![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Witam
Planuję wsadzić dużą głowę czyli 210 z e34 do e30. 188 mi się rozlatuje to może bym wsadził mocniejszy, zwłaszcza że mam silnik m62 i w przyszłości w planach kompresor. Kupiłem kiedyś po pieniądzach taki dyfer ze szperą i w takiej obudowie że pasują śruby mocowane do belki. Muszę tylko dorobić tylne mocowanie i półosie. Ma ktoś jakiś sprawdzony patent na te przeróbki? Czy półosie pasują z czegokolwiek czy trzeba zrobić jedną z dwóch? Jakby ktoś miał jakieś foto takiej przeróbki to mile widziane. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Co do przeróbki to w mojej e30 siedzi właśnie taki dyfer... Sam dyfer tak jak piszesz pasuje na mocowanie belki, ja u siebie dodatkowo dospawałem boczne ucho do belki i przykręciłem dyfer jeszcze z prawej strony(masz tam miejsce na trzy śruby). Z tyłu przy wnęce na koło w podłodze jest profil i będziesz musiał go podciąć żeby koniec dyfra ci się zmieścił. Co do mocowania z tyłu to najprościej jest dorobić ucho przykręcane do śrub z tylnej pokrywy i bez problemu powiesić na org. mocowaniu. U mnie wałek atakujący miał flansze na 6 śrub i dorabiałem flansze na 4 śruby pod wał napędowy (podobno były wersje na 4 śruby, ale nie wiem jak z dostępnością)
Jeśli chodzi o półosie to ja skracałem rurowe ośki z e32 (średnica 38mm i ścianka 7mm ![]() Co do piast to pasują praktycznie p&p, jedynie trzeba przy montażu do wahaczy dołożyć dystans 5mm bo org mają szersze łożyska. Dodatkowo pojawia się jeszcze jeden problem z piastami... Przeguby od strony piast są na tyle za duże że będzie trzeba przesunąć mocowanie amortyzatora o 2 cm i zastosować węższe sprężyny... (lub przesunąć mocowanie sprężyny) Na takim zestawie jeździły w serii v12, myślę że gra warta świeczki ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
m5 e28. W UK takowa szpera okolice 250-350 funa
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
m5 e28. W UK takowa szpera okolice 250-350 funa Ja za swój dyfer ze szperą 3.46 dałem 550zł na alegro... Jak na razie mało kto używa je do sportu i idzie chwycić okazje.Jak by nie było ludzie głównie katują BMW serii 3, a że tylko nieliczne mają typ 210 idzie okazyjnie kupić. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No ja swój 3,25 kupiłem za 500zl na allegro
![]() ![]() W jaki sposób przesuwałeś mocowanie amora? Skracałeś ucho przy tylnym zawiasie czy dokładałeś te 2cm, czy może przesuwałeś w inną stronę? Piasty w e32 jakieś konkretne czy obojętnie jaka wersja silnikowa? Gdzie dokładnie ten dystans? Możesz opisać pod który numer? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=40 Zzastanawiam się jak to pogodziłeś bo łożyska mają inne średnice. Możesz dokładnie opisać? Chyba że przetoczyłeś piasty o 1mm tak żeby weszły w łożyska? Wtedy by pasowało tylko czy dystans dałeś między piastę a łożysko czy między łożysko a zabierak do półosi żeby wyszła jednakowa szerokość 42mm? Chcę odrazu zmienić też hamulce z tyłu i może bym to jakoś zrobił za jednym zamachem. Mam już tarcze z z4 294x19 które pasują zamiennie zamiast pełnych z kompakta i ręczny również będzie pasował. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
No ja swój 3,25 kupiłem za 500zl na allegro ![]() ![]() W jaki sposób przesuwałeś mocowanie amora? Skracałeś ucho przy tylnym zawiasie czy dokładałeś te 2cm, czy może przesuwałeś w inną stronę? Piasty w e32 jakieś konkretne czy obojętnie jaka wersja silnikowa? Gdzie dokładnie ten dystans? Możesz opisać pod który numer? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=40 Zzastanawiam się jak to pogodziłeś bo łożyska mają inne średnice. Możesz dokładnie opisać? Chyba że przetoczyłeś piasty o 1mm tak żeby weszły w łożyska? Wtedy by pasowało tylko czy dystans dałeś między piastę a łożysko czy między łożysko a zabierak do półosi żeby wyszła jednakowa szerokość 42mm? Chcę odrazu zmienić też hamulce z tyłu i może bym to jakoś zrobił za jednym zamachem. Mam już tarcze z z4 294x19 które pasują zamiennie zamiast pełnych z kompakta i ręczny również będzie pasował. Do wahacza dospawałem tuleje z gwintem i do niej wkręcam amor.(tuleje wspawałem przy starym gwincie, nie niszcząc org mocowania) Co do piast to obojętnie z jakiego modelu. Łożyska w e30 są węższe o 5mm i jak byś włożył piastę w wahacz to nie zabezpieczysz segerem bo będzie luz. (jak będziesz to miał na stole to od razu załapiesz o co chodzi ![]() Łożyska z E30 mają miary 42x75x37 (wersja z tarczą) a E32 ma 42x80x42. Średnica wewnętrzna jest ta sama i piasta wchodzi w łożysko z e30, średnica zewnętrzna cię nie interesuje bo jest pod wahacz no i szerokość nadrabiasz dystansem żeby nie było luzów wzdłużnych...Dystans możesz dać przed lub za łożysko zależy jaki chcesz mieć rozstaw osi ![]() Co do hamulców to już kwestia indywidualna ja wcześniej miałem z e46 3.0 (bez ręcznego) teraz dałem tarcze z e36 2.5 żeby mi się felga 15 mieściła i do do tego zaciski z golfa 2 ( ręczny na zacisku) Z przodu z e46 330 i z hamowaniem niema problemu. W moim temacie mam parę zdjęć, troszkę kiepskiej jakości ale są : http://www.racingforum.pl/index.php?showto...40&start=40 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ok to już czaję. Ciekawe jest to co piszesz o łożysku bo na realoem pisze że łożysko w e30 i e36 compact ma otwór 39mm. Ale to najmniejszy problem bo zawsze można piastę przetoczyć.
Ja u siebie raczej pozostanę przy tradycyjnym rozwiązaniu ręcznego bo zakładam zaciski tylne z e39 bo mają większe tłoczki a zależy mi na dobrym hydraulicznym ręcznym (auto do okazyjnego driftowania). Długo już jeździsz na takim rozwiązaniu? Zastanawia mnie czy mocowanie dyfra z tyłu na jeden simerblok i tylko pod dwie śruby dekla nie jest za słabe? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Ok to już czaję. Ciekawe jest to co piszesz o łożysku bo na realoem pisze że łożysko w e30 i e36 compact ma otwór 39mm. Ale to najmniejszy problem bo zawsze można piastę przetoczyć. Ja u siebie raczej pozostanę przy tradycyjnym rozwiązaniu ręcznego bo zakładam zaciski tylne z e39 bo mają większe tłoczki a zależy mi na dobrym hydraulicznym ręcznym (auto do okazyjnego driftowania). Długo już jeździsz na takim rozwiązaniu? Zastanawia mnie czy mocowanie dyfra z tyłu na jeden simerblok i tylko pod dwie śruby dekla nie jest za słabe? Co do rozmiarów łożyska to otwór 39mm mają wersje z bębnem (pod tarcze jest 42mm, w mocniejszych wersjach były większe łożyska) możesz jeszcze raz sprawdzić ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Średnice łożysk:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=40 Ale to tak jak mówiłem najmniejszy problem. Ja mam u siebie dekiel z dwoma gwintami po dwóch stronach, o taki: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=10 i chyba odrazu zrobię nowe mocowania po dwóch stronach, zastosuję jakieś tuleje teflonowe i do tej poprzeczki przed kołem zapasowym pospawam uchwyty. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Średnice łożysk: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=40 Ale to tak jak mówiłem najmniejszy problem. Ja mam u siebie dekiel z dwoma gwintami po dwóch stronach, o taki: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=10 i chyba odrazu zrobię nowe mocowania po dwóch stronach, zastosuję jakieś tuleje teflonowe i do tej poprzeczki przed kołem zapasowym pospawam uchwyty. Czyli tylko sześcio cylindrów ki miały większe łożyska: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=40 Jak masz mniejsze to tak jak piszesz trzeba będzie toczyć (piasty z e32 mają pełne sworznie bez otworu) albo kupić wahacze z e30 pod większe łożyska. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Przetoczy się, niema problemu. Jeszcze jedno mnie zastanawia czy zabierak przykręcany do piast,y ten do którego przykręca się półoś, mieści się w wahacz? Wystarczy tylko przeróbka mocowania amora i gniazda sprężyny? A z przodu nie wadzi o wahacz, tak żeby trzeba było roztaczać wahacz albo coś?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Przetoczy się, niema problemu. Jeszcze jedno mnie zastanawia czy zabierak przykręcany do piast,y ten do którego przykręca się półoś, mieści się w wahacz? Wystarczy tylko przeróbka mocowania amora i gniazda sprężyny? A z przodu nie wadzi o wahacz, tak żeby trzeba było roztaczać wahacz albo coś? Nie z tym niema problemu, co do sprężyn to można poszukać i zastosować węższe sprężyny z innego samochodu, tylko trzeba się zorientować z jakiego podpasuje... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A jak przerobiłeś piastę do wału? Bo ja też przy dyfrze mam na śrub ale chyba połączę wał z e34 z tym z e30 i zostawię na 6 tak jak jest.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 22 September 2012 Skąd: Kielce ![]() |
A czy przesunięcie amortyzatora w wahaczu było konieczne?
Mógłbyś podać wymiary tej piasty z E32? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
A jak przerobiłeś piastę do wału? Bo ja też przy dyfrze mam na śrub ale chyba połączę wał z e34 z tym z e30 i zostawię na 6 tak jak jest. No piastę dorabiałem nową na miarę pod wał napędowy. (musi być krótsza od tej na 6, żeby było p&p) Co do mocowania amora to bez tego się nie obejdzie wyżej jest link ze zdjęciami w moim projekcie i na jednym ze zdjęć widać że bez przesunięcia się nie obejdzie... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
To chyba nie będę rozbierał dyfra tylko przerobię wał a ten sprzedam.
Piasta finalnie wyszła Ci w tym samym miejscu jeśli chodzi o rozstaw kół? Pytam bo zastanawiam się czy nie odpuścić sobie hamulców i robić potem. Nie kojarzysz czy z e34 piasty podejdą tak samo? Wymiary łożysk są inne ale to pomijam. Chodzi mi głównie czy półosie od dyfra 210 będą pasowały do piast z e34 gdzie były dyfry 188? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
To chyba nie będę rozbierał dyfra tylko przerobię wał a ten sprzedam. Piasta finalnie wyszła Ci w tym samym miejscu jeśli chodzi o rozstaw kół? Pytam bo zastanawiam się czy nie odpuścić sobie hamulców i robić potem. Nie kojarzysz czy z e34 piasty podejdą tak samo? Wymiary łożysk są inne ale to pomijam. Chodzi mi głównie czy półosie od dyfra 210 będą pasowały do piast z e34 gdzie były dyfry 188? Z tego co pamiętam to są szerzej niż seria, nie pamiętam o ile bo wcześniej miałem piasty z compacta pod bęben (przerobione pod łożysko 42mm), one były o 2 cm szersze na stronę.Na piastach z e32 masz 5mm regulacji na dystansie, rozstaw na pewno finalnie będzie większy, ale w tedy nie ma problemu bo dasz podkładkę pod mocowanie zacisku i stare hamulce ci wejdą. Raczej z dyfra 188 będą mniejsze zabieraki, i nie podejdzie, te dyfry miały mniejsze przeguby przy dyfrze i pewnie od strony piasty będzie tak samo. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No to pewnie jak miały mniejsze przeguby przy dyfrze to przy kole też bo półoś przeważnie pasuje na odwrót.
Co do hamulców to nie chcę poszerzać rozstawu piast bo chciałbym założyć oryginalny tarczobęben żeby zachować ręczny szczękowy na linki. Pod zaciski itak będę robił adaptery. Dobrze mówisz z tym dystansem 5mm bo nawet można go podzielić tak żeby dopasować sobie dokładnie. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Zakupiłem potrzebne diwajsy, rozebrałem furę i napotkałem jeden problem.
Mianowicie odległość powierzchni gdzie przylega tarcza hamulcowa do miejsca gdzie na piaście opiera się łożysko różni się pomiędzy piastami z e36 compact a tymi z e32 o jakieś 30mm. Piasty z compacta dalej odstają od łożysk a co za tym idzie nie spasuje mi tarcza (to najmniejszy problem) ale również rozstaw kół zmniejszy się o prawie 60mm. I tu pojawia się pytanie czy czasem nie mam jakichś złych piast? Bo pisałeś że rozstaw się powiększy, chyba że w hamulcach bębnowych jest inaczej? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Zakupiłem potrzebne diwajsy, rozebrałem furę i napotkałem jeden problem. Mianowicie odległość powierzchni gdzie przylega tarcza hamulcowa do miejsca gdzie na piaście opiera się łożysko różni się pomiędzy piastami z e36 compact a tymi z e32 o jakieś 30mm. Piasty z compacta dalej odstają od łożysk a co za tym idzie nie spasuje mi tarcza (to najmniejszy problem) ale również rozstaw kół zmniejszy się o prawie 60mm. I tu pojawia się pytanie czy czasem nie mam jakichś złych piast? Bo pisałeś że rozstaw się powiększy, chyba że w hamulcach bębnowych jest inaczej? Pisałem że się powiększy ale względem piast org,u mnie po zmianie z piast z compacta pod bęben zwę żył mi się rozstaw o około 18mm na stronę i żeby się nie męczyć z zaciskami podłożyłem dystans pod tarcze i wyszyłem na zero. A z której strony dałeś dystans przy łożysku? Zrób jakieś fotki z wymiarami i sprawdzę czy piasty są takie same. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:21 |