Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Felgi stalowe => otwór centrujący => rzeźba
Gr00bY
post Tue, 23 Sep 2003 - 10:01
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Witam. Szukam niedrogich czyt. bardzo tanich stalówek 14" bądź 15" o paramatrach montażowych 4x100x59 czyli typowo Nissanowy czyli... niestety rzadko spotykany. Po sprawdzeniu większościu samochodów z naczego rynku wynalazłem najbliżej pasujące rozmiary czyli:

BMW E30 - 5,5JX14 - 4X100X57 - o 2mm za mało
Daewoo Lanos - 5,5JX14 - 4X100X56,5 - o 2.5mm za mało
Nissan 100NX/Almera/Micra/Sunny - 5,5JJX14 - 4X100X59 - rozmiar który potrzebuje
Renault Clio/Megane - 5.5JX14 - 4X100X60 - o 1mm za dużo => są tak cienkie pierścienie centrujące
Renault Megane - 6JX15 - 4X100X60 - jw.
Renault Laguna - 6.5JX15 - 4x100x60 - jw.

Pomożecie


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Sep 2003 - 10:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mad dog
post Tue, 23 Sep 2003 - 10:46
Post #2


User
Dołączył: Sun, 10 August 2003
Skąd: Polska Centralna





nie wiem czy jest to dorbe rozwiazanie , ale chyba u Biernackiego mozna poszerzyc otwor.Widzialem jak kiedys ktos przywiuzl do niego felgi bez otworu (R5 Turbo) i nawiercili mu w feldze otwor centralny.Rozwiercic tez mozna .Jakbys nie mial juz innego rozwiazania...
PS:59 czy to czasami nie oznacza ET (odsadzenia felgi) ?
PS2:mysle ze jak jest roznica 2 mm w otworze centralnym to nie ma tragedii i tak felga jest docisnieta do piasty srubami.


--------------------
Mad Dogs - chłopcy z włoskiej "pierwszej ligi rajdowej".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Tue, 23 Sep 2003 - 10:57
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





AD PS2. hem... tragedii nie ma...? ale po cos ta piasta jednak jest... a w tym momencie czy roznica jest 1mm czy 101mm tez nie ma znaczenia, bo i tak nie spelnia otwor zadnej funkcji.

wtedy spore obciazenia sa na srubach... Moze pomysl tez o jakiejs rzezbie ze srubkami - taniej wyjdzie na pewno...

w stalowce ciezko cokolwiek zmieniac, bo plaszczyzna przylegania jest bardzo "cienka" a odcinek felgi w tym miejscu rzadko prostopadly do niej... - wiec przy rozwiercaniu mocno rzezbimy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Tue, 23 Sep 2003 - 12:00
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





Bardzo tanie stalówki zazwyczaj są zardzewiałe i krzywe. Za prostowanie i malowanie dasz wiecej niz za felgi. Może poszukaj spokojnie w ogłoszeniach prasowych czy w sieci i na pewno znajdziesz coś sensownego.


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
acoto
post Tue, 23 Sep 2003 - 12:33
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Pruszków City





pierścienie centrujące 1mm oczywiście są, tylko że do alumów
nie wiem jak sprawowałyby się na stalówkach. Potrzebne ci to
teraz czy na następny sezon? bo jeżeli możesz się wstrzymać
to na allegro czy innych ogłoszeniówkach powinieneś coś
znależć wcześniej czy póżniej. Parę razy w przeszłości natknęłem
się na takie fele.


--------------------
KOSIARKA POWER!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 23 Sep 2003 - 13:00
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





gondoljerzy - szukam, patrzam i nie widze. Dlatego napisałem, że jest to nietypowy rozmiar. Ale MOŻE już coś bede miał bo jeden z użytkowników zaproponowal pomoc Felgi moga być zardzewiałe bo i tak bedą malowane na biało albo na czarno więc problemem to nie jest. Ważne, że by były proste. Bardzo tanie to jest pojęcie względne bo np. w zeszły weekend na Słomczynie kupiłem za 200zł 4 proste/niezardzewiałe felgi do Corsy na zimówki. Uważam, że te 200zł to były cena prawidłowa czyt. tanio/bardzo tanio.

acoto - nie są potrzebne na gwałt bo mam 13" i i tak na nich bede jeździł w zimę. Co wcale nie znaczy, że przed zimą nie mógł bym założyć 14" bądź 15". Jeżeli są pierścienie 1mm to chyba bede szukał 15x6" bądź 15x6.5" z Renault.

mad dog - 59 to jest rozmiar otworu centrujące o którym pisałem.

Priosiaq - jest tragedia bo nie w tym przypadku te 2mm powodują, że otwór centrujący się nie zmieści w felge Zastanawia mnie właśnie jak jest z tym rozwiertem. Czy 2mm do rozszerzenia otworu centrującego to dużo czy mało


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burned
post Tue, 23 Sep 2003 - 14:24
Post #7


User
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT
Czy 2mm do rozszerzenia otworu centrującego to dużo czy mało


Mysle ze to nie jest tak duzo, bo znajomy moj spilowal okolo milimetra felgi recznie po to zeby pasowala do piasty. autem byl stary taunus, i narazie jezdzi tak i jest ok. glowy za to nie dam...


--------------------
::HONDA::SAPIENS::
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HaRRY
post Tue, 23 Sep 2003 - 15:40
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Warszawa





pogadaj z Peterem czy by ci nie opchnął starych kółek ze 100 NX`a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 23 Sep 2003 - 15:48
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Właśnie coś zyzy pobąkiwał, żebym zagadał z Peterem Pogodom

Ps. Ale czy on miał stałowki czy alu?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 23 Sep 2003 - 18:29
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Więc już wiem czego szukam

Felg Nissanówskich 14x5.5" i na nie 185/60/14 stalówek z Renault Megane/Laguny 15x6" i na nie 185/55/15 lub 195/50/15. Wg. danych które znalazłem w necie w Renault ET = 43, a w Nissanie ET = 45 więc różnica jest marginalna. Różnicę 1mm jakoś wyrównam ;P

Dziękuje za uwagę (no i za pomoc) i jakby ktoś coś takiego widział możecie dać znać tutaj


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Tue, 23 Sep 2003 - 23:03
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





ja potrzebowalem waskich stalowek 4.5"x16" do moich super hiper wyscigowych oponek 135mm kupilem od Suzuki Wagon R+ oddalem do tokarza i poszerzyl mi otwor centralny z 54 na 56.5 czyli o 2.5mm

mysle, ze Ty z felgami od Daewoo mozesz zrobic to samo


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Fri, 26 Sep 2003 - 19:50
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Dawaj namiar na tokarza Jakie grosze za to chciał?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
REN
post Fri, 26 Sep 2003 - 22:56
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





robilem to przez Promotora, niestety koszty sa duze, z tego co pamietam 100 za felge albo 100 za dwie, niepamietam ... tlumaczyli ze duzo jest roboty z odpowiednim ustawieniem felgi i z tad ta wysoka cena


--------------------
2:05.534 Tor Poznań - zwykłe Combo na SP9000
2:26.273 - seria Combo 1.3CDTI
następnym razem testuję Vivaro 1.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Fri, 26 Sep 2003 - 23:01
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





No, ale ważne, żeby to było dobrze zrobione, żeby nie biło.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:16