży potencjał. Można zrobić dużą moc niskim kosztem, albo bardzo dużą za trochę większe pieniądze i trudno coś zepsuć.

Popieram. Silnik bardzo duzo zniesie, sporo tego za niewielkie pieniadze, silniki tanie jak barszcz i jeszcze dosc tani, otwarty program do strojenia tego.
Dla mnie zwyciezca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wretched
post Mon, 21 May 2012 - 11:57
Post #13


User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





A konkretniej czym się stroi takiego saaba? Ecu master czy po modyfikacji seryjnego kompa jak w hondach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 21 May 2012 - 12:42
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Bardzo prosty interfejs i ma sie dostep do wszystkich funkcji kompa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wretched
post Mon, 21 May 2012 - 15:49
Post #15


User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Możecie rozpisać się jakoś odrobinę więcej na temat tych saabów? Jakie są podstawowe mody od których się zaczyna itd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Mon, 21 May 2012 - 15:51
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Odetkać dolot, DP 3", przelotowy IC - na początek jakikolwiek chinol lub z diesla, przejściówka CAN-USB i do dzieła.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mattheo90
post Mon, 21 May 2012 - 22:34
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 03 November 2010
Skąd: zbąszyń





Najlepiej cali c20xe plus turbo z c20leta det3 i zaczyna sie cala zabawa a nie drogo;-)


--------------------
Nieprawniona komercyjna sygnatura.

Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wretched
post Mon, 21 May 2012 - 23:31
Post #18


User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Może ktoś zweryfikować czy mówimy o tych saabach? I czy któryś z tych egzemplarzy by się nadał ?

http://otomoto.pl/saab-9-3-turbo-240km-C24220067.html

http://otomoto.pl/saab-9-3-skory-zadbany-z...-C17632289.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grayfox
post Mon, 21 May 2012 - 23:49
Post #19


User
Dołączył: Sat, 04 September 2010
Skąd: Wrocław





Na jednej z aukcji: " B205R", Ty szukasz B204/B234, nie wiem jedynie jakie różnice są w poszczególnych wersjach, bo są nawet N/A.
Ogólnie fajnie jak by jakiś "Saabolog" napisał coś o różnicach między tymi jednostkami, na co patrzeć przy zakupie, jak je rozróżniać i czy np kupno SAAB'a 2.0/2.3T za 4.5/5k dla silnika to dobry pomysł...
Choć narazie są to luźne myśli, to sam planuję zakup takiego silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 22 May 2012 - 00:24
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





W 9-3 B204 był tylko w latach modelowych(nie produkcji) '98 i '99(w 900NG przez całą karierę) później pojawił się b205 - bardziej problematyczny i znacznie mniej podatny na tuning(jeśli chodzi o blok, głowica ma za to lepsze przepływy - można przełożyć nową na stary blok). Najszybciej rozróżnia się je po kolorze kasety zapłonowej, b2x4 czerwona, b2x5 czarna. O ile ktoś nie zamienił kaset wink.gif
Uturbiony 2.3 w 9-3/900NG był tylko w Viggenie, i był to już b235. W 9-5 były tylko b2x5, b234 był tylko w 9000 i czasem(rzadko) zdarzał się jako wolnossak w 900NG, ale blok się trochę mniej nadaje do wysokich mocy niż ten z wersji turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 07:32