![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Moje auto średnio się nadaje na długie trasy a ostatnio głównie tak zbieram kilometry, więc trzeba by trochę umilić ten czas za kółkiem. Nie chce wydawać milionów bo autem jeżdżę tylko ~10 dni w miesiącu, pokonując w tym czasie ~3000km z czego ~2tysiące na trasie A-B-A. Nie chce Diesla, nie chce bezpośredniego wtrysku bo do auta za tą kasę którą zamierzam wydac nie widzę sensu zakladania PRINSa czy nawet dobrej instalacji z dotryskiem.
Oprócz możliwości zastosowania taniego paliwa, chciałbym też żeby utrzymanie auta w przyzwoitej kondycji mnie nie zrujnowalo. Mam prośbę, żebyście napisali jakie potencjalnie drogie awarie na mnie czekają oraz które sprawy eksploatacyjne mają chore ceny ze względu na koszt części czy skomplikowany dostęp. Zupełnie nie miałem styczności z autami na które się przymierzam. Do tej pory śmiałem Fabią 1.4 LPG i tam rzadko która część kosztuje więcej niż 200zl a w dodatku nie bardzo chce się psuć. Nie nastawiam się na takie koszty ale nie chciałbym płacić za klocki, filtry czy inne pierdoly 5x więcej. Wstepnie wytypowalem: - BMW 3.0 218KM w budzie E60 lub E91 - Lexus IS250 (to się gazuje sensownie? Jaki tam jest automat?) - Mondeo/jakieś Volvo 2.5T. - Mercedes C230 (204KM) W204 Wszystko to auta +/- 10-letnie ale u wroga wciąż sporo egzemplarzy z przebiegami 100-150kkm u mnie pewnie kolejne 100kkm. Generalnie ciągnie mnie do RWD bo nigdy nie mialem ale wszystkie z nich to marki Premium i obawiam się kosztów eksploatacji dlatego pojawił się też Mondek. Oprócz tego sa jeszcze wersje rozsadna: - Bravo/Tipo 1.4 T-jet - Jakas Megana GT ale tego mało. W planowanym budżecie auta będą o połowę młodsze i z przebiegiem max 60kkm. I wersja budżetowa (w zakupie ![]() Wszelkie uwagi od osób mających wiedzę na temat ww. aut mile widziane. Sugestii nt. innych aut również wyslucham ale raczej skończy się na którymś z wymienionych, więc głównie zależy mi na info o fuck-upach i drogich czesciach eksploatacyjnych. Edit: nie ten dział. Proszę o przeniesienie do odpowiedniego. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Is250 ma dobry szybki automat ale ciezko bedzie gazowac z uwagi na bezposredni wtrysk. C230 ma do wymiany walek balansujacy wraz z lancuchem rozrzadu trzeba do tej operacji silnik wydobyc. 407 v6 dobry silnik gazowalny o ile potrafisz zniesc przedni nawis rodem z kombajnu.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Lexus LS430
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
407 ma krótką skrzynię.
Szukaj czegoś co ma sensowne obroty przy prędkości autostradowej i względne wyciszenie. -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
LS430 oczywiscie po przelocie 200 000 km potwierdzam mega woz i lepszego do takich zastosowan nie ma. Z wad trzeba brac pod uwage brak hamulca z przodu i przekladnia kierownicza rodem z ciagnika rolniczego + kiera jak z autobusu. Hamulce latwo naprawialne zalozyc mozna brembo 8 tlok i hamuje mega. 407 faktycznie nie ma przelozenia na autostrade, ale poza ls430 zaden z wyzej wymienionych w serii nie ma, przy czym w mercedesie temat latwo naprawialny zmiana dyfra.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ale na cholerę mu taka stodoła na kołach?
GS'a kupi młodszego i mniej styranego w tych pieniądzach a komfort i tak znakomity w trasach. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Saab 9-5 wydaje sie fajna opcją. Kosztuje smieszne pieniądze, polift ma kontrowersyjną urodę
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Ale na cholerę mu taka stodoła na kołach? GS'a kupi młodszego i mniej styranego w tych pieniądzach a komfort i tak znakomity w trasach. Właśnie wątpię ze tak będzie. Jakaś dziwna rzecz się stała na rynku i te GSy z V8 są porównywalne lub droższe cenowo od LSa. LS jest znacznie lepszym autem -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Beemix poliftowe ls430 z pewnego zrodla i o europejskim pochodzeniu sa drogie zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bez 50 000PLN nie da sie pewnego sprzeta kupic, a badam ten rynek od lat. GS ma pneumatyczne zawieszenie? Tommo to ls430 byl swego czasu najcichszym samochodem w kabinie na swiecie nie GS.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
LS jest znacznie lepszym autem No tak...V8, masaże, pneumatyczne zawieszenie...helloouu...autor tematu rozważa Bravo 1.4. ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Rozwaza ale ktos zaproponowal ls430, a skoro mam ten woz 7 lat i troche km przerobilem to zaprezentowalem wady. Zalety sa oczywiste, a decyzje podejmuje zainteresowany.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
A Legend KB1? Warto się tym zainteresować? Trochę podrzucam do rozważenia i pytam zarazem
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
To raczej do wątku na dupowóz się nadaje
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Dziękuję wszystkim za odzew
![]() To raczej do wątku na dupowóz się nadaje ![]() Dokładnie. Przez pomyłkę umieściłem tutaj i ponownie proszę moderatora o przeniesienie do właściwego działu ![]() Tak prawie każde z tych aut będzie 5x droższe niż fabia w lpg, szczególnie samochody pokroju bmw e60 - limuzyna klasy wyższej, zje ciebie razem z butami, jeżeli oczywiście chcesz to normalnie serwisować, a nie, że ma jeździć. Po pobieznym przejrzeniu cen części eksploatacyjnych na allegro to raczej 2x drożej a to powinno moje buty zostawić jeszcze w spokoju ![]() No tak...V8, masaże, pneumatyczne zawieszenie...helloouu...autor tematu rozważa Bravo 1.4. ![]() No zdrowy rozsądek mu podpowiada, że auto z przebiegiem 60kkm i serwisem ASO nie powinno w ciągu najbliższych 100kkm pochłonąć na naprawy tyle ile jest warte. Ale jak mówiłem ciągnie do czegoś bardziej męskiego, choć taki 1.4 t-jet po programie i tak będzie rakietą w porównaniu do 86. czeskich rumaków, którymi teraz dysponuje ![]() Beemix poliftowe ls430 z pewnego zrodla i o europejskim pochodzeniu sa drogie zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bez 50 000PLN nie da sie pewnego sprzeta kupic, a badam ten rynek od lat. Masz rację. A to jednak więcej niż chce przeznaczyć czyli max 40k z opłatami i transpoetem ale szczerze mówiąc wolałbym mniej z uwagi na to, że auto więcej stoi niż jeździ. Jednak u nas, w przeciwieństwie do zachodu, auta bardziej tracą na wartości rocznikiem niż przebiegiem. Padła propozycja GSa430, wcześniej skreslilem ten model bo odrzucala mnie drewniana deska w środku. Kolorystycznie pasuje tam jak pięść do nosa. Z zewnątrz te nie jest zbyt śliczny ale głównie będę patrzył że srodka ![]() Te silniki gazują się normalnie? Jak jest z mniejszymi motorami - 300 i 350? 407 ma krótką skrzynię. Szukaj czegoś co ma sensowne obroty przy prędkości autostradowej i względne wyciszenie. W porównaniu z Fabią przy 160km/h to chyba wszystko ma "względne" wyciszenie ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jakieś Volvo tak ale raczej 2.4T niż 2.5T.
S60 lub S80 2.4T 200KM no i manual bo automaty są lipne w Volvo. W trasie do 160km/h 13l lpg/100. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Podłączam się do pytanio-sugestii ![]() Legend gabarytowo przypomina gs ale więcej pali, w stosunku do v8 nie jedzie no i wyciszenie odczuwalnie gorsze. Co do ls430 to ...fajne auto mega tanie w stosunku do konkurencji ale trzeba lubić ten styl jazdy czyli całkowitego odcięcia od drogi. Co do cen to ktoś dobrze zauważył że ls prędzej kupisz wersje fl za 40k w dobrym stanie niż gs mk3 430. Wynika to z dwóch tematów podstawowy to jednak gs może okazać się tańszy w utrzymaniu cjociażby o zawias ale ogólnie może być troszku taniej a temat drugi to polska rzeczywistość przy sprzedaży Ls. Na miejscu autora szukałbym 430ki mk3 z opcją nawet dołożenia paru złoty bo nie ma nic tańszego na rynku w serwisie tej klasy. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Zanim ktoś weźmie do serca powyższe, że utrzymanie Lexusa to drobiazg, polecam zapytać agenta za ile go ubezpieczy.
https://allegro.pl/oferta/lexus-ls460-ls-fu...2013-7480111960 -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To jest lampa do ls460. Do ls430 jestem na bieżąco jako, że odświeżam swoje lampy. Nowa w ASO przód 6000 PLN netto, polift xenon skrętny. Dodać jednak należy, że w ASO dostępne są do LS430 same klosze lamp po 450 PLN netto. Do jakiego innego wozu można dokupić same klosze lamp w ASO?
Oczywiście LS430 może się okazać drogi w użytkowaniu, chociaż ja nim stuknąłem 200 000km bez żadnych poważnych napraw. Warunkiem taniego użytkowania LS430 jak i każdego wozu tej klasy jest posiadanie co najmniej jednej prawej ręki, zaplecza, doświadczenia, czasu i chęci na dłubanie przy samochodzie. Sama regulacja luzu zaworowego co 90 000km jest zalecana i nie będzie śmieeszna ani tania, chociaż ja stuknąłem 200 000 km na lpg i luzy są prawidłowe. Oczywistym jest, że jeżeli ktoś nie będzie sobie sam tego wozu ogarniał to nie jest to dla niego oferta, jak i każdego z tej klasy czy nawet niższej czy to kilkunastoletnie e60 (aktywny układ kierowniczy przekładnia 13000 tylko ASO u znajomego tak skończyła się historia e60, które stoi, a on jeździ focusem) czy w211. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
No e60 i generalnie BMW juz odrzuciłem (chociaż jeszcze 130i 265KM chodzi po głowie bo znalazłem sztukę mieszczącą się w budżecie, serwisowana z przebiegiem poniżej 90kkm).
Generalnie chyba padnie na lexa. Jest jeden GS430 fajny poniżej 8000€ I z przebiegiem 140kkm, po dużym serwisie przy 110kkm. Rok 2003 na co szczególnie zwrócić uwagę przy tym aucie? MK3 chyba nie znajdę w tym budżecie 430. Czy GS300 jest równie godny polecenia? Co do ubezpieczenia to też mnie to wczoraj zastanowiło i jutro będę się dowiadywal. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:17 |