![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 06 January 2006 ![]() |
Witam
Tak jak w temacie zastanawiam sie mocno na wyborem miedzy tymi 2 rodzajami zawieszen. HP Sporting w wersji N czyli ustwianie twardosci z heperami ale bez mozliwosci samodzielnej regulacji twardosci. GAZ Gold ma ta przewage ze ma mozliwosc plynne regulacji twardosci zzachowaniem relacji dobici i odbicia. Oba kosztuja podobnie kolo 5500-6000tys. Auto e30 318is w specyfikacji na asfalt, przeznaczenie (track day'e, BMW CHALLENGE WPP, GSMP, moze kkiedyc jais RPP typu mazowiecki). Mile widziane odpowiedzi a w szczegolnosci uzytkownikow ktorzy mieli doswiadcznie z podawanymi preze mnie firmami. Jesli macie jakies sugestie, rady, podpowiedzi rowniez piszcie pozdr |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
tak w kwestii sprostowania GAZ Gold w standardzie ma tylko regulację dobicia.
Z własnych obserwacji GAZ są wykonane bardzo porządnie i sprawiają wrażenie pancernych. Na Gold'y do tej pory nie mieliśmy żadnej reklamacji. Na asfalt i na track day'e nadają się bardzo dobrze. Rozbudowując je o zewnętrzne zbiorniki uzyskujemy także regulację rebound i dają sobie nawet radę na torze. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 February 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Do kupna GAZ'ów przekonała mnie przede wszystkim cena. Zamawiałem co prawda coilovery z regulacją amorków (bodajże seria GP) cena prawie chińska bo ok 60Ł netto/szt. Poza tym widziałem je na bardzo kilku szybkich autach, które robią solidne przeciążenia boczne więc nie mogą być takie złe. Niestety nie powiem Ci jak z wrażeniami bo jeszcze minie parę tyg zanim założę je w końcu do auta. Wydają się być wykonane solidnie, dostajesz wykres z dynamometru dla każdego amorka, niestety w jednym zacięła się regulacja, wolałem się nie siłować, więc odesłałem do chłopaków z re5pect, i się odblokowało
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 December 2003 Skąd: wawa ![]() |
Intrax również mogę bardzo bardzo mocno polecić.
Na jakieś trackdaye i tym podobne wygibasy nie wyobrażam sobie nic lepszego w tych pieniadzach ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Fri, 06 January 2006 ![]() |
Itrax model RSA 2000EUR a 1k2 2800EUR i co jest zastanawiajace RSA jest na rurze 40 mm a 1K2 na 45mm
a Gaz Gold ma chyba 63mm i tloczysko 22mm wiec wydaj mi sie,moge sie mylic iz zalozenia na papierze prezentujr sie lepiej. Czy wersja Gaz Gold wystepujeze zbiorniczkami zewnetrznymi i bez? Czy po zakupie wersji bez zewnetrznych zbiornikow moza je w pozniejsym czasie dolozyc? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Ceny w katalogu GAZ nie obejmują zbiorniczków - są one jako opcja.
Można je dołożyć później tylko trzeba odesłać amortyzatory do Anglii na montaż - świadczymy też takie usługi ponieważ mamy wynegocjowane bardzo dobre stawki u firm kurierskich) -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 February 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Lekkie odgrzewanko ale mam chyba problem z GAZ'ami.
Tydzien temu zamontowałem regulowane amorki na tył. Auto na kobyłkach także żadne z kół nie dotykało podłoża. Chciałem sprawdzić jaka będzie różnica na regulację (regulacja odbicia) Gałka regulacyjna na amorze ma 5,5 obrotu. ustawiłem obydwa na maksymalne ustawienie i chciałem sprawdzić jak szybko opadnie zawieszenie z tak ustawionym amortyzatorem. Więc podpomowałem żabą prawy wahacz, i opad zajął jakieś 4 s. Natomiast w przypadku lewego, trwało to dwa razy dłużej, ba nawet wahacz nie opadł do takiego poziomu jak lewy. Teoretycznie "wedle gały" ustawione na taki sam rebound. Ale w realu wygląda to inaczej. Jest coś spitolone, czy w warunkach na "sucho" tak może się dziać? , |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Zawieszenie nowe?? Bo wiesz, jak ja zamontowałem kiedyś do ściery nowe amorki do tyłu (nie pamiętam marki) to przez pierwszych kilka bujnięć auto zachowywało się jak bez amortyzatorów. Dopiero potem się coś rozpompowało i zaczęły działać. Może GAZ też tak ma, że musi najpierw przejść kilka cykli odbicia-dobicia nim zacznie robić robotę.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
jaki masz model tych gaz'ów ? jeśli to monotube to nie ma wpływu czy były wcześniej "bujane" jak pisze Czacza, jeśli to konstrukcja dwururowa to jest takie zjawisko możliwe.
Czy masz do nich w zestawie wyniki pomiarów sił tłumienia jak ktoś wcześniej wspominał ? Trzeba by sprawdzić jakie było na nich tarcie /friction/ jeśli było w ogóle mierzone. Często sie zdarza w tego typu konstrukcjach że na bardzo małych prędkościach /tam gdzie mierzy się tarcie/ różnice na jednej parze amorów sa ogromne np 50N do 400N ! Inna opcja to zacieta regulacja ![]() Pojeździj troche i sam zobaczysz czy jesteś zadowolony, bo to jest najważniejsze. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 February 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Zawieszenie nowe, niecały rok w kartonach przeleżało i dopiero teraz założyłem. Są to GAZ GT (w prawym kartonie), nie wiem czy dwururowa konstrukcja ale chyba nie... Tu 5 obrotów i tu 5 obrotów więc mam nadzieje, że regulacja nie zacięta - inaczej mega lipa. Wiem że to nie Ohlins, no ale.... Mam nadzieje, że się "rozchodzi" przy czym nigdzie nie czytałem o "docieraniu" dla amorów...
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
AFAIR twoje zawieszenie jest dwururowe.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 04:45 |